Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalmi és rendszám hiányában vásárolt motor újra papírozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Sziasztok lenne egy kérdésem.Vettem egy papírok nélküli autót (UAZ).Később vettem hozzá egy alvázat aminek az eredete egészen a honvédségig visszavezethető alvázszám megvan és a hozzátartozó papírok is.A motorszám ugyan ez.Az lenne a kérdésem hogy vissza tudom e így helyezni forgalomba, illetve milyen procedúrát kell bejárni.Ha valaki csinált már ilyet nem írná le hogy hogy csinálta pontosan?A választ előre is megköszönöm.
    Másik kérdésem az hogy az autó az új alváz alvázszáma szerint elmúlt 30 éves ha OT vizsgára akarom vinni akkor az megoldható e és ha igen hogyan?

    Komment


      #17
      Olvastam valamelyik forgalomba helyezéses témában az összeépítéses forgalomba helyezést papír nélküli gépeknél. Tennék egy kísérletet egy felújított Csepellel(teljesen korhű). Első kérdés aki már csinált, vagy hallott ilyenről hogy mi az első lépés. OT minősítés? Vagy az összeépítési kérelmet kell benyújtani a megfelelő helyre?

      Komment


        #18
        Még nem csináltam, de amit biztosan vinned kell, az a következő :

        - Adás -vételi a fődarabokról. Alváz, és blokk ! Nem kell forgalmis háttér, de a papíron az eladó részéről NE a tulajdonomban, hanem a BIRTOKOMBAN szó szerepeljen !
        - összeépítési tervdokumentáció , arra illetékes személytől, és annak engedélyeztetése.
        - szakműhely igazolása, hogy ők végezték el az összeépítést

        A többit majd mondják a többiek !
        Titus és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          de a papíron az eladó részéről NE a tulajdonomban, hanem a BIRTOKOMBAN szó szerepeljen !
          Ezt nem egészen értem?!...A birtokos nem tulajdonos, és eladni csak tulajdonos tud. (Birtokos pl. az albérlő, és ő nem is adhatja el a lakást jogszerűen...)

          Komment


            #20
            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ezt nem egészen értem?!
            Ha neked van egy forgalmi nélküli motorod annak a birtokában vagy, de jogilag nem vagy tulajdonos. Akkor lennél ha a forgalmiban szerepelne a neved. Ha az adás-vételiben az szerepel hogy " eladom a tulajdonomban lévő xxxxxx alvázat, akkor a neveden kell lennie !
            Titus, zahi és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Még nem csináltam, de amit biztosan vinned kell, az a következő :

              - Adás -vételi a fődarabokról. Alváz, és blokk ! Nem kell forgalmis háttér, de a papíron az eladó részéről NE a tulajdonomban, hanem a BIRTOKOMBAN szó szerepeljen !
              - összeépítési tervdokumentáció , arra illetékes személytől, és annak engedélyeztetése.
              - szakműhely igazolása, hogy ők végezték el az összeépítést
              Kösz mir-mur!

              Tehát az összeépítés lepapírozása az első lépés. Ezek szerint az OT nem elég ahhoz, hogy a váz és a blokk passzolnak. Azt hiszem a következő lépésben meg kellene keresnem a GYMS megyei Közlekedési Osztályt. Ha ott nem tudnak mit mondani akkor sehol sem tudnak

