Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Van szürke forgalmi, de nem tudni ki az utolsó bejegyzett tulajdonos

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Van szürke forgalmi, de nem tudni ki az utolsó bejegyzett tulajdonos

    Sziasztok!
    A felújításra kiszemelt Pancsi-nak van szürke forgalmija, egyező váz és motor száma, de nem tudni ki az utolsó bejegyzett tulaj.
    Forgalomba helyezhető valamilyen úton módon? Később lenne esedékes a forgalomba helyezés OT-s ként.
    Viszont tudnom kellene papírozható lesz-e a motor!
    Mi van ha már nem él az utolsó tulaj?
    Köszi előre is!

  • #2
    Szia!

    Hogyhogy nem tudni, nem olvasható?

    A nyilvántartásba bejegyzett tulajdonossal kell megírnod a szerződést. Amennyiben nem él a tulajdonos, de mégis a nyomára bukkansz, póthagyatéki eljárás keretében szerezhetsz tulajdonjogot. Ettől függetlenül persze írjatok szerződést az eladóval is. Egyrészt azért mert ha a KEKKH Közlekedési Nyilvántartó Osztályon keresztül kell intézned az ügyet, akkor kérni fogják tőled a szerződést, másrészt pedig mert akármikor jól jöhet, ha tudod igazolni, hogy került hozzád a motor.

    Az OT-vizsga most részletkérdés, egyéni döntésed hogy milyen módon helyezed forgalomba. Akárhogy is döntesz, forgalomba helyezni csak akkor tudod, ha van szerződésed az utolsó bejegyzett tulajdonossal!

    Szerintem azért jól gondold meg a vásárlást, mert csak akkor derül ki, van-e esélyed az átírásra, ha megpróbálod felkutatni a tulajt. Ez viszont igénybe vehet egy-két hónapot.

    Sok sikert!
    dott és apacsavo kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Az a bejegyzett tulaj, aki a forgalmiban szerepel. Neve és címe a forgalmiban...

      OT-ztatáshoz hívd fel a MAVAMSZ-ot, és érdeklőd, hogy hogyan lehet papír nélküli motort OT-ztatni, mindent elmondanak lépésről lépésre. De én utólag csak olyan motort vennék amit a forgalmiban bejegyzett tulajdonos ad el. Hidd el, nem éri meg kombinálni, mert nagyon sok vesződés, idegeskedés és pénz megy rá.

      Komment


      • #4
        korompaiistvan kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem akarom senki kedvét szegni, de ez az út már egy ideje nem járható - olvassátok el a MAVAMSZ válaszát e kérdésben.
          Létezik olyan megoldás, hogy összeépítés. Ahhoz összeépítési engedélyt kell kérni, aztán ha készen van a motor vagy az autó, és beleöltél egy vagon pénzt, akkor lehet vinni veterán minősítésre, ahol gondolom mindenbe belekötnek. Nagyon lebutítva erről szól, de a lényeg, hogy ma Magyarországon ha az okmányirodában ülő hölgyikének (tisztelet a kivételnek) a megszokottól akár egy cseppet is eltérő feladattal kell megbirkóznia (veterán jármű és annak minden hiányossága), akkor inkább azt mondja, hogy nem lehet lepapírozni és vége mindennek, jöhet az ügyeskedés, ami egyre mélyebbre visz és ha kitartó ember vagy, akkor a végén képes lennél a lelkedet is eladni az ördögnek, csak végre papírod legyen. Azt tanácsolom ne menj bele olyan vételbe amit nem attól veszel akinek a neve a forgalmiban van. Sokan megjártuk már és tényleg nem éri meg. Én az utókornak akartam megmenteni egy Uralt, de ez sem hatott meg soha senkit, nem elég fejlett a társadalom hozzá.

