Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1972 novemberi P10H típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    1972 novemberi P10H típusjegyek

    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia,

    Jól írta nyuszifül, ilyen könyv nem létezik.
    Az ismert és hivatkozott könyvek sem alkalmasak (sajnos) kor-, és típus- és eredetiséghű felújításhoz/restauráláshoz, több okból sem.

    A legfőbb ok az, hogy a csepeli gyárban gyakran változtattak apróbb részleteken, de egyrészt nem maradt fenn ezektől írásos dokumentáció, másrészt nem mindig volt benne rendszeresség. Sőt lehet, nem 'városi legenda' az "ami volt a raktárban, azt szerelték a motorokra" szólás.

    Akkor tudunk segíteni, ha specifikusabban kérdezel. Pl.: 1968. júliusi P10-est újítok fel, itt van róla egy-két jó minőségű kép*, kérem nézzétek meg, mi az ami nem típustiszta rajta.

    Valahogy így - hogy ki tudjunk indulni valamiből. Még így is belefuthatsz olyasmibe, amire nincs egyértelmű válasz, egészen egyszerűen azért, mert láttunk ilyen meg olyan változatot is, eredeti(nek látszó) motoron, és nem tiszta, mi is benne a szabályszerűség.
    Tisztelt ApaE!

    Sajnálom én is, hogy nincs egy ilyen összefoglaló könyv. De nem baj, mert akkor (ahogy írtad) kérdezek.

    A motorom egy 1972. novemberi P10H.
    -Először is az üléssel kapcsolatban érdeklődnék, hogy eredetileg lemezes-e, vagy rúgósnak kellene lennie? Azt látom (az apró lyukakból a szélén), hogy volt egyszer díszléce, de mára már nincs meg.
    -A kipufogóval kapcsolatban (ami ránézésre nem "H"-sra való) már kérdeztem. Feltehetően nem csak a hangtompítója sima P10-esé, hanem az egész kipufogó, így a komplett csere mellett döntöttem.
    -Amiben még bizonytalan vagyok, azokról is tettem fel képet. Pl.: hátsó teleszkóp, bilux kapcsoló, tanksapka, kormányszorító, kilóméteróra, oldaldobozok rögzítői (csavar, vagy zár), első sárvédő.
    Attached Files
    sepy, mátéapu és Fergusson kedvelte ezt.

    #2
    Utoljára szerkesztve a következő által: TZ; 2011 okt. 04, 18:18. Oka: A díszléccel kapcsolatos folytatást elmozgattam, ide pedig linket tettem

    Komment


      #3
      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szia,

      - ülés: ez való rá, ahogy nézem, szép állapotban megmaradt a lemez is, és a huzat is, csak a szivacs adta meg magát. Díszléc kell rá.

      - hátsó teleszkóp: ez a fajta kell, a felső pohár műanyag már

      - bilux kapcsoló, tanksapka, kormányszorító: kép alapján rendben

      - kilóméteróra: szerintem 160-as kéne erre az évjáratra

      - oldaldobozok rögzítői: mivel H-s, a két 'vese' doboz csak csavarral zár.

      - első sárvédő: ez a műanyag való rá.

      Még egy, amit észrevettem:
      - berúgókar gumi nem ez a hengeres, hanem a 'hordós' kell rá.
      Majd elfelejtettem:
      - a szivató-gomb jó helyen van? Úgy tudom, hogy vándorolt az évek során és szerintem a tank és az ülés között kellene lennie:

      ..." A karburátor a '60-as évek elejétől a régi, úsztatós, elzárható légszűrős helyett az új, BK-3-27 típusú, 27 mm-es légtorkú, szívatóberendezéssel ellátott modell lett. Ehhez kapcsolódóan a kormányra krómozott szívatókar (hébli) került, mely a később egyhengereseken a bowden rövidülésével fokozatosan visszavándorolt az úsztatógomb helyére, a karburátorra."
      Attached Files

      Komment


        #4

        Komment


          #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem, az úgy jó ahogy van, szóltam volna ha nem .
          Rendben, köszi! Azért kérdeztem, mert a (kizárólag) P10/H-hoz vett 'Használati és kezelési útmutató' ábrái szerint ott van, ahol kérdeztem. De lehet, hogy az évjárat már nem stimmel

          Közben eszembe jutott még egy kérdés
          Ugyanez a prospektus szerint a hátsólámpa VT5-ös. Tettem fel ugyan képeket a jelenleg is a motoron lévő lámpáról, de mivel az állapota a csere mellett szól, így végül is mindegy, hogy eredeti-e vagy sem, cserélve lesz. A kérdés már csak az, hogy valóban VT5-ös "illik"-e rá?
          Attached Files

          Komment


            #6

            Komment


              #7
              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha engem kérdezel, a VT5 sokkal szebb, mint a VT6, és jobban is mutat a motoron.
              De sajnos '73-ban már nem készült P10-es gyárilag VT5-ös hátsólámpával, csak VT6-tal.
              Akkor én még a '72. novemberivel bele férek a VT5-be. Vagy egész pontosan mikortól voltak VT6-os lámpák? Ha úgy számolták mint a tanéveket, akkor az nem jó
              Amúgy ami a szépséget illeti, osztom a véleményed.

              Komment


                #8

                Komment


                  #9
                  jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Tettem fel ugyan képeket a jelenleg is a motoron lévő lámpáról, de mivel az állapota a csere mellett szól, így végül is mindegy, hogy eredeti-e vagy sem, cserélve lesz.
                  Szia! Ha ezt a lámpabúrát cserélni fogod, amennyiben lehetséges én megvenném ezt tőled. Nekem a T5H-on ugyan ilyen van, de sokkal sokkal ramatyabb állapotban.

                  üdv, Odin

                  Komment


                    #10
                    OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szia! Ha ezt a lámpabúrát cserélni fogod, amennyiben lehetséges én megvenném ezt tőled. Nekem a T5H-on ugyan ilyen van, de sokkal sokkal ramatyabb állapotban.

                    üdv, Odin
                    Hidd el, a látszat csal Az egyik rögzítő csavarnál a búra sérült (olyan mintha valaki erősebben csavarta volna be a csavart alátét nélkül. Meg az az átlátszó műanyag darab is (a búra aljáról) hiányzik.
                    Ez végett (és mert a lámpa fém része is vágott, hegesztett) döntöttem a teljes csere mellett.
                    Ha még érdekel a búra, akkor holnap teszek fel róla képeket (amiken jobban kivehetők a dolgok), és ha még aztán is érdekel, akkor beszélünk még róla

                    Komment


                      #11

                      Komment


                        #12
                        Tisztelt ApaE!

                        Arról már beszéltünk korábban, hogy a kipufogó dobom nem erre a típusra (P10H) való, hanem a nem H-sra. De ma azt vettem észre, hogy a dobokat rögzítő bilincsek sem egyformák. Az egyik teli, a másik meg a lyukacsos. De melyik az eredeti? A kis kézikönyvem képei alapján a lyukacsosra gondolok.)
                        És a 'stusznik' között van-e eltérés a két típus között?

                        Tisztelettel: jjzoli

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X