Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Czetka forgalmi kikérése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Czetka forgalmi kikérése

    Remélem valaki tud nekem ebben segíteni.
    A lényeg a következő:
    Ugye, van ez a 485-ös Czetka aminek elveszett a forgalmija, viszont a rendszám megvan és még anno forgalomban volt. A rendszám már a mai típusú, vagyis ABC-123, viszont a digitális rendszerben nincs benne és KPM-es ismerős szerint még a kartonlapos rendszerű. A motor még nagyapám nevén van, vele írattam is egy meghatalmazást, ha az okmányirodában kellene kérvényezni ezt a dolgot.

    A segítséget előre is köszönöm!

    #2
    Első lépésként ki kell kérni a kartonozóból (okmányirodában) a motor adatait. Ha ott megvan, akkor egyenes az út a forgalmiig. Ha van új rendszáma, akkor meglesznek az adatai is. Ha jelenleg nincs forgalomban, és meglesznek az adatok az okmányirodában, akkor előbb írjatok nagypapával egy adásvételi szerződést, és azzal "ismételt forgalombahelyezés"-t kell kérni az nkh-nál, majd vissza az okmányirodába. Így megspórolod a nagypapa nevére kiállított forgalmi költségét. Tulajdonszerzési illetéket, vizsgát, forgalmit, törzskönyvet, matricát, biztosítást kell kb. fizetned.

    Mióta nincs használatban a motor? Nincs rajta mabisz díj? Ezt mindenképp tisztázzátok,mielőtt elkezded papírozni, nehogy meglepi legyen. (ez akkor lehet, ha nem lett kivonva anno forgalombol, volt kötelező biztosítása, ami egy idő után nem lett fizetve.
    Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 márc. 16, 20:38.

    Komment


      #3
      A rendszám már a mai típusú, vagyis ABC-123, viszont a digitális rendszerben nincs benne
      Ez fura nekem,mert legjobb tudomásom szerint a három betű/három számos rendszámtáblával rendelkező gépjárműveknek már benne kell lenniük az elektronikus nyilvántartásban...

      Komment


        #4
        Köszönöm a segítséget.
        A motor kb. 1995 óta áll, azóta nem lett használva. A forgalmi költözés közben tűnt el, de nem látok rá esélyt, hogy akárhol megtalálnánk. Apám azt mondta, hogy olyasmi forgalmija volt mint a mai zöld, csak a három lap helyett kettő volt, az is külön. A nagyapám pedig még azt is megemlítette, hogy anno amikor még használatban volt, akkor a motorok nem kaptak a rendszámtáblára műszaki vizsgát igazoló plakettet, hanem csak a forgalmiba volt beragasztva.

        Komment


          #5
          Ez fura nekem,mert legjobb tudomásom szerint a három betű/három számos rendszámtáblával rendelkező gépjárműveknek már benne kell lenniük az elektronikus nyilvántartásban...
          Nem feltétlenül. Illetve van egy bizonyos idő, ami után kikerülhet. Persze ehhez adott körülmények is kellenek, de több út is vezethet hozzá. Igaz ezt az időt talán 2008-ban felemelték 10 évre, előtte 5 év volt. Utána "kieshet" a rendszerből az adat, mintha sose lett volna. Ugye milyen csodás?

          A motor kb. 1995 óta áll, azóta nem lett használva. A forgalmi költözés közben tűnt el, de nem látok rá esélyt, hogy akárhol megtalálnánk. Apám azt mondta, hogy olyasmi forgalmija volt mint a mai zöld, csak a három lap helyett kettő volt, az is külön. A nagyapám pedig még azt is megemlítette, hogy anno amikor még használatban volt, akkor a motorok nem kaptak a rendszámtáblára műszaki vizsgát igazoló plakettet, hanem csak a forgalmiba volt beragasztva.
          Ez egyértelműen a kétlapos zöld forgalmi: egyik lap a "személyi lap", a másik a "törzslap". Persze mindkettőnek van két oldala, de csak az illusztráció kedvéért:

          Click image for larger version

Name:	kétlapos.jpg
Views:	1
Size:	170.8 KB
ID:	144010

          Egyébként úgy kellene nekiállni, ahogy gesszti írja. A rendszáma ismert, a tulajdonosa ismert, tehát semmi akadály első ránézésre.
          Szerintem a célszerű sorrend:
          -telefonon lekérdezni a MABISZ-t, hogy az ő nyilvántartásuk szerint van-e (fedezetlenségi) követelésük az ilyen és ilyen rendszámú motorkerékpár kapcsán. A honlapjukon van egy "központi telefonszám", én azon próbálkoznék. A tippem, hogy nem lesz, de sosem lehet tudni.
          -utána adásvételi a nagyapád és közted (szabályos 4 példányos, mindent pontosan kitölteni [az állampolgárság le szokott maradni például... Meg ugye km-óra állása, percre pontos adásvételi dátum], beleírni, hogy forgalmi elveszett, törzskönyvvel nem rendelkezik)
          -ennek a másolatát egy kérvényhez csatolva elküldeni a KEKKH Közlekedési Nyilvántartó Osztályának, amiben adatszolgáltatást kérsz, illetve kéred, hogy erősítsék meg, hogy a nyilvántartásban a jármű az adásvételin is szereplő személy, XY (adatok) nevén szerepel.

          Így lesz egy adásvételid és egy "pecsétes" papírod (a KEKKH-nál az átfutásra 1-1,5 hónapot lehet számolni összesen), amivel már lehet továbblépni. Ha a motor alkalmas már műszakilag, akkor biztosítás, eredetvizsga, műszaki és okmányiroda sorrendben egy jó adag pénzért kaphatsz új forgalmit, törzskönyvet és mehet a móka.

          De ezt az utolsó bekezdést már végigvezettük máshol a papírügyeknél.
          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 márc. 17, 09:42.
          heeegany és sepy kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X