Ez a legkisebb ilyen cucc, ha nem számoljuk a VW G-Ladert.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Zastava Fiat motorral kapcsolatos kérdésekben jártas személyek segítség kellene.
Collapse
X
-
Ez is megoldás, de nem turbóval, az túl sok macera, hanem egy ilyennel
Hengerfej nagyon átalakítva és nem volt alatta tömítés.Na jó, volt csak nem az a klasszikus hanem tűzkarika. Hengerenkénti injektor és trafó, meg egy csomó más marhaság még. Mondhatni újraterveztük a motort. Majdnem tudta a 200 lóerőt motorfékpadon.
Ha most Ifást nézem látom benne azt a lelkesedést, elszántságot, ami ha nem lett volna akkoriban meg bennünk is, akkor a Zsiguli turbós motorja sosem készül el.
És engedjetek meg még egy gondolatot: Ez az autó 2000 nyarán a túrkevei Ladacross versenyen a legnagyobb riválisát ("Maxiker Gyuszibácsit") a célegyenesben külső ívről úgy kerülte meg hogy a lelátón ülő kb 300 ember felállva tapsolt.
Na ezért az 5-6 másodpercért megérte az a másfél évnyi szop@s!!!
Úgyhogy Ifás ha erre az útra akarsz lépni tudd, hogy ez egy igen rögös út, de vannak szépségei.
- 11 likes
Komment
-
Ez ám az elhivatottság , kérem szépen !!!! Hasonló próbálkozás nálunk is volt , csak "felfújás" nélkül , és nem a versenypályára . Egész jó lett , csak az élettartam csökkent drasztikusan , viszont a fenntartási költségek cserében az egekbe szöktek... de jó volt látni a tulajok arcát , amikor kipróbálták és elégedttek voltak a változással . Hihetetlen lendületet tud adni az embernek ! Legalábbis nekem , jól esik az elismerés .... Ez van .Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 nov. 14, 09:40.
- 2 likes
Komment
-
Azt csinálsz amit akarsz ! Bár próbálták neked "kimondani a frankót" , amit azért tettek hogy megkíméljenek a piszkált motor okozta bosszúságoktól . Hogy szimplán csak az autózásra koncentrálhass .... így azt hiszem a korábban emlegetett témákat kiveséztük , előny -hátrány tekintetében is . Megközelítettük műszaki szempontból is a témát , gondolván hogy próbálsz valamit alkotni , átalakítani .....
Erre most jössz azzal , hogy találtál egy más által, kitudja hogy megfaragott közepes motort , hisz ez a tuti .
Úgyhogy csak abban tudok reménykedni , hogy kaptál olyan infót is amire később majd szivesen emléxel .
Jó munkát , kellemes időtöltést , és sok szerencsét kivánok .
- 5 likes
Komment
-
Várjuk.
Másrészről pedig ha már a tucsingnál tartunk a legolcsóbb, leggyorsabb, legegyszerűbb és legdrasztikusabb eredményt hozó átalakítás az, ha lemunkálunk a hengerfejből. Ergo megnöveljük a sűrítési viszonyt, ezzel együtt a végnyomást.
A Ladánál is így kezdtük. Végy egy 1500-ös motort, toljál le a blokk tetejéből 2 mm-t (ennél a motornál eredetileg nem járt színig a dugó, ezért nem a hengerfejet b@sztattuk) picit a csatornákat igazítsd meg a hengerfejben, etesd meg a lovakat. Ja és a legfontosabb volt: A duplacsöves Koppánydob!!! Egyből vigyorogva szálltunk ki a kocsiból.
- 6 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzt csinálsz amit akarsz ! Bár próbálták neked "kimondani a frankót" , amit azért tettek hogy megkíméljenek a piszkált motor okozta bosszúságoktól .
Rengetek hasznos infot olvastam ezért szeretem ezt a fórumot.
Önfejű vagyok így ha valamit kigondolok akkor is megcsinálom ha a végén nem az lesz az eredmény amire számítottam.
Ha mindennek tudnánk a végeredményét előre akkor mi értelme lenne kísérletezni.
- 5 likes
Komment
-
Hajrá Ifás!
Már ketten biztos vagyunk,-mert én is önfejű és egy kissé öntörvényű (öntörvényűség csak bizonyos határig) vagyok,-jól van az.
Az öntörvényűségről pl.,csak annyit,ha pl. egy ember bemártja a pecabotján a horgot egy folyóba,mondjuk évente egyszer-kétszer és kiszed annyi halat,amennyiből főz egy jó halászlét,-az nálam nem bűn.Amennyiben napi rendszerességgel és eladásra fogja a halat,az más kérdés.
Akik itt írogatunk,szerintem mindannyian átestünk valamilyen teljesítménynövelő törekvésen,majdnem mindenkinek volt,van,vagy lesz tuning korszaka.Mindenképp jól van ez így,mert rengeteget tanul az ember belőle,ami a hasznára válik.
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
mindannyian átestünk valamilyen teljesítménynövelő törekvésen,majdnem mindenkinek volt,van,vagy lesz tuning korszaka
- 7 likes
Komment
-
Nekem is bizonygatták miután eladták a volt gépem / Sport Cz 175 / , hogy gyorsulásban és végre is otthagyta az 1200-as Ladát. Akkor még volt hozzá gyári henger dugó stb. sufni tuning/ nyílások reszelése dugó szoknyájának rövidítése főtengő parafázás. Magamnak csináltam és én 1500-1600 km-t mentem vele jól ment. A szomszéd ki mindíg csak úgy becézte a 350-es Jawája mellett a" kicsi" és elmentünk egy salak versenyre Gyulára és visszafele léptem át az 1500-as határt és miután én értem haza előbb nem mondta többet , hogy a kicsi. Persze jött a 350-es Jawa mit Californiának csúfoltunk a bölcső vázzal a kirakatban tetszelgett eladtam a CZ-t és jött az új Jawa nagyon jó gép volt. Hiába gyorsult jobban az Etz szél esetén meghalt az 1500-as nagypolák sem volt ellenfél.Bocs -e hangos visszaemlékezésem miatt.
- 11 likes
Komment
-
Bocs -e hangos visszaemlékezésem miatt.
Ifás! Ne haragudj, de ha nem veszed tolakodásnak te milyen évjárat vagy? Csak azért kérdem mert én (és szerintem más is) egy kicsit fiatalkori önmagára ismert.
- 2 likes
Komment
Komment