Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia akkumulátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia akkumulátor

    Sziasztok!
    Pannóniába milyen akkumulátort érdemes venni? Esetleg van méretben megfelelő száraz akkumulátor? A sava nekem nem annyira jön be.. a túlfolyás minig gondot okoz. Köszönöm a segítséget!

    Üdv: Gábor

    #2
    Üdv!
    A savról való véleményeddel teljesen egyetértek!
    A típusát nem tudom megmondani, amit én használok, de a vásárokon és a piacokon biztos megtalálod. Az összes bóvli digitális mérlegben ezt használják. Gondozásmentes ólomakkumlátor, 4 Ah-ás 6V-os. Külön is árulják.Egy kicsit kissebb, mint a Pannóniába való. Nekem beváltak. Felénk k.b. 2-3 ezer forint!

    Komment


      #3
      nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Üdv!
      A savról való véleményeddel teljesen egyetértek!
      A típusát nem tudom megmondani, amit én használok, de a vásárokon és a piacokon biztos megtalálod. Az összes bóvli digitális mérlegben ezt használják. Gondozásmentes ólomakkumlátor, 4 Ah-ás 6V-os. Külön is árulják.Egy kicsit kissebb, mint a Pannóniába való. Nekem beváltak. Felénk k.b. 2-3 ezer forint!
      Üdv nyuszifül!

      Engem is érdekelne ez az akkumulátor. Találtam is méretben megfelelőket amik 6 Voltosak és 4 vagy 5 Amperórásak. Az lenne a kérdésem, hogy elvileg (legalábbis az én bekötési rajzom szerint) 7 Amperórás akku kellene. Számít-e valamit az a 2-3 Ah-nyi különbség? Kell-e ez végett változtatni esetleg máson is (pl.: szelén egyenirányító, biztosíték stb.)? Bocs, de nem értek hozzá, azért kérdezem, és mert hajlandó vagyok a bekötési rajzban lévő dolgokat szó szerint értelmezni.

      Írtam is már egy akkumulátorokat árusító cégnek, hogy egy nagyjából ilyen és ilyen méretű, 6V 7Ah-s akku kellene és azt válaszolták, hogy nekik ilyen nincs, meg ez különben is a gyári szabványméret kétszerese. Leírtam nekik, hogy hová is szándékozok behelyezni az akkut és hogy fontos a méret. Most várom, hogy válaszoljanak.
      De ha jó a 4(vagy 5) Ah- is, akkor veszek egy olyat.
      Utoljára szerkesztve a következő által: jjzoli; 2011 nov. 06, 18:35.

      Komment


        #4

        Komment


          #5
          Én az égvilágon semmit nem változtattam. Csak beraktam a motorba és kész. Egy kicsit sűrűbbenn kell tölteni, és vigyázni rá,hogy nehogy nagyon lemerüljön.
          Egyébkén ezen a motoron is ilyen van! (A motor nem az enyém)
          Attached Files

          Komment


            #6
            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szia,
            Pannóniába a mai gyártású akkumulátorok közül a B49-6 típusjelű a megfelelő, méreteiben gyakorlatilag megegyezik az eredeti gyári akkuval, illetve ugyanúgy 6V-os és 8 Ah kapacitású. Ma már lehet ebből a típusból nagyon jó minőségűeket kapni, kifejezetten motorkerékpárok számára (az áruk viszont nem kevés ...).
            Én a nyáron vásároltam itt helyben, igaz nem volt raktáron, de másnapra meghozatták!



            5.800,-Forint volt áfástól, savastól, mindenestől!
            apacsavo és kedvelte ezt.
            A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

            Komment


              #7
              nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én az égvilágon semmit nem változtattam. Csak beraktam a motorba és kész. Egy kicsit sűrűbbenn kell tölteni, és vigyázni rá,hogy nehogy nagyon lemerüljön.
              Egyébkén ezen a motoron is ilyen van! (A motor nem az enyém)
              A gyújtáson lévő töltőtekercs az tölti az akkumulátort, vagy nem? Úgy értem, hogy nem kell állandóan kivenni és külön töltővel töltögetni az akkut. Gondolom ez csak ritkább használat mellett értendő?



              Az akkuk, amiket ApaE és t5 is is bemutatott, azok nem zselés akkuk, ugye? Azokat meg savval (vagy desztillált vízzel?) kell utántöltögetni, vagy mi. Nem igazán értem ezeket az akkukat. Mármint se a zselés (száraz) és sem a másikat. Mi az előnyük és mik a hátrányaik?

              Komment


                #8
                -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én a nyáron vásároltam itt helyben, igaz nem volt raktáron, de másnapra meghozatták!

