Szervusztok. Az oldalkocsit terhelő költségek ( lehúzások ) a " kezdetektől " léteznek sajnos. Nekem is van fogatom, kis réztáblán ( gyárilag ) visel ugyan alvázszámot, de az senkit nem érdekel. Próbálj most összeépíteni oldalkocsival egy szóló motorkerékpárt. Nagyon kacifántos útja van a folyamatnak, természetesen költségterhe is. Azt a részét nem értem a dolognak ( meg sok mindent még ) , hogy az EU-ban lehet , itthon meg nem. Ez remélem ugyanolyan téma lesz, mint az egyenes uborka meg a méretileg meghatározott gyümölcsök kereskedelme ( a dolog , már egyszerűsödött, mivel az új törvény már az eladóra és a vevőre bízza a kérdés eldöntését ). Szóval sok marhaság van , amit józan ésszel nehéz megemészteni. Más. Történet ( 2010 ) : Svájcból 3 éve behozott mkp. tisztességgel levámolva. Itthoni vámoláskor eredeti számlát elvették, másolat, vámbélyegző rajta. Időpont kéréskor ( amikor túl voltam a fordításon, OT-n, műszaki vizsgán), bemegyek személyesen a HIVATAL-ba időpontot kérni ( telefonon képtelen voltam ), jeleztem az ügyintézőnek, hogy tudom eredeti számla kell, de ez a helyzet. Mondták : tudnak róla, egy időszakos probléma , amit ( egyedi !!!! ) elbírálás alapján a hivatal vezetője orvosol. Időpontban megjelenek, mindent befizetek - nyugodtan , rutinosan üldögélek - , amikor közlik velem , hoy írjak egy kérvényt az elbírálás tekintetében. Majd értesítenek. ( Műszaki, biztosítás közben " ketyeg " ! ) Vérnyomás magasabb, nagy nyelés. Múlik az idő kb. 3 hét, arra járok , bemegyek érdeklődöm. Nem tudnak választ adni, mi van az ügyemmel kapcsolatban. A vezetővel szeretnék beszélni - mondom. Nem lehet. Tessék? A lényeg az kb . tíz perc múlva kioktatást kapok egy hölgytől ( nem szégyen az ! ), hogy vegyem tudomásul , hogy ez egy közigagatási eljárás , ami olyan felelősségteljes munka, amit nem tudok elképzelni ( paragrafusok, számok röpködtek ), és egyébként is 22 ( ! ) munkanap az ügyitézési idő. Szabad valamit kérdeznem ? Az én esetem elbírálása ..... ( Szó belémszorítva.) 2 perc ismételt szóözön a felelősségvállalásról. Ezek után engedélyt kértem, hogy egy bővített mondatot én is elmondhassak :Tudja mikor én beülök a bal első ülésbe az ezzel kapcsolatos összes nyűg az én bajom, amikor elemelem a földről a gépet, majd két pont között " egerészek " utána meg leteszem a szerkezetet a földre , nekem az észlelés és a cselekvés befejezéséig kb. 0.3-0.5 tized másodpercem van, hogy a technika és a rámbízott " emberanyag " egészben megérkezzen a kívánt helyre, maguknak 22 nap kell az ismert probléma megoldásához. Köszönöm a segítséget. Viszontlátásra. Két nap mulva udvariasan telefonáltak, hogy mikor alkalmas az idő számomra az ügyem elintézésére. ( Azt hiszem ez a leghossabb szöveg a Fórumban . ) Türelmes veterános üdvözlettel.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Miért érdemes OT rendszámot szerezni?
Collapse
X
-
Szia dafko54!
Tudod azt, hogy a múszaki vizsga költségei magasabbak az oldalkocsis motorkerékpár esetében még el is fogadom, hiszen macerásabb a fékpadon történő mérés, plusz 4 felfogatási pontot kell ellenőrizni...stb.
Tapasztalatom szerint azonban kevesen vagyunk ebben az országban, akik kellő képpen kiismertük a Duna oldalkocsi évjárati ill típus sajátosságait. Nekem úgy tűnik a minősítő bizottság (tisztelet a kivételnek) csak az oldalkocsi puszta jelenléte miatt sarcol meg, hiszen érdemben nem tud nyilatkozni a Duna oldalkocsiról.
