Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Tank mosása hosszú állás után

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Tank mosása hosszú állás után

    Üdvözletem mindenkinek.
    Lehet, hogy már volt e téma, de újként nehéz megtalálni. Hogy tudnám a Csepellem tankját hatékonyan kitisztítani, miután sokat állt és feloldotta belül a festéket. Köszi a segítséget.

    #2
    apámtanitott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Üdvözletem mindenkinek.
    Lehet, hogy már volt e téma, de újként nehéz megtalálni. Hogy tudnám a Csepellem tankját hatékonyan kitisztítani, miután sokat állt és feloldotta belül a festéket. Köszi a segítséget.
    Bele szórsz pár marok facsavart, vas darabokat, edzett üveg szilánkot(autó üvegéből), esetleg zúzottkövet. Én szoktam rakni mellé valami oldószert is. Ez lehet benzin vagy hígító, ami tetszik.
    Aztán az egészet betekered egy rossz paplanba, plédbe vagy bármibe ami megvédi, beteszed egy betonkeverőbe és járatod. Ha irányváltós akkor mindkét irányba, ha nem akkor félúton megfordítod a tankot.
    Ezzel elég jól ki lehet pucolni (gyári tanksapkát érdemes valamivel helyettesíteni ilyenkor persze)

    Aztán öntesz bele pár zacskó citromsavat és csurig töltöd forró(100°C körüli) vízzel. Ezt hagyod állni legalább 1 napig.

    Ha ez megvan akkor mehet bele egy kis foszfátos rozsdamaró, ez szépen passziválja a felületet.

    Aztán jó alapot mosás és szárítás!

    Ez így már nem rossz, de újra rozsdásodni fog. Szóval ha hosszú távban gondolkodsz akkor mindenképp festeni kell a tank belsejét. Létezik kifejezetten ehhez festék (US standard) jó drága de jó cucc (én ezzel festettem annó, azóta is hibátlan)
    Vagy létezik benzinálló műgyantás alapozó festék. Itt mifelénk van egy bolt ahol lehet venni és elég olcsón ráadásul. Ez is tökéletes a célra.
    Lemezjáték, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm a leírást, ami nagyon alapos és gyakorlatias is egyben. A festésen is gondolkodom még.
      Köszönöm.

      Komment


        #4
        Csak akkor kezd takarítani ha utána fested is mert gyorsan korrodál és nem csináltál semmit.
        heeegany, dongos78 és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Csak akkor kezd takarítani ha utána fested is mert gyorsan korrodál és nem csináltál semmit.
          Ez így igaz. Fél év múlva pedig bánni fogod hogy nem áldoztad rá azt a plusz időt, fáradságot.
          Különösen, ha már egy szép, újrafestett tankot kell leszedni és betonkeverőbe gyömöszölni.
          Felújítás előtt-közben még nem olyan nagy stressz hogy közben sérül az amúgy is kopott festés.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Azért fél-1 év után nem kell betonkeverőbe tenni. Oda bőven elég a citromsav is már.
            Persze az megint néhány +nap és némi + pénz. Bár a legidőigényesebb része a dolognak a tank szárítása. Ha kirakod a napra az nem jó. Akkor nem szárad elég gyorsan. Levegővel kell fújatni, de elég rendesen és jó sokáig. És persze alaposan mindenhol hogy a peremeknél se üljön meg a víz...

            Persze egy fényezésre váró tankkal könnyebb. Ott nem kell annyira finomkodni és főleg festésnél, nem kell becsomagolni az egész tankot.
            Viszont fényezett tanknál se nagy ördöngösség.

            Click image for larger version

Name:	IMG_20140817_162011.jpg
Views:	183
Size:	468.6 KB
ID:	210713Click image for larger version

Name:	IMG_20140817_164613.jpg
Views:	167
Size:	328.3 KB
ID:	210714

            De ettől függetlenül érdemes festeni. A végtelenségig nem marathatod a felületet, mert egyszer ki fog lyukadni. Na meg nem olyan jó dolog a rozsda miatt eldugult üzemanyag rendszert sem pucolni az út szélén.

            zahi, dongos78 és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Addig míg a CZ-m tankja is nem lett rendbe téve / kösz Attila / én is küszködtem a dugulásokkal Mezőtúrról - Orosházáig lenyeltem 1,5 dl benzint min. 30x kellett bele fújni a tankba mert a csapon sem folyt át a benya. Mátra tövében is dobtam el szürőt mert sík úton elegendő folyt át de az első emelkedőknél már nem gyorsult. Csere után tette a dolgát rendesen.

