Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szerszámok és alkatrészek motorozáshoz

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szerszámok és alkatrészek motorozáshoz

    Szeretném összeállítani azt a praktikus szerszám és tartalék alkatrész csomagot, amit állandóra felszerelhetnék a motoromra. Sajnos tanácstalan vagyok, mert egy komplett műhelyt nem praktikus cipelni, de gondolom nem szégyen az sem, hogy szerszámok nélkül nem szívesen indulok el rövidebb utakra sem. De mit hagyjak ki?

    Idéztem már a vonatkozó részt a „zen”-ből, de most a Ti véleményetekre, lennék kíváncsi. Konkrét lajstromra, tapasztalatokra és trükkökre hogyan lehet mindezt nagyon praktikusan kivitelezni.
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    #2
    Én az MZ szerszámkészletét tartom praktikusan, természetesen néhány, az adott típusra jellemző szerszámmal ki lehet egészíteni:

    97-43.505 Szerszámtáska 1
    95-97.824 160 mm-es kombinált fogó 1
    96-03.865 Csavarhúzó kicsi 1
    96-03.904 Csavarhúzó nagy 1
    93-71.680 Kerékszerelő vas 1
    00-70.001 Kerékszerelő vas 1
    96-00.067 8x10 villáskulcs 1
    96-00.106 9x11 villáskulcs 1
    96-00.130 12x13 villáskulcs 1
    96-00.155 13x17 villáskulcs 1
    96-00.227 19x22 villáskulcs 1
    00-04.232 Gyertyakulcs 1
    00-04.094 Hengerfejcsavarokhoz csőkulcs 1
    00-04.049 Csőkulcshoz hajtórúd 1
    93-70.768 Lánc patentszem 1
    95-19.555 Hézagmérő gyertyához 1
    95-19.571 Hézagmérő megszakítóhoz 1
    96-42.404 Gumijavító készlet 1


    Kötöződrót, szigetelőszalag, biztosíték, tartalék izzó.
    Ricsi95D, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A saját motorodat neked kell ismerned mi az ami a gyengéje vagy könnyen,gyakran elromlik rajta.Ami mindenképpen kellhet az a karbi szereléséhez,és gyújtásállításhoz,valamint a bovdenek (fékek,kuplung) állításához szükséges szerszámok,ha hosszabb útra mész érdemes bedobni még a gumi javításához szükséges cullangokat is.



      Egyébként most látom motorkami korrektül felsorolta.

      Komment


        #4
        Balumester eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A saját motorodat neked kell ismerned mi az ami a gyengéje vagy könnyen,gyakran elromlik rajta. ...
        Ez világos, de gondolom elleshetünk jó ötleteket egymástól. Egyébként kezd alakulni a „szettem”, ha kész van fényképeket is készítek. Ugyanis az is nagyon érdekes, hogyan lehet minél kisebb helyre elhelyezni minél több dolgot. Ilyesmikre is gondoltam a téma indításakor:
        • A villáskulcsokat (és imbuszkulcsokat, sajnos nekem az is kell) befőttes gumival tekertem össze, így foglalják a legkevesebb helyet, és így okoznak legkevésbé rendetlenséget. Egy plusz 13-as kulcs viszont külön van, mert egyrészt ebből kettő is kell, meg általában erre van szükség, így nem kell a készlet szét- és összegumizásával bajlódni, ha csak erre van szükség.
        • Mindig van nálam egy kevés tisztarongy, de ennek nincs külön helye, hanem ezzel választom el egymástól azokat a szerszámokat, amik egyébként összekoccannának és zörögnének.
        • Néha jól jön egy kevés Ultra Derm, de tényleg nem kell sok. Ezt egy pici körömvirág krém tégelyébe helyezem.
        CZsolti, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #5
          Tartalék csavarok, anyák. Egy Erdélyi nemveterános túrán sok barátra tettem szert vele. Egy pipadohányos pléhdobozban sokféle elfér.
          Motorokon hasznos lehet, ha aluöntvény, a kezelőkar (kuplung,fék), bár ez már csak katasztrófa esetén kell.
          Van továbbá gumiszereléshez felniperemvédő műanyagbigyó, ez szerintem veteránoknál több mint hasznos.
          Hordok magamnál belsőt is mert láttám már és éltem is át ragaszthatatlan defektet. A legtöbb veteránnál elöl, hátul, oldalt egyforma.
          OdinHEM, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Vékony drot a karbi fuvokákhoz -lehet hogy jo a bowdenbol, de nem mindig-
            Pillanat ragaszto és,vagy cellux -ha tükör törik. - néhány centi cellux elfér egy
            ceruza végére tekerve majd melette elvágva.

