Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Váztábla cseréje - legális?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Reméljük mostanában nem fogják. Gondoljatok bele, hány járművön hiányzik és micsoda bevételi forrás lehetne ha kötelezővé tennék a pótlását...
    Igazából ( ez a tábla) csak arra szolgált, hogy összesítse az adatokat,ami a motoron, különböző helyeken szerepelt, némi kiegészítéssel, aminek a forgalmi engedélyben feltüntetett adatokkal egyeznie kellett. Ennyi. Gondolom, ezért enyhítettek..
    St.Z.350, és kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Igazából (ez a tábla) csak arra szolgált, hogy összesítse az adatokat,ami a motoron, különböző helyeken szerepelt, némi kiegészítéssel, aminek a forgalmi engedélyben feltüntetett adatokkal egyeznie kellett. Ennyi. Gondolom, ezért enyhítettek..
      Nem HIVATALOSAN az a tippem,ha nincs rögzítve a központi gépben és fontosnak tartja a tulaj tegyen rá típus-azonos táblácskát eredeti adatokkal és utána,maradjon magánügy:miért maradt ilyen jó állapotban............
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #18
        Már bocs, de az adattáblán se vízjel, se UV lámpa ellenőrzés nincs...mivel nem is alkalmas rá...
        Ez a régebbi gépeknél szóról szóra igaz, viszont az újabbaknál már nem. Van a vízjelnek is megfelelője, a biztonsági fóliáján van Uv jel, vannak speckó szegecsek, és egy csomó dolog. Viszont a régieknél ezek még nincsenek, ez szentigaz.
        De megmondom őszintén engem még ez sem vinne rá a másolásra mert félnék hogy ha valamikor valami hülyével összefutok, nehogy balhé legyen belőle.

        Komment


          #19
          ...az újabbaknál már nem.
          Azért bátorkodtam azt írni,amit, mivel itt, köztudottan veterán vagy ahhoz nagyon közeli gépekről folyik a beszélgetés, vélemény csere, uram'bocsá, időnként vita. Az újakra természetesen más szabály érvényes....

          Komment


            #20
            Üdv Fergusson!

            A mi gépeink forgalmazásakor ezek az adatok voltak elfogadott törvényesek.Akkoriban az uv lámpás vizsgálat nem volt gyakorlat.Nálunk (győri NKH) figyelnek rá,nem tudom,hogy más vizsgáztatóknál ez mennyire fontos.

            Komment


              #21
              Elméletileg egy gépjármű esetében az egyedi azonosító számok a mérvadóak , ami jelen törvények szerint a rendszám , és az alvázszám . Ezek meghamisítása tudtommal bűncselekmény . A motorszám már nem egyedi azonosító elem , csak elsődleges . melynek meghamisítása nem ajánlott , és nem is érdemes , mert egy adásvételi szerzödéssel , számlával elegendő a származást igazolni , így átírni . Sőt egy hiányzó , vagy részben megsemmisült motorszámot most már a KF sem üt újra , csak a forgalmiban jelzi annak hiányát , és hogy milyen motorkódú , vagy paraméterekkel rendelkező motorral van a jármű szerelve .
              A tipustábla , vagy az azzal egyenértékű matricák csak másodlagos azonosítási adatként vannak nyilvántartva , így azoknak a megléte nem alkalmas az azonosításra , csak segít abban (akár gyári , akár nem , de egy bizonyos konzekvenciát le lehet vonni a hamis , vagy utólag elkészített tábla miatt ) Tehát nem egyedi azonosító elem , nem kötelező a megléte sem ! Annak hiányában sem a műszaki vizsgán , sem az eredetiség vizsgálaton semmiféle hátrány nem érheti a tulajdonost , sőt akkor sem ha "utángyártott" .
              Vannak harmadlagos azonosítási adatnak számító táblák ,számok, matricák , stb ... amelyek az azonosításban igen fontos szerepet játszanak de nem azonosító elemek .
              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 dec. 17, 22:04.

              Komment


                #22
                Eredetiség vizsgán nekem ennyivel letudták az adattábla kérdést:
                -Adattábla?
                -Nincs
                -Oké

                Aztán körbefotózta a vázszámot, blokkszámot és mehet a papírmunka (amit persze elcseszett, aztán műszakin szintén nem tűnt fel senkinek hogy a forgalmiban egyel több a nulla... De erről a procedúráról már írtam valahol...)

