Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A váznyak és a beütött rendszám

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A váznyak és a beütött rendszám

    Sziasztok!

    Kerestem, de nem találtam még beszélgetést az egyik hasznos régi dologról, a rendszámok beütéséről.
    Ami érdekelne: ez a dolog nagyjából mettől meddig volt "divatban", kötelező volt-e, hatósági alkalmazottak végezték-e, illetve a beütés szokásos helyei. Nagyon örülnék bármiféle felvilágosításnak.

    Igazából azért lett most ez fontos kérdés számomra, mert kaptam 4 db Pannonia vázat és blokkokat, amikből két egyező blokk-vázszámú páros is van. Környékbeliek lehettek a valamikori tulajok, így megpróbálkoznék a kapcsolatfelvétellel. Egyetlen akadálya, hogy nem látom a beütéseket, pedig elkezdtem eltávolítani a festéket.
    Egy '61-es motoromon van beütés (régen vásároltam), a '72-es T5H-ra nem emlékszem (volt forgalmi, így annyira nem izgatott a dolog), ezek '64-'68 környéki motorok.

    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    #2
    Szervusztok.

    Click image for larger version

Name:	BMW R50 001.jpg
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	130821A mellékelt képen egy 1958-as bajor boxer jobb oldali váz nyakrész látható." Hallomásból " ismerve a motor előéletét a következők állapíthatóak meg a beütésekből és a hivataltól visszaigényelt ( teljesen legálisan ) gépjárómű forgalmi engedélyéből:

    1. Eredeti gyári alvázszám - bajor stilizált jelek között ( 556.... ).

    2.Az 1959 III. hóban kiállított forgalmi alapján az EC 09-43 -as rendszám ( kétszer is - valószínűleg a beütés elősőre nem az elképzelésnek megfelelően sikerült ) egymás alatt.

    3. A történet szerint ajándékba érkezett a motor -Németországból. Valószínűleg a jobb felső jel az ottani rendszám - a kötőjel a két szám között ( ezt csak gondolom ).

    4. a bal alsó beütés - két betű három szám , meg magyar lehet. Ez azonban nem egyértelmű, mert egy év alatt került erre a váznyakra az összes betű és szám. Volt egy csepptankos JAWA-m - 1968 -as, azon , ha jól emlékszem nem volt, csak a gyári alvázszám.

    Ellenben van egy STEIB oldalkocsim - 1945 előtti - és ha jól emlékszem a " hajóban " a kis réztáblán kívűl egy egész sorozat beütés van , az alvázon szintén.Erről nem tudok fotót készíteni, mert nem férek hozzá - tudjátok a helyhiány.... .

    Ennyit tudok hozzászólni a témához. Üdvözlettel.

    (Most néztem meg a képet feltöltés után az első EC .... beütést el....ták. Bocsika.)
    Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 febr. 21, 19:24. Oka: Javítás
    sepy, kollarg és soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Az 58-as Dancsin van erre biztosan emlékszem, valahol olvastam hogy meddig ütötték a rendszámot de nem emlékszem pontosan.
      kollarg kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Nekem a D Csepelen csak 2 betű - 4szám beütés van. (KZ 95-10)
        A 63-as Cz 175-ön is van EO 13-92. Akkor tehát még volt.
        A fotón látszik, hogy a hatóság akkor sem volt a toppon...
        Click image for larger version

Name:	DSC07642.jpg
Views:	1
Size:	189.4 KB
ID:	130822
        kollarg kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm az eddigi hozzászólásokat. Átnéztem mégegyszer az egyik vázat, '68 júniusi T5, már a váznyak 50 centis körzetében nincs rajta festék, de beütés nem került elő..

          Szóval nem tévedek ha ezek alapján azt gondolom hogy '63 és '68 között hagytak fel ezzel a szokással. Sajnálatos, de akkor félreteszem a vázakat arra az időre (mert enni ugye nem kérnek) amikor majd az ilyeneket is forgalomba lehet helyezni... Talán ha most váltok egy egészségesebb életformára még megélhetem...

          Ami még eszembe jutott:
          dafko54 BMW-je olyan mint az ún. bőrbloggerek, akik a saját bőrükre tetováltatnak fontosabb mozzanatokat az életükből, ahogy halad az idő egyre csak bővül a jelölések száma.
          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 febr. 21, 21:53.
          mátéapu, sepy és soveny kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            soveny és kollarg kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              1973-ban már tuti nem ütötték bele (t5h).
              soveny és kollarg kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                1973-ban már tuti nem ütötték bele (t5h).
                Akkor az 1980 as Czetkámban mért van benne a KL 12-20 a jobb első motortartón? Lehet az oka magánvám eljárás? Az első tulaj elmondása szerint Németországban vette újonnan mielőtt hazajött onnan.
                OdinHEM és soveny kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Üdv.:
                  Kollarg segítségével találtam rá a témára. Bár még nincs pontos infóm, de leírom amit tudok és később bővítem, ha tudom.
                  A Pannónia T5, ami hozzám került 1964-es. Váznyakon rendszámbeütéssel rendelkezik.
                  Rendszám: EP 75 30
                  vázszám: T5 4 09 21**
                  Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2012 okt. 21, 16:23.

                  Komment


                    #10
                    Hello!

                    A Csepel motorok tanulmányozása közben a következő jutott eszembe.
                    A késői D-Csepel motoroknál elképzelhető hogy már a kettő betű négy számot ütötték be a váznyakba? Azért kérdezem, hogy mikortól indult az átrendszámozás? 1958-tól kezdődött?
                    Ami miatt gondolkozom ezen a kérdésen, van kettő D-Csepelem is, aminek a "legrégebbi"(1958 előtti) rendszáma nincs beleütve a váznyakba. Plusz az alvázszám sem a megszokott helyen található egyik motoron sem. Az elsőnél még azt mondtam rá, hogy biztos pótlás alváz volt, na de hogy ez már a második?
                    Hogy kicsit magyarázzam, az egyiknél (ha rajta ülve nézem) bal oldalon található a szám beütése a hátsó teleszkóp előtt. (máshol semmi). Ennek a motornak forgalmija, minden papírja megvan, a papírjában ez a számsor szerepel. S mint látható is, a hatóság részéről be van keretezve pirossal.

                    A másiknál a jobb oldalt a teleszkóp mögött található, mint a képen, csak a túlsó oldalon(azt hiszem a 125/50-es motornak volt itt.) Az említett motorokon sehol máshol nem található számozás, s ez is ami rajta van kevesebb karakter mint a megszokott.

                    Erről nektek mi a véleményetek? Van még persze kettő olyan amiben a megszokott hátsó teleszkóp tartó kar tetején van az alvázszám, ezek 1956, és 1957-es motorok.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2013 aug. 28, 21:39.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X