Oldal: 1 / 32 1 2 3 11 ... UtolsóUtolsó
1-10-ig a(z) 311 találatból
Like Tree503

OT rendszám megszerzésének módja

Az alábbi beszélgetés „OT rendszám megszerzésének módja” témáról szól, ami a Múzeális járművek minősítő vizsgálata fórumban szerepel Hivatalos ügyek kategóriában; Sziasztok! Pontossan mit is kell végigjárni hogy meglegyen az OT-s rendszám? Ha nincs semmilyen papír ... 125, 250, érzés, alkatrész, apró

  1. #1
    Új tag
    Csatlakozott
    2010 nov
    Tartózkodási hely
    Neszmély-Tata
    Összes hozzászólás
    6

    Kérdés OT rendszám megszerzésének módja

    Sziasztok!
    Pontossan mit is kell végigjárni hogy meglegyen az OT-s rendszám?
    Ha nincs semmilyen papír csak a régi rendszám?
    Mennyire kell „gyári állapotúnak lennie a gépnek?” Ha ez publikus információ akkor email-be is szívesen fogadom: petikee1@hotmail.com-címen!
    Üdv.


    További érdekes témák:
    Utoljára módosítva: Neszmélyi motoros által : 2010 nov. 15 21:01

  2. #2
    Administrator soveny logója
    Csatlakozott
    2010 szept
    Tartózkodási hely
    Páty
    Összes hozzászólás
    1,079
    Blog bejegyzések
    7
    Idézet Neszmélyi motoros eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha nincs semmilyen papír csak a régi rendszám
    Szia!

    Sajnos a veterán minősítés önmagában nem megoldás a papírjait vesztett motorok „legalizálására”. (Egyáltalán nem jó ez a sokak által, sokszor használt „legalizálás”-szó, hiszen az, hogy egy járműnek eltűntek a dokumentumai, szerintem nem jelenti automatikusan azt, hogy bűncselekményből származik. Azt gondolom, egy jármű akkor származik bűncselekményből, ha erről a rendőrségnek nem elévült adata van, mert például a tulajdonos bejelenti az eltűnését. Ami viszont nem származik bűncselekményből, azt nem is kell legalizálni.) Na de a lényegre visszatérve: muzeális minősítés ide vagy oda, a jármű átíratásához mindenképp be kell mutatnod a szürke forgalmiban, vagy a járműnyilvántartásban bejegyzett tulajdonosig visszamenő szerződésláncolatot. Vagy ha több mint tizenöt éve nálad van a motor, és ezt okirattal is bizonyítani tudod, belekezdhetsz az elbirtoklásba. Ennek a menetét gépjármű esetén leírhatná valaki, nagyon érdekelne.

    Idézet Neszmélyi motoros eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mennyire kell „gyári állapotúnak lennie a gépnek?”
    Erről a hallott tapasztalatok alapján a minősítést végző vizsgabiztosoknak is megoszlik a véleménye.

    De hogy is érted pontosan a kérdést? Miben térnél el a gyári állapottól? Egy veterán motor úgyis gyári állapotában néz ki a legjobban (ugyanez a legtöbb modern járműről is elmondható), szóval alapvető esztétikai okokból sem érdemes típusidegen szirszarokat ráaggatni. Ugyanakkor csak a forgalomba helyezés miatt nem érdemes gyári állapotúra visszaállítani a gépet, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy amit veteránvizsgával forgalomba tudsz helyezni, azt veteránvizsga nélkül is (most nem a külföldről behozott járművekre gondolok).

    Ha pedig csak nézegetni akarod, mert nem tudod forgalomba helyezni, akkor inkább olyanra csináld, ahogy neked tetszik, legalább ennyi örömöd legyen benne.


  3. #3
    Administrator soveny logója
    Csatlakozott
    2010 szept
    Tartózkodási hely
    Páty
    Összes hozzászólás
    1,079
    Blog bejegyzések
    7
    Talán az általam felvázolt általánosságok után valaki konkrét válaszokkal is tud majd szolgálni neked.


  4. #4
    Támogató nagyfékdobos logója
    Csatlakozott
    2010 okt
    Tartózkodási hely
    Paks
    Összes hozzászólás
    127
    Idézet Neszmélyi motoros eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok!
    Pontossan mit is kell végigjárni hogy meglegyen az OT-s rendszám?
    Ha nincs semmilyen papír csak a régi rendszám?
    Mennyire kell „gyári állapotúnak lennie a gépnek?” Ha ez publikus információ akkor email-be is szívesen fogadom: petikee1@hotmail.com-címen!
    Üdv.
    Szia!