              Komment


                #22
                Úgy látom ide a Csepel ügyében írtam utoljára, de most egy T1-esről van szó. Egy szerencsés esetről. Úgy néz ki megoldódik a motor ügye, és több lesz, mint alkatrész. Sikeres volt a beütött rendszámra kért kapcsolatfelvételi, bár nem volt zökkenőmentes. A rojtos nyereg miatt úgy gondoltam, hogy az utolsó használója nem egy idős Úr lehetett, így nem egy elhunytat keresek. Ez talán igaz is lehetett, ez a valaki viszont biztos nem íratta át annó, és maximum csak a faluban korzózott a géppel, mert nem neki ment ki a kapcsolatfelvételi levél.
                Majd írom a további fejleményeket amint lesznek, erről a gépről van szó:
                Click image for larger version  Name:	20200318322.jpg Views:	0 Size:	965.1 KB ID:	222189 Click image for larger version  Name:	20200318323.jpg Views:	0 Size:	870.6 KB ID:	222190
                Átfestették, csíkozták, újrahúzták. Aztán szétszedték, elfelejtették.
                A hiányai nem vészesek, amivel foglalkozni kell az egészben lévő motorokon sem kerülhető el. Az újrafestésnek köszönhetően a rohadás elkerülte a szembetűnőbb helyeket. Nem úgy, mint a krómos alkatrészeket.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2020 márc. 18, 21:48.
                sepy, pasetta és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  A koronavírus betett egy kicsit a Pannónia ügyének is. Akkoriban meg lett beszélve egy találkozó a volt tulaj fiával, épp amikor kezdődött, aztán jöttek a korlátozások, úgyhogy a találkozó azóta sem jött össze.
                  Egy pár szó a dolog szerencsés részéről. Az utolsó hivatalos tulajdonosa kb 15 éve elhunyt a motornak, de a címére azért kiküldettem a kapcsolatfelvételi levelet amiről megkaptam az értesítést és innentől elkezdtem várni. Mivel nem csörgött a telefon több mint egy hónapig már szinte el is engedtem az egészet. Aztán felhívott valaki. A tulaj fia, aki úgy értette a levélből, hogy volt neki egy Csepelje, amiről viszont nem tud. Megbeszéltük, hogy a Csepel az Pannónia, az pedig volt az édesapjának, akit mellesleg ugyanúgy hívtak mint őt. A régi címen a leszármazott volt felesége lakik jelenleg, ezért húzódott olyan sokáig a levél jó helyre kerülése.
                  Szerencsére felénk is lazítottak már a veszélyhelyzeti rendszabályokon, úgyhogy egy elfeledett, öreg motorkerékpár fölötti eszmecserére minden további nélkül sor kerülhet. Sokáig már nem akarok várni vele, úgyis két hónapja már, hogy kibányásztam a többi motor mögül csak azért, hogy hozzáférjünk. Most is elől terpeszkedik.
                  sepy és kollarg kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Nincs papír, nincs vizsga. Sajnos.

                    Komment


                      #25
                      Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Nincs papír, nincs vizsga.
                      Ezért a papír előteremtése a cél. Utána jöhet a többi.

                      Komment


                        #26
                        A mai nap sikert hozott két öreg motornak és a gazdájuknak is. Egy Csepel 125/49 és egy Danuvia kapott új rendszámot és forgalmi engedélyt összeépítéses eljárás után. Annyira friss a dolog, hogy még nem is lett felszerelve a két rendszám, úgyhogy olyan képem nincs is, de a rendszámokkal csak büszkélkedek egy kicsit
                        Click image for larger version  Name:	IMG_20231103_160312.jpg Views:	0 Size:	352.0 KB ID:	232919
                        A 676-os azé a Danuviáé, aminek az adás-vételijével jópáran találkoztatok is a fórumtalálkozónkon Hamarosan leírom a folyamatot, ami szerintem nem volt különösebben rögös, de sok türelem kellett hozzá. Nem akadékoskodtak sehol, bár aki először csinál ilyet annak is könnyen észrevehető, hogy a múzeális járművek ügyintézése mindenhol plusz terhekkel jár a hagyományos járművekéhez képest legyen az vizsgabázis, vagy egy hivatali iroda.
                        Jankó51, és 7 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Titus! Hatalmas GRATULÁCIÓ! Felfoghatod elő Karácsonynak! Jó látni, hogy megy a dolog és kitartással megoldódik minden!

                          Komment


                            #28
                            Nagyon szépen köszönöm! A karácsonyi ajándék tökéletes hasonlat, mert ennél jobbat nem is kérhettem volna, de nem bánom, hogy nem kellett szentestéig várnom rá
                            2017. november 22-én írtam ebbe a fórumba összeépítéssel kapcsolatban először, épp erről a 125/49-ről szól az a hozzászólás. Akárhogy számolom majdnem pont 6 éve volt, szóval a kitartás az nagyon kellett.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 nov. 03, 22:57.

                            Komment


                              #29
                              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Olvastam valamelyik forgalomba helyezéses témában
                              2017 óta szenvedsz és sikerült? Le a kalappal!. Azért azt mondanám , ez Magyarország

                              Komment


                                #30
                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                2017 óta szenvedsz és sikerült?
                                Én inkább információmorzsák összecsipegetésének, és pár telefonszám megszerzésének mondanám. Nem ment egyszerre lendületből, voltak szünetek, de szép lassan minden a helyére került. És sikerült papír nélküli, igaz 50-60 évvel ezelőtt már forgalomban lévő motorokat visszaadni az utaknak. Az összeépítési engedélyt kiállító ember megtalálása volt a legnehezebb rész a felújítás után. Amikor Ő megírta a magáét onnantól már szinte magától ment minden.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 nov. 04, 20:33.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X