Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Indítvány veterán járművek egyszerűsített nyilvántartásba vételére
Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
-
ApaE
-
Kedves ApaE!
Egy régebbi hozzá szólásodban utaltál a MAVAMSZ-ra,hogy nekik kellene kezdeményezni?!
............hát akkor itt el is temethetjük a dolgot!(legalább is az eddigi szomorú tapasztalataim alapján!)
Egyébként szerintem rajtunk kivül mást nemigen mozgat meg ez a téma!(csak ne legyen igazam!) Legyünk optimisták!.....legyünk optimisták?!
Üdv:apacsavo
- 1 like
Komment
-
Szerbusztok Urak!
Régi problémát feszegettek, sajnos véleményem szerint még sokáig nem lesz ez ügyben változás. Úgy vélem ez tipikusan olyan eset, amikor mindkét oldalnak igaza van. Teljesen érthető annak a tisztességes állampolgárnak a felháborodása, aki időt, pénzt nem kímélve szeretne megmenteni egy járművet a jövő kor számára. Ugyanakkor teljesen jogos a hivatal álláspontja is, hiszen csak a törvényben előírt, a jelenlegi szabályozásnak megfelelő eljárásrendet hajlandó elfogadni. Sajnos ebben az esetben igaz, hogy a törvény vagy fekete vagy fehér, nincs közte átmenet. ( Persze ez könnyebben elfogadható lenne, ha az élet minden területén így működne a törvénykezés. ) Emlékezhettek rá, hogy működött kiskapu, nevezetesen a Közjegyzői Nyilatkozatos megoldás. Miért is szűnt meg? Mert Mi, a veterános társadalom nem tiszteltük a törvényt. Hazudtunk, okmányt hamisítottunk, adás-vételi szerződéseket gyártottunk...stb.. Szándékosan használom a többesszámot, hiszen most éppen az összefogásra buzdítjuk egymást. Sajnos a törvényalkotók is egy egységként kezelnek bennünket, így a felsorolt bűncselekményeket nem egyes személyek követték el, hanem az egész veterános társadalom, így mi sem természetesebb, mint hogy a szankciók mindannyiunkat sújtanak. Létezik azonban megoldás. Fel kell venni a kapcsolatot Lakatos Miklóssal (elérhetőség a MAVAMSZ honlapján), úgy tudom Ő tud tájékoztatást adni az összeépítési engedéllyel történő OT-s forgalomba helyezésről.
A múlt hónapban Szekszárd környékén egy kis faluban egy éjjel összevertek és kiraboltak egy 80 év körüli bácsit. Sok vagyontárgya nem volt, így a nemzetiségi rablók eltolták az előszobából a 20 éve őrzött P10-est, ahhoz azonban nem volt eszük, vagy bátorságuk, hogy a forgalmit is vigyék. Kicsi az esély arra, hogy az a gép elő fog kerülni. Rossz esetben kohóba kerül, jó esetben alkatrészként lesz értékesítve. Ez esetben a törvény szigora teszi lehetetlenné a rablott jármű hivatalos tulajdonváltását azzal, hogy papírok nélkül nem helyezhető forgalomba.
Bocs, hogy hosszú voltam. Azért írtam ennyit, mert valójában én sem tudom eldönteni, mi lenne a korrekt törvényi eljárás...
Üdv!
- 5 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy régebbi hozzá szólásodban utaltál a MAVAMSZ-ra,hogy nekik kellene kezdeményezni?!
............hát akkor itt el is temethetjük a dolgot!(legalább is az eddigi szomorú tapasztalataim alapján!)A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok nekem az elso hozza szolasom , reg ota kovetem a forumot de szerintem meg eddig ez a tema ami a legerdekesebb es biztos vagyok ,hogy sok veteranost erint .En olaszorszagban elek itt nagy a burokrazia de erre a dolgra van egy jarhato ugy intezes .Itt termeszetesen van egy szerv, FMI /federazio,erdekkepviselet/ aki ezzel foglalkozik ami meglehetosen jol mukodik
.Azok a jarmuvek amik at esnek az ugymond legalizalason nem csokkentik az erteket a mar meglevo jarmuparknak mintazt valaki emlitette.Mivel termeszetesen meg kell felelni bizonyos kriteriumoknak/muszaki allapot,eredetiseg s.t.b/Remelem elobb-utobb otthon is lessz erre egy megoldas
- 3 likes
Komment
-
Kedves Movisz!
Van itt Magyarországon,egy Retro nevű veterán járművekkel foglalkozó havilap,melyben említették az Olasz veterános gyakorlatot,de csak annyiban tértek ki,-hogy bármilyen rendszám használható,-amely valaha létezett Itáliában.Nagyon jó,hogy jelentkeztél,kérlek,ha van rá módod,próbáld megismerni az ottani eljárásokat és közöld velünk!Azért lenne ez fontos számunkra,mert hátha lenne valamilyen részlet,amit adaptálni lehetne, a Magyar gyakorlatban.
