Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mtz 550

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mtz 550

    Lenne egy kérdésem mindenkihez aki tudja! Van egy MTZ 50 Traktor és a szervójával van egy kis gond, jobbra tökéletesen lehet kormányozni, de barra már nagyon nehezen. Tud nekem valaki ebben segíteni, hogy mért van ez így?

    Előre is köszi a választ!

    #2
    A csigatengely fedelét leszereled,két csavarra távtartóként anyát teszel (kicsit jön az olaj)lerögzited a tömböt.Sasszeget kiveszed és beinditott gépnél ki be állitgatod a koronás anyát,a legérzékenyebb állásba.Hivatalosan 2-nevtonméter erővel kell meghuzni.(Ijen szerszámot,senki nem látott az ismerősök közül.)Érdemes a csapágyakra rákukkantani láttam töröttet is.A munkahenger gumija is tud hasonlót okozni.
    És amivel kezdem a kormánybeállitást az a nyomás 81-83-bar közé kell állitani,ugy a legkönnyebb,a kormány.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Köszi a választ, ez mind megcsinálom, és meg írom mi a változás.

      Komment


        #4
        Tisztelt Fórumozók!

        Segítséget szeretnék kérni tőletek egy MTZ-50-es átalakításával kapcsolatban.

        Jelenleg a gépen egy dinamó van, külső feszültségszabályozóval, három kivezetéssel (mind a dinamón, mind pedig a a fesszabályzón)! A gép teljes villamos rendszerét átalakítottam (ehhez nem kellett nagy ész), minden működik tökéletesen. Azonban utolsó fászisként le akarom cserélni a dinamót generátorra, és ennek a bekötésében kérném a segítségeteket!

        Van egy teljesen új Aro generátorom, ezen az alabbi kivezetések találhatók B+; D-; DF

        Vásároltam egy külső feszültségszabályozót (elektronikus feszültségszabályozó Lada típushoz), amin az alábbi jelek szerepelnek 15; 67.

        A kérdésem az lenne, hogy valaki meg tudná e mondani, hogy a dinamó három vezetékét a generátor mely pontjaira kell kötni, illetve a fesszabályzó bekötését hogyan kell elvégezni?

        A segítségeteket előre is köszönöm!

        Üdvözlettel: Taki 1

        Komment


          #5
          Szevasz, ha még aktuális:
          B+: akkumulátor "+"
          D-: akkumulátor "-" áramtalaníton kersztul
          DF: gerjesztés ide kötöd a fesszabályozo "67"-es kivezetését
          fesszabályzo 15: kapcsolt "+" (vagyis gyujtáskapcsolo által kapcsolt "+") Mtz-ken ez közvetlen aksi "+" általában mivel az áramtalanítoval van lekapcsolva a villamos hálozat motorleállítást követően.

          Fontos! A fesszabályozod fém hűtőlapját akksi "-"-ra kötni, magyarul testre.
          Utoljára szerkesztve a következő által: richárd; 2014 jan. 16, 07:21.

          Komment


            #6
            Üdv!
            Mtz 50-eshez keresek használható kábelkorbácsot. Van bolti új, de az elég húzós.

            Komment


              #7
              Biztosíték tábla bekötési rajzot szeretnék, ha van valakinek! MTZ50-hez

              Komment


                #8
                Biztosíték tábla bekötési rajzot szeretnék, ha van valakinek! MTZ50-hez
                Érdekes:én ha bele van barmolva letarolom egy oldalcsípővel kiszerelem a műszerfalat és készítek saját eszem szerint egy a gyáritól egyszerűbb vezetékelést külön az izzítást és külön a világítást,van ami több mint húsz éve működik a bizti-aljzat rugóereje miatt az cserére szorult.Lényeg,hogy a bal és jobb oldal külön biztin legyen így sokáig bírja a terhelést.Természetesen minden vezetékvég és saru le van forrasztva.

                - - - Updated - - -
                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 febr. 18, 19:05.
                korompaiistvan és Fergusson kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Én is így tervezem, viszont a sorrendet nem látom elsőre, mert valami okos spórolt a vezetékkel, és kivenni sem tudom a műszerfalat, kicsontozni meg nem akarom teljesen, mert csak a világítás kuka, a többi szépen működik.

                  - - - Updated - - -

                  Én is így tervezem, viszont a sorrendet nem látom elsőre, mert valami okos spórolt a vezetékkel, és kivenni sem tudom a műszerfalat, kicsontozni meg nem akarom teljesen, mert csak a világítás kuka, a többi szépen működik.

                  Azaz a balról jobbra sorrend érdekelne, hogy oda mi van bekötve.

                  Komment


                    #10
                    Ma utánanézek..................
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      Annyira el vannak öregedve a vezetékek, hogy a szigetelés lemállott róla, ezért csere érett erőteljesen.
                      CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Hát gond van!
                        az MTZ-50-es könyvben nem látszik csak a vezetékrajz biztitábla alig kivehető.Click image for larger version

Name:	mtz........ 001.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	143796ezt a rajzot sikerült levadásznom.

                        A mai biztitáblák 12-részesek én jobbról balra tudom a lényeget.
                        12-hejzetjelző j
                        11-helzetjelző b
                        10-tompitott j
                        09-tompitott b
                        08-országuti
                        innen már kaotikus a tudásom a sorrend nem tuti

                        07-kürt-féklámpa
                        06-irányjelző
                        05-belsővilágitás-ablaktörlő
                        04-ventilátor
                        03-
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          Köszönöm, a világítás a lényeg, csak azok a kábelek a cserések.

                          Komment


                            #14
                            Fejlemény van már a srácok is keresték ennyi van.:Click image for larger version

Name:	mtz........ 004.jpg
Views:	1
Size:	195.0 KB
ID:	143797Click image for larger version

Name:	mtz........ 005.jpg
Views:	1
Size:	189.1 KB
ID:	143798Click image for larger version

Name:	mtz........ 006.jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	143799

                            Ja és a lényeg a jogdíj engem illet,én rajzoltam a traktor után.

                            Én engedélyezem a másolását,joker ként:egy sör...Magyarul nem törlendő!!!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 febr. 20, 14:50.
                            korompaiistvan kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #15
                              A sört természetesen állom!
                              Nagyon köszönöm, ez a garnitúra kép minden álmomat felül múlja...eddig csak orosz feliratokkal találkoztam, és még az Izsnél is addig mentem, amíg magyart nem találtam, de ez fullos!
                              Ui.:Másolni nem fogom, csak belekukkantok, így a jogdíj miatt hiába is erőlködnének

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X