              Komment


                #8
                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Addig míg a CZ-m tankja is nem lett rendbe téve / kösz Attila / én is küszködtem a dugulásokkal Mezőtúrról - Orosházáig lenyeltem 1,5 dl benzint min. 30x kellett bele fújni a tankba mert a csapon sem folyt át a benya. Mátra tövében is dobtam el szürőt mert sík úton elegendő folyt át de az első emelkedőknél már nem gyorsult. Csere után tette a dolgát rendesen.
                Nekem volt hogy szűrővel már nem ment. Kiszedtem a szűrőt. A karbi szerencsére kérdés nélkül benyelte a dzsuvát

                Komment


                  #9
                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Levegővel kell fújatni, de elég rendesen és jó sokáig.
                  Én is így csináltam, betoltam a szájába a hajszárítót, közvetlenül a citromsavas cucc kiöblítése után. Kb. 1 órát szárítottam így, ennyi idő is elég volt hogy megjelenjen a felületi rozsda azon a részen, ahol legtovább maradt meg a víz. Úgyhogy rohantam is vele a műhelybe, azonnal festettem a belsejét.

                  Komment


                    #10
                    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    megjelenjen a felületi rozsda
                    Szerencsére az a friss, vékony felületi rozsda nem probléma.

                    Komment


                      #11
                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szerencsére az a friss, vékony felületi rozsda nem probléma.
                      Persze, ez valóban nem okoz gondot, viszont igen meglepő volt hogy 1 óra leforgása alatt mennyi képződött.
                      Akkor mi történik mondjuk 1 év alatt?

                      Komment


                        #12
                        Savazás után,legyen az bármilyen sav,mindig valamilyen lúgos közeggel kell kezelni bármilyen vastartalmú tárgyat,hogy a savmaradékok átalakuljanak bázikussá,amely már semleges vegyület.A szárítás után,viszont a tiszta felületet azonnal kezelni kell,festéssel,galvanizálással,olajjal,....,lényegében mindegy mivel,csak a vastartalmú felület el legyen zárva az oxigéntől.

                        A fórumon sokszor tárgyaltuk már,hogy a mai benzinek a bennük található szerves anyagok bomlása miatt,a vassal szemben igen agresszív korróziót indítanak el,az autó gyárak talán éppen ebből a megfontolásból gyártják napjainkban az üzemanyag tartályokat műanyagból,ezért a veteránjárművek esetében,talán a legjobb megoldás egy utángyártott,alakjában teljesen megegyező alumínium lemezből készült tank tudná egyszerre és mindenkorra megoldani ezt a korróziós problémát.

                        Lehetséges,hogy egyszer valaki majd üzleti lehetőséget lát az alumínium üzemanyag tartályok gyártásában és akkor megoldódhat a korróziós probléma,de csak azoknak,akik fizetőképesek lesznek az alumíniumból készült tartályokra.


                        Üdvözlettel:Che

                        Komment


                          #13
                          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          talán a legjobb megoldás egy utángyártott,alakjában teljesen megegyező alumínium lemezből készült tank tudná egyszerre és mindenkorra megoldani ezt a korróziós problémát.
                          Szerintem láttál már alut oxidáltan,marad a műanyag azt pedig Atti belerejti az eredeti tank belsejébe.......
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Vagy létezik benzinálló műgyantás alapozó festék. Itt mifelénk van egy bolt ahol lehet venni és elég olcsón ráadásul.
                            Mennyibe kerül ez a festék?

                            Én 15 ezer Ft-ért találtam komplett készletet, ami rozsdátlanít, alapoz, bevon. Meg egy céget, aki profi módon 22800 Ft-ért komplett megcsinálja.

                            Pillanatnyilag annyit csináltam a Pannóniámmal, hogy ősszel leeresztettem a benzint, levettem a tankot és beleöntöttem 4 deci 2T olajat, amivel átforgattam, hogy jusson mindenhová.
                            Szerintetek ez véd-e rozsda ellen?!

                            Most tavasszal meg tiszta benzint teszek bele és kész a keverék...

                            Komment


                              #15
                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Mennyibe kerül ez a festék?
                              Talán 2 decit vettem 1300ft-ért. Edzővel hígítóval. Az állaga ugyan az mint az US standard festéknek. Az eladó szerint a festék is ugyan az, csak abba ezüstös színezék van keverve, ebbe meg olyat kevernek amit kérsz.

                              Én a blokkot festettem vele. De egy haverom a tankokat festi ezzel, ő ajánlotta nekem is a festéket.

                              Persze ez csak a festék. Ehhez még nem árt ha van foszátozó és zsírtalanító lötty. US standard foszfátozó és rozsdamaró löttye foszfátozásra jó, de rozsdamarásra szar. A leírás szerint csak pár percig szabad a tankba hagyni mert kimarhatja. Hát én benne hagytam vagy 2 órát de a rozsdát még akkor se szedte le, szóval raktam bele citromsavat egy éjszakára. Az kipucolta.
                              Aztán foszfátozás, zsírtalanítás, szárítás és festés.
                              1 szett US standard 2 tankra elég volt. Az egyik tank hegesztett, azon a pici lyukakat kívülről szigetelőszalaggal ragasztottam le. Tökéletes lett a végére.

                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szerintetek ez véd-e rozsda ellen?!
                              A sima 95-ös benzinnél biztosan jobb. De rozsdálni így is-úgyis fog...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X