Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hibás műszaki adatok a forgalmi engedélyben?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Közben lement a kipufogógáz vizsgálat, ott meg kiderült, hogy az eddigi 02-es környezetvédelmi besorolás helyett 04-est 'érdemelt ki' a jármű, tehát piros plakett helyett kék jár neki, de ez nem csak a plakett, hanem újfent a forgalmi engedély cseréjét is jelenti.

    Ezzel természetesen még annyira sem akartam vitatkozni, elkönyveltem, hogy annyi előnye legalább lehet, hogy szmogriadó esetén nem lesz az autó kitiltva.
    Én is így jártam, nekem is kicserélték szó nélkül az autóm forgalmiját. És nekem sem került pénzembe.
    Amúgy mind a 2 szabályzott katalizátorost jelent, csak az egyik kék, a másik piros plakett, ha jól emlékszem arra amit elmondtak, valami jogszabályváltozás miatt van ez.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 jan. 27, 16:58.
    kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #32
      Igazából azért, mert 1996 után elsőként forgalomba helyezett járművek kivétel nélkül tudják az EURO II. besorolást (ENSZ EGB 51.02, kék cimke), ez előttiek nem mind. De pl: egy '91-es Golf III nem felelt meg ennek, így piros cimkét kap.
      Aki nagyon bele a kar mélyedni, itt megteheti:
      KTI - ENSZ-EGB gépjármű előírások
      kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Azért 1996.január 1.után is vannak kivételek (Lada 2105, Daewoo Tico),és a Golfok közül is csak 1-2 kivétel van,amely nem felel meg a zaj miatt.

        Komment


          #34
          madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Azért 1996.január 1.után is vannak kivételek (Lada 2105, Daewoo Tico),és a Golfok közül is csak 1-2 kivétel van,amely nem felel meg a zaj miatt.
          Ezért szól úgy a szöveg, hogy az 1996. január 1. napját követően az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban újként forgalomba helyezett. Azaz például a Bulgáriában újként forgalomba helyezett 2105 nem jöhet szóba. A zajt meg szerintem ne keverjük a károsanyag kibocsátással csak azért, mert a magyar rendeletben teljesen hibásan kutyulva van. ENSZ-EGB 51 - zaj, ENSZ-EGB 83 - károsanyag.
          Everything is better when you decide you don't care.

          Komment


            #35
            Sziasztok!

            Az együttes tömeget (régen összsúlyként láttam a szürkeforgalmiban), hogyan határozzák meg, ha nincs megadva a motor (pl IZS49) által szállítható maximum tömeg? Van valami jogszabály vagy hasra csapás alapon?

            Üdv,
            Stalker
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              #36
              stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              hogyan határozzák meg, ha nincs megadva
              Nálam az volt a módszer a Pannoniámnál, hogy diktáltam az adatokat a másik motor forgalmijából - esetleg gyári prospektussal lehet megtámogatni az adatokat. Egyébként elég tanácstalanok tudnak lenni pl. a műszaki vizsgabázison, de ugyanígy az eredetvizsgán és az okmányirodában is.
              stalker kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #37
                kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nálam az volt a módszer a Pannoniámnál, hogy diktáltam az adatokat a másik motor forgalmijából - esetleg gyári prospektussal lehet megtámogatni az adatokat. Egyébként elég tanácstalanok tudnak lenni pl. a műszaki vizsgabázison, de ugyanígy az eredetvizsgán és az okmányirodában is.
                Köszi!

                A baj az, hogy a régi szürke forgalmiban is összevissza voltak az OK miatt áthúzva és beírva adatok, az újba egy új adat került 332 kg (önsúly pedig 162 - ez kivételesen helyes). Prospektus ilyesmi szerintem nem ad meg max terhelhetőséget, így alap nincs igazán...

                Valamint most vettem észre, hogy a gyártási év 1959 (első forgalomba helyezés éve, bár ekkor már nem gyártottak 49-es, azt legkésőbb 58-ban leállították, valamint az enyém 57-es:-)

                Üdv,
                Stalker
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #38
                  Azt hiszem, valóban prospektust érdemes vinni magaddal, ha javíttatni szeretnéd a hibás adatokat! A gyártási év keményebb dió, nekem jó nagy állhatatosság kellett, hogy átírják 1960-ról.