Ahogy a hozzászólásokból olvashatod,ez a téma sokakat érint,jó lenne más országok gyakorlatát megismerni,mely esetleg hivatkozási alap lehetne,a jelenlegi hazai gyakorlat változtatásában.
Üdvözlettel:Che
- 2 likes
Komment
-
ApaE
-
Sziasztok
A lenyeges kulombseg az szerintem a ,hogy peldaul olaszorszagban ezeket a jarmuveket ugy kezelik mint egy nemzeti vagyont /patrimonio motociclistico nazionale/ mint egy muemleketvagy valami hasonlo.A rendeletek ugy vannak ki dolgozva ami segiti ezeknek azertekeknek a meg menteset es nem elsodlegesen a vissza elesek elkeruleset.Elso lepesben mindenfelekepp tagja kell lenni a federazionak FMI nem tudom otthon van e olyan szerv ami ehhez hasonlo.Ez utan attol fugg milyen dokumentumokkal rendelkezik a jarmu rendszam ,forgalmi ha ezek vannak modello A ha ezek nincsennek modello B
mod;A 1/ Ki masolni az FMI honlapjarol a kitoltendourlapokat amejekben ki ter a tulajdonjogi dolgokra is befizetni 50eu-t a szamlajukra
2/9 fenykep 2jobb 2baloldali 1 elolrol 1 hatulrol 1kozeli motorszam 1kozeli vaz szam 1kb 1meterre a vazszam a fenykepek 10x15-os fotok
3/Fenymasolat a forgalmirol 4/kronologia 5/egy muhelynek szakembernek az igazolasa,hogy muszakilag meg felel 6/3evre visszamenoleg befizetni az adot
Ezeket kell be szerezni es ezek utan elbiralas es muszaki szemle a regi rendszamo termeszetesen meg lehet tartani akkor kap ujat ha nincs neki
Itt sem egyszeru de van ra mod es jol mukodik meg probaltam roviden le irni
- 3 likes
Komment
-
Ha már úgyis ki lettem kiáltva főgonosznak, leszek én a kérkedő. Bár amit írtam, az egy baráti beszélgetésen vetődött fel, és nem a saját érdekeimet képviseltem, ami remélem a többség számára kiolvasható volt. Hosszas vita volt és engem meggyőztek érveikkel és nem a hajamat kiabálták le.......ha késöbb valakit érdekel szivesen leírom.
Ahogyan Apae mondta, anno egy olyan kiskapút zártak be, amely többnyire azoknak kedvezett akik nem a tisztességes úton probálták a gépjárművek papírjait rendezni. Nyomatékosítom ezt nem én írtam, de tökéletesen egyetértek vele.
A legnagyobb anomália jelenleg, hogy nem lehet tulajdonjogot szerezni, ha nem tudom igazolni, hogy ténylegesen a tulajdonomba került az adott jármű, amit jelenleg kizárólag érvényes adásvételivel van lehetőség megszerezni és ez szerintem helyes etikailag és erkölcsileg is, mert hát lássuk be ezeket a határokat könnyedén átlépjük, ha saját érdekeink azt kívánják. És ebből lehetnek problémák mint már írtam ha ezt a kiskapút újra kinyitnák. Persze ezt nem elitélően mondom, egyszerűen ilyenek vagyunk. A járható út most is megvan de igen nehézkes. Meg lehet keresni az eredeti tulajt, de a végletekig agyon van nehezítve és csak a fanatikusan mániákusok járhatnak sikerrel, de azok is csak egy valag szerencsével.
Ha ezen a téren lehetne könnyítést elérni, szerintem már beljebb lennénk, ha a nyilvántartás jobban hozzáférhetővé válna, pár körrel beljebb lennénk.
De itt már jönnek is az anomáliák:
-Milyen esetekben lennének (mondjuk egy törv.módosítás után) kötelesek kiadni az adatokat?
-Elégséges-e ha csak egy adásvételim van nem de nem a tulajdonostól?
-Ha semmim sincs mire lehetne hivatkozni az adatszolgáltatás kérésénél?
-Mi az az adat, amin már el tudnánk indulni, de még nem ütközik a személyes adatok védelmébe?
Szerintem ezen a vonalon is el lehetne indulni, mert még mindig ez lenne a legtisztább és legkevésbé mutyizásra lehetőséget adó irány.Biztos több lehetőség is van de ez már egy könnyítés lenne.
Várom az érveket és ellenérveket...Utoljára szerkesztve a következő által: joshbono; 2011 nov. 03, 23:02.
- 2 likes
Komment
-
Látujátok Feleim Szümtükkel!