            Komment


              #7
              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Van továbbá gumiszereléshez felniperemvédő műanyagbigyó, ez szerintem veteránoknál több mint hasznos.
              Ez valami boltban kapható dolog, vagy saját "fejlesztés"? Írhatnál róla, a gumiszerelés nekem gondolatban mindig problémásnak tűnt festett ráf esetén.

              Komment


                #8
                -esetleg egy kicsi mágnes, jol jöhet szerelésnél mert eggyütt tartja a
                csavarokat,alátéteket. -ill. ha ezek lehullottak a porba ......, pláne sötétben.

                Komment


                  #9
                  Sima motorosboltban vettem, mert láttam másnál is.
                  Kettő db fehér műanyag ív amit rá lehet illeszteni a felni peremére, és ha a szerelővas alá teszed, ott nem sérted meg a felnit ha kissé feszegetni kell a gumit.

                  Komment


                    #10
                    Nem szabad elfelejteni,hogy aki feltalálta a madzagot és a drótot nagy ember volt!

                    Komment


                      #11
                      Én az Ultra derm helyett a sima sárban bízom, az bárhol megtalálható, és nem foglal helyet

                      Komment


                        #12
                        TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Néha jól jön egy kevés Ultra Derm, de tényleg nem kell sok.
                        Szia TZ!

                        Én az ETZ-mnél mindig tartottam magamnál szerelőkesztyűt (holnap teszek fel képet, hogy én melyiket használom). Ezt is simán hozzágumiztam a "készlethez" A gyertyakulcsba került a tartalékgyertya műanyag védőkupakkal.

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok!

                          Én egy blitzfogót és egy állítható pofás villáskulcsot is raknék bele. Ez utóbbi kalapács helyett is alkalmas. Régi túrázók ajánlották, hogy a kuplung és első fék bowdenek mellé szigetelőszalaggal rögzítsük oda a tartalékot. Ha valamelyik kiszakad, csak be kell fűzni az újat. Helyet nem foglal.

                          Komment


                            #14
                            Üdv mindenkinek!

                            mittom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            tartottam magamnál szerelőkesztyűt
                            Click image for larger version

Name:	2013-01-13 12.44.45.jpg
Views:	1
Size:	128.1 KB
ID:	134264Click image for larger version

Name:	2013-01-13 12.44.58.jpg
Views:	1
Size:	91.4 KB
ID:	134265Click image for larger version

Name:	2013-01-13 12.45.32.jpg
Views:	1
Size:	100.3 KB
ID:	134266Click image for larger version

Name:	2013-01-13 12.41.07.jpg
Views:	1
Size:	96.2 KB
ID:	134267Click image for larger version

Name:	2013-01-13 12.44.21.jpg
Views:	1
Size:	97.4 KB
ID:	134268

                            A kesztyű és az ETZ-ben használt szerszámok. Természetesen, ha hosszabb úta indultam ez drasztikusan megnőtt, de a motoromon volt oldaldoboz és sisaktartó doboz is. Nekem így nem okozott gondot a "többlet szerszám" szállítása.

                            Komment


                              #15
                              Udv!

                              Eddig a felsoroltak kozott nem lattam, ezert leirom az alabbiakat. Bar ez persze tipus fuggo (en a Pannoniabol indultam ki), meg lehet, hogy ezek mindenkinel alapfelszerelesek.
                              En megemlitenem meg a karburator es gyujtas allitasahoz szugseges szerszamok mellett a tartalek alkatreszeket is (fuvokakbol 1-1, subertu (?), uszotu (?), uszo), valamint a tartalek gyujtas alkatreszeket (megszakito, kondenzator).
                              Meg meg szerencsere nem volt ra szugseg, de kotelezo az elsosegelycsomag is. Ezzel is szamolni kell a bepakolasnal.
                              Ja meg volt nalam mindig lathatosagi melleny (esti munkabol hazajaras miatt, de akar esti utszeli szerelgetes miatt is lehet) is. Volt aki azt mondta, hogy nem kotelezo, de en biztosra mentem :-) .

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X