    OLvasd át alaposan a minősítési szabályzatot, és mindenre megkapod a választ:

    MAVAMSZ - Muzeális minősítés - Muzeális minősítés szabályzata


  5. #5
    Támogató
    Csatlakozott
    2010 okt
    Tartózkodási hely
    Budapest XII.
    Összes hozzászólás
    370
    Neszmélyi motoros, szervusz. Nagy fába vágtad a fejszédet, de ha szerencséd van sikerül a dolog. Rendszám alapján az okmányirodában megmondják, hogy hol adjál be kérelmet (IX. Vaskapu utca) arra vonatkozóan, hogy a meglévő rendszámod alapján ki a bejegyzett utolsó tulajdonos (jogilag) a nyilvántartásuk alapján (ez csak akkor realizálódik, ha a rendszám 2 betű és 4 szám / vagy esetleg most használatos / 2 betű 3 számmal ne is menjél, mert nincsenek adatok). Erre a kérdésre választ kapsz, érdeklődhetsz a címen szereplő tulajdonosnál (ha nincs szerencséd, akkor már az égi utakon motorozik ingyen benzinnel) .Ilyenkor jönnek szóba a szomszédok, jó esetben az örökösök (azokat mindenképp meg kell találnod, mivel „póthagyatéki végzést” csak ők tudnak beszerezni, majd eladni a gépjárművet , Neked. Az eredeti tulajdonos eladta halála előtt és erről van dokumentáció, akkor mehetsz a vevőhöz... , és akkor jön a tulajdonosi lánc amit előttem Nagyfékdobos kolléga már ecsetelt. Van már adás-vételi szerződésed és innen már egyszerű a dolog. A járművedet szépen rendbehozod , bejelented a Minősítő Bizottság-nak, vizsgálatra, utána műszaki vizsga, biztosításkötés , Központi Okmányiroda (Bp. XIII. Visegrádi utca) .Egy dolog nagyon fontos : a nyomozást ne hagyd abba, hiszen Te igazi veterános vagy, így a türelmed és időd végtelen (ez egy kicsit túlzás , de jól hangzik). A felsorolt nyomozások anyagi áldozatokat követelnek, gondolom ezzel tisztában vagy ! Én egy évig nyomoztam egy autó után hivatalos segítség nélkül és a telefonkönyv segítségével jutottam pozitív eredményre! Milyen legyen az esztétikai és műszaki állapota a gépjárműnek? Erről több vélemény van . Ennek magyarázata olyan hosszú, hogy nem vállalkozom erre írásban, csak szóban. Veterános üdvözlettel.

    Utoljára módosítva: dafko54 által : 2010 nov. 17 00:06

  6. #6
    Administrator soveny logója
    Csatlakozott
    2010 szept
    Tartózkodási hely
    Páty
    Összes hozzászólás
    1,079
    Blog bejegyzések
    7
    Igen, jól összefoglaltad a tennivalókat, de egy hivatalos szerv sem fogja a tulajdonos adatait kiadni, akármilyen szépen kéri Neszmélyi motoros. Neked kiadták az adatait?


  7. #7
    Támogató
    Csatlakozott
    2010 okt
    Tartózkodási hely
    Budapest XII.
    Összes hozzászólás
    370
    Szervusztok. Ebben az esetben (mivel eljárási „illetéket” szednek be a kérelmezőtől) , hivatalosan kérvényt nyújt ba az illetékes hatósághoz , amit indoklással és magyarázattal lát el, a hatóság a rendelkezésére álló adatokból a megkért ügyintézéshez elégséges adatot szolgáltat. Pl.: „Normál” állampolgár, ha megfelelő tartalmú és indokú kérvényt nyújt be a hatósághoz a rendszámhoz tartozó tulajdonosi adatokat megkapja. Mi ez a tartalom és jogszerű indok, azt az illetékes ügyitéző, illetve annak felettese dönti el a hatályos jogszabályi alkalmazás figyelembevételével. Nekem például kérésre németországi (!!) tulajdonos nevet és lakcímet is kiadtak. A személyes ügyintézés, vagy egy udvarias hangvételű levél többségében sikerre vezet. Veterános üdvözlettel.

    Utoljára módosítva: dafko54 által : 2010 nov. 18 22:30

  8. #8
    Új tag
    Csatlakozott
    2011 aug
    Tartózkodási hely
    Kecskemét, Hungary
    Összes hozzászólás
    22
    Ha pl külön forgalmim van a motorról és külön a vázról akkor igazából már esélyem sincs igaz?


  9. #9
    -

  10. #10
    Új tag
    Csatlakozott
    2011 márc
    Tartózkodási hely
    Budapest
    Összes hozzászólás
    5
    Üdv fórumtársak!
    Kérdésem lenne a veterán monősítéssel kapcsolatban:
    Az világos, hogy a megadott szerkezeti részeket pontozzák a gépen, és ezek alapján egy minimum összpontszám szükséges. De mi alapján pontoznak?
    Például az én esetemben arra lennék kíváncsi, hogy egy gyári T5-ös Pannónia váltójához ha hozzányúlnék, akkor megmaradna-e az OT besorolás, vagy elveszti?


Oldal: 1 / 32 1 2 3 11 ... UtolsóUtolsó

Téma információk

Users Browsing this Thread

Jelenleg 1 látogató olvassa a témát. (0 tag és 1 vendég)

A téma címkéi

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •