Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Zastava Fiat motorral kapcsolatos kérdésekben jártas személyek segítség kellene.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Zastava Fiat motorral kapcsolatos kérdésekben jártas személyek segítség kellene.

    Az 1,1-es és 1,3-as motornak a vezérlési diagramjában van eltérés azt szeretném kideríteni, hogy a vezérműtengely vagy csak a vezérmű kerék más. Illetve bármit meghallgatok amivel lehetne egy kicsit javítani a menet dinamikán. Tervben van vagy egy hengerenkénti karbi felszerelése vagy 2 hengerre 1-1.

    Click image for larger version

Name:	1118.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	158283
    Click image for larger version

Name:	IMG_1898.jpg
Views:	1
Size:	207.8 KB
ID:	158284

    #2
    Vezérműkerék szerepe hogy a vezérműtengely 1-t forduljon míg a főtengely 2-t.
    A tengellyel kell variálni.
    Atti69, joker és demeter kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A vezérlési diagramot semmi más nem határozza meg, csak a vezérműtengely bütyök profilja.
      Azzal kell variálni, illetve ha lehet akkor nagyobb lökethosszal. Ez lenne a "stroker", 2.0 öthengeres motorból akarok én is 2.4-est csinálni így.
      Atti69 és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        tegyél bele egy Ritmo 85 , vagy Regatta motort és kész . csak bele kell csavarozni és kész .
        Atti69, sepy és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Joker megelőzött. Ugyanez lenne az én javaslatom is annyival kiegészítve, hogy ha ez esetleg kevés lenne akkor a 125 TC is szóba jöhet de azzal meg összeráncolja az aszfaltot maga alatt.
          sepy és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            akkor a 125 TC is szóba jöhet

            csak péz kérdés az egész , de a saját motor bütykölés , ennél a tipusnál nem érdemes

            Komment


              #7
              A szomszédomban Fiat bontó üzemelt.maradtak még kincsek. Ha aktuális,adok tel számot.
              Ifás kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Akkor te szembe laksz a vasúttal.

                Komment


                  #9
                  A mögötte lévő utcában. Nézz be ha erre jársz.
                  sinter kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Hát kb 15-20 éve jártunk oda abba a bontóba haverom malacorrú Ritmójához cuccért, meg persze nekem Lada alkatrészekért.
                    Akkoriban én még Martfűn laktam muteréknál. Kemping bicajjal jártunk át Tiszajenőre. Vezsenyi komp ha mákunk volt ingyen átvitt....
                    De rég volt.....

                    Komment


                      #11
                      Ebből az látható, hogy a két tengely teljesen egyforma viszont az egyik a másikhoz képest máshogyan van elékelve.
                      Tehát az egyiken pl a szivó szelep előbb nyit de hamarabb zár, a másikon pedig később nyit és tovább marad nyitva. Bizom benne, hogy érthető volt. Ha meg van a két tengely és tudjuk a két motor literteljesitményét könnyü eldönteni, hogy melyik tengellyel lenne nagyobb az adott motor teljesitménye.

                      Komment


                        #12
                        Lehet hogy nincs igazam , de a témához talán lehet annyi hozzáfűznöm , hogy a diagram alapján a nyitási és zárási intervallumok - egymáshoz való viszonyuk megegyeznek .Valószínűleg a tengely profilja is azonos , így csak a tengely ékelésében , illetve a kerék reteszelési helyzetében van eltérés (egyszerűen máshová került a segédjel a vez.mű keréken ...)
                        A vezérlés pontos beállítását egyébként (szerintem ... ) csak úgy valósíthatjuk meg ha pl a veztengelyen egy fokoló - vagy beállító kereket használunk, ami lehetővé teszi a két tengely egymáshoz való helyzetének pontos beállítását .

