Közlemény

Collapse
No announcement yet.

CZsolti

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    CZsolti

    Sziasztok!

    Szeretettel üdvözlök mindenkit. Most csatlakoztam a fórumhoz. Örülök, hogy van egy ilyen társaság, amely régi gépekkel foglalkozik.

    Nekem egy 1980-as évjáratú meggypiros CZ 350 Sport motorom van, amit sajnos 1993-ban - anyagi okok miatt - kivontam a forgalomból. Most szeretném kipofozni és amennyire lehet rendbetenni, és talán egyszer OT-s rendszámot kérni rá. Ehhez persze megint csak pénz kell és a feleségem megértése.

    Műszaki téren eléggé otthon vagyok, de elektromosságban már nem annyira. Sok elektromos bajom is volt a géppel mielőtt leállítottam.

    Biztosan sokat fogok majd kérdezni, ha elakadok egy műszaki problémánál. Most még tájékozódom, szétnézek, és ne aggódjatok, nem vagyok szófukar típus. Nem csak nézelődni jöttem.

    Mindenkinek kellemes hosszú hétvégét és jó fórumozást kívánok.

    #2
    Szia! Nekem is 350-es Czetkám van, így ha kell, tudok segíteni...Ráadásul az én Czm még elektronikusan bontatlan
    sepy, korompaiistvan és Che kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Üdv.

      Tisztelt frissen érkezettek. Valahogy így fest egy első hsz. Nem csak annyi hogy, vagyok, és szeretem a motorokat.:-))))
      Most eszembe jutott , vajon én hogy jelentkeztem be először???:-))))) Basszus ,lehet hogy magam alatt vágom a fát?:-))))

      TUZI
      sepy, és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4

        Komment


          #5
          Szia Wsievers!

          Hát ezt az enyémről sajnos nem tudom elmondani. Amikor megkaptam (1983), akkor aránylag rendben volt vele minden. Azután bevezették a kötelező nappali világítást lakott területen belül a motorokra. Na attól kezdve baj volt, mert a dinamót nem éppen erre tervezték. Városi forgalomban ugye két sarok között nem sokat tölt. A gyújtás pedig aksiról megy. Próbáltam sok mindent amitől jobb lehet a helyzet. De nem lett jobb. ...

          Szóval ráfér egy elektromos felújítás és egy kis tuning is. Műszerben azért javultam. Akkoriban csak egy mérőlámpám volt, mostmár van multiméterem is. Sajnos elsősorban gépész vagyok, nem elektronműszerész.

          Köszönöm a felajánlott segítséget előre is.




          Szia Tuzi!

          Köszönöm a hozzászólást, de az túlzás, hogy példának állítasz. Szerintem aki csatlakozik egy fórumhoz ennyit illik magáról elmondania már csak a miheztartás végett is.

          Egyébként az este, miután csatlakoztam és ezt bepötyögtem, úgy emlékszem a te oldaladat néztem meg először.
          Tetszik a motorod, bár a kép elég kicsi.

          Komment


            #6
            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Azután bevezették a kötelező nappali világítást lakott területen belül a motorokra. Na attól kezdve baj volt, mert a dinamót nem éppen erre tervezték.
            A fesszabályzód van rosszul beállítva. Az enyém kissé még túl is tölt...3 db 4 amperórás 6 voltos riasztóba való akksi van benne párhuzamba kötve(így is olcsóbb volt, mint a savas ugyanebben a amperóra értékben). Nem is volt vele gondom eddig. Ezelőtt 11 amperórás savasat használtam.
            A 6 voltos motoroknál lényeges a jó kontaktus a csatlakozóknál és a saruknál.
            sepy, CZsolti és 2 további látogató kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Köszönöm a tippet. Ezt a riasztóba való típust nem ismerem, de utánanézek. Az biztos, hogy először elektronikusan teszem rendbe. És a fesszabályzó stimmel. Az nagyon vacakolt már a végén. Azóta csak rosszabb lehet. Szerinted érdemes kicserélni elektronikus szabályzóra?

              Komment


                #8
                Nekem működik a mechanikus is, beállítás kérdése...de ha nem akarsz vele bajlódni, akkor ki lehet cserélni. És még cserélnék szénkeféket a dinamóban, és a dimanó kommutátorát kimikáznám+felpolíroznám(lehet esztergálni is kell, ha nagyon kopott)
                Alacsony fordulaton is kell annak töltenie.
                Az akksi méretére nem annyira érzékeny a Czetka, ha jó a töltés,és az alapjárat is jól be van állítva, bármilyen (akár 1 db 4 Ah-s akksival) is tökéletesen megy. A gépkönyv ajánlása a nagyobb akksira az oldalkocsi felszerelési lehetősége miatt van.
                sepy kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  @CZsolti
                  Üdv.

