Az 1,1-es és 1,3-as motornak a vezérlési diagramjában van eltérés azt szeretném kideríteni, hogy a vezérműtengely vagy csak a vezérmű kerék más. Illetve bármit meghallgatok amivel lehetne egy kicsit javítani a menet dinamikán. Tervben van vagy egy hengerenkénti karbi felszerelése vagy 2 hengerre 1-1.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Zastava Fiat motorral kapcsolatos kérdésekben jártas személyek segítség kellene.
Collapse
X
-
A vezérlési diagramot semmi más nem határozza meg, csak a vezérműtengely bütyök profilja.
Azzal kell variálni, illetve ha lehet akkor nagyobb lökethosszal. Ez lenne a "stroker", 2.0 öthengeres motorból akarok én is 2.4-est csinálni így.Atti69 és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseakkor a 125 TC is szóba jöhet
csak péz kérdés az egész , de a saját motor bütykölés , ennél a tipusnál nem érdemes
Komment
-
Ebből az látható, hogy a két tengely teljesen egyforma viszont az egyik a másikhoz képest máshogyan van elékelve.
Tehát az egyiken pl a szivó szelep előbb nyit de hamarabb zár, a másikon pedig később nyit és tovább marad nyitva. Bizom benne, hogy érthető volt. Ha meg van a két tengely és tudjuk a két motor literteljesitményét könnyü eldönteni, hogy melyik tengellyel lenne nagyobb az adott motor teljesitménye.
Komment
-
Lehet hogy nincs igazam , de a témához talán lehet annyi hozzáfűznöm , hogy a diagram alapján a nyitási és zárási intervallumok - egymáshoz való viszonyuk megegyeznek .Valószínűleg a tengely profilja is azonos , így csak a tengely ékelésében , illetve a kerék reteszelési helyzetében van eltérés (egyszerűen máshová került a segédjel a vez.mű keréken ...)
A vezérlés pontos beállítását egyébként (szerintem ... ) csak úgy valósíthatjuk meg ha pl a veztengelyen egy fokoló - vagy beállító kereket használunk, ami lehetővé teszi a két tengely egymáshoz való helyzetének pontos beállítását .
Egyébként ennél a tipusnál (legalábbis ha minden igaz a FIAT -nál) úgynevezett beállító szelephézagot kell alkalmazni , (0,8 mm) majd a beállítani a főtengelyre szerelhető ellenőrző szögmérő , vagy beállító-sablon segítségével a vezérlés pontos helyzetét .(ezért lehet egyszerűbben és pontosabban belőni a dolgot a fokoló kerék segítségével. ) beállítás után a szelephézagok pontos belövése a korongokkal elengedhetetlen (nem egyezik a samarával , nagyobb átmérőjű ...)
Egyébként a vezérlés kismértékű siettetése vagy késleltetése más karakterisztikájúvá teszi az egész motort , ami azt eredményezi hogy más fordulatszám tartományban érzi majd jól magát a gép .
Előfordulhat az is , hogy más kialakítású az említett a két tengely bütykeinek profilja így a szelep nyitási , illetve zárási sebessége más , így a teljes nyitott szelephez tartozó szög is eltérhet (laposabb a bütyök hegye , bár ez ennél a himba nélküli konstrukciónál nem látványos)
Vagyis , ha változtatni akarsz a -teljesítményen , -nyomatékon, -karakterisztikán , egy más kialakítású vezérműtengely segítségével megteheted (igaz a változás mindíg valaminek a rovására következik be) . A profil megváltoztatását házilagosan nem igazán lehet kivitelezni , de vannak cégek akik (igaz nem olcsón) ezzel foglalkoznak. Pl : Havassy féle tengelyek , Gaál Pál féle tengelyek , Szuromi féle tengelyek .....
araink
Gaál Motorsport - Árlistáink egyértelmüsítő lap
SZUROMIRACING.HU :: motor tuning
Ezek , és a mesterek tapasztalatának segítségével tudod szinte kockázat mentesen megváltoztatni a vezérlést a kívánt eredmény eléréséhez .
Remélem tudtam segíteni a gondodon , és nem írtam nagy marhaságokat .
- 3 likes
Komment
-
Nekem is ezt mondták, hogy a két kerék között a jelölés helyében van a különbség.
1.3-on a vez-keréken lévőjel 20 fokra álló helyzetet jelöl,ami a vez-keren 1 bordát jelent. tehát1.1-es kereket nem jelre teszed ,hanem 1 bordával előrébb ,erről beszéltem annó.De egy álitó kerékkel majd 25 fokig is el lehet fokolni ez a szelep hézag fügvénye.
Itt akadtam meg, hogy mit rakok előrébb kerék marad a helyén és a szíjat rakom el vagy a szíj marad és a keréken fordítok előre egy fogat.
Komment
-
A diagrammok alapján az 1100 ccm -es vezértengelye siet (hamarabb nyit , vagy ha tetszik az óramutató járásával megegyező irányban el van fordítva a vezértengely 8 fokot a főtengelyen mérve ,- ami a veztengelynél 4 fokot jelent ,kb 1 "fognyi" )
Mondjuk jó volna tudni , mégis mik a szándékaid ... 1.1 -es tengelyt akarsz 1.3 -ba ? Netán fordítva ? vagy nincs meg a hozzávaló vezérműkereked ?Esetleg variálni akarsz a vezérléssel nagyobb teljesítmény , vagy fordulatszám , esetleg alul jobban használható motorkarakterisztika elérése végett ?
Mivel az 1.1 motor a kisebb hengerűrtartalma miatt kevésbé nyomatékos így a vez.tengely picivel siet a főtengőhöz képest , viszont a nagyobb ford.számokat beáldozták a nyomaték oltárán... De találtam egy leírást amiből ki tudod talán csemegézni azt ami pontosan érdekel..
Lada Baráti Kör
A tipus specifikus dolgokat figyelmen kívül hagyva , elméletileg azonosak a vonatkozó infók !
Remélem már egyértelműbb .Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 nov. 12, 18:45.
- 1 like
Komment
Komment