Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Kollarg! De csak a tűgörgősség hiánya miatt kell ilyen "erős" keverék? Pl nekem a simson schwalbe-sem tűgörgős s mégis kap 1:33 at 1:40 et. S elég jól érzi magát vele. TUDOM hogy simson de ha csak ezen múlik?
Kicsit off lesz, de ha a gyertyakép szép barna bejáratás alatt, akkor állítsak még rá hogy kapjon bőven úgymond? Vagy ideális? Mert a barna az bejáratottnál ideális, de járatásnál elvileg többet kéne hogy kapjon? (175 ös gyertya van direkt)
Sziasztok!
Azt hiszem én leszek OFF. A kérdésem az ,hogy használ/-t -e valaki olompotlo adalékot,
és ha igen mi a véleménye rola?
Én anno tizen éve vettem a trabihoz ilyen mobidilén-szulfát anyagot,de meg nem mondanám hogy volt-e különbség, bár ártani biztos nem ártott neki.
Mi a francnak ólompótló egy kétüteműhöz????? Az ólom a kenés miatt kel (tudtommal) arra pedig itt a jó kis olaj.:-)))
Bejáratásnál , tényleg jó ha többet kap a gép, de nem kel túlzásba esni. Ha szépen kíméletesen hajtod, nem kel bántani. Ha melegszik, vagy elkezd ragadni!!!!! akkor érdemes rátenni.
Tuzi! Akkor nem bántom, annak sincs sok értelme hogy fröcsögjön a benzin bele mértéktelenül, azt 10km-ként álljak meg gyertyát pucolni.
Ólompótló: Nekem van benne/ szoktak is rakni. Azt mondták páran hogy ezek a motorok régi ólmozott üzemanyaggal jártak, s rosszat nem tesz neki. (A simson-t is pótlóval járattam be, no problem.)
Az én tudtommal az ólompótló régi négyüteműeknél szükséges, a szelepülékek kenéséhez.
Amúgy keverési arány kérdésben, fullszintetikus olajjal bejáratáshoz 1:25-öt, utána 1:33-at gondoltam kipróbálni.
Ezzel a keverési aránnyal régi dilemmába vagyok/voltam, mert tudom hogy a most használatos (nem olcsó) szintetikus olajak sokkal jobbak mint az régi 2T-k. Igaz biztos ami biztos full szintetikussal is először 1:20 lesz. Úgy örültem hogy végre működik, nem akarok újra szétkapni, s "reszelgetni" a hengert.
A régi üzemanyagokban az ólmot nem a plusz kenés miatt alkalmazták, a kopogást volt hivatott csökkenteni. Az első Ottó motorok még etanollal (alkohollal) üzemeltek,a benzin feltalálásakor ezt az égéskor fellépő mellékhatást sokáig nem tudták kiküszöbölni. Wikipédia: Az ólom-tetraetil régebben a benzin fontos adalékanyaga volt, kopogásgátlónak használták. Az ólompótló adalékot én is régóta használom nyugodtabb lesz tőle a motor járása és kevésbé lesz hajlamos a melegedésre.
Komment