Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Sikeres forgalomba helyezések!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sikeres forgalomba helyezések!

    Egy téma, akiknek hosszú esetleg rövid procedúra útján sikerült a nevükre íratni a járművüket!




    Ha esetleg van már hasonló téma akkor bocsi de nem találtam!
    Tegnap sikerült a nevemre íratni az oldalkocsis Pannóniámat!
    De kezdjük az elején 6-7 éve vettem egy oldalkocsis Pannóniát persze a vázon és a blokkon(ami valószínűleg egy kistraktorban dolgozott évekig) semmi nem volt hozzá. Amit kaptam még egy törött oldalkocsi meg egy szürke forgalmi oldalkocsis bejegyzéssel. Aztán jött az alkatrész keresgélés, fórum olvasása okmányiroda felkeresése hogy mire összeáll csont nélkül mennyen az átírás.
    Aztán egyszer csak minden összeállt és tegnapelőtt elvittem eredetiség vizsgára ahol minden simán ment, aztán kötöttem egy biztosítást, onnan irány az Egri NKH vizsgaidőpont kérés NA és itt kezdődött: felvitték a motor adatait a gépbe volt a forgalmiban az utolsó bejegyzés "szállítható személyek száma kettő" hogy akkor ez most nem is oldalkocsis viszont a tengelyek számára és az önsúlyra nem tartalmazott bejegyzést a rendszám is maradt a régi, azt mondták a forgalmi szerint nem, viszont a rendszám szerint oldalkocsis. Megbeszéltem hogy másnap hozom oldalkocsival aztán levizsgázik azzal.(azt mondták nincs plusz költség) Másnap fizetem a vizsgadíjat akkor derült ki hogy a harmadik tengely miatt többtengelyű vizsgát kell tennem mondom rendben erre jön a válasz akkor még 5900 ft lesz hát nincs mit tenni kifizetem csak tudjak már vele motorozni aztán a vizsgán mérték a fékeket (ettől féltem legjobban) sikerült papírokat átvettem és boldogan irány az Egri okmányiroda ahol kb fél óra várakozás után sorra kerültem átadtam a papírokat de már láttam hogy a szürke forgalmit nagyon lapozgatja a hölgy, aztán hátra ment és kis idő múlva visszajött közölte velem
    nem tudja átírni ehez a forgalmi kevés háttéranyagot kell lekérni de azt már ők nem kezdik el mennyek a lakóhelyemhez illetékes okmányirodába Füzesabonyba ott majd elintézik Kb 1 hónap lesz! HÚ ez váratlan volt mentem Füzesabonyba Újabb sorszám várakozás na itt elkezdték átíratni előkerült egy új rendszám ekkor én ebből kettő kell mert oldalkocsis Ja tényleg de nekünk ilyen nincs és nem is lesz köszönik mennyek haza! Na irány haza gondoltam ma sem motorozok meg egy jó darabig még biztosan. Ekkor eszembe jutott darkside írása hogy a Mezőkövesdi okmányirodában elég korrekt az ügyintézés (utólag 1000 köszönet neki és a fórumnak). Irány M.kövesd ott az ügyintéző közölte hogy akik nem hozzájuk tartoznak előzetes regisztráció szükséges interneten PUFF. Gondolhatjátok mit éreztem ekkor elmondtam röviden a történetet mire a hölgy adja a papírokat és kb fél óra múlva már boldogan sétáltam a két rendszámmal és a forgalmival.És így lett nekem oldalkocsis Pannóniám...
    Gondoltam leírom hogy mennyire hasznos volt nekem a fórum mivel itt olvastam többször hogy nem egyformán ismerik a szabályokat az okmányirodák és ez egy jó példa, itt olvastam hogy nem kell feladni meg mennyünk másik irodába! És tényleg megéri, és senki ne adja fel mert az én esetem is egyszerűnek indult mégis voltak benne érdekes MEGLEPŐ dolgok.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Tibor; 2012 ápr. 20, 22:59.