          Nem ítélek el senkit aki akár törvényt is szeg azért, hogy végre lepapírozzon egy öreg motort aminek már úgyis biztos, hogy 100 éve halott a bejegyzett tulajdonosa, mert úgy érzem, hogy aki ilyenre adja a fejét, az szívből csinálja, senkinek sem árt! Sajnos a törvények nem a veteránosoknak kedveznek és nem is érzem eléggé képviselve a veterános társadalmat. Az kevés, hogy azoknak a milliomosoknak találkozókat és versenyeket szerveznek, akiknek van pénzük felújítva komolyabb papíros veterán autókat és motorokat szalon állapotban megvenni. Aki meg tényleg a sz*rból kapar ki egy motort és felújítja, azt meg elfűrészelik. Ha van adásvételim és a motort nem kőrözik, akkor miért nem lehet azt mondani, hogy ez és ez az utolsó bejegyzett tulaj, legyen tőle adásvételi. Aztán lehetne nyomozni. Vagy megtalálja az illető és írnak egy szerződést, vagy nem. De legalább lenne esélye. Ennyi lenne az egész és az állam is jól járna, ha befizetném az illetékeket, adókat stb.
          Beagle, dott és Che kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Kedves zolo07 és a Többiek!

            Nem-hogy tetszett,nagyon is tetszett a hozzászólásod.Egy dolog a törvény,-amit emberek hoznak,megválasztva,vagy anélkül és teljesen más dolog,a belső,-mondhatnám belülről fakadó emberi törvény.Úgy vélem a veteránozással kapcsolatos törvények,eljárások,nem célt szolgálják,-vagy Magyar módra,túl van lihegve.


            Ahogy a dolgoknak kellene menni,-szerintem:


            1. Tiszta eset: Birtokodba jut egy jármű,rendezett papírokkal,-sima átíratás.


            2. Bonyolult eset: Van forgalmi,nem névreszóló,de nem manipulált.A hatóság meg nézi nincs e körözve,hány éve van a
            birtokodban(elbirtokoltad e,vagy se),ha nincs körözve,elbirtokoltad,-átírás.Amennyiben körözött
            szigorú büntetés,amennyiben manipulált,-okirat hamisítás.


            3. Nagyon bonyolult eset: Kimegyek az ócskavasba találok egy valamilyen vázat,a szomszéd a padlásról lomtalanításkor
            kipakol egy hozzá való blokkot,külföldön járva a bolhapiacon találok egy passzoló ülést,
            teleszkópot,-meg egy vödör egyéb "tüttyöt",-megveszem és a végén az egész összejön egy
            egésszé,-mindenről van számla,ajándékozási nyilatkozat,stb.A hatóság megnézi a fene nagy
            nyilvántartásában,hogy semmi nincs körözve és mehet az átiratás.




            A fenti gondolatok,-természetesen fikciók,sőt lehet nem is teljesen átgondoltak,lehetne másként összefoglalni,de a lényegnek az ésszerűségben kellene lennie,-az-az,ha valaha gyártottak Pannónia motort ebben az országban(pedig nagyon is gyártottak),csak azért ne lehessen azt legálisan fogalomba helyezni,mert nincs az papírokkal teljesen fedve-részemről felháborító.Mellékesen megjegyzem,hogy a legbrutálisabb gyilkosságok is nem tudom pontosan,de húsz év után elévülnek,kb..


            -Ahogy elnézem a fórum létszáma napról-napra gyarapszik és már meghaladta az ezret,amely igen örvendetes,-remélem egy szép napon annyian leszünk,hogy szavunk esetleg elhallatszik odáig,-ahol a törvények születnek.