Sajnos a tapasztalat szerint a hivatalnokok azért gáncsoskodnak, mert nincsenek tisztában az adott eljárás hivatalos ügymenetével ill. az alkalmazható jogszabályokkal. Ezért inkább azt mondják, hogy ezt nem lehet elintézni. Így nem kell felelőséget vállalniuk semmiért ill. arra számítanak nem derül ki tájékozatlanságuk.
Mindenkinek!
Naponta téma veterános körökben a papír nélküli jármű legalizálása.
Több "engedmény", kiskapú létezett régebben. Az, hogy megváltoztak a rendeletek és egyre nehezebb, szinte már lehetetlen legalizálni egy papír nélküli járművet NEM a hivatalok az okozói.
Megköszönhetjük annak a sok GYÖKÉR veteránosnak, akik nyiklvános fórumokon tárgyalták ki a csalásokat, úton-útfélen kérkedtek a kiskapuk adta törvényes vagy törvénytelen lehetőségekkel. Mi sem természetesebb, hogy a jogalkotók megszüntették ezeket a lehetőségeket.
Gondolom senki nem örülne, ha féltett, óvott veterán járművét valaki ellopná és másnap a saját tulajdonaként legalizálhatná.
A történetek mindíg úgy kezdődnek, hogy "életre keltettem egy rozsdakupacot, aztán nem tudok vele kimenni a közútra..."
No és mi van, ha más keltette életre, Ő csak saját tulajdona ként szeretné legalizálni.
Tudomásul kell venni, hogy azezk a keményítések egyik oldalról fájnak igaz, de védik a MI TULAJDONUNKAT is.TZ kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szervusz nagyfékdobos.A felelősségvállalás kérdése egy fura dolog lett az utóbbi néhény évben. Kevesen vannak, akik egyszemélyben az adott szituációban, egyedül egy sokszor visszavonhatatlan felelősségteljes döntést hoznak, ami elindíthat egy visszafordíthatatlan negatív folyamatot. A képi médiában annyi szakértőt láttam az utóbbi időben, hogy kisebbségi érzésem van a dologtól. Honnan jönnek ezek az emberek? Honnan szerezték fiatal koruk ( nem akarok bántani senkit! ) ellenére a tapasztalatot és a gyakorlati tudást. Nem értem. A környezeten azt mondja, hogy nem vagyok teljesen hülye, de én azt tapasztalom az idő előrehaladtával, hogy valószínűleg a felhalmozott ismeretanyaghoz képest, szinte szellemi sötétségben fogok eltávozni ebből a világból. Megmondják, hogy mit egyek, mivel töltsem az időmet, mit vegyek fel, hova menjek pihenni, mi a jó ( !!!! ) nekem és mi a " trendi ". Na megint írom a saját hülyeségemet. A papír nélküli járművek legális forgalombahelyezését az az " okos " veterános ( ok ) szüntette meg , aki a néhány éve meghalt tulajdonos nevében aláhamisította annak aláírását. Észrevették ! Az eredményt ismerjük. Az illetékes hivatal idáig sem zárta szívébe az OT - seket, ezek után, meg pláne.Veterános üdvözlettel.
Komment
-
Szervusztok. A " lényeget " elfelejtettem időközben . A Minősítő Bizottság felülbírál. ( de lehet, hogy a végén a végleges papírt kiállító személy ) Én beírom a műszaki adatokhoz, hogy kardán , hátul dobfék. Jön a borítékban a hivatalos irat, az eredmény: lánchajtás , hátul tárcsafék. Nem reklamáltam. Minek? Sok helyen megfordulok, ahol OT-sek is rendre megjelennek ( mindenki örömére ), látni azért csodákat is minősítve. Kalapácslakkal festett veteránt. Egy adott típus meg olyan messze van az iratokban rögzítettektől, mint Makó Jeruzsálemtől. Ez van . Én egy márkával " foglalkozom " behatóbban, de csak 53-tól , 80-ig ismerem nagyjából a gépeket, se előtte , sem utána, csak borzasztó felületesen. Lehet , hogy az önbizalom hiánya teszi, vagy esetleg reálisan mérem fel azt, hogy meddig terjednek az ismereteim? Esetleg több embernek is gondolkoznia kellene ezen ? Veterános üdvözlettel.
