Reméljük mostanában nem fogják. Gondoljatok bele, hány járművön hiányzik és micsoda bevételi forrás lehetne ha kötelezővé tennék a pótlását...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Váztábla cseréje - legális?
Collapse
X
-
Igazából (ez a tábla) csak arra szolgált, hogy összesítse az adatokat,ami a motoron, különböző helyeken szerepelt, némi kiegészítéssel, aminek a forgalmi engedélyben feltüntetett adatokkal egyeznie kellett. Ennyi. Gondolom, ezért enyhítettek.."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
Komment
-
Már bocs, de az adattáblán se vízjel, se UV lámpa ellenőrzés nincs...mivel nem is alkalmas rá...
De megmondom őszintén engem még ez sem vinne rá a másolásra mert félnék hogy ha valamikor valami hülyével összefutok, nehogy balhé legyen belőle.
- 4 likes
Komment
-
Elméletileg egy gépjármű esetében az egyedi azonosító számok a mérvadóak , ami jelen törvények szerint a rendszám , és az alvázszám . Ezek meghamisítása tudtommal bűncselekmény . A motorszám már nem egyedi azonosító elem , csak elsődleges . melynek meghamisítása nem ajánlott , és nem is érdemes , mert egy adásvételi szerzödéssel , számlával elegendő a származást igazolni , így átírni . Sőt egy hiányzó , vagy részben megsemmisült motorszámot most már a KF sem üt újra , csak a forgalmiban jelzi annak hiányát , és hogy milyen motorkódú , vagy paraméterekkel rendelkező motorral van a jármű szerelve .
A tipustábla , vagy az azzal egyenértékű matricák csak másodlagos azonosítási adatként vannak nyilvántartva , így azoknak a megléte nem alkalmas az azonosításra , csak segít abban (akár gyári , akár nem , de egy bizonyos konzekvenciát le lehet vonni a hamis , vagy utólag elkészített tábla miatt ) Tehát nem egyedi azonosító elem , nem kötelező a megléte sem ! Annak hiányában sem a műszaki vizsgán , sem az eredetiség vizsgálaton semmiféle hátrány nem érheti a tulajdonost , sőt akkor sem ha "utángyártott" .
Vannak harmadlagos azonosítási adatnak számító táblák ,számok, matricák , stb ... amelyek az azonosításban igen fontos szerepet játszanak de nem azonosító elemek .Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 dec. 17, 22:04.
- 5 likes
Komment
-
Eredetiség vizsgán nekem ennyivel letudták az adattábla kérdést:
-Adattábla?
-Nincs
-Oké
Aztán körbefotózta a vázszámot, blokkszámot és mehet a papírmunka (amit persze elcseszett, aztán műszakin szintén nem tűnt fel senkinek hogy a forgalmiban egyel több a nulla... De erről a procedúráról már írtam valahol...)
- 3 likes
Komment
-
Hát igen ! Ilyen VAN ! Az én esetemben pedig a gyári eredeti tipustáblán szereplő alvázszámból kimaradt egy 6-os , de rajtam kívül senki sem vette észre ... és nem is számít . A börzéken kapható táblák megszólalásig hasonlítanak a gyárira , így az adatok beütése után , talán még gyárinak is nézhetik , mivel komolyabb vizsgálatuk nem lehetséges , és nem is érdemes . (max a karakterek formája , rögzítő szegecsek vizsgálhatóak) .Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 dec. 17, 22:36.
- 5 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHát igen ! Ilyen VAN ! Az én esetemben pedig a gyári eredeti tipustáblán szereplő alvázszámból kimaradt egy 6-os , de rajtam kívül senki sem vette észre ... és nem is számít . A börzéken kapható táblák megszólalásig hasonlítanak a gyárira , így az adatok beütése után , talán még gyárinak is nézhetik , mivel komolyabb vizsgálatuk nem lehetséges , és nem is érdemes . (max a karakterek formája , rögzítő szegecsek vizsgálhatóak .
És ha már számozás:
Rendőr beleköthet abba hogy a bukócső felső felfogatása pont a vázszámhoz esik? A cső két oldalán van két lemez, közötte a számokat látni. De előttük van még 2 csavar is.
Persze leolvasható a szám, mert a csavarok kicsit messzebb vannak a váztól, de azért elég nehezen olvasható.
