Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Veterán korú autó Angliából

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Veterán korú autó Angliából

    Kedves Fórumozók!

    Vásároltam Angliából egy háború előtti veterán autót. Az eladó, (hiába küldtem több példányt) csak 1 adásvételit volt hajlandó kitölteni számomra. (Nem tudom ez mennyire probléma , tudomásom szerint kellene egy példány nekem, egy az okmányirodának, illetve talán egy az OT vizsgára.) Le szeretném OT-zni, restaurálás után.
    A felől érdeklődnék mi a további teendő, onnantól hogy a kocsi hazajött?
    Miket kell rá fizetni, és mikor?
    Ki kell-e vonnom forgalomból?
    Mikor kell a nevemre íratni?
    Milyen határidőket kell betartani?
    Oldtimer előminősítés kell-e rá, és ha igen mik ennek az előnyei, illetve feltételei?

    Köszönettel:
    Gábor

    #2
    Hello!

    Szerintem adásvételi megkötése után kint kell kivonni mivel külföldinek lett eladva és kiviszi az országból. A veterán minősítés annyiban előny ennél az autónál hogy nem kell megfizetni a regisztrációs adót, meg nincs külön eredetvizsga, meg ha van eltérő dolog rajta a mai szabványtól nem kell átalakítani(gondolok a lámpákra) De hogy mit mikor és hogy kell intézni azt pontosan majd más biztos tudja, szerintem semmit nem kell tenni mert itthon nincs a rendszereben így szerintem csak a hivatalos procedúrával kerülhet a nevedre(regadó, eredet stb.)
    G-Man kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ha nagyon kell (na nem azt..) akkor elmész egy közjegyzőhöz és csak a pénztárcád szab határt hogy hány db hiteles másolatot csinálsz

      de had kérdezzem meg :mit sikerült "lőni" ?

      ja és még egy kérdés :legalább két nyelvü adásvételit küldtél? mert ha nem ........az még egy kis zseton....
      Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 máj. 31, 22:09.
      G-Man kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        darkside eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szerintem adásvételi megkötése után kint kell kivonni mivel külföldinek lett eladva és kiviszi az országból.
        Köszönöm a választ, a kivonásra találtam egy ilyet, bár ez nem veteránra vonatkozik: "Az Európai Unió más tagállamaiban vásárolt személygépkocsit nem szükséges kivonni a forgalomból, illetve ideiglenes rendszámmal ellátni a behozatalhoz."
        (hátétépé kettőspont perper vévévé pont euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1048)
        Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 máj. 31, 22:40. Oka: linket beszúrtam

        Komment


          #5
          Engem is szintén érdekelne a típus is...

          ...de kezdjük a legelején: az adásvételi milyen nyelvű? Ha magyar vagy angol és magyar, akkor jó, de ha csak angol, akkor szükséged lesz egy fordításra. Ha esetleg ez lenne a helyzet, akkor kérdezd meg az Okmányirodásokat, hogy milyen fordítást fogadnak el. (megeshet, hogy csak valamilyen hitelesítettet)

          Én nem hoztam be még járművet, de kacérkodtam a gondolattal. Ami adatot sikerült összevadászni, az a MAVAMSZ oldaláról (annak a gyakori kérdések részéről) volt főleg, de ami ott szerepel általában kb. 2 éves anyag. Szerintem telefonálgass, érdeklődj hivatalos helyeken, hogy a legolcsóbban gyere ki a dologból.
          G-Man kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            Ennek örülök bár nem tudom mi a költsége. Az eladóval nem sikerült túl sokat kommunikálni (71 éves).
            A szerzemény egy 1939-es Ford Prefect. Élőben még nem láttam, holnap ér haza. (Remélem nem lesz negatív meglepetés.) :S




