Sziasztok, most újítok fel egy 3 hengeres zetor motort. Az összeszereléshez szükséges lenne milyen nyomatékkal kell meghúzni a főtengely, hajtókar és hengerfej csavarokat. Pontos adatokat sehol nemtaláltam, szerelési könyvben (amit találtam) csak a szétszedéseket tárgyalják, az Öregebb szerelők tanácsa "mielőtt megszakad addig húzd". Ettől pontosabban szeretném összerakni. Ha valaki tud kérem segítsen. Köszi.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Zetor 3 hengeres motor szerelése
Collapse
X
-
Sajnos nekem sincs meg.
Viszont MTZ-nél ezeket az adatokat használom.A csavarok 8.8-10.2 szakítószilárdságúak altípusonként változó.
Nyugvócsapágyak d:M14x1.5 =200-220 Nm
Hajtókarcsapágy d:M12x1.25 =140-160 Nm
Hengerfely d:M14x1.5 =160-180 Nm
Fokozatosan legalább 3-om lépcsőben kb.10percnyi pihenőkkel húzom készre a csavarokat.
Remélem segít valamennyire,legalább támpontokat ad.
Egyébként én is örülnék egy általános nyomatéktáblázatnak,külömböző csavarméretekhez,sok esetben nagy segítség lenne!!!!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Üdv!Ritka a táblázat.Én k25-nél beleadtam mindent.Hajtókar 18 kiló, hengerfej20 kiló.Mindent három fokozatban.Nyugvó16 kiló.A hengerfejnél mikor lekattant 20 kilónál,órák múlva ráhúztam megint 20 kilóval.Állja a sarat.Ha ezeket nem bírta volna ki,mondjuk a hengerfejcsavar 16 kilónál kiszakad akkor mindenhogy eldobós a csavar,vagy kifolyik a víz a tömítés alatt.Óvatosan de határozottan kell vele bánni.
Komment
-
Én az "öregekkel" értek egyet.
Ezt azért mondom, mert van rossz tapasztalat. Az egyik 50-es Mtz kellett szetkapni mert forralta a vizet. Hengerfejtömítés csere majd összerakás. 2 üzemóra után újra forralta...elvittem a hengerfejet specialistához aki megállapította, hogy semmi baja. Újból összeraktam teflonkarikákkal...de újra előjött a probléma. 4. Próbálkozásra kiderült a gond. Nem foglalkoztam, hogy mekkora erővel kell meghúzni..Addig húztam ameddig bírtam 1 méteres cső hosszabbítással. Az egyik csavart még mindig lehet húzni..még mimdig míg nem eltéptem. Egy hengerfejcsavart akárhogy húzhatsz azt te nem téped el. A csavarnak csak a közepe volt épp. Ez persze nem derült volna ki másképpen.
Tanulság: Ne spórolj az erővel!!!
Komment
-
Tiszteletem az Uraknak!
Acélcsavarok (8.8, 10.9) helyes meghúzása nagyon fontos dolog! Ha túlhúzod vagyis "szakadás előtt fél menettel" akkor jellemző mod a csavarok túlnyúlnak, többszöri agyontépés eredményeként elszakadnak.
A nem kellő nyomatékkal illetve szögértékkel lehúzott csavar fellazul.
Az adott csavarra jellemző meghúzási nyomaték értékek betartása nagyon fontos, mert abban az állapotban lesz a csavar optimálisan előfeszítve károsodás nélkul.
Ezért minden gyárto kiadja a járművéhez előirt meghúzási nyomatékok értékeit általában tol-ig, illetve névleges,minimum , maximum értékekkel.
A hengerfejcsavaroknál régebben csak nyomaték értékeket adtak meg. Ez új csavaroknál, és furatuknál még el is ment, de használtaknál már nem egészen működött jol. Ugyanis hiába kente be a szerelő olajjal vagy zsírral a meneteket, minden csavarnak más az ellenállása vagyis, ha adott nyomatékra húzunk akkor klulöböző mértékben lesznek csavarjaink előfeszítve.
Ezért áttértek a gyártok kombinált lehúzásra általánosan kb:60 Nm előhúzás,majd kétszer 90 fok szögrehúzás, vagy háromszor 60 fok, lényegében 180 fokra húzunk.
Nemsoká töltök fel egy két táblázatot.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Itt egy link nyomaték táblázathoz.
OMRE346536
u.hsz:sikerült!Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2014 jan. 22, 05:21."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Egy hengerfejcsavart akárhogy húzhatsz azt te nem téped el. A csavarnak csak a közepe volt épp. Ez persze nem derült volna ki másképpen.
Tanulság: Ne spórolj az erővel!!!
Liaz hengerfejet kellett lehuznia,nyomatékkulcs kérésére kapott egy crovát és egy csövet,ahogy birod!!sorrendben huzta a csavarokat érzéssel nehogy megszakadjanak mikor elrepedt a hengerfely abbahagyta.
Ezért kell a nyomatékkulcs,ha nem szakad a csavar,vagy eldeformál valamit,vagy berepeszt,vagy egyéb kárt okoz!!!!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Üdv Apu.A LIAZ a legkutyább,javítottam.Ott nem a hengerfej reped hanem az ember gatyája.Ugyanis ez a legtöbb nyomatékot kívánó gép ,30 kilóval kell nyomatni."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
Komment