    #2
    Tibor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha esetleg van már hasonló téma akkor bocsi de nem találtam!
    Tegnap sikerült a nevemre íratni az oldalkocsis Pannóniámat!
    Szia Tibor!

    Gratulálok az ügyintézéshez, ügyesen megoldottad a fordulatos ügymenetet! Az alábbiakban olvashatod az én motorom forgalomba helyezését is, így visszagondolva már nem veszélyes, de előtte jobban izgultam mint az érettségi előtt!
    Ezt is böngészd át:
    http://veteran.forum.hu/gepjarmuvek-...s-elmenyek-20/

    A következőkben is érdekes dolgokat találsz:
    http://veteran.forum.hu/muzealis-jar...alakitasa-310/








    Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 ápr. 20, 10:31.
    soveny kedvelte ezt.
    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

    Komment


      #3
      Gratulálok/gratulálunk és használd egészséggel a fogatot.

      (Nekem most van folyamatban egy kacifántos ügyem, ha sikerül befejezni majd jövök és leírom. )
      -t5- kedvelte ezt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #4

        Komment


          #5
          Köszönöm mindenkinek nélkületek szerintem az első nemnél beletörődtem és hagytam volna!

          -t5-

          Igen mindkét esetedet nyomon(fórumon) követtem!
          Sokszor egy-egy ilyen forgalomba helyezés ad "erőt" az embernek és úgy gondolja ha másnak megy neki is fog. Legalábbis én így voltam vele.

          ApaE

          Igazad van! Szégyen, de mikor tegnap meséltem, volt olyan ember aki még azt sem tudta hogy másik okmányirodába is el lehet menni ami esetleg nem a lakhely szerinti,ugyanis neki anno azt mondták csak a lakóhelye szerintihez mehet. Ezt többen is kérdezték hogy hogy mehettem én BAZ megyei okmányirodába Heves megyei létemre. Pedig lehet...

          kollarg

          Sok sikert (és hátha tanulunk valami újat persze +értelemben).

          És szerettem volna feltenni képeket csak nem találom az adatkábelt!! De holnap kérek egyet!
          Utoljára szerkesztve a következő által: Tibor; 2012 ápr. 20, 22:59.
          movisz, -t5- és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Tibor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Sok sikert (és hátha tanulunk valami újat persze +értelemben)
            Végre én is megvagyok, leírom mi és hogyan történt ahogy ígértem, hátha valakinek erőt ad a kutakodáshoz.

            (utólag visszaolvasva nagyon hosszú lett, a lényeg a "---" jeltől lefelé van. )

