Szervusztok!
Ma privátban megkeresett SERIFF fórumtársunk és a Pionyr kerekek és azok perifériáinak felületkikészítése felől érdeklődött.Úgy gondoltam,ha már írok a fenti témáról,akkor azt nyilvánosan teszem,mert semmilyen privát témát nem érint a kérdés az inkább szakmai és,ha már egyszer leírom akkor,esetleg másoknak is hasznára válhat.
Az 550-es Pinyr 1962-63 táján került a birtokomba,erősen leharcolt és szétszedett állapotban,azonnali felújítást igényelt ha használni szerettem volna.A festése.ami JAWA bordó jó állapotban volt ezért ,ahhoz nem kellett nyúlni és a mai napig eredeti rajta,bár a tárolás hagyott rajta nyomokat és nem lett fiatalabb.
A kerekek agya bordó színű volt gyárilag,a küllők kadmíniumozottak.A felnik festettek ezüst színűre,de nem az a kimondott kályhaezüst,egy kissé füstszínűbb.Az első fékfedél alumínium,a hátsó viszont egy kimondottan bóvli kategóriás,vékony lemezből sajtolt,amely szintén a felnik színére volt festve.
Az első abroncs sérült volt és újat vásároltam hozzá és akkor már hátra is.A küllőket vékonynak ítéltem és,ha már újra kellett fűzni,akkor a kissé vastagabb 125-ös Csepel küllőkre lett cserélve,amely végül is nagyobb stabilitást adott a keréknek.Vásároltam sok mindent akkoriban szép apránként,többek között,új kuplungot,kipufogót és a motorba belső alkatrészeket.
Túl sokat nem módosítottam rajta,kapott egy saját készítésű csomagtartót,egy saját készítésű középállványt, és csináltam rá egy sebességváltó kart,mert az eredeti lemezből készült eléggé labilis volt,tekeredett,mint a kígyó.A sebváltó kart egy kissé túlterveztem,mert volt akkoriban itt a városban egy kis kéthengeres 125-ös Olasz RUMI,amin hasonló váltókar volt és nagyon tetszett nekem,de belátom túltoltam egy kicsit a dolgot.
Az üléshuzat eredetileg egyszínű barna műbőrből készült volt,de már akkoriban is szét volt keshedve,így az eredeti szabásminta szerint Édesanyám varrt rá egy új hozatott,melynek az ülőlapja barna az oldala vajszínű,eredeti bőrből készült.
Dióhéjban ennyit most erről,lehet,hogy a gyár másmilyen kikészítésű kerekekkel is gyártotta a kis JAWA motorokat,ami nálam van az ilyen volt és ilyen most is.
Bár már valahová tettem fel képet róla a fórumon,de azért felteszem még egyszer,bár a kép fekete-fehér.
Üdvözlettel:Che
Ma privátban megkeresett SERIFF fórumtársunk és a Pionyr kerekek és azok perifériáinak felületkikészítése felől érdeklődött.Úgy gondoltam,ha már írok a fenti témáról,akkor azt nyilvánosan teszem,mert semmilyen privát témát nem érint a kérdés az inkább szakmai és,ha már egyszer leírom akkor,esetleg másoknak is hasznára válhat.
Az 550-es Pinyr 1962-63 táján került a birtokomba,erősen leharcolt és szétszedett állapotban,azonnali felújítást igényelt ha használni szerettem volna.A festése.ami JAWA bordó jó állapotban volt ezért ,ahhoz nem kellett nyúlni és a mai napig eredeti rajta,bár a tárolás hagyott rajta nyomokat és nem lett fiatalabb.
A kerekek agya bordó színű volt gyárilag,a küllők kadmíniumozottak.A felnik festettek ezüst színűre,de nem az a kimondott kályhaezüst,egy kissé füstszínűbb.Az első fékfedél alumínium,a hátsó viszont egy kimondottan bóvli kategóriás,vékony lemezből sajtolt,amely szintén a felnik színére volt festve.
Az első abroncs sérült volt és újat vásároltam hozzá és akkor már hátra is.A küllőket vékonynak ítéltem és,ha már újra kellett fűzni,akkor a kissé vastagabb 125-ös Csepel küllőkre lett cserélve,amely végül is nagyobb stabilitást adott a keréknek.Vásároltam sok mindent akkoriban szép apránként,többek között,új kuplungot,kipufogót és a motorba belső alkatrészeket.
Túl sokat nem módosítottam rajta,kapott egy saját készítésű csomagtartót,egy saját készítésű középállványt, és csináltam rá egy sebességváltó kart,mert az eredeti lemezből készült eléggé labilis volt,tekeredett,mint a kígyó.A sebváltó kart egy kissé túlterveztem,mert volt akkoriban itt a városban egy kis kéthengeres 125-ös Olasz RUMI,amin hasonló váltókar volt és nagyon tetszett nekem,de belátom túltoltam egy kicsit a dolgot.
Az üléshuzat eredetileg egyszínű barna műbőrből készült volt,de már akkoriban is szét volt keshedve,így az eredeti szabásminta szerint Édesanyám varrt rá egy új hozatott,melynek az ülőlapja barna az oldala vajszínű,eredeti bőrből készült.
Dióhéjban ennyit most erről,lehet,hogy a gyár másmilyen kikészítésű kerekekkel is gyártotta a kis JAWA motorokat,ami nálam van az ilyen volt és ilyen most is.
Bár már valahová tettem fel képet róla a fórumon,de azért felteszem még egyszer,bár a kép fekete-fehér.
Üdvözlettel:Che
Komment