Komment
-
Nem szeretnék elégedetlenkedőnek tűnni, bízom benne hogy a kritikámat építő szándékúnak veszik az érintettek.
De mégis, hogy a fenébe lehet egy muzeális minősített jármű igazolványába ilyen kritikán aluli minőségű és beállítású fényképet tenni? A (z amúgy gyárilag nem valami szép, de mégis nagyon szépen, igényesen restaurált) motor egy része (tükrök) hiányzik a képről, de legalább az ügyes, igényes fotós megörökített néhány arra kóricáló járókelőt is a fényképezős mobiljával. Ja meg egy elszabadult levegőtömlőt is, arról nem is beszélve, hogy fénnyel szemben fényképezett, kék motort kék háttér előtt. Tudom én, hogy nem ez a lényeg, de számomra valahogy mégis az egész minősítés komolyságát jellemzi. Ezért veterán vizsgáztassam a járművemet? Most ha ezt megmutatnám egy ismerősömnek, hogy nézd, milyen értéket hoztam létre, minden bizonnyal csak egy jóízűt röhögne rajtam.
Azért egy igazolványra ha nem is feltétlen ilyen,
de legalább egy ilyen
minőségű fotót elvárnék. Elnézést, így hirtelen csak más típusról találtam értékelhető fotót, de talán így is értitek a problémámat. Rendben van, hogy az állapotot kell rögzíteni és nem valami formabontó installációt létrehozni, de mégis, ahogy Varró Ferenc írta, ő anno jobb képet csinált a Pajtás fényképezőjével.
Valahogy jó lenne, ha ezt az egészet azok is komolyabban vennék, akik a veterán járművek elismertetésével kapcsolatos eddigi eredményeket elérték, amiért tisztelem is a munkájukat. Ezzel is közelebb kerülhetnénk ahhoz, hogy ne csak néhány defektes kisember újabb agylövésének vegyék a felújításba, forgalomba helyezésbe fektetett sok energiát és pénzt. Arról az ilyen apró odafigyelésekkel is emelhető nívóról nem is beszélve, amelyet optimális esetben nem érne el a következő képen szereplő muzeális minősített motor, amelynek tulajdonosát nem szeretném megsérteni: a motor nagyon szép és kellene is, de muzeális értéket jelen formájában nyilván nem képvisel (elegendőnek tartom most is csak a metálfényezést kiemelni).
TZ kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szervusztok. A metálfényezésen már nem lepődöm meg. Évenként megfordulok a Minősítő Bizottság előtt ( a saját dolgaimat viszem és nem üzletszerűen ), legalább egyszer. Mindig van " történés ". Gyönyörű , szépen felújított " csillagos " német autó, idegen csomagtartói gumiszőnyeggel -alkalmatlan ! Másik gép.Patinás festéssel ( eredeti repedezett ! ), patinás króm lökhárítkkal ( Tévedés, nem rohadt, sza..s lökhárítókkal! ),tréleren , vagy 60 kilóméter távolságból szállítva, hogy ne történjen vele valami visszafordíthatatlan negatívum. ( A tulajdonos telefonszáma valahol megvan. ) Minősítő : ne vegyék le, fényezzék le, krómoztassák le amit kell, utána jöjjenek vissza! Néhány veteránnal, voltam már " testközelben ", de amikor ezt a gépkocsit megláttam, megremegett a lábam és csak azért nem lett az aszfalton körülöttem egy nagy tócsa a gyönyörűségtől, mivel a korom ezt már és még nem engedi. Ebből tisztán látni, hogy minden teljesen szubjektív.Ezek után úgy gondolom, hogy a fénykép beállítása és minősége ( ezek szerintem is kritikán aluliak és ezzel nem akarok senkit megbántani ) nem különösen nagy probléma, csak a járművet restaurálóval szemben nem igazán sportszerű, mivel tőle a maximumot kívánják....Veterános üdvözlettel.