                Komment


                  #23
                  Hát igen ! Ilyen VAN ! Az én esetemben pedig a gyári eredeti tipustáblán szereplő alvázszámból kimaradt egy 6-os , de rajtam kívül senki sem vette észre ... és nem is számít . A börzéken kapható táblák megszólalásig hasonlítanak a gyárira , így az adatok beütése után , talán még gyárinak is nézhetik , mivel komolyabb vizsgálatuk nem lehetséges , és nem is érdemes . (max a karakterek formája , rögzítő szegecsek vizsgálhatóak) .
                  Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 dec. 17, 22:36.

                  Komment


                    #24
                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hát igen ! Ilyen VAN ! Az én esetemben pedig a gyári eredeti tipustáblán szereplő alvázszámból kimaradt egy 6-os , de rajtam kívül senki sem vette észre ... és nem is számít . A börzéken kapható táblák megszólalásig hasonlítanak a gyárira , így az adatok beütése után , talán még gyárinak is nézhetik , mivel komolyabb vizsgálatuk nem lehetséges , és nem is érdemes . (max a karakterek formája , rögzítő szegecsek vizsgálhatóak .
                    Helyi Pannónia megszállottal anno beszéltem váznyaktáblákról. Akkor az volt a kérdésem hogy mekkora beütő kellene hozzá. Gyorsan előkapott egy tolómérőt és egy köteg táblát. Hát volt vagy 3 féle méret és vagy 5 féle betűtípus (mind gyári tábla volt!)

                    És ha már számozás:
                    Rendőr beleköthet abba hogy a bukócső felső felfogatása pont a vázszámhoz esik? A cső két oldalán van két lemez, közötte a számokat látni. De előttük van még 2 csavar is.
                    Persze leolvasható a szám, mert a csavarok kicsit messzebb vannak a váztól, de azért elég nehezen olvasható.
                    (műszakin a fényképek miatt úgyis le kell majd vennem a csövet sajnos...)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 dec. 17, 22:11.

                    Komment


                      #25
                      Ez tök király!
                      Akkor én meg átütöm a motorszámot,mert megkopott!
                      Kedves ,,mateapu" ezt nem ajánlanám!.......hacsak!Örökre meg akarod tartani!Ha a vizsgán nem is tűnne fel egy esetleges eredetiség vizsgálaton tuti kiderül!Az jó kérdés hogy akkor mi lenne?
                      ,,Zahi" írta hogy az alvázszám az igazi azonosító jel!Ez biztosan igaz is! Itt vakarták a fejüket az okosok az IZS Planeta2-esnél!Ugyan is ezeken nincs alvázszám!!!!!!Alvázszámként a motorszám van beírva a forgalmiba!Vannak csűr-csavarok ezeknél az idősöcske járgányoknál!Ami ha az ember nem ért hozzá sok-sok pénzecskébe kerül!

                      Komment


                        #26
                        apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Kedves ,,mateapu" ezt nem ajánlanám!.......hacsak!Örökre meg akarod tartani!Ha a vizsgán nem is tűnne fel egy esetleges eredetiség vizsgálaton tuti kiderül!Az jó kérdés hogy akkor mi lenne?
                        ,,Zahi" írta hogy az alvázszám az igazi azonosító jel!Ez biztosan igaz is! Itt vakarták a fejüket az okosok az IZS Planeta2-esnél!Ugyan is ezeken nincs alvázszám!!!!!!Alvázszámként a motorszám van beírva a forgalmiba!Vannak csűr-csavarok ezeknél az idősöcske járgányoknál!Ami ha az ember nem ért hozzá sok-sok pénzecskébe kerül!
                        És akkor mi van motorcserénél?
                        Arról ugyebár elég csak egy adásvételi. De akkor hová tűnik a "vázszám" ?

                        Komment


                          #27
                          Rendőr beleköthet abba hogy a bukócső felső felfogatása pont a vázszámhoz esik? A cső két oldalán van két lemez, közötte a számokat látni. De előttük van még 2 csavar is.
                          Persze leolvasható a szám, mert a csavarok kicsit messzebb vannak a váztól, de azért elég nehezen olvasható.
                          Elméletileg , mivel egyedi azonosító olvashatónak kell lennie . (mivel az , így szerintem nem fog kötözködni , de lelke rajta . ) Viszont ha az alvázszám eredetiségének kételye felmerül , vizsgálatra rendelheti a járművet . Bár még nem hallottam , hogy a rendőr egy pannónia alvázszámát vizslatta volna az útszélén , kételkedve annak eredetiségében !

                          - - - Updated - - -

                          És akkor mi van motorcserénél?
                          Arról ugyebár elég csak egy adásvételi. De akkor hová tűnik a „vázszám” ?
                          Ez jó ! Elméletileg az alvázszámnak az alvázhoz szervesen kapcsolódó részbe kell hogy beütve , mátrixpontozva , gravírozva legyen , esetleg egy speciális szegecsel (trabantnál ponthegesztéssel ) kell rögzülnie hozzá . Hivatalosan ha nincs alvázszám , vagyis nem található akkor a hatóság által beütésre kerül . A KPM tipusbizonyítványokban , ami a tipus első magyarországi forgalomba helyezéséhez szükséges volt szerepelnie kellene a helyének , és fényképpel a formátumának is ! De hát ...

                          Komment


                            #28
                            És akkor mi van motorcserénél?
                            Arról ugyebár elég csak egy adásvételi. De akkor hová tűnik a „vázszám” ?
                            Jó kérdés! Mivel ezeket a masinákat Izsevszkben gyártották (mint fedő tevékenység lehetett!)ahol köztudomású hogy a világ fegyver arzenáljának kb a 25-30% a készült!Még jó hogy nem valami páncéltörő ágyú számát ütötték bele!Az is lehet hogy valami titkos fegyver lehetett!Engem PL,bántott,szétrúgta a frissen operált lábamat!

                            Komment


                              #29
                              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Viszont ha az alvázszám eredetiségének kételye felmerül , vizsgálatra rendelheti a járművet . Bár még nem hallottam , hogy a rendőr egy pannónia alvázszámát vizslatta volna az útszélén , kételkedve annak eredetiségében !
                              Az pont úgy van ahogy eredetvizsgán anno lefényképezték. Utána meg műszakikon...
                              A vázat fényeztem, közben a számokat maszkolószalaggal leragasztottam(előtte drótkefés koronggal csiszoltam fel az egész vázat. A számokról is azzal szedtem le a rozsdát) aztán pár hét múlva ahogy levettem a maszkoló szalagot már volt rajta ismét egy kis rozsda. No de ettől függetlenül lefújtam lakkal. Ez megállította a rozsdát szépen, de jól látható.
                              A bukócsövet meg csak 6 csavar tartja azon a részen, de a vázon semmiféle módosítás nincs miatta.

                              Komment


                                #30
                                Sajnos az említett tipusban nem vagyok túlzottan otthon ,(Izs planéta 2) így erről bővebb információval nem rendelkezem. Az pedig tudtommal 100 % hogy minden járműnek kell rendelkeznie beütött , vagy nem oldható kötéssel rögzített alvázszám táblával , mint egyedi azonosító elem .... Bár ezek a ku.va oroszok mit ki nem találnak !

                                - - - Updated - - -


                                Az pont úgy van ahogy eredetvizsgán anno lefényképezték. Utána meg műszakikon...
                                A vázat fényeztem, közben a számokat maszkolószalaggal leragasztottam (előtte drótkefés koronggal csiszoltam fel az egész vázat. A számokról is azzal szedtem le a rozsdát) aztán pár hét múlva ahogy levettem a maszkoló szalagot már volt rajta ismét egy kis rozsda. No de ettől függetlenül lefújtam lakkal. Ez megállította a rozsdát szépen, de jól látható.
                                A bukócsövet meg csak 6 csavar tartja azon a részen, de a vázon semmiféle módosítás nincs miatta.
                                Szerintem nem fognak vele sz@rakodni! Esetleg az eredetiség vizsgálat (ha lesz !) alkalmával kérhetik a cső levételét , hogy az alvázszám hordozó elem hegesztési varratait , felületét vizsgálhassák , fényképezhessék .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X