                5.800,-Forint volt áfástól, savastól, mindenestől!
                Ősszel Budapesten a Tétényi úton vettem Banner Bike Bull B49-6-ot 4580-ért. Most is ilyesmi áron fut! Szerintem érdemes itt venni annak, aki a közelben lakik!
                -t5- kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A gyújtáson lévő töltőtekercs az tölti az akkumulátort, vagy nem? Úgy értem, hogy nem kell állandóan kivenni és külön töltővel töltögetni az akkut. Gondolom ez csak ritkább használat mellett értendő?



                  Az akkuk, amiket ApaE és t5 is is bemutatott, azok nem zselés akkuk, ugye? Azokat meg savval (vagy desztillált vízzel?) kell utántöltögetni, Mi az előnyük és mik a hátrányaik?
                  Ez egy savas akkumulátor és ha a töltésed rendben akkor nincs is vele semmi gond!Olvasd el a "Szelén vagy dióda" témát is itt a fórumon, okos dolgokat tárgyaltunk!
                  A 'zselés' ahogy sokszor hívja a köznyelv, azt "gondozás mentes" akkumulátornak nevezik. Ez azért "jó" mert elvileg nem szabadna tölteni("frissíteni"). Ha kimerül és a hibátlan generátor vagy a töltő tekercs nem tudja 'feltölteni' akkor cserélni kell mert már olyan károsodást szenvedett, hogy egy akkumulátor töltővel akár az akkumulátor hasadását is elő tudjuk idézni! A savast szabad tölteni, sőt még jót is tesz neki , de nem sűrűn mert amelyik már "állásában" lemerül, tehát nem tartja (akkumulálja)az áramot, az már nem is akkumulátor! Savval nem szabad után tölteni, csak desztillált (ioncserélt) vízzel, mert az új akkumulátor megvásárlásakor a sav sűrűsége be van 'hígítva' a megfelelő baumé fokosra (azt hiszem ez 27, de ez nem biztos, de nem is érdekes) és a cellákból, a rendes töltés mellett, nem a sav párolog, hanem a hígító folyadék azaz a víz!
                  Az más kérdés, hogy ha a járműnél túltöltés eredményeképpen "felforr" a cellákban a sav és kifolyik, akkor a sok hígítás miatt nem tartja meg az áramot! Ilyenkor kell, "kisütni", újra savazni, majd feltölteni!
                  Na hát ezt nem tudod a "gondozás mentessel" megcsinálni!
                  Lac- és apacsavo kedvelte ezt.
                  A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                  Komment


                    #10

                    Komment


                      #11
                      Kérem szépen én ezt nem teljesen értem.
                      Pannóniába nem is kell akku! maximum azért hogy álló helyzetben legyen a KRESZnek megfeleően féklámpa és duda, egyébként járó motornál már minden működik.
                      JAWAkhoz képest ez el is indul akku nélkül, míg a JAWA CZ csak akkor ha az akku két vezetékét összekötöd és akkor is csak tolásra.

                      Komment


                        #12
                        apacsavo és -t5- kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Köszönöm mindenkinek a jó tanácsot..A savas akkumulátort továbbra sem szeretném
                          Hozzáteszem: amit én vettem bele annak idején, az csont száraz volt felsavazás előtt és a használati utasítás szerint akku savval kellett teljesen feltölteni. Az pedig 38%-os sav.
                          A lényeg számora, hogy lehet kapni megfelelő méretű, nem savas akkut is a megfelelő paraméterekkel.

                          Komment


                            #14
                            emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ... míg a JAWA CZ csak akkor ha az akku két vezetékét összekötöd és akkor is csak tolásra.
                            Ha jól értem amit írsz akkor így tökéletes rövidzárlatot fogsz csinálni !! Senkinek nem ajánlom.



                            Még egy gondolat a hagyományos vagy a zárt rendszerű akksik használatához: Zárt rendszerű akkumulátort elvileg olyan gépekbe ajánlatos betenni melyeknek a töltőfeszültsége semmilyen körülmény mellet sem emelkedhet az akku gázosodási feszültsége (2,3-2,4 V /cella) fölé. Ezt biztonsággal csak elektronikus szabályzókkal lehet elérni. A probléma pont az akku zártságában keresendő. A fejlődő gázok nem tudnak távozni , emiatt nem szabad a gázosodásnak beindulnia. Mivel a Pannonián gyárilag nincs semmiféle szabályzó ezért az elvi lehetősége fennáll a gázosodásnak. Ezt azért írom feltételes módban mert tapasztalatom nincs vele (lehet, hogy a töltőtekercs csekély teljesítménye miatt ez a probléma nem is igazán probléma). Erről majd gondolom a Pannonia guruk állást foglalnak

                            Komment


                              #15
                              5 ropiért asszem a budatétény/campona melletti akkuboltban b49-6 banner akksit lehet kapni(savat adnak mellé amivel fel kell savazni) //Sovenytől az információ... igen az izsbe és a dkwmba is ez kell

                              Üdv
                              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X