Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 hátsókerék kiszerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5 hátsókerék kiszerelése

    Tisztelt fórumtagok!

    Szeretném tőletek megkérdezni, hogy milyen módon szoktátok kivenni a hásó kereket defekt, gumicsere esetén úgy, hogy maradandó károsodást nem szenved a festés, krómozás? A könyv szerint el kellene oldalra dönteni a gépet. Egyedül szerintem ezt elég nehézkes megoldani.

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 jún. 19, 14:07.

    #2
    Béla Rácz, TZ és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ilyenkor a motor az első kerekére billen (zseniális a középtámasz kialakítása a Pannóniákon!), a hátsókerék pedig 'leesik' néhány centit. Érdemes figyelni, hogy a féklapot ne sértsd meg.
      Szia!

      Ma kiszereltem a fékpofákat az első és a hátsó kerékből (ferodolozva lesznek).
      A kerekeket nem vettem ki csak annyira, hogy kivehessem a féklapot. Leszereltem a fékpofákat és vissza is szereltem a kerekeket.
      A hátsó kereket amikor lehúztam a menesztőgumiról a motor nem az elejére, hanem a hátuljára billent. Lehet, hogy csak azért, mert majdnem üres a tank.
      Holnap kipróbálom ahogyan leírtad.
      Köszönöm az instrukciókat!

      Üdv
      Ricsi

      Komment


        #4
        sricsi70 és soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Tank üres vagy tele nem nagyon számít, mert majdnem pontosan a középtámasz fölött van, így olyan kis erőkaron hat, hogy nincs jelentősége. Teljesen üres tankkal is stabilan előre kellene billennie, ha kiveszed a hátsó kereket.

          Én megnézném a középtámasz ütközőit - sok esetben be vannak kicsit hajolva -, emiatt kissé 'laposan' áll a középtámasz, így megváltozik a forgáspont (ahol a talajjal érintkezik) helyzete - közelebb kerül az elejéhez, és az a pár centi már elég ahhoz, hogy az egyensúly felboruljon (a kerék súlypontja távol esik a forgásponttól, nagy az erőkar).

          Hibátlan középtámaszra húzva az egyik keréknek min. 5 cm-re kell lennie a talajtól.
          Szia!

          Úgy néz ki, hogy a középtámasztómnál van a hiba.
          A középtámasztót tartó fül furarata csunyán ki van nyalva. Már úgy néztem, hogy a blokkom alját is eléri felállítás közben. Sürgőssen ki kell cserélnem a füleket. A tartó fül eredeti méreteit meg tudnád adni? Főleg a furat helyzete kellene a hegesztett résztől lefelé.

          Üdv
          Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 jún. 20, 09:02.

          Komment


            #6
            Üdv!

            Ha van otthon szerelőaknád, akkor célszerű inkább ott végezni e műveletet. Nem kell döntögetni a motort, stb... Én a motort az akna fölé szoktam tolni, úgy hogy a motor hossztengelye merőleges az akna hosszára (keresztbe áll), és csak a hátsó kerék van az akna fölött. Kiveszem azt a deszkát, ami a kerék alatt van, és lefelé ki bírom emelni a kereket.
            Persze, és jönnek majd a kérdések, hogy:"és akko országúti defektné mi csinász???"---Hát ott nem marad más, mint a döntögetés, de bevallom őszintén, nem igazán szeretem úgy döntögetni a vasamat, hogy a kilométeróra nullát mutat.
            sricsi70 és nyuszifül kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              grandpa84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Üdv!

              Ha van otthon szerelőaknád, akkor célszerű inkább ott végezni e műveletet. Nem kell döntögetni a motort, stb... Én a motort az akna fölé szoktam tolni, úgy hogy a motor hossztengelye merőleges az akna hosszára (keresztbe áll), és csak a hátsó kerék van az akna fölött. Kiveszem azt a deszkát, ami a kerék alatt van, és lefelé ki bírom emelni a kereket.
              Persze, és jönnek majd a kérdések, hogy:"és akko országúti defektné mi csinász???"---Hát ott nem marad más, mint a döntögetés, de bevallom őszintén, nem igazán szeretem úgy döntögetni a vasamat, hogy a kilométeróra nullát mutat.
              Pedig nagyon izgalmas hidd el! Igy soha az életbe nem fordul veled elő az, hogy a féltve vigyázott "drágaságod" magával ránt és ijettedben azt sem tudud, hogy magadra vigyázzál, vagy a motorodra, nehogy összetörjön! (én mér tapasztaltam)
              sricsi70 kedvelte ezt.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X