Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Veterán motorkerékpár forgalombahelyezés és árai 2014

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Veterán motorkerékpár forgalombahelyezés és árai 2014

    Régóta szerettem volna egy motorkerékpárt,de sehogy sem jött össze.A télen sikerült a vágyam ausztriából vettem egy 76'-os évjáratú Honda cb 250g-s gépet.A gép kicsit öreg annyira nem mint Én.
    A motornak osztrák forgalomból kivont forgalmija volt és érvényes adás-vételi szerződése.Három évig állt egy
    fészerben.
    Hosszas rozsdátlanítás után úgy gondoltam, hogy "OT"-re vizsgáztatom.A bejelentést követően egy hónapig
    vártam az Autóklub "múzeális minősítésére".A vizsgáztatást azzal kezdték,hogy a tripusegyezőséget bizonyítsam.Kis alkudozás után megnéztek az interneten egy ugyan ilyet.Sikerült a minősítés a legalsó kategóriába az ára:17.082.-Ft volt.
    A forgalombahelyezés és műszaki vizsga a Nemzeti Közl. Hat.-nál húsz nap múlva következett.A bejelentett időpont után még három órát vártam. Műszakilag a motor kifogástalan volt a papírmunka kb.3/4 óráig tartott.
    Az "egyedi forgalombahelyezés":22.800.- Ft. A "forg. hely.vizsgálat":4360.-Ft.
    Ezután még mindíg utánfutón szállíthattam a gépemet.
    Az OT-s rendszámot a Budapesti központi okmányirodában adják, ha be vagyok jelentve szinte nem kell várakozni.Nagyon kell vigyázni az adás-vételi szerződésre,hogy minden mondata tökéletesen legyen lefordítva
    mert a legkisebb hibával nem fogadják el!A árak a következők:Visszterhes vagyonátruházási illeték:6.600.-Ft
    Törzskönyv kiállítás:6.000.-Ft. Forg.eng.kiállítás:6.000.-Ft. Rendszámtábla kiadás:8.500.-Ft. Érvényesítő cimke kiadás:585.-Ft.
    Köszönöm a türelmeteket hogy elolvastátok a tájékoztatómat de 2014-ben ennyibe kerül egy sok munkával
    előkészitett motorkerékpár forgalombahelyezése Magyarországon.
    Minden veterán motorosnak jó utat kivánok Üdvözlettel:BeSa

    #2
    Üdv.-mivel én is túl vagyok az OT minősitésen egy-két kiegészitő megjegyzést tudok hozzátenni:
    -nem olcsó és nem egyszerű az eljárás.Előnyös az,hogy nincs eredet vizsgálat,azt helyettesiti maga a múzeális minősitési eljárás.
    -problémásnak vélem,hogy az ügyféltől kérik a műszaki dokumentációt a tipus azonositáshoz.Szerencsére nekem volt eredeti kezelési-karbantartási útmutatóm és ábrafüzetem a Jawa 250/559-hez.Ennek ellenére most is tartó bonyodalom adódott abból,hogy nem tudtak mit kezdeni az 559/04 jelöléssel.Konkrétan a 04 jelenti a problémát,mivel a központi okmányiroda "hivatalos"listájában nincs felsorolva olyan tipus amely tartalmazza a 04 megjelölést is.Ebből adódóan nem kaptam még meg az OT rendszámot,mert a hivatalok nem tudják eldönteni egymás között,hogy a listát egészitsék ki,vagy a már kiadott minősitési dokumentumot,illetve a műszaki vizsga dokumentumot cseréljék ki.Szóval a minősitő bizottság egyeltalán nincs toppon,nincs mihez nyúlniuk még egy ilyen gyakori tipus esetén sem,mint a Jawa 250/559.Kérdés mi van akkor,ha egy ritkábban előforduló és még régebbi járművel találkoznak?
    Az csak hab a tortán,hogy megkérdezték azt,hogy minek nekem az OT rendszám?Én ezt nem is minősitem,gondoljon mindenki amit akar...
    Szóval most még mindig várok a magas hivatalok döntésére.A múzeális minősités 2014.06.16.-án megtörtént,ma pedig 2014.07.31.-e van.
    Én is jó utat kivánok minden veteránosnak!
    Utóirat:-eléggé megneheziti a dolgot még az is hogy a múzeális minősités helyén nincs műszaki vizsgáztatás,igy mindkét helyre szállitani kell a motort,mert keréken nem lehet menni.Annak ellenére van ez igy,hogy a minősités helyszine a Magyar Autóklub Budaörsi úton levő szervize,ahol egyébként rendre van műszaki vizsgáztatás.
    Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2014 júl. 31, 12:20.
    supermax és kollarg kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      -problémásnak vélem,hogy az ügyféltől kérik a műszaki dokumentációt a tipus
      Már ne haragudj , szerinted hány tipusu veteránnak minősíthgető jármű van -----nyugodtan mondhatom , a világon-----hisz vehetek bárhonnan , holnap utánra ide hozzák .
      De kérdezhetem azt is ,hogy milyen veterán szerető az akinek nincs a járművéhez könyv , dokumentáció ?

      Aztán ,ha veszem a konkrét esetedet -visszanyalt a fagyi --miután le van írva ,hogy a tulaj viszi a doksikat a vizsgára --. Nem lenne most semmi gondod , mert csupán egy új sorba beírnák ezt a különös típust -oszt kész .

      Szerinted -? amikor a DUCATI Scrambler 175 ccm motorom vittem , volt ilyen a gépben ? -NEM - de 10 perc múlva már volt és kész . ( most meg már van )


      hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Az csak hab a tortán,hogy megkérdezték azt,hogy minek nekem az OT rendszám?
      Na -ez tényleg felháborító . Biztos megmondtam volna , hogy a macska tányér alá alátétnek .
      soveny, CZsolti és demeter kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szerinted -? amikor a DUCATI Scrambler 175 ccm motorom vittem , volt ilyen a gépben ? -NEM - de 10 perc múlva már volt és kész . (most meg már van)
        Nyuszikás vicc másként: "Te medve, nem lehetne felírni ezt a géped arra a listára? Dehogynem...!!!"

        De legalább most már tudom, hogy az a szép kis motor a tiszakeszi képeken milyen névre hallgat.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment

        Ugrás az oldal tetejére
        Working...
        X