Komment
-
Szervusztok. Régebben - 2010 előtt - a harmadik / nem Eu-s / országból behozott 30 év feletti gépjárműveket, csak így lehetett forgalomba helyezni. Ezt a fennálló státuszt megszüntetné az ember, akkor rendszámcsere, új cimke, új forgalmi, regisztrációs adó megfizetése ( természetesen minden a magunk költségére ). 2010 01. 01-től öt év műszaki érvényesség. Azon jármű, melyre környezetvédelmi érvényesítés kell, ez alól mentesül / cimkét sem kap /. Ez most nem olyan fontos, de amikor a városokban meghatározzák ( már törvény, csak nem alkalmazzák mivel pl. nagyon sok budapesti buszon fekete cimke van / ez a legrosszabb / ), hogy milyen színű cimkével hova lehet behajtani. Németországban már több mint egy éve alkalmazzák - a színszerinti kiegészítőtáblát -, ha megfog a rendőr 500 euród is bánhatja. A kedvező biztosítási dij mellett a biztosító a fogát szívja kár esetén - egy normál kárnál egy ötvenéves gépnél szinte semmit nem fizet- ,mivel ebben az esetben ez számára egy horror kifizetendő összeg lesz valószínűleg. Most ennyi jutott az eszembe, hogy miért viszik az emberek OT-tatni a gépüket. Veterános üdvözlettel.
Komment
-
dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRégebben - 2010 előtt - a harmadik / nem Eu-s / országból behozott 30 év feletti gépjárműveket, csak így lehetett forgalomba helyezni. Ezt a fennálló státuszt megszüntetné az ember, akkor rendszámcsere, új cimke, új forgalmi, regisztrációs adó megfizetése ( természetesen minden a magunk költségére ).
Komment
-
Szervusztok. Nem tudom , hogy mi változott és hogyan a gépjárműbehozatalban " harmadik " országból, de változott. Egy hozzáértő vámtisztet kellene megkérdezni, meg egy " mozaik utcás " emberkét, hogy mi a mostani álláspont. A 2010-es dátumot, azért írtam, mivel a tavalyi évben nem vámoltattam semmit, így konkrétumot nem tudok a változott szabályozásról. A VÁM és a Közl. Hatóság álláspontját, azért kell összeegyeztetni, mert volt rá példa, ugyanazt másként értelmeztek, ezáltal az ügyfél itthon ugyanazért a pénzért kettő ( lehet, hogy túlzás, de itthon olcsóbban jutott volna hozzá és kevesebb macerával ) ugyanolyat kapott volna.Veterános üdvözlettel.vcsabi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ha jól értem, akkor ha netán össze töröm az 42 éves uralomat amin nincs OT. rendszám akkor nem kapok semmit vagyis apróval kiszúrják a szemem. ha jól értem
De ha van OT. rendszámom és kapok egy betétlapot akkor biztosító annyit fizet hogy csak na, ez ok. de azt a kárt ki fogja felvenni, ki ért hozzá.
Vagy van ki erre szakosodott, mint hozzá értő?? magamnak írok egy számlát és oda adom a biztosítónak hogy ennyi és kész?,
Hogy erre a biztosító csalók még nem jöttek rá, vagy nem tudok róla?
Tényleg mi alapján állapítják meg az alkatrész tényleges árát, szolnoki börze katalógus alapján??
Ez jó kérdés?
dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzervusztok. Régebben - 2010 előtt - a harmadik / nem Eu-s / országból beh
ozott 30 év feletti gépjárműveket, csak így lehetett forgalomba helyezni. Ezt a fennálló státuszt megszüntetné az ember, akkor rendszámcsere, új cimke, új forgalmi, regisztrációs adó megfizetése ( természetesen minden a magunk költségére ). 2010 01. 01-től öt év műszaki érvényesség. Azon jármű, melyre környezetvédelmi érvényesítés kell, ez alól mentesül / cimkét sem kap /. Ez most nem olyan fontos, de amikor a városokban meghatározzák ( már törvény, csak nem alkalmazzák mivel pl. nagyon sok budapesti buszon fekete cimke van / ez a legrosszabb / ), hogy milyen színű cimkével hova lehet behajtani. Németországban már több mint egy éve alkalmazzák - a színszerinti kiegészítőtáblát -, ha megfog a rendőr 500 euród is bánhatja. A kedvező biztosítási dij mellett a biztosító a fogát szívja kár esetén - egy normál kárnál egy ötvenéves gépnél szinte semmit nem fizet- ,mivel ebben az esetben ez számára egy horror kifizetendő összeg lesz valószínűleg. Most ennyi jutott az eszembe, hogy miért viszik az emberek OT-tatni a gépüket. Veterános üdvözlettel.
- 1 like
Komment
-
ApaE
Komment