                  Komment


                    #39
                    Szia!

                    Köszönöm válaszod! Viszont a mi IZSünkön simán látszódik a gyártási év az export táblácskán... max egy hatalmas hivatalos fordítást kell csinálni róla :-)

                    Üdv
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      #40
                      Üdv ! Elmesélem az én történetem hivatalos adatokkal kapcsolatban.Volt egy Golf 2 autóm.A harmadik műszakin tehát 6. évben derült ki hogy a forgalmiban és a törzskönyvben nem jó a motorszám.A blokkban 6 számjegy van, ez oké a papíron 7.Hogy lehet?Úgy hogy admin néninek begörcsölt az ujja.A számsor közepén két négyes volt ,ő hármat ütött.Új forgalmi új törzskönyv kellett.Költség bőséges.A belügynél kérvényeztem a korrekciót .És lám ingyen megkaptam mindent.
                      soveny és mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ha csepel van beleírva mindenki arra is gondol
                        Mind a mai napig, az elektronikus nyilvántartásban nincs "Pannónia", mint gyártmány!
                        A "Csepel" gyártmányon belül, mint típus szerepel a "Pannónia T..." vagy "Pannónia P..." megnevezés.
                        Egy mai forgalmival rendelkező akármilyen Pannónia mind Csepel ezek szerint...úgy látszik így volt ez régen, és nem változik már soha meg...

                        Komment


                          #42
                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Egy mai forgalmival rendelkező akármilyen Pannónia mind Csepel ezek szerint...
                          Írtam már, de nekem is volt gondom abból, hogy a motorom szerintem és a gyár szerint Czetka, az eredetvizsgáló állomás szerint meg Jawa Túra.( mondja nekem az eredetvizsgáló, hogy gond van, el van írva a típus...mondtam neki hogy engem nem érdekel, csak az hogy megvan-e a vizsga...) Az nem érdekelte, hogy a két gyár között van vagy 300 km távolság. Hülyék ezek mind
                          CZsolti kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #43
                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Hülyék ezek mind
                            Azért nem lehet ennyire általánosítani,inkább árnyalnám 1 picit:Vannak nagyon hülyék(akik egyúttal nagyon okosok),és vannak olyanok akik többé-kevésbé értenek hozzá,és nem csak a pénzbehajtási oldalát nézik a dolognak.

                            Komment


                              #44
                              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              .mondtam neki hogy engem nem érdekel, csak az hogy megvan-e a vizsga..
                              Sajnos szerintem más és én is igy vagyunk ezzel.
                              Amikor a nevemre irattam a motort első forgalomba helyezés 198.-évszámmal került,de felebezhettem volna.Ki tudja mennyi időmbe pénzembe került volna mig az átadott szürkeforgalmi adatait felvezetik a gépre,én csaltam?Nem hiszem viszont hamis adataim vannak,valamilyen gépi kód miatt.
                              Ugyanigy 18-le a motorom mert az volt a gépben,egyszer valaki beirta és azon csak engedélyel lehet változtatni."Biztosan az én forgalmimat elirták"
                              Lehet ilyen helyen vitázni?
                              Pedig valótlan adatok kerülnek a rendszerbe,és ez nekünk sem jó.
                              Nem tudom miféle ésszerű módon lehetne helyretenni ezeket a dolgokat?
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #45
                                Sehogy. Régi elírt forgalmiból jutott nekem is. Ford Maverick helyett Ford Havercek. Mondjuk nagy haverom volt. Aztán volt olyan Impala, aminek a papírjába motorszámnak a szívóteknőbe(!) ÖNTÖTT, tehát kifelé domború 18436572 gyújtási sorrendet írták. Nem reklamáltam, jó volt az nekem úgy. A köbcenti, na az egyetlen egyszer se stimmelt, a cubic inch átváltás miatt. Ezt se kifogásoltam, jó volt a 350cid-esre a 3500 köbcenti.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 márc. 28, 18:41.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X