Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Sziasztok! Megfúrattam a hengert és Ambika dugattyút vettem bele. Első kérdésem az lenne hogy gyengébb mint a gyári?
Meg hogy mennyire tartsak tőle?
Válaszotokat előre is köszi!
Pannóniás körökben megoszlik a vélemény erről. Sok ilyen kisipari dugó van már. pl nekem berta van benne "nem reklámozom ez volt boltba épp" A legideálisabb a gyári lenne anyagát és geometriáját nézve.
A kisipari is megfelelnek ha jól vannak illesztve. A kopás nagyrészt úgyis a gyűrűk élik meg.
A tartás csak annyira kell mint a bejáratás. De az elnyúlhat is hosszabb távon is. Hobbi motorozáshoz megfelelnek.
A fiamnak felújtott TS125-ösbe Ambikát tettem (ez volt a boltban) 1000 km után gázelvételtől már elkezdett csörögni. Az illesztési hézag a beszereléskor jó volt magam mértem le, járatáskor 1:33 utána 1:40 es keverékkel megyek. Azt nem tudom hogy anno a gyári uj moccok mikor kezdtek el csörögni , de az MZ mindig is híres volt erről.
Német honlapokon az MZ-hez spec egy lengyel cég az ALMOT dugattyúit tartják a legjobbnak. Azt itthon még nem találtam. Az K20-as anyagból van, erről gőzöm sincs hogy eszik vagy isszák de mindenhol ezt emelik ki.
Szal a motorom megy , eddig kb 3000 km van benne , ragadási hajlama nem volt.
Az S51-esemben pedig Berta van , azzal sem volt baj, az még nem is csörög .
Azt írtad, „a legideálisabb a gyári lenne”. Ez az kijelentés nem állja meg a helyét, erre próbáltam célozni.
Az pedig egy teljesen független esemény, hogy pl. az Ambika (vagy éppen a gyári eredeti) nem egy kategória a profi gyártók termékeivel.
Szerintem pedig a gyárihoz kellene leginkább ragaszkodni. Egyértelmű, hogy a régi anyagminőség a mostanihoz nézve el van maradva, de azt ide tervezték és nem un. univerzális dugattyú. olyat is hallottam már, hogy a gyári dugó nem pontosan kerek forma , de ennek utána nem jártam. Emellett mégis használjuk őket mert gyári dugó kincs lesz már. Csak az illesztés is nagyobbra vesszük.
A hobbi motorozás dolgot meg inkább feledjük el
Akkor egy kis tapasztalat az ugyan olyan árú berta-ról. Már 10e km. mentem vele. Az illesztés nem lett nagy így nem csörgött de terhelni nem lehetett. Úgy 5e km után kezdett megfelelővé válni. Most már van csörgése ami bemelegedve megszűnik.
Szerintem pedig a