            2009-ben megajándékoztam magamat egy T5H-val szülinapomra, aminek rendben voltak a papírjai, de néhány alkatrésze elég siralmas állapotban volt. Az ilyenkor szokásos módon az ember elkezd donort keresni (ugye még csak épp megérintett a Pannonia füstje és nem álltak halomban itthon a holmik), persze akinek nincsenek veterános ismerősei/ismeretei, csak a kialakulóban lévő mániája, az internetet veszi célba. Persze a szokásos használtjármű és aukciós oldalakat nézegettem 2009 október környékén. A V..... portálon sikerült ráakadnom egy Szombathely melletti településen árult gépre - T5-ként hirdette a fiatalember, akkor még jóformán azt sem tudtam melyik az eleje, illetve a hátulja, ráadásul ránézésre hasonlított, így licitáltam egyetlenként a hirdetésben "esetleg papírozható" megjegyzéssel árult motorra. Másnap reggelre véget ért a licit, a minimálárat elértem, felvettem a kapcsolatot az eladóval és már robogtunk is egy barátommal a motorért.
            Elértük a települést, a központban várt ránk az eladó, aki rögtön megfordult a robogójával és a falu széle felé vette az irányt. 10 perc és némi földút-járás után egy nagy téglaépülethez értünk, a szokásos dolgok után kitárta a fémkaput: a túlsó sarokban 4-5 Pannonia állt csoportban. A sötétből kitoltuk a pajta közepére a gépet hogy lássunk is valamit és körbe lehessen járni: egy T5-ösre nyomokban hasonlító, vastagon poros, de ép szerkezet volt, de mintha azt mondta volna, hogy "vigyél el innen!". Gondolom ez néhányotoknak ismerős érzés. Nem kérdeztem semmit, a motort feltoltuk az utánfutóra, fizettem, kaptam egy cetlit "S. János - Nick" felirattal, mint az összes papírozást elősegítő információ és eljöttünk.
            Aztán 2 hónapig nem is volt időm ránézni a motorra, a másikat készítettem elő javításra és festegetésre. Eljutottam a hátsó sárfogóig, ami elég csúnyán el volt repedve - így elkezdtem szétszedni a "donort". Aztán minél több alkatrész bontottam le, annál inkább kezdett nyilvánvalóvá válni, hogy ez bizony teljesen más. Elkezdtem utánanézni a pontos típusoknak, akkor derült ki hogy sikerült egy T1-est vásárolnom. Igen, már volt két Pannoniám, de még nem tudtam típusjegyek alapján behatárolni hogy mi micsoda. Lehet kicsit furcsa, nekem így visszagondolva nagyon.
            Közben a "donort" - amit egy apró bökkenő okán sikerült Katának keresztelni (volt barátnő után, a forgalmival vásárolt gép neve Eszter egyébként) - utolsó csavarig szétszedtem és felpakoltam egy állványra.
            Telt az idő, eljött a T5H forgalomba helyezése és a vágy, hogy megmaradhasson a szürke forgalmi és a rendszám. Gondolom ez is ismerős dolog, nem reklámoznám a történteket jobban, végül a KEKKH-nál kötöttem ki, akik adásvételi másolata és rendszám alapján ugye adatot szolgáltattak - ekkor ugrott be, hogy azt az S. Jánost meg lehetne keresni, hátha tudja a T1 rendszámát.

            ---

            Internetes, aztán telefonkönyves böngészés után sikerült beszélnem az úriemberrel, nagyon kedves volt - de ő sok éve túladott a motoron, de a forgalmi már akkor sem volt meg. 20-25 percet beszélgettünk, kiderült hogy Ő '85 tájékán vette a motort forgalomból kivonva, csak a környéken használta műszaki nélkül - villanyt járt szerelni, mert az a szakmája. A Pannonia rendszámára nem emlékezett, viszont arra igen, hogy amikor vette már átfordult egyszer az órája, alatta pedig szintén... (ezt persze kétlem, az egy talán reális, mert volt újraperselyezve a lengőkar, de egyébként nem volt komoly kopás/elhasználódás a masinán)
            Ami segítséget tudott adni az az, hogy Cirák nevű településen vette Horváth Jánostól, aki állatetető volt a Rábamenti Szövetkezetben és "ha Beled felől bemegyünk, balra fordulunk, akkor tótól az ötödik házban lakott".

            Nagyjából itt következett be a szokásos drámai fordulat: Cirákon a település lakóinak fele Horváth. Nincsenek sokan, de Jánosról, akire illene a leírás senki nem hallott vagy tudott, pedig kikérdeztem néhány nénit-bácsit az utcán és a kocsmában... Ez bizony zsákutca, de olyan aminek a végén meg se lehet fordulni - és 2011 októbere volt éppen.