            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Én nem hoztam be még járművet, de kacérkodtam a gondolattal. Ami adatot sikerült összevadászni, az a MAVAMSZ oldaláról (annak a gyakori kérdések részéről) volt főleg, de ami ott szerepel általában kb. 2 éves anyag. Szerintem telefonálgass, érdeklődj hivatalos helyeken, hogy a legolcsóbban gyere ki a dologból.
            Köszönöm, a MAVAMSZ-t én is böngészgettem, ott írtak egy 26 éves német járgány behozataláról, amire azt írták hogy ki kell vonatni külföldön. De az előbbi hozzászólásomba meg egy olyan oldalt linkeltem ami szerint nem kell. (Hogy mi az igazság, ki tudja, én az utóbbinak örülnék. )
            A szerződés kétnyelvű, angol-magyar.

            Komment


              #7
              G-Man eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Hogy mi az igazság, ki tudja
              Az aktuális igazságot mindig az érintett hivatal tudja legjobban. Bizonyos esetekben a törvénynél is jobban, de ne kezdjek politizálni... :P

              Közben meg eszembe jutott a második lépés: fel kell mérned az állapotát, eldönteni (megalapozottan) hogy át tud-e menni vizsgán, illetve esztétikailag milyen állapotban van. Azért lényeges, hogy tisztában legyél azzal, hogy azonnal forgalomba akarod helyeztetni és forgalmit, rendszámot, mindent most megszerezni, vagy csak egy előminősítés után belefogni a restaurálásba. Előző esetben záros határidőn belül minden porcikájának elfogadható állapotban kell lennie (függően attól hogy sima vagy OT forgalombahelyezés), második lehetőségnél átmeneti időszakra (max. 10 év) tudod kivonatni, de a neveden lesz hivatalosan.

              Szóval ha holnap kicsomagoltad, körbefotózgattad, ilyesmik, akkor én a helyedben elkezdenék kicsit telefonálni az állapot ismeretében. Elsőnek mondjuk a MAVAMSZ-ot, ők már fognak tudni iránymutatást adni.
              G-Man kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                Szervusz. A témával kapcsolatban több variáció létezik. Az első, hogy érvényes angol műszakija van ( gondolom nincs ). Kell adásvételi ( hiteles fordítás / Bp-n Balzac utca / ),eredeti forgalmi , az ottani nyilvántartás törölte a rendszerből. NAV-nak befizetni amit kell. Utána műszaki vizsga ( Normál , ha lehet műszaki és esztétikai szempontból. ), okmányiroda. ( Ez egy ideális eset, ami az én esetemben még nem történt meg. ) Második variáció. Veteránként forgalomba helyezni , az sem sétagalopp, de a veterános szívós "harcos". Adásvételi ( hiteles fordítás ), eredeti forgalmi ( kivont ), MAVAMSZ előminősítő papír ( fotókat vinni )beszerzése ( itt lehet kérdezni és az aktuális pontos válaszokat megkapod ). A NAV-ot nem tudod kihagyni - szerintem , mert valamilyen papír kell tőlük. ( Minél előbb menjél , mert határidők vannak, nem betartása anyagi szankciókat von maga után. ) Ezek után nyugodtan lehet nekiállni a munkának - itt már nics időkorlát. Még egy dolgot szeretnék hozzátenni - hogy nehezítve legyen a "verseny" - . Magyarországon a Kultúrális Örökségvédelmi Hivatal engedélye kell , hogy az 50 év feletti gépjárművet kivigyenek az országból ( ez a hivatalos verzió ), ami a Közlekedési Múzeumon keresztűl realizálódik. Nem tudom , hogy a származási országban létezik ilyesmi, de ezt is biztosan tudni kellene, hogy a későbbiekben ne legyen ebben a tekintetben sem probléma. Én ennyit tudok a dologról, de a pontosat , csak a HIVATALOK tudnak ( ami néha az ügyintézők egyéni "kívánalmaikat" is tartalmazzák - sajnos ). Az " eredményről" megoszthatnád a gyakorlati tapasztalatodat. Üdvözlettel .
                G-Man, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szóval ha holnap kicsomagoltad, körbefotózgattad, ilyesmik, akkor én a helyedben elkezdenék kicsit telefonálni az állapot ismeretében. Elsőnek mondjuk a MAVAMSZ-ot, ők már fognak tudni iránymutatást adni.
                  Köszi. A járgány még mindíg nem jött meg... de a szállító szerint csak látszat felujítása volt, úgyhogy lesz vele munka. :S OT a cél mindenképp, de majd csak később.