            Üdvözlettel:Che
            Beagle, zoló07 és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Szia,

              amit leírtál tényleg fikció, de akár igaz is lehetne. Én nagyon azon vagyok, hogy elkezdek magasabb szinteken utána járni ennek a veterán papírozásnak. Felveszem a kapcsolatot a központi okmányirodával úgy tervezem. Tényleg sokan vagyunk az oldalon is, és azok is, akik becsülettel megmentenek egy-két vasat, de nem használhatják forgalomban. Ezt nem gondolták végig rendesen a törvényhozók, beszélni kell velük. Szerintem el kellene indítani egy petíicót, utána is járok, hogy hogyan kell azt. Ha normálisan összeállítunk és kidolgozunk javaslatot és petícióval támasztjuk alá, akkor fel tudjuk hívni a törvényhozók figyelmét. Természetesen nem szeretném teljesen liberalizálni ezt a papírozás témát mert nem hiányzik senkinek, hogy ukrán roncsokkal legyen teli az ország, de az a motor ami igazoltan volt magyarországi forgalomban valaha, az lehessen ismét, ne a modern motorokra vagy autókra vonatkozó elbírálás alá essen a papírozása. Szóval most ezen agyalok és ahogy magamat ismerem, fogok lépéseket is tenni, nem csak a számat tépem itt online
              Beagle és Che kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Sziasztok!
                par eve vettem egy motort amit lassan ujitgatok fel. utana szeretnem ujra forgalomba helyezni. Megvan a szurke forgalmi is. nem a forgalmiba szereplo tulajtol vettem. Adasveteli valahol elkallodott... Viszont sikerult megtalalnom a forgalmiba szereplo tulajdonost. O az egyetlen aki szerepel a forgalmiban.keszseges volt es irt velem egy adasvetelit. Kerdesem a kovetkezo lenne: lehetett a motornak elottem olyan tulajdonosa aki forgalomba hasznalta hivatalosan (akar zold forgalmival)? ha igen erre vonatkozoan kaphatok valahol tajekoztatast? mehetek a jelenlegi adasvetelimmel az okmanyirodaba, el fogjak fogadni? nem okoz gondot hogy mas a tulajdonosi lancolat mint ahogy valoban volt?
                a forgalmiban nem szerepel a kivonasra vonatkozo adat, bejegyzes. akkor elmeletileg forgalomban van? elore is koszi a segitseget.

                Komment


                • #9
                  De jó is lenne, ha így zajlana a forgalomba helyezés!

                  Amit a többiek is írnak, a szürke forgalmi még nem záloga a forgalomba helyezésnek, például ha a benne szereplő tulajdonos meghalt akkor póthagyatéki, amiről született itt már blog bejegyzés, de azért nem egyszerű szerintem rábeszélni a hozzátartozókat egy ilyen "menetre".

                  Szóval: Először a papírmunka, utána a felújítás! Fordítva könnyedén papíros donort kell vadászni hozzá stb.

                  littleszpett
                  :

                  1. Nincs forgalomban, a számítógépes rendszer bevezetésekor ezeket automatikusan kivonták.
                  2. Az adásvételivel mehetsz átíratni, így sem hinném hogy sima ügy lesz, meg kell várni az adatlekérést a régi rendszám alapján, akkor a szürke forgalmiban szereplő adat nem elég már az új forgalmihoz hogy kitöltsék, nincs benne színkód, stb.
                  Eredetvizsga is kell.
                  S most leírom azt amin parázs vita szokott lenni: műszakival írják csak át, erről is szintén ír Soveny a blog bejegyzésében. (pontosabban úgy fest hogy azzal írják csak át.)

                  Próbáld meg szerintem, így azért könnyebbnek tűnik az átírás, még ha nem is lesz zökkenőmentes.

                  Komment


                  • #10
                    littleszpett eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Viszont sikerult megtalalnom a forgalmiba szereplo tulajdonost. O az egyetlen aki szerepel a forgalmiban.keszseges volt es irt velem egy adasvetelit
                    Szerintem nyerő vagy. Én pontosan ugyan így jártam, és sikerült. Elvileg lehet másik tulaj, de nagyon kicsi az esélye. Pl: forgalmi nélkül adta el a bejegyzett tulaj, de később megtalálta az elveszettnek hitt forgalmit. De erre emlékeznie kéne. Más meg nem tudta a nevére venni a bejegyzett tulaj nélkül.


                    littleszpett eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    nem okoz gondot hogy mas a tulajdonosi lancolat mint ahogy valoban volt?
                    Ugyan ki fogja elmondani
                    littleszpett eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    a forgalmiban nem szerepel a kivonasra vonatkozo adat, bejegyzes. akkor elmeletileg forgalomban van?
                    Nincs forgalomban. Már automatikusan kivonták réges régen.

