Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Indítvány veterán járművek egyszerűsített nyilvántartásba vételére

Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #46
    Attached Files

    Komment


    • #47
      Kedves Barátaim!

      Amilyen nagy lelkesedéssel indult,ez az igen fontos téma ,-úgy tűnik valahogy "eljegelődött".Nincs nap,-hogy ne figyelném érdeklődéssel a hozzászólásokat,nem e tartalmaz valami újat a témakörben,de egyenlőre alszik,-pedig ez egy szerfelett fontos dolog lenne.

      Lehet,hogy mindannyiunknak,úgy tűnik"túl nagy falat ez nekünk,-túl kicsik vagyunk hozzá"?Amióta felvetődött ez a kérdés,hogy gondolkodjunk el,-fogjunk hozzá,próbáljunk valamit tenni az agyonkomplikált bürokrácia ellen,annak ellenére,hogy "jegelődik" a téma engem nagyon foglalkoztat.Belátom,sem jogilag és a téma összefoglalásában sem én lehetek a legmegfelelőbb,-hiszen én csak egy vasas vagyok és gondolom elsősorban ti is,de valahogy mégis bele kellene vágni.

      Ne gondoljátok,hogy önző érdekből fontos nekem ez a dolog,nekem van itt annyi nevemre írt jármű,hogy éppen elég lenne a fele is,de egyszerűen bosszant a jelenlegi "packázós" hozzáállás a "szervek" részéről,egy demokratikus államban ennek teljesen másképp kellene működni és én ezért vagyok ebben ennyire érdekelt.

      Mindanyiótoknak kellemes Karácsonyi Ünnepeket és boldog Újévet kívánok!


      Üdvözlettel:Che

      Komment


      • #48
        Igen ! Ahogy te is írtad, ez egy ( magánszemélynek ) túl nagy falat. A témát minden képen egy társaságnak, klubnak, egyesületnek kéne felkarolni, mert csak úgy lehetne valamit elérni. Én felvetettem a témát az évzáró klub gyűlésünkön, bólogattak is sokan lelkesen, de szerintem ennyibe is fog maradni. Ha volna valaki a fórum tagjai között aki érez magában annyi elszántságot, és nem utolsó sorban kellő ismeretséggel rendelkezik a " a fontos emberek " köreiben, na akkor lehetne valamit.
        Halkan jegyzem meg, hogy akár mi is létrehozhatnánk egyfajta társaságot. De tudom azt is hogy ez sok jogi, és egyéb szervezési nehézséggel jár.

        Komment


        • #49
          Kedves MIr-mur!

          Úgy gondolom,mi már többek vagyunk,mint egy társaság,vagy egy klub,tehát nyugodtan felvállalhatjuk,ezt a számunkra fontos kérdést.Az hogy mindenki bólogat,ha felmerül ez a kérdés,-hát ez a nagy baj.

          Sajnos ez egy olyan ország,és ezzel nem bántani akarom szegény agyonsanyargatott Hazámat,ahol mindent túllihegnek,semmi nincs a helyén,-özön törvény születik,de csak azért,hogy legyen mit kijátszani.Az igazán nagy veteránosnak kikiáltott embereket,a "fű" alatt sosem fogja érdekelni semmilyen törvény,vagy szabály,mert így-vagy úgy de mindent megoldanak a pénz jogán.A kezdő meg fizessen,menjen át a pokol tornácán,fizessen-fizessen, a semmiért,mert ha még fizet is,el lehet utasítani ezer logikus érv ellenére is,mert a törvény,nem pont ezt-vagy azt tartalmazza.Amiért nekem szívügyem,ez a téma,hogy a kezdők a most indulók is forgalomba tudják helyezni az ócskavastelepen,vagy innen-onnan összegyűjtött alkatrészekből összeállított típustiszta,de származásilag biztos nem bűncselekményekből származó járműveiket.Valószínű,hogy a törvényt képviselők és azok sleppjei ésszel sem érik fel,hogy milyen szakmai tudás és annak továbbadási lehetősége,halmozódott fel a veteránokkal foglalkozó emberekben.Különösen most,amikor már a szakmunkásképzés is romokban hever és lassan,már a celebség elsajátításán kívül,mindent tudás elsajátításáért meg kell harcolni,-fontos lenne támogatni,életben tartani a technikai tudást fejlesztő,építő szakmákat.