                  Komment


                    #10
                    G-Man eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A járgány még mindíg nem jött meg...
                    Azért ahhoz, hogy veterán autót vegyél a neten keresztül kell a bátorság. Egy motornál mondjuk nem lehet elrejteni a hibákat, ott szinte minden látszik..
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #11
                      dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az első, hogy érvényes angol műszakija van ( gondolom nincs ).

                      Érvényes műszakija nincs úgy tudom, adásvételi van 1 példány 2 nyelvű. Nem tudom mi számít hiteles fordításnak, de ezt egy olyan ismerőstöl kaptam, aki ezt az üres dokumentumot mint hiteles fordítást kemény pénzért fordíttatta. Vagy kell rajta lenni valami pecsétnek is?
                      A NAV-nak mit kell fizetnem és mikor? Úgy tudom regadó az nincs OT kocsira (még nem OT de egyszer talán az lesz), vám meg EU-n belüli országból jövő járműre szintén nincs.

                      Az eredeti forgalmija szerintem nincs kivonatva. Azt nekem kell intéznem itthon? Mi ennek a költsége? És hol kell kivonatni? (Bocs a hülye kérdésekért de nem sokat tudok a folyamatról.)

                      Tehát összegezve, ha megjött a kocsi, be kell mennem az okmányirodába a nevemre iratni és kivonatni, majd a MAVAMSZ-tól előminősítő papírt kérni? Az átírásnak, kivonásnak és az előminősítésnek mik a költségei, és miért van rá szükség (utóbbi 2)? A kivonás meddig érvényes? Végleg kell, ideiglenesen, vagy átmenetileg kivonatni? Hallottam valami olyanról is ha ideiglenesen vonatom ki akkor 10 évre vonják ki, ha utána nem állítom forgalomba akkor van egy kupac fémem ami mehet a méhbe?

                      A mozzanatokról természetesen beszámolok, igazából egy blogra gondoltam erre a célra. Ha minden igaz, (lesz időm, energiám, kézügyességem, pénzem a felújításhoz) itt lesz elérhető: Ford Prefect felújítás




                      kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Azért ahhoz, hogy veterán autót vegyél a neten keresztül kell a bátorság. Egy motornál mondjuk nem lehet elrejteni a hibákat, ott szinte minden látszik..
                      Ez így alakult. Szerelem volt első látásra. Magyarországon nagyon nincs kínálat, ami meg eladó az vagy egy rozsdakupac, vagy az ára a csillagokat verdesi. Maradt a kintről behozatal, oda meg hogy személyesen kimenjen az ember az sok idő, és mégtöbb pénz. Majd elválik mi fog kisülni belőle. Szerenénk valahogy házilag megoldani a felújítást hogy ne kerüljön egy vagyonba.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: G-Man; 2012 jún. 01, 16:31.

                      Komment


                        #12
                        soveny és kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Hú ez nemsemmi lehetett. Itt sem mentek túl simán a dolgok, de erről majd később (na meg jöjjön meg végre mert eddig csak hitegetett a szállító, már 2 napja itt kéne lenni, elvileg perceken belül meghozza...).

                          Módosítás:
                          MEGJÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTTTTTTTT!!! Van rajta bőven gányolás, hiányzó alkatrész, és festék lepattogzás, de nagyon tetszik.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: G-Man; 2012 jún. 01, 21:39.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X