Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dekli rögzítő csavarok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dekli rögzítő csavarok

    Sziasztok! Nem nagyon találtam jobb helyet, így ide írom a nyűgöm. A dekli rögzítő csavarokról van szó. Már vettem többet is, de amit árulnak börzén az vagy eredeti és szépen le van nyalva a feje, vagy valami hasonló ,de nem sok köze van az eredetihez. Valaki ismer olyan mestert aki ezeket a csavarfejeket rendebe hozná , vagy esetleg van nagyon szép gyári csavarjai? Pannóniáról van szó.
    Utoljára szerkesztve a következő által: chemotox; 2011 jún. 25, 12:02.

    #2
    Ez a kérdés engem is foglalkoztatott a napokban. Amit itthon összeszedtem csavarokat, azokat már nem szívesen tenném vissza.
    Azt hiszem D-fejű csavarnak hívják ezeket a csavarokat, mondjuk valamelyik könyvben lencsefejű csavarnak írják. Kérdeztem csavarboltban, de az eladó még hasonlót se tudott mutatni, viszont a googleba rákeresve találtam D-fejű csavart.
    Remélem valakit tud segíteni.

    Komment


      #3
      Sziasztok egy jó eszergályos 10 perc alatt csinál /tapasztalat/.

      Komment


        #4
        csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Sziasztok egy jó eszergályos 10 perc alatt csinál /tapasztalat/.
        Azért ebben egy cseppet sem lennék biztos. Én is esztergályos vagyok, gépem is van, de egy 60mm, hosszú 5-6 os csavart nem lehet esztergálni. Nem véletlenül mángorolják ezeket. ( tapasztalat )

        Komment


          #5
          A Pannónia dekni csavarjai M8-asok és nem tövig menetesek. Ezért azt gondolom neked sem okozna gondot esztergagépen elkészíteni.
          Másik lehetőség hatlapfejűből kialakítani a D-fejet.

          Sokkal inkább gond az, hogy utána ezeket a csavarokat még horganyozni kell.

          Komment


            #6
            motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A Pannónia dekni csavarjai M8-asok és nem tövig menetesek. Ezért azt gondolom neked sem okozna gondot esztergagépen elkészíteni.
            Másik lehetőség hatlapfejűből kialakítani a D-fejet.

            Sokkal inkább gond az, hogy utána ezeket a csavarokat még horganyozni kell.
            Majd ha szükségem lesz rá megpróbálom. Azért ez elég erőteljesen gépméret függő. A pici Praktikeres műszerész esztergán biztosan megoldható. ( De másra nem is jók !) Az én 1500-as csúcstávolságú gépemen ez csak vacakolás lenne.

            Komment


              #7
              Motorkami válaszára gondoltam nekem is igy csináltak jobb lett mint az eredeti

              Komment


                #8
                motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sokkal inkább gond az, hogy utána ezeket a csavarokat még horganyozni kell.
                Ez igaz ha szénacélból van elkészítve a csavar. Nade mi van akkor ha eleve saválló acélból készíttetem el és csak a fejet políroztatom? Rosszabb valamilyen tekintetben a saválló acél a hagyományosnál?

                Komment


                  #9
                  Szervusztok Felebarátaim!

                  Kisebb csavarok alapanyagául javaslom valamely négyütemű motor "eldobott" szelepeit,melyeknek a szárából nem kell túl sokat lemunkálni,a szeleptányér viszont bőven kiadja a csavar fejét.A kipufogószelepek általában hőálló anyagból készültek,majdnem rozsdamentesek.A szelepek anyagminősége jóval meghaladja a blokkrögzítőcsavarokkal szemben támasztott szilárdsági követelményeket.
                  A fenti alapanyagnak,viszont nagy hátránya,hogy sok munkát kell befektetni a csavargyártásba,amit csak valami "megszállott" esztergályos vállal el,tehát csak annak ajánlom aki rendelkezik esztergapaddal és elegendő gyakorlattal.Jómagam rendszeresen használok szelepeket alapanyagként apróbb alkatrészek elkészítéséhez.A blokkrögzítő csavarok meneteit igen hasznos késsel vágni és a metszőt csak kalibrálásra használni,egyszóval macerás.
                  Előnye,-nem kell várni senkire,nem kell anyag után rohangálni/meg 0,2-0,7Kg.-al nem is szívesen foglalkoznak az eladók/,és főképp nincs az "óriáskígyó,mumus,leggyengébb láncszem",a galvanizálás.A magas krómtartalmú /saválló/acélok,természetesen a célnak ugyanígy megfelelnek.
                  A fenti írás csak egy gondolatébresztő,ill. egy lehetséges alternatíva a sok közül és jól tudom nem mindenkinek kivitelezhető.

                  Üdvözlettel:Che
                  és OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Mégis én nekem máris nagyon sok új infót és jó ötletet illetve megerősítést adtál amit nagyon köszönök Che!

                    Komment


                      #11
                      Szerintem tartósabb, ha eleve rozsdamentes csavart használsz, mert idővel a sima csavar úgyis belerohad.

                      Komment


                        #12
                        Azt is meg kell fontolni, mikor az eredetinél nagyobb szakítószilárdságú alkatrészeket, csavarokat használunk, hogy minden szerkezet ott szakad, ahol a leggyengébb. Márpedig, ha a csavar jobb, mint a blokk, ahova behajtjuk, előbb-utóbb a blokkban lévő menet verődik ki. Szerintem itt semmi nem indokolja a "jobb" csavarok használatát. Nem teherviselők ezek a csavarok, nem kell erőt átvinni, csak a blokkfedelet kell megtartani.
                        A savállóhoz annyit, nem eredeti, költséges, bár kétségtelen jobban néz ki. Nekem nincs olyan tapasztalatom, hogy a blokkfedélcsavarok berohadnának, ha mégis, van ütvecsavarhúzóm
                        OdinHEM és kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Nekem nem a csavarokkal van a bajom, hanem hogy a fejük elég rusnya. Sajnos általános jelenség, hogy nem megfelelő csavarhúzóval voltak ezek ki-becsavarva, ráadásul viszonylag puha anyagnak is tűnik az egész. Sok rendbe hozott motoron is vagy a régi elnyalt csavarok vannak, vagy (nem tudom jól írom-e) imbusz kulcsos csavarokat raknak fel. Nekem meg az tetszene a legjobban, hogyha az eredeti csavarok rendbe lennének hozva... Van utángyártott csavarom is, ha minden húr szakad azt rakom bele átmenetileg. (Jól megírtam. Nem a csavarokkal van a bajom, de mégis :-D )
                          Utoljára szerkesztve a következő által: chemotox; 2011 aug. 02, 22:02. Oka: kiegészítés

                          Komment


                            #14
                            Hajós boltokban mindenféle korracél (savállóacél) csavart lehet kapni, csak nagyon könnyen me lehet szakítani mind a menetet, mind a fejét letépni.

                            Komment


                              #15
                              chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nekem meg az tetszene a legjobban, hogyha az eredeti csavarok rendbe lennének hozva...
                              Kérdés hogy hogyan hoznád helyre a régi csavart? Felrakatni aztán újra esztergálni és hornyolni?

                              üdv, Zsolt

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X