          Jómagam,hangosan,-sőt üvöltve jegyzem meg,-hozzuk már létre azt a társaságot!A szervezésről meg annyit,-itt a Skype,itt a net,-bármikor akár konferenciát is tarthatunk,-kiérlelhetjük gondolatainkat,a jogász,mert az nagyon fontos lenne,előbb-utóbb,úgyis ír egy bemutatkozást.

          Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Újévet Kívánok!

          Üdvözlettel:Che

          Komment


          • #50
            Kedves Che barátom !

            Jó olvasni a lelkesedésedből fakadó sorokat. Akik hozzászóltak a témához, és nyilván azok is akik nem, ugyan azt szeretnénk. Csak hát ahogy írtad is EZ ITT MAGYARORSZÁG ! Természetesen szerveződni ilyen olyan csoportokat létrehozni lehet a neten. Ha valóban lenne olyan, a jogban és járatos társunk aki felvállalná ennek a nem egyszerű feladatnak a kézben tartását, akkor hajrá. Miért is nem egyszerű ? Egy csoportot be kell jegyeztetni a megfelelő hivataloknál. Szavazóképes gyűléseken kell dönteni bizonyos kérdésekben, ahol a tagság bizonyos százalékának jelen kell lenni. Fizetési kötelezettségeink lennének, aminek a forrását elő kéne teremteni. Ha megvan a forrás, pl: tagdíj, reklám, támogatók stb. azt a pénzt valakinek kezelni kell, és el kell vele számolni a tagság felé.Ha pedig a tagság egész kis hazánkat foglalja magába, az nem biztos hogy egyszerű.
            Lehet hogy sok negatív kisugárzás érződik ki a hozzászólásomból, de csak a Magyar realitást szerettem volna érzékeltetni. Ami rajtam múlik mindent segítséget megadok a lehetőségeimhez képest.

            Kellemes Ünnepeket

            Mir-mur

            Komment


            • #51
              Na! Ja!.........és még ott egy fontos kérdés:Ki fogja rágni a gittet?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(sicc)

              Komment


              • #52

                Komment


                • #53
                  Örülök hogy apacsavo humorosra vette a figurát, de ApaE legalább érti, és tapasztalta már miről is beszélek !
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2011 dec. 17, 16:55.

                  Komment


                  • #54
                    Nehogy azt gondold hogy ez részemről csak humor!
                    Tökéletesen tisztába vagyok ,mindenféle egyesületek alapítványok,stb,buktatóival!Ezért éltem-e közismert idézettel mert tudtam hogy tanult kollégáim érteni fogják az irónia mögött rejlő nehézségeket!Az ilyen egyesülések még akkor is komoly nehézségeken mennek át ha a tagok egymás közelében laknak és közösek az érdekeik(lásd,társasházak,lakógyűlések stb,)nagyobb szervezetekről nem is szólok(pl,Falugyűlés,önkormányzati nyilt nap,stb)Tehát ,ahány ember annyiféle gondolat!Ami nem rossz,hiszen a sok okos gondolat csak előre vezethet!..........de addig amíg elindulunk előre:Ki fogja rágni a gittet?!(vagyis ki fogja a kulimunkát végezni?!..........és ez nem vicc!!!!)

                    Komment


                    • #55
                      Szervusztok Uraim!
                      Végre sikerült átolvasnom a hozzászólásaitokat. Nemrég regisztráltam, de azóta gyűjtögetem a gondolatokat egy értelmes hozzászóláshoz.