                    Komment


                    • #11
                      Nem voltam egeszen pontos... Azzal tisztaban vagyok hogy az eredetisegvizsgalat es muszaki vizsga kell az atirashoz csak abban nem voltam biztos hogy igy jo e a jelenlegi tulajdonosi lancolatom. a biztonsag kedveert lekerem a motor adatait a kekkh-tol. eggyel tobb hivatalos papir jol jon. tegyuk fel ha a forgalmimban es mar az adasvetelimben is szereplo tulaj idokozben meghal (igazan nem szeretnem hogy igy legyen), elfogadjak majd az adavetelimet vagy sem? datum rajta van, tudom igazolni a keletkezes idejet.

                      Komment


                      • #12
                        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        2. Az adásvételivel mehetsz átíratni, így sem hinném hogy sima ügy lesz, meg kell várni az adatlekérést a régi rendszám alapján, akkor a szürke forgalmiban szereplő adat nem elég már az új forgalmihoz hogy kitöltsék, nincs benne színkód, stb.
                        Eredetvizsga is kell.
                        És mi van akkor, ha a forgalmi megvan, de nem lelik a rendszám alapján? Pontosabban más jármű van azon? Mert ugye ugyanazt a rendszámot régen többször is kiadták, vagy rosszul tudom?
                        Eredetvizsga öröklés esetén is kell?
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                        • #13
                          littleszpett eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          csak abban nem voltam biztos hogy igy jo e a jelenlegi tulajdonosi lancolatom. a biztonsag kedveert lekerem a motor adatait a kekkh-tol.
                          Ettől jobb tulajdonosi láncolat mint a tied, nem létezik ! Első, és egyetlen tulajtól valós adás-vételi. Mi kell még Én nem bonyolítanám tovább. Halál esetén, a dátummal le vagy védve.

                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Pontosabban más jármű van azon? Mert ugye ugyanazt a rendszámot régen többször is kiadták, vagy rosszul tudom?
                          Az enyémnek az alvázszámát adták oda valami lassú járműnek. De éppen csak megemlítették. Semmit nem befolyásolt. A többszöri rendszám felhasználásról nem halottam. Főleg nem valószínű olyan motornál, amit a tulaj által soha nem vontak ki.

                          Komment


                          • #14
                            mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mi kell még Én nem bonyolítanám tovább.
                            Koszi mir-mur! Rengeteget segitettel. Akkor nem futok felesleges koroket a kekkh-nal... most kicsit megnyugodtam hogy talan nem lesz annyira bonyolult a papirozas. ...csak mar ott tartanek

                            Komment


                            • #15
                              dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                              littleszpett
                              :

                              1. Nincs forgalomban, a számítógépes rendszer bevezetésekor ezeket automatikusan kivonták.
                              Azt lehet-e tudni, hogy mikor vezették be a számítógépes rendszert?
                              Világos, hogy attól a dátumtól kezdődően ha a hatóság valamilyen kapcsolatba került az adott járművel, - műszaki, rendszám és forgalmi csere, akármi - akkor az oda bekerült.
                              Nekem speciális a helyzetem, 1991. márciusban volt utoljára a motor műszakin és kapott egy 3 betű, 3 számos rendszámot, amit a szürke forgalmiba írtak be.
                              Utána már sehol nem járt, semmi nem történt vele csak állt. Nem akartam magam szivatni, okmányirodában lekértem a rendszámot, ami nem szerepel az elektronikus nyilvántartásban. Tehát elvileg olyan mintha régi rendszáma lenne és első forgalomba helyezés, nyilvántartásba vétel lesz majd rá.
                              Még azon gondolkodom, kap-e majd vadiúj rendszámot is a motor, vagy a mostanival helyezik-e forgalomba?

                              Komment

                              Working...
                              X