                        Click image for larger version

Name:	fokolókerék.jpg
Views:	1
Size:	17.5 KB
ID:	150163
                        Egyébként ennél a tipusnál (legalábbis ha minden igaz a FIAT -nál) úgynevezett beállító szelephézagot kell alkalmazni , (0,8 mm) majd a beállítani a főtengelyre szerelhető ellenőrző szögmérő , vagy beállító-sablon segítségével a vezérlés pontos helyzetét .(ezért lehet egyszerűbben és pontosabban belőni a dolgot a fokoló kerék segítségével. ) beállítás után a szelephézagok pontos belövése a korongokkal elengedhetetlen (nem egyezik a samarával , nagyobb átmérőjű ...)
                        Egyébként a vezérlés kismértékű siettetése vagy késleltetése más karakterisztikájúvá teszi az egész motort , ami azt eredményezi hogy más fordulatszám tartományban érzi majd jól magát a gép .
                        Előfordulhat az is , hogy más kialakítású az említett a két tengely bütykeinek profilja így a szelep nyitási , illetve zárási sebessége más , így a teljes nyitott szelephez tartozó szög is eltérhet (laposabb a bütyök hegye , bár ez ennél a himba nélküli konstrukciónál nem látványos)
                        Vagyis , ha változtatni akarsz a -teljesítményen , -nyomatékon, -karakterisztikán , egy más kialakítású vezérműtengely segítségével megteheted (igaz a változás mindíg valaminek a rovására következik be) . A profil megváltoztatását házilagosan nem igazán lehet kivitelezni , de vannak cégek akik (igaz nem olcsón) ezzel foglalkoznak. Pl : Havassy féle tengelyek , Gaál Pál féle tengelyek , Szuromi féle tengelyek .....

                        araink

                        Gaál Motorsport - Árlistáink egyértelmüsítő lap

                        SZUROMIRACING.HU :: motor tuning

                        Ezek , és a mesterek tapasztalatának segítségével tudod szinte kockázat mentesen megváltoztatni a vezérlést a kívánt eredmény eléréséhez .
                        Remélem tudtam segíteni a gondodon , és nem írtam nagy marhaságokat .

                        Komment


                          #13
                          Nekem is ezt mondták, hogy a két kerék között a jelölés helyében van a különbség.
                          1.3-on a vez-keréken lévőjel 20 fokra álló helyzetet jelöl,ami a vez-keren 1 bordát jelent. tehát1.1-es kereket nem jelre teszed ,hanem 1 bordával előrébb ,erről beszéltem annó.De egy álitó kerékkel majd 25 fokig is el lehet fokolni ez a szelep hézag fügvénye.

                          Itt akadtam meg, hogy mit rakok előrébb kerék marad a helyén és a szíjat rakom el vagy a szíj marad és a keréken fordítok előre egy fogat.

                          Komment


                            #14
                            A diagrammok alapján az 1100 ccm -es vezértengelye siet (hamarabb nyit , vagy ha tetszik az óramutató járásával megegyező irányban el van fordítva a vezértengely 8 fokot a főtengelyen mérve ,- ami a veztengelynél 4 fokot jelent ,kb 1 "fognyi" )
                            Mondjuk jó volna tudni , mégis mik a szándékaid ... 1.1 -es tengelyt akarsz 1.3 -ba ? Netán fordítva ? vagy nincs meg a hozzávaló vezérműkereked ?Esetleg variálni akarsz a vezérléssel nagyobb teljesítmény , vagy fordulatszám , esetleg alul jobban használható motorkarakterisztika elérése végett ?
                            Mivel az 1.1 motor a kisebb hengerűrtartalma miatt kevésbé nyomatékos így a vez.tengely picivel siet a főtengőhöz képest , viszont a nagyobb ford.számokat beáldozták a nyomaték oltárán... De találtam egy leírást amiből ki tudod talán csemegézni azt ami pontosan érdekel..

                            Lada Baráti Kör

                            A tipus specifikus dolgokat figyelmen kívül hagyva , elméletileg azonosak a vonatkozó infók !
                            Remélem már egyértelműbb .
                            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 nov. 12, 17:45.

                            Komment


                              #15
                              Most 1100 van azt akarom egy kicsit erősebbé tenni addig amíg a nagyobb motort be nem szerzem és újítom fel teljesen.

                              Akkor ha jól értelmezem nekem a vezérmű kereket hátra felé kell elrakni.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X