Hivatkozva,-Movisz,gyors válaszára,Talján országban ezeket a járműveket úgy kezelik,mint egy nemzeti érték!Micsoda differencia,-itt meg,éppen nem üldözendő,természetesen kizárólag a bürokráciára és a hatáskörüket túllihegő "csinovnyikokra" és szervekre gondolok.Nekünk is erre kellene hivatkozni,a veterán járművek ügyét ebbe az irányba kellene terelni,mert valójában-gondolok itt a Magyar tervezésű és gyártású járművekre,mi más ha nem nemzeti érték?A fenti mondatom nem jelenti azt,hogy egy Szovjet,angol,.....,gyártású jármű ne lehessen nemzeti érték,-hiszen mi mentjük meg az utókor számára és itt van "birtokban".Meglehet az is ,hogy a hatályos törvények sem rosszak,-némi átalakítással,csak egyszerűen arról van szó,hogy a veterán járművek ügyeivel foglalkozó összes hivatal és szervezet még nem tanulta meg,hogy ők vannak miértünk,-hiszen mi tartjuk el őket.
Nagyon sokat gondolkozom ezen a témán,-érlelem a gondolatokat.Olyan megközelítéseket kellene találni,melyek végtelen egyszerűek,megkerülhetetlenek,de emberségesek.Nagyon jó lenne,még más országok gyakorlatát megismerni.Kérem a külföldön élő Magyarokat,-amennyiben van rálátásuk,bármely ország veterán járművekkel kapcsolatos törvényeire,-osszák meg velünk!
Movisznak külön köszönöm gyors válaszát és ha lehet,-kérem még jobban ássa be magát a témába és tájékoztasson minket az egészen apró részletekről is!
Üdvözlettel:Che
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok !
Én régen agyalok egy megoldásban, amit most megosztok veletek. Ez pedig a kocsiknál már működő " P " rendszám elve lenne. Az emlitett rendszám nem a motorhoz, hanem a tulajdonoshoz tartozna. Na de persze ez nem lenne ilyen egyszerű.
Elképzelésem szerint a papir nélküli járművet is nyilvántartásba kéne vetetni a hatóságnál, ahol is ellenőrizhetnék az " előéletét " utána pedig bejegyezhetnének minket mint a jármű új birtoklóját. Nem feltétlenül tulajdonosát. ( Na ebből vita lesz ) A forgalomba sem úgy vehetne rész a" P" rendszámmal a járgány, ahogy a sufniból kitoltuk. Valamiféle műszaki vizsgán, szemlén részt kéne venni a motoroknak, ahol igazolnák a forgalomba való használat feltételeinek meglétét.
Ha ez a megoldás életképes lehetne, a papir nélküli, de szépen felujitott motorral rendelkező tulajdonos is legálisan néha néha kivihetné a járgányát egy kicsit szaladgálni. Attól sem kellene tartani hogy a papirozható motorok vesztenek az értékükből, hiszen a" P" rendszám nem azonos értékű a hagyományossal, és egyébként sem a motoré, hanem a tulajé.
Esetleg a hatóság nagyobb bizalmának elérése érdekében, a rendszám kiadását támogatnia kéne valamelyik veterános klubnak, egyesületnek.
- 4 likes
Komment
-
Üdv, Urak! 90-es évek közepe szerinti svájci gyakorlat apum látta nem nagyon akart hinni a szemének. Eljárás a következő volt házigazda házból kijön odalép a szemályautóhoz majd határozott mozdulattal leveszi a rendszámot róla, hónaalávágja átsétál vele a 10T teherautóhoz felrakja rá és elhajt vele otthonról...
Na most akkor ehhez képest mi hol tartunk az említett járművek napi használatú gépek és nem is veteránok. Ebből a gyakorlatból én arra merek következtetni hogy Svájcban indokolatlanul nem adnak ki több rendszámot egy személynek egynél, de több járműve lehet arra az egy rendszámra. A fentebbi példa nagy hasonlóságot mutat a mir-mur által felvetett ötletre és szerintem is a veterán járműveknél követhető példa lehetne nálunk is, aszerint szabályozva a díjszabását hogy mennyi és milyen henger űrtartalmú gépet birtokol az illető, ezek után egy általányt fizessen a rendszámért ami az ő nevére kerülne de nem a motorokhoz tartozna, hanem egy engedélyhez amiben pl. vázszám alapján fel van sorolva, hogy mely gépjárműveket vezetheti vele.
Remélem érthetőre sikerült a hozzászólásom.
üdv, Odin
- 3 likes
Komment
-
ApaE
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemeg áll az eszem-
?
.
A ,legelső egy fedhetetlen(büntethető)veterán vizsga rendszer.
Alkatrészekből összeépithetö jármü
Kötelezö nyilvántartásba vétel
Saját névre szóló több jármüre érvényes rendszám-biztositás ....
kell még valami? persze ezeket a gondolatokat kicsit lehet(kell)cizellálni de szerintem ennyi.
Az első utolsó egyértelmü --nem?
Bocs ,nem tudtam megállni.Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2011 nov. 04, 10:58.
- 1 like
Komment
Komment