Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Típusidegen oldalkocsi

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Típusidegen oldalkocsi

    Szeretném az IZS-56 motoromat OT vizsgával forgalomba helyezni oldalkocsival. Az igazi nyilván az lenne, ha Izs oldalkocsit tehetnék mellé. De sajnos nincs. Szentesi oldalkocsim viszont van, és azt szeretném megtudni lehetséges e hogy a két típus " keveredjen".
    Mielőtt rávágnánk a nyilvánvalónak tűnő nem választ, érdemes elgondolkodni egy információn.
    Egyes vélemények szerint Magyarországon árultak Izseket Duna oldalkocsival. Arról nem is beszélve, hogy az akkoriban éppen fellelhető mindenféle oldalkocsikkal voltak vizsgáztatva a motorok.

    Várom véleményeteket !

    #2
    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egyes vélemények szerint Magyarországon árultak Izseket Duna oldalkocsival. Arról nem is beszélve, hogy az akkoriban éppen fellelhető mindenféle oldalkocsikkal voltak vizsgáztatva a motorok.
    Azt nem tudom, hogy hivatalosan árultak-e Izseket Duna oldalkocsival, vagy sem, minden esetre az tény, hogy nagyon sok (szerintem a legtöbb) itthoni oldalkocsis Izs nem gyári fogat. Nem is tudom, láttam-e például magyarországi Izs 49K-t (ami a gyárilag oldalkocsival szerelt, megerősített vázú változat volt) láttam azonban jó néhány, utólag oldalkocsival ellátott, eredetileg valószínűleg szóló 49-est (abból az évjáratból - 1957 - is, amikor már gyártották a 49K-t). Ezt mind a rendszámbeütések, mind a vázon látható beavatkozások igazolják.

    Hogy a későbbi típusokkal mi a helyzet, azt sajnos nem tudom, minden esetre pl. Planeta 3-ból is több, forgalomban lévő motort láttam Duna oldalkocsival.

    Célszerű lenne megkérdezned az NKH-t ezzel kapcsolatban, mi a véleményük, hisz végső soron ők fognak dönteni. Minden esetre azért írtam le a fentieket, mivel szerintem jelezheted feléjük, hogy nem új keletű lenne a megoldásod.
    mir-mur kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Tudtommal nem a NKH dönt ebben, hanem egy külön OT vizsgabizottság. Az előbbi bármit mellévizsgáztat ha az műszakilag megfelel.
      soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Tudtommal nem a NKH dönt ebben, hanem egy külön OT vizsgabizottság. Az előbbi bármit mellévizsgáztat ha az műszakilag megfelel.
        Elkerülte a figyelmemet az OT-ra vonatkozó említésed. Így még inkább világossá vált a kérdésed, ez ügyben viszont azt hiszem mindenképp a MAVAMSZ-ot kellene megkérdezni.

        Amiatt is vettem természetesnek OT-tól függetlenül is a kérdést, mivel a hagyományos forgalomba helyezéssel vagy oldalkocsissá módosítással kapcsolatban korábban már kérdeztem az NKH-t, és akkor kitértek arra, hogy csak gyári oldalkocsival lehet összeépíteni a motort (aztán kiderült, hogy ez nem ebben a formában helytálló). Azt gondoltam, hogy ezen a vonalon akadtál el te is.
        mir-mur kedvelte ezt.

        Komment

        Ugrás az oldal tetejére
        Working...
        X