Kedves Szerelőtársak! Szeretném megkérdezni tőletek, hogy milyen megoldásokat használtatok hengerfejtömítések cserélyekor? Ugyanis nekem nagyon hamar "elfáradnak" engedik az olajat, és az égéstér tömítése sem bírja sokáig!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
steyr 180a hengerfejtömítés
Collapse
X
-
Én munkaidőben John Deere traktor alkatrésszel foglalkozom, de a STEYR-nél is gondolom hasonlóan a régi típusokhoz is lehet kapni bármilyen alkatrészt, igaz nem olcsón. Bár gondolom sűrűn szétszerelni, összerakni sem olcsó.
Továbbá hengerfejtömítés cseréjekor illik a csavarokat is újra cserélni.
ha ez sem segít akkor a gyalulás következik.
-
Van egy régi megoldás a hengerfej tömités pótlására.
Vörösréz lemezből ki kell vágni lombfürésszel a gyárival azonos méretüre utána ki kell lágyitani.Lehetőleg 0,5mm-el vastagabb anyagból a lapulás miatt.
A lágyitás művelete egyszerü gázláng vagy tábortüz melegével pirosra hevitendő és hidegvizbe való mártással rendkivül puhára alakul.
Relative olcsó megoldás,mert többször fel lehet használni az ujralágyithatósága miatt! Ha viszont eltorzul akkor csereéretté válik.
A henger és a hengerfej bizonyos fokig kézzel csiszolással javitható.
Utólag végigolvasva ez érvényes a többi kettő és négyütemű hengerfejtömités pótlására is.
Érdemes lenne könnyen elérhető helyre is áttenni én nem tudom hogyan kell.Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2013 márc. 08, 17:40.Che kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Üdv Kakas!Én azt javaslom merülj el a témába jobban .Az nem megoldás hogy kifújja a tömítést, te meg kicseréled.Javaslom:hengerfej síkolása köszörülés,A motorblokkot meg kell vizsgálni lehet hogy a felülete be van verődve.Tőcsavart ki kell szedni itt is köszörülés.Kell egy jó Hf tömítés.Meg kell vizsgálni a hüvely kiállást.Ha ez mind jó 10 év.
- 2 likes
Komment
-
Köszönöm a hozzászólásokat! Jómagam annó autószerelőként végeztem, viszont tudnotok kell, hogy a steyr 180a hengerfeje ugyan az mint a dutra traktorok- illetve teherautóké! Tehát az égéstérnek külön tömítése van és külön tömítés zárja az olaj- és vízteret. Az égéstéré ,ráadásul "bonyolult" művelet, mert a tömítés vastagságával vagy tömítés és hézagoló lemezzel állíthatod be a kompresszió nyomást, a víz- és olajteret pedig sima gumitömítés zárja,vagy mostanában már van hozzá szilikonos tömítés is. A hengerfejcsavarok tőcsavaros megoldásúak, azt lehet kapni újat, viszont a tömítések hamar elhasználódnak. A rézlemez megoldásra már én is gondoltam csakhogy egy lépcsős kialakítású hengerfejnél ez nem egy egyszerű munka,nem csak kivágok egy darab lemezt, hanem itt nagyon pontos illesztés kell, ráadásul két helyen egy hengernél egyidelyűleg! még szerencse,hogy csak kéthengeres motor! Ráadásul a két hengerfej nem áll messze egymástól, úgyhogy azt nem lehet megcsinálni,hogy külön-külön rézlemezes megoldás szépen passzítva, hanem a két hengerfej alá csak egy darabból lehetne kialakítani, és akkor még nem is passzítottuk a hengerfejet a sűrítés szempontjából!Utoljára szerkesztve a következő által: Kakas; 2013 márc. 11, 11:58.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kedves nivaronin! Igen a hézagoló lemezzel a káros teret lehet beállítani. Viszont a gumitömítések amikre én gondolok az nem a hüvely gumigyűrű, hanem kettő nagyobb átmérőlyű az olajtömítés három kisebb a víztömítés hengerenként. ÉS ha pontosan beállítom egyforma méretre a káros teret mindkét hengernél akkor nem biztos hogy a motortömb és a két hengerfej között egyforma a távolság, ezért macerás rézlemezt alkalmazni.
Komment
Komment