Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ambika dugattyú

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ambika dugattyú

    Sziasztok! Megfúrattam a hengert és Ambika dugattyút vettem bele. Első kérdésem az lenne hogy gyengébb mint a gyári?
    Meg hogy mennyire tartsak tőle?
    Válaszotokat előre is köszi!

    #2
    Pannóniás körökben megoszlik a vélemény erről. Sok ilyen kisipari dugó van már. pl nekem berta van benne "nem reklámozom ez volt boltba épp" A legideálisabb a gyári lenne anyagát és geometriáját nézve.
    A kisipari is megfelelnek ha jól vannak illesztve. A kopás nagyrészt úgyis a gyűrűk élik meg.
    A tartás csak annyira kell mint a bejáratás. De az elnyúlhat is hosszabb távon is. Hobbi motorozáshoz megfelelnek.

    Komment


      #3
      sepy és joker kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Tudunk olyan dugattyúról, amely messze jobb, mint a gyári, pl. anyagában, előállítási technológiájában, megmunkálásában.
        Valóban vannak, de gondolom a Wiseco ,Wössner és Prox-ra értette. De az ambika nem ez a kategória.

        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Az illesztés fontos, de legalább olyan fontos a helyes karburálás és a megfelelő üzemanyag választása.
        Ebben egyet értek.

        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ez meg mit jelentsen ?
        Azt, hogy én nem húztam neki huzamosabb ideig 100-on bár nem is volt precízen összerakva mint mostanában tehetném.

        Komment


          #5
          A fiamnak felújtott TS125-ösbe Ambikát tettem (ez volt a boltban) 1000 km után gázelvételtől már elkezdett csörögni. Az illesztési hézag a beszereléskor jó volt magam mértem le, járatáskor 1:33 utána 1:40 es keverékkel megyek. Azt nem tudom hogy anno a gyári uj moccok mikor kezdtek el csörögni , de az MZ mindig is híres volt erről.
          Német honlapokon az MZ-hez spec egy lengyel cég az ALMOT dugattyúit tartják a legjobbnak. Azt itthon még nem találtam. Az K20-as anyagból van, erről gőzöm sincs hogy eszik vagy isszák de mindenhol ezt emelik ki.
          Szal a motorom megy , eddig kb 3000 km van benne , ragadási hajlama nem volt.
          Az S51-esemben pedig Berta van , azzal sem volt baj, az még nem is csörög .
          sepy és kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            sepy, joker és TZ kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              Azt írtad, „a legideálisabb a gyári lenne”. Ez az kijelentés nem állja meg a helyét, erre próbáltam célozni.

              Az pedig egy teljesen független esemény, hogy pl. az Ambika (vagy éppen a gyári eredeti) nem egy kategória a profi gyártók termékeivel.
              Szerintem pedig a gyárihoz kellene leginkább ragaszkodni. Egyértelmű, hogy a régi anyagminőség a mostanihoz nézve el van maradva, de azt ide tervezték és nem un. univerzális dugattyú. olyat is hallottam már, hogy a gyári dugó nem pontosan kerek forma , de ennek utána nem jártam. Emellett mégis használjuk őket mert gyári dugó kincs lesz már. Csak az illesztés is nagyobbra vesszük.
              A hobbi motorozás dolgot meg inkább feledjük el

              Akkor egy kis tapasztalat az ugyan olyan árú berta-ról. Már 10e km. mentem vele. Az illesztés nem lett nagy így nem csörgött de terhelni nem lehetett. Úgy 5e km után kezdett megfelelővé válni. Most már van csörgése ami bemelegedve megszűnik.

              Komment


                #8
                sepy és Ba701 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szerintem pedig a gyárihoz kellene leginkább ragaszkodni.
                  Egyértelmű, hogy a régi anyagminőség a mostanihoz nézve el van maradva, de azt ide tervezték és nem un. univerzális dugattyú.
                  Már megbocsáss de univerzális dugattyú nincs. A mostani utángyártottak sem azok. Gyárit meg hol találsz ? Talán egy egy sufni mélyén óriás szerencsével fellelhető, a szocializmus hörcsögölési kényszere miatt.

                  BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  olyat is hallottam már, hogy a gyári dugó nem pontosan kerek forma , de ennek utána nem jártam.
                  Egyik dugattyú sem pontosan hengeres : kúpos és ovális. A hőtágulás miatt. Mérd le az Ambikát meg a Bertát , az is az.
                  BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Csak az illesztés is nagyobbra vesszük.
                  Az illesztést nem kell nagyobbra venni , én pont a gyári illesztésűre (inkább talán kicsit szorosabbra) fúrattam az eddig általam felújított gépeket . Egy se ragadt meg. Pont azért mert a dugó geometriája olyan mint ahogy fennt leírtam.

                  Egy negatív tapasztalatom azonban volt nekem is : A Jawám cseheknél furatott hengeréhez ugyanott (!) adott dugók kb 10%-al nehezebbek voltak mint az eredeti.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2012 febr. 05, 13:12. Oka: formázás
                  sepy, joker és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Ezt az univerzálisat csak azért vettem elő mivel az ambika indiai féleség. Fura, hogy ők lekezdenének Pannónia dugót is gyártani, bár igaz lehet egy lelkes ember rendelt tőlük egy nagy készletet és árulják.
                    Csak gyakran megy az a téma is dugattyú terén, hogy jaj melyik motoréval egyezik meg a méret. És én pl nem tudom, az ambika dugó nem e így kezdett e elhonosodni Pannóiához. Ilyen aggodalmaim vannak vele.
                    A márka/típus/modell évjárat értem értem látom de ezeket nagyobb márkáknál láttam.

                    Gyári dugó még kerül azért Debreceni börzén láttam egy ládával, bár nem voltak jól tárolva kinézetük alapján. Egyik haverom pedig nyerssel lepett meg, de azt meg nem tudni miért maradt olyan, ha jó is sok munka lenne vele.

                    Igen az illesztés gyengém környékemen ahogy sikerül alapon csinálják páran s van hogy a honolás alap egy fúrás után.

                    Komment


                      #11
                      Igenis a gyári pannónia dúgó a legjobb-de csak fémházas főtengely szimeringel szerelt blokkban!

                      Komment


                        #12
                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Hogy érted azt, hogy "gyengébb"? Milyen szepontból? Mechanikai szilárdság, tartósság, motorteljesítmény, stb.?
                        Tartósság szempontjából értem.




                        BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        pl nekem berta van benne "nem reklámozom ez volt boltba épp"
                        Igen azért is nyitottam ezt a témát mert más dugattyú nem volt a boltban, és nem olyan jókat hallottam az Ambikáról.
                        Egyébként hasonló ez a dugattyú az ilyen afféle "tájváni" dugattyúkhoz?

                        Komment


                          #13

                          Komment


                            #14
                            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                            Normál utcai használatra természetesen legjobb az eredeti gyári dugattyú, már ha nem 'aranyárban' sikerült beszerezni. Néha azért még előfordul itt-ott, a 4...10e Ft tartományban, de még új alapméretes hengert is lehet kapni 10e körül (tudom, van 25-ért is ...)
                            És hol találhatóak ilyen kincsek? Mert itt keleten még aranyárban sem találtam....

                            Komment


                              #15
                              chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              És hol találhatóak ilyen kincsek? Mert itt keleten még aranyárban sem találtam....
                              Tegyél bele gyári Ural dugót ! Az van Nyíregyen bőven.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X