Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Biztosítási díj utólag?????

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Biztosítási díj utólag?????

    Tisztelt veterános kollégák!

    A segítségeteket, véleményeteket kérem az alábbi témában. Egy barátom vett egy 250-es csepelt szürke forgalmival, üzemképesen. A számok egyeznek, a tulaj létező személy, szürke forgalmi oké, adásvételi megírva 4 példányban a legújabb forma szerint (3 betű, 3 számos rendszám), eddig minden oké.
    A motor 1987 óta nem ment, műszaki nem volt rajt, biztosítás is lejárt 87-ben, de nem lett sem ideiglenesen, sem véglegesen kivonva a forgalmi szerint. A kérdés hogy követelhetik-e az elmúlt 14 év biztosítási költségét, az eladón, vagy a vevőn????
    A logika azt mondja, hogy mivel a motoron nincs műszaki, ezért nyilván nem is közlekedik, tehát ha a biztosítás lejár akkor nem gond, a kötvényt nyilván egy idő után megszüntetik, mivel nincs fizetve.
    Felhívtuk az ocsmányirodát, ahol azt mondták, hogy őket nem érdeklni a motor múltja a biztosítást tekintve, az a lényeg, hogy átíratáskor legyen biztosítás rajta. Azt is mondták, úgy tudják, hogy valamelyik biztosító behajtja, valamelyik nem foglalkozik azzal hogy a motor az elmúlt 14 évben miért nem volt biztosítva.
    Ha valakinek ilyen ügyben van tapasztalata, ötlete kérem írjon, esetleg hogy hasonló esetben melyik biztosító nem foglalkozott a jármű múltjával.....
    (Arra is gondoltunk, hogy megírjuk az adásvételit 1987-re dátumozva, de akkor meg lehet hogy a vevőn követelik az elmúlt 14 év díjját, hiszen 87-es kivonási papírt nem tudok szerezni.....)
    Köszönöm!
    Bence

  • #2
    Érdeklődd meg az okmányirodában, mert szerintem ki van valamilyen indokkal vonva.

    Komment


    • #3
      Úgy érted, hogy rendszám alapján, és az adásvételivel a kezemben megmondják nekem, hogy ki van-e vonva? Lehet hogy automatikusan kivonták mert nem volt fizetve a biztosítás? lehet....... Megérdeklődöm köszi!

      Komment


      • #4

        Komment


        • #5
          1987-ben 3 betű-3 számos rendszám? Ezt hogyan? Nem '97? De nem írnék sem '87-es, sem '97-es adásvételit. Nem csak amiatt, mert sok a bukta-lehetőség, meg plusz egy csavar a történetben, hanem egyszerűen nem is elegáns. Főleg ilyen esetben, amikor amúgy ennyire rendben vannak a papírok.

          De most olvasom, hogy ezt az egészet csak egy lehetőségként vetetted fel, eszerint még nem is kérdeztetek semmit az ügyben? Ha így van, akkor első körben megpróbálnék keresni egy olyan biztosítót, amelyiket nem érdekli az elmaradás, és megköti a biztosítást. Ezek után jó eséllyel nem fogja érdekelni az okmányirodát sem. (Persze az okmányirodát mindenképp érdemes lenne megkeresni, történt-e kivonás).

          Ha kiderül, hogy nem fizetés miatt kivonták a forgalomból, és az okmányiroda nem engedi visszahelyezni, akkor ki kell fizetni a pénzt. (Szerintem emiatt is mindegy, hogy mikori a szerződés, őket csak az érdekli, hogy be legyen fizetve.)

          Komment


          • #6
            Azt még elfelejtettem, hogy ha a nem fizetés miatt kivonták a forgalomból, az automatikus bukszanyitogatás előtt talán érdemes lehet egy kérvényt írni az okmányirodához, hátha eltekintenek a rendezés szükségességétől. Minden esetre 14 napon belül kezdjétek meg az átírást az okmányirodában!

            Komment


            • #7
              Köszi az ötleteket!
              Tényleg a szürke forgalmiba van bejegyezve a 3 betű, 3 számos ma is használatos rendszám, és 1987-et írunk, a hátsó lapokon a műszaki érvényesség. Még törzskönyv sincs, mivel ha jól tudom 89 -90 körül lett törzskönyv. Lehet hogy az eladó megússza a biztosítási díjat, mert colonial nevű biztostónál volt a motor, és hiába kerestem nem találtam semmi jogutódot. Így tényleg zűrös, hogy egyáltalán ki követelhetné az elmaradt évek biztosítási díját? Az okmányiroda biztosan nem, mint említettem nem foglalkoznak ilyesmivel, ez biztos.
              Átíratja a haverom a héten, és egyből ki is vonatja ideiglenesen, a felújítás elkészültéig.

              Komment


              • #8
                A szürke forgalmiban lehet 3 betű 3 számos rendszám bejegyezve, de annak a bejegyzésnek van egy dátuma, ami biztos, hogy nem 1987.
                A fedezetlenségi díjat nem az adott biztosító kapja, az a biztosító szedi be, akinél az új biztosítást kötöd, majd továbbutalja a MABISZ-nak.
                Egész pontosan itt olvashatod:

                Fedezetlenségi díj
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Mindenképp meg kell tudni, forgalomban van-e a motor. Annyira jól nem ismerem az ilyenkor szokásos eljárásokat, de meglepődnék, ha még forgalomban lenne.

                  De nem is értem, keress rá a rendszámára első körben legalább a magyarorszag.hu-n! Vagy küldd el a rendszámot, és rákeresek ott! Ha aszerint nincs forgalomban, meglepődnék, ha csak az elmúlt egy-két évben vonták volna ki.

                  Komment


                  • #10
                    Köszi, ha nem gond légyszi nézd meg nekem. Felléptem erre az oldalra de ez a sok jogi dolog nekem sok.....
                    a rendszám: UDP622 Csepel 250
                    A szürke forgalmiban csak át van húzva egy vonallal a régi rendszám, és föléje írva az új, semmi dátum.
                    Még egyszer köszi!
                    Jövőhéten elindítja a cimborám az átíratást majd kiderül mi a helyzet.

                    Komment


                    • #11
                      Szia!

                      Nincs találat.

                      Ez azt hiszem, azt jelenti, hogy most nincs forgalomban a motor, hisz nincs benne a számítógépes nyilvántartásban. És ebben az esetben gondolom nem kérhetnek fedezetlenségi díjat sem. Menjetek be egy biztosítóhoz, és kössétek meg a biztosítást! Szerintem nem fognak kötözködni rajta. Persze biztos nem lesz olyan egyszerű, ahogy most leírtam.

                      De még egy: ha nincs műszakija, akkor nem tudja a barátod átíratni a motort. A tulajdonos változást mindenképp be kell azonban jelenteni (a jogügylettől számított 15 napon belül). Elméletileg a következőt kell tenni: csináltat egy eredetiségvizsgálatot, majd a forgalmival és a szerződéssel besétál az okmányirodába, ahol kéri a tulajdonosváltozás bejegyzését. Kifizeti az átírási illetéket, (meg a forgalmi engedély árát???), beírják a forgalmiba az új tulajdonos adatait, és le van tudva a kötelezettség. Biztosítás nem kell, mivel nem helyezik forgalomba a motort (nincs műszakija).

                      De mivel nem szerepel a motor a számítógépes nyilvántartásban, kérdés hogy valóban ilyen gördülékenyen fog-e menni.

                      (Ha gondolod, küldd el a régi rendszámo(ka)t is, hátha arra kihoz valamit, bár igazság szerint nem hiszem.)

                      Számolj be majd a fejleményekről!

                      Komment


                      • #12
                        Szia!

                        Hasonló cipőben járok. 1996-ban vettem egy TLF Pannóniát. Átirattam, üzemképtelen volt, nem foglalkoztam a kötelezővel, mert úgysem megyek vele, majd a műszakira, gondoltam. nem tudtam, hogyan tovább? Szerencsére kaptam egy veterános kollégától tippet...
                        Van fejlemény az ügyedben?

                        Komment


                        • #13
                          Van egy 600 as trabi egy ismerősnek. Volt rajta új rendszám is, de a koma kiment külföldre dolgozni. Nem fizette a biztosítást senki. Kapott egy, vagy két felszólítást, aztán kivonta forgalomból a hivatal . Azt nem tudja, hogy ideiglenesen, vagy véglegesen. Lehet ezzel még valamit kezdeni ? ( Mondjuk nekem )

                          Komment


                          • #14
                            Neked igen, neki nem annyira gazdaságos
                            sepy és mir-mur kedvelte ezt.

                            Komment


                            • #15
                              Kapott egy, vagy két felszólítást, aztán kivonta forgalomból a hivatal
                              A hivatal ilyenkor nem kivonja, hanem kitiltja a forgalomból a járművet. Ebből csak egyféle van, nincs ideiglenes vagy végleges. Annyit jelent, hogy visszahelyezéskor az okmányirodában kérni fognak 10900 forintnyi büntetést, amit ott a helyszínen kell befizetni és nem foglalkoznak vele ki miatt van, az fizet aki a pultnál áll.

                              Ha ő helyezné vissza, akkor - éppen a biztosítási szerződés nem fizetés miatti megszűnéséből adódóan - követelnének tőle úgynevezett fedezetlenségi díjat a biztosítás nélkül töltött napokra. Ezek száma a szerződés megszűnésétől a forgalomból kitiltásig terjed, kérdés mennyire volt gyors a folyamat. A díj a teljesítmény alapján alakul, 37 kW-ig, amibe ugye belefér bőven, naponta 310 forint. Új biztosítási szerződést csak ott köthet, ahol korábban megszűnt a szerződése.
                              Legjobb tudomásom szerint az új tulajon nem követelik, mert más a szerződő személye, de ezügyben tud mondani biztosat a MABISZ.

                              Én csináltam ilyet Ford Fiestával, nem kellett a hatóság megyei telephelyére vinni műszakiztatni vagy bármi egyéb hercehurca: gatyába lett rázva, biztosítás, műszaki helyben, okmányiroda. Ott nem volt tulajdonosváltás mondjuk, szóval neked még jönne hozzá egy eredetvizsga a műszaki mellé, illetve illetékek és a papírok 2*6000 forintja - én számoltam és inkább fizettem a fedezetlenségit, mert olcsóbbra jött ki egy átírásnál, igaz családon belüli autó volt.

                              Hogy ilyen esetben vonatkozik-e pl. a tulajdonosváltás bejegyzésére a 15 napos határidő, arról érdemes megkérdezni az okmányirodát - legfeljebb később írtok adásvételit, gondolom érted...
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X