(műszakin a fényképek miatt úgyis le kell majd vennem a csövet sajnos...)Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 dec. 17, 22:11.
- 4 likes
Komment
-
Ez tök király!
Akkor én meg átütöm a motorszámot,mert megkopott!
,,Zahi" írta hogy az alvázszám az igazi azonosító jel!Ez biztosan igaz is! Itt vakarták a fejüket az okosok az IZS Planeta2-esnél!Ugyan is ezeken nincs alvázszám!!!!!!Alvázszámként a motorszám van beírva a forgalmiba!Vannak csűr-csavarok ezeknél az idősöcske járgányoknál!Ami ha az ember nem ért hozzá sok-sok pénzecskébe kerül!
- 3 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves ,,mateapu" ezt nem ajánlanám!.......hacsak!Örökre meg akarod tartani!Ha a vizsgán nem is tűnne fel egy esetleges eredetiség vizsgálaton tuti kiderül!Az jó kérdés hogy akkor mi lenne?
,,Zahi" írta hogy az alvázszám az igazi azonosító jel!Ez biztosan igaz is! Itt vakarták a fejüket az okosok az IZS Planeta2-esnél!Ugyan is ezeken nincs alvázszám!!!!!!Alvázszámként a motorszám van beírva a forgalmiba!Vannak csűr-csavarok ezeknél az idősöcske járgányoknál!Ami ha az ember nem ért hozzá sok-sok pénzecskébe kerül!
Arról ugyebár elég csak egy adásvételi. De akkor hová tűnik a "vázszám" ?
- 3 likes
Komment
-
Rendőr beleköthet abba hogy a bukócső felső felfogatása pont a vázszámhoz esik? A cső két oldalán van két lemez, közötte a számokat látni. De előttük van még 2 csavar is.
Persze leolvasható a szám, mert a csavarok kicsit messzebb vannak a váztól, de azért elég nehezen olvasható.
- - - Updated - - -
És akkor mi van motorcserénél?
Arról ugyebár elég csak egy adásvételi. De akkor hová tűnik a „vázszám” ?
- 4 likes
Komment
-
És akkor mi van motorcserénél?
Arról ugyebár elég csak egy adásvételi. De akkor hová tűnik a „vázszám” ?
- 4 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseViszont ha az alvázszám eredetiségének kételye felmerül , vizsgálatra rendelheti a járművet . Bár még nem hallottam , hogy a rendőr egy pannónia alvázszámát vizslatta volna az útszélén , kételkedve annak eredetiségében !
A vázat fényeztem, közben a számokat maszkolószalaggal leragasztottam(előtte drótkefés koronggal csiszoltam fel az egész vázat. A számokról is azzal szedtem le a rozsdát) aztán pár hét múlva ahogy levettem a maszkoló szalagot már volt rajta ismét egy kis rozsda. No de ettől függetlenül lefújtam lakkal. Ez megállította a rozsdát szépen, de jól látható.
A bukócsövet meg csak 6 csavar tartja azon a részen, de a vázon semmiféle módosítás nincs miatta.
- 3 likes
Komment
-
Sajnos az említett tipusban nem vagyok túlzottan otthon ,(Izs planéta 2) így erről bővebb információval nem rendelkezem. Az pedig tudtommal 100 % hogy minden járműnek kell rendelkeznie beütött , vagy nem oldható kötéssel rögzített alvázszám táblával , mint egyedi azonosító elem .... Bár ezek a ku.va oroszok mit ki nem találnak !
- - - Updated - - -
Az pont úgy van ahogy eredetvizsgán anno lefényképezték. Utána meg műszakikon...
A vázat fényeztem, közben a számokat maszkolószalaggal leragasztottam (előtte drótkefés koronggal csiszoltam fel az egész vázat. A számokról is azzal szedtem le a rozsdát) aztán pár hét múlva ahogy levettem a maszkoló szalagot már volt rajta ismét egy kis rozsda. No de ettől függetlenül lefújtam lakkal. Ez megállította a rozsdát szépen, de jól látható.
A bukócsövet meg csak 6 csavar tartja azon a részen, de a vázon semmiféle módosítás nincs miatta.
- 3 likes
Komment
Komment