                      Ahogy olvastam és gondolom, a legsarkalatosabb pont a tulajdonjog tisztázása ilyen esetekben, mert míg a műszaki alkalmasságot meg tudjuk oldani, addig a papírok ügyében lehetőségünk sincs. kritikusnak kell lennem magammal szemben is, mert van itthon egy legális mkp., azon kívül egy komplett és néhány váz (kivétel nélkül Pannoniák) amikről nem tudnám bizonyítani hogy legálisan jutottam hozzájuk. Az utóbbi csoportnak vázszámokon kívül semilyen azonosítója nem áll rendelkezésre, ezzel pedig eldöntöttnek is látszik a "csata". A KEKKH-t nem hinném, hogy be kell mutatni nektek, ők - legutóbbi értesülésim szerint - csak a rendszám alapján tudnak keresni, mert papír alapon áll rendelkezésre a nyilvántartás. Feltételezem, hogy a nyilvántartott lopott járműveknél is elsődlegesen a rendszámmal foglalkoztak anno, előfordulhat hogy vázszám nem is szerepel a körözésben. (Ez utóbbi csak tipp, mivel nem vagyok 100%-ig képben, illetve a szocializmus utolsó 4 évéhez volt csak szerencsém, abból sem túl sok emlékem maradt meg)
                      Csak ahhoz, hogy az eredeti rendszámhoz, illetve a tulajdonoshoz eljussunk a vázszám/blokkszám alapján az egész adathalmazt digitalizálni kellene, ami nem kevés munka, azaz sok pénz. Aminek a befektetését valószínűleg az államtól várnánk, akinek esze ágában sem lesz ilyen beruházást véghezvinni. Persze jelentkezhetnénk mi, hogy társadalmi munkában vállaljuk (mondjuk egy egyesületként) hogy begépelünk fejenként 30 adatlapot, de mi biztosítaná a pártatlanságunkat és hogy nem fogunk azonnal őrült hamisításba kezdeni? Sajnos semmi, az állam nem fogadja el az adott szót, érthető okokból.

                      Másrészt van még valami, ami nyomja a szívemet: lehet eretnekségnek gondolnátok legtöbben, de én szívesen látnék egy olyan kategóriát is, aminek a tagjai (lényegtelen hogy autó vagy motor) veteránkorúak, de nem eredeti állapotukban vannak. Pl. a papírok nélküli TLF-emet nagyon szívesen használnám legálisan, rendszámmal, de 12V rendszerrel, fekete ráfokkal, indexekkel és erősebb első fényszóróval. Egy muzeális minősítéshez kötött forgalomba helyezés engem így kizárna, vagy kényszerpályára állítana (egész éjszakás szerelés időszakos vizsgálat előtt), amit nem szeretnék, mert illegális. Persze egy papíros motorral bármikor megtehetném, de egy ilyen kezdeményezés éppen a műhely sarkában lévő másfél mázsa fémhulladék legalizálásról szólna.

                      Ez még eszembe jutott:

                      ApaE-nek és apacsavo-nak igaza van a klubokkal/egyesületekkel kapcsolatban. Lehangolóak az ilyen tapasztalatok, sajnos én is láttam hasonlókat.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jan. 12, 14:57. Oka: lásd utolsó szekció
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                      • #56
                        OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Üdv, Urak! 90-es évek közepe szerinti svájci gyakorlat apum látta nem nagyon akart hinni a szemének. Eljárás a következő volt házigazda házból kijön odalép a szemályautóhoz majd határozott mozdulattal leveszi a rendszámot róla, hónaalávágja átsétál vele a 10T teherautóhoz felrakja rá és elhajt vele otthonról...
                        Svájci gyakorlat: egy rendszámmal jelenleg 2 motorom vehet részt a forgalomba. (ha jól tudom ez is a max. rendszámonként.) A másodikra valami nevetséget összegű biztosítás-különbözetet kell fizetni -ugyanis: egy s...el csak egy lovat lehet megülni-

                        A forgalomba helyezés: pl. veszel egy vázat a roncstelepen -nincs motorszám a svájci forgalmiban ugyanis alkatrésznek minősül. Típus azonos motornak kell lennie, ennyi az össz előírás- . Összerakod a motorodat a vizsgára. Elmész a helyi hivatalba, kérsz egy vizsgaidőpontot. Megjelensz, levizsgázik, kifizeted a rendszámot és a forgalmit, felteszed a motorra és motorozol boldogan a köv. vizsgáig.

                        Természetesen a forgalomba helyezés előtt lekeresik hogy nem lopott-e vagy nincs-e valami gixer a vázzal a központi nyilvántartásban, de ennyi. (Gondolom lényegesen egyszerűbb mint a Mo-i eljárás)
                        Utoljára szerkesztve a következő által: X11; 2012 márc. 17, 06:39. Oka: ...helyesírás: 1-es! :D

                        Komment

                        Working...
                        X