                  Szerintem tartsd meg a mechanikusat. Lehet hogy macera beállítani de ha egyszer be van lőve akkor igen sokáig kiszolgál még . De ha mégis az elektronikust teszel be, és a mechanikus fesz szabályzód 2 oszlopos(van egy tekercs 2 álló és egy mozgó érintkezővel+egy másik tekercs 1 mozgó és álló érintkezővel) ajánlott betenni egy teljesítménydiódát a töltőszálba.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 okt. 23, 20:47.

                  Komment


                    #10
                    Köszi a válaszokat. Először mindenképpen megpróbálom beállítani a mechanikusat. Azt legalább értem is, hogyan működik. Nem hátrány.

                    Komment


                      #11
                      Tegnap nekikezdtem a járgánynak. Eredetileg úgy terveztem, hogy szépen felpumpálom, kitolom a sufniból, jöhet a brigéciol és egyéb tisztítószer, utána egy kis átfényezgetés, hogy lássam milyen a festék, majd egy kis karbantartási célú átvizsgálás, javítás.

                      Ezzel szemben defektes volt a hátsó kerék. Kivettem. Új tömlő kell bele, mert szó szerint varrás mentén reped. Utána megláttam a csavarokat és az egérrágási nyomokat. (Benne maradt az oldaldekniben - szerszámtartó doboz - valami papír. Azt rágta meg).

                      Kiszedtem a rozsdás csavarokat, kiszelektáltam a festendő és horganyoztatandó dolgokat. Maradt a váz-blokk-első villa egység - egyenlőre bontatlanul.

                      Mondjátok, ez tényleg nem megy ripityára szedés és vesszőkosár nélkül?

                      Komment


                        #12
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mondjátok, ez tényleg nem megy ripityára szedés és vesszőkosár nélkül?
                        Nem
                        A blokkot, ha jó, ne is bontsd meg.
                        Lehet hogy az egér volt az elektronikai műszerészed?

                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        horganyoztatandó dolgokat.
                        Minden horganyozva volt, kivéve a villa felső csavarjait, a központi csavart, és a 2 u alakú kormányleszorítót-ezek krómozva voltak.

                        Amúgy kérdezni akartam már, hogy neked aluráfos a motorod? Nekem igen. Eléggé követhetetlen a Cz gyár szisztémája ennek és a sárvédőknek kapcsán...Czetkás körökben úgy mondjuk ezt, hogy "részeg ember effektus" A reggeli frissítő után azt szerelték fel a motorra, amiben épp felbuktak Orosz nyaktáblám van, úgyhogy export volt az enyém...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 27, 22:28.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          neked aluráfos a motorod?
                          Nem. Krómozott acél. Most, hogy a hátsón javítom a defektet láttam, hogy sajnos néhol felmarta a rozsda. Megcsiszolom és bekenem ezzel a Truttle Super Rost izével, amiről másik topicban már írtam. Szerencsére kívülről nem látszik.

                          Egyébként érdekes ez az alufelni (ráf) kérdés. A sárvédőm pedig olyan, mint amilyennek ezen a képen látod:
                          Kép 5 /5 a(z) <span class="normal">Bemutatkozóképek</span> albumból


                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          „részeg ember effektus”
                          Nem csak Czetkás körökben mondják. Nálunk is AHS-rendszerben dolgoznak a szerelők (AHogy Sikerül)

                          Komment


                            #14
                            CSAT technológiával(CSináld Ahogy Tudod)
                            Mondom nincs ebben rendszer... Nekem krómozott első-hátsó sárvédőim voltak(most festett)meg aluráf gyárilag.
                            Valamikor majd nekem is benéz egy teljes felújítás, mert már a festésem csak hosszas síkálás után elfogadható állapotú.
                            A napi használat sajnos nem kedvezett neki...
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Az aluráfot krómpasztával szépen ki lehet fényezni. Én egy Simsonos (S51B) havernak anno megcsináltam. Nagyon jól nézett ki és sokáig tartotta is a fényét.

                              A festésre pedig nagyon jó a Truttle waxnak az a fajtája, amelyet bemattult festékhez adnak. Nekem eddig ezek a szerek nagyon beváltak. Kisebb karcolásokhoz pedig szintén krómtisztítót használtam, persze nagyon óvatosan. Ezeknél a régi festékeknél még volt rétegvastagság, lehetett miből lecsiszolni. Próbált meg ezt egy mostani kocsinál. Egy kis dörzsölés és látod a gittet.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X