Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5H hátsó futómű

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5H hátsó futómű

    Sziasztok!
    Kissé szeles időben motorozgattam idén és a következőt tapasztaltam:
    mikor mentem az úton egyenesen akkor azt éreztem ,hogy a motor jobbra balra úgymond kileng, függetlenül, hogy 40-el vagy 60-70-el mentem. Ezt a jelenséget nem folyamatosan,hanem kb. 200 méterenként éreztem.
    Ez lehet attól, hogy a hátsó kerék nem egy nyomvonalon halad az első kerékkel? Vagy a hátsó kerék keresztbe áll? Állítani kell azokon a két excenteres csavaron?

    #2
    ...Hát, én amennyire tudom, a Pannóniánál talán az egyetlen világbajnok ötlet a hátsó kerék állítási lehetősége, ami az excenter révén biztosítja, hogy a keréktengely mindkét vége egyszerre, egy ütemben mozogjon állítás közben. Ezt én más motoroknál még nem láttam...

    Persze ha valami deformáció van, az más...

    Mondjuk ha el van állítódva, az a 200 m nekem soknak tűnik...szerintem akkor azt folyamatosan kellene érezni...

    A régi recept, zsinór hosszában legalább 5 m-en kifeszítve keresztben az elején egy vödör víz kiöntve, és áttolod rajta a motort a zsinór mnetén, aztán figyeled a vizes keréknyomokat...

    - - - Updated - - -


    Kissé szeles időben motorozgattam idén és a következőt tapasztaltam:
    mikor mentem az úton egyenesen akkor azt éreztem ,hogy a motor jobbra balra úgymond kileng,
    meg ne sértődj, de kicsit arra emlékeztet, mint az egyszeri viccben, amikor a beteg mondja az orvosnak, hogy mindig szúr az egyik szeme, ha kávét iszik, mire az orvos viszakérdez, hogy ki szokta-e venni a csészéből a kanalat...
    sepy és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ezt a vödrös kalibrálást megcsinálomA vicc az jó
      őszinte leszek, nem vagyok még mindig tapasztalt motoros és az is lehet, hogy hiába a tökéletes út, nem tudom ,hogy kell viselkedni-e egy motornak egy ilyen-olyan úton. Van egy Fiat Scudom, dobozos, tudom ,hogy ha elengedem a kormányt akármilyen sebességnél szélcsendben akkor tökéletesen egyenesen fut, viszont ha van egy enyhe szél már tolja keresztirányban az autót. Most motornál fogalmam sincs, hogy hogy reagál az oldalszélre vagy a minimális útegyenetlenségre.
      Ha a hátsó kerék rosszul van beállítva akkor egyáltalán, hogyan viselkedik az úton? Állandóan jobbra balra kacsázik?
      A kérdés eléggé buta, de nem tudom az ok okozati összefüggéseket.
      Amúgy annyira vagyok tapasztalatlan, hogy még nem tudom biztosan megválasztani a maximális sebességet, hogy egy kanyarban mennyire dőljek be és mekkora sebességgel vegyem be biztonságosan. Inkább tatásabban megyekNekem a motorozás még nagyon gyerekcipőben jár, még maga a forgalomban való részvétel is hiába a több százezer km-es autós vezetés, a motor nekem nagyon más világ.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2016 ápr. 15, 22:27.
      Che, dongos78 és joker kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Most motornál fogalmam sincs, hogy hogy reagál az oldalszélre vagy a minimális útegyenetlenségre.
        ...Sz@rul...utálok is oldalszélben motorozni... De hát nem lehet az embernek mindig hátszele...
        sepy, Che és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Hali!

          Valahogy átérzem a motor "kacsázása" problémát, mert egy két hsz-el ezelőtt írtam, nekem a lengővilla excenteres beállító részében volt letörve a köröm, így majdnem perecelés lett hasonló érdekes kerékfutás miatt.
          Meg is lepődtem ősszel mikor vittem ki a motort a garázsba hogy majdnem felborultam, ahogy írtam, azóta a hiba javítva...
          Érdemes ránézni, hogy a kilazított tengely anyával (a lengővilláé!) mekkora lógása van az egésznek mert nekem 1 centit mozgott a bal oldala.. nem is meglepő hogy össze vissza kacsázott.
          Véleményem szerint a hátsó kerék csapágyprobléma, vagy a lánckerék menesztő gumijának kopása miatt kacsázhat.
          Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            dott
            Érdemes ránézni, hogy a kilazított tengely anyával (a lengővilláé!) mekkora lógása van az egésznek mert nekem 1 centit mozgott a bal oldala
            Ahogy írod! Most néztem meg a könyvben, hogy ha a himba perselyek kopása nagyobb 0,3 mm-nél, cserére érett.
            Végül is logikus, egyik oldalon is 0,3 játék, a másikon is, az együtt 0,6, és ez már tud adni egy jó adag ferdeséget a hátsó keréknek, függetlenül az excenteres szerkezet ötletes voltától...

            Komment


              #7
              A vizes próbánál pontosabb egy hosszú egyenes lénia melyet ráfektetsz a hátsó kerékre jobbról és balról és az elsőnél mérsz. Persze ha csavarodás van a vázban akkor nem lesz egyenes futás de így letudod ellenőrizni.
              mátéapu és dongos78 kedvelte ezt.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X