            A téli vizsgaidőszak (mivel levelezőn járok egyetemre) közben kezdtem el keresgélni, ennek a honlapnak és innen-onnan összeszedegetett információk segítségével sikerült kideríteni, hogy beütötték a vázba a rendszámot. A vizsgaidőszak végén, idén (2012) januárban őrült takarítás-kapirgálás után megtaláltam a beütést: EI-67-49. Ekkor kezdtem levelezni a KEKKH-val, akik az egyik legsegítőkészebb hatóságnak tűntek már a másik motor forgalomba helyezésénél is, így - más lehetőség hiányában - kapcsolatfelvételi eljárást kértem.
            A határozatot követően befizetett csekk feladásától nem is telt el egy hét, egy áprilisi délutánon megcsörren a telefonom, a vonal végén egy fiatalos hang szólal meg: "Tiszteletem, Tóth János vagyok, Kapuvárról telefonálok". Itt hirtelen átfutott az agyamon: talán szombat este elfelejtettem volna fizetni valahol? És hogy találtak meg? De nem is volt időm kérdezni: "Azért telefonálok, mert a ciráki postáról szólt a Margit, hogy levél jött a nevemre, pedig '85-ben eladtam azt a házat. Mivel hivatalosnak látszott a boríték kiautóztam érte, és az volt benne, hogy hívjam fel ezt a számot."
            Ez volt az amikor már szólni is alig tudtam a meglepetéstől, de azért valahogy megbeszéltünk egy találkozót másnapra Tóth úrnál, hogy elmondhassam miről is lenne szó. Elmentem a megbeszélt időben hozzájuk, nagyon kedvesen fogadtak, de Tóth úr nem emlékezett a motorra. Ketten diskuráltunk a konyhában ülve, mikor hazaért a felesége, aki szintén csatlakozott. A hölgy nagyjából fél perce hallgatta a beszélgetést ahogy próbáltam rávenni a férjét hogy valami eszébe jusson, amikor hirtelen a homlokára csapott: "Te, hogyhogy nem emlékszel, azzal a motorral jártál udvarolni hozzánk!"

            Innentől már csak pár perc volt mire minden kiderült: a motort használtan vette, de nem sokáig használta, mert folyamatosan gondjai voltak vele, így a gép ki lett vonva, a padláson kapott helyet, aztán a szülői ház eladásakor továbbadta. Azonnal megírtuk az adásvételit, 2012 április 10. került rá dátumként, nagyjából két és fél évvel a vásárlás után.

            Úgyhogy elkezdtem összeválogatni és rendbetenni a motor valamikori alkatrészeit, mindent ellenőrizni, javítani, beépíteni és beállítani, ahogy ezt szokás. A mai napon (2012. szeptember 26.) a motor sikeresen átment az NKH műszaki vizsgáján, elintéztem az eredetiségvizsgát és az átírást és megkapta az új rendszámot. Nem gondoltam volna, hogy már az UKS kombinációt osztják Csornán.

            Köszönöm minden Fórumtagnak a segítséget, tanácsot, információt amit kaptam, meg a hozzászólásokat amiket ugyan mások kérdéseire írtak, de fel tudtam használni én is. Köszönöm Uraim!

            Click image for larger version

Name:	in (Medium).JPG
Views:	1
Size:	126.7 KB
ID:	132861 Click image for larger version

Name:	out (Medium).jpg
Views:	1
Size:	53.4 KB
ID:	132862

            (a teljesen komplett motorról még nincs kép, pedig már rendszámozva belehajtottam 4 egész kilométert... )
            Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 szept. 26, 22:06.
            LC 9246, madorka és 7 további látogató kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #7
              Gratulálok!!!!!!!!!!!!!!

              Komment


                #8
                Gratulálok én is!

                Szerintem a nem mindennapi történeted megérne egy blogbejegyzést is.

                Komment


                  #9
                  kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Végre én is megvagyok, leírom mi és hogyan történt ahogy ígértem, hátha valakinek erőt ad a kutakodáshoz.
                  Azt hiszem ez az "ilyen csak a mesében van!" tipikus esete!

                  Komment


                    #10
                    Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Azt hiszem ez az „ilyen csak a mesében van!” tipikus esete!
                    Ha minden jól megy, akkor fogok még ilyen történeteket mesélni (kopp-kopp-kopp), de még csak a folyamatban vannak.
                    Az egyik kb. egy éve, a másik 2 hónapja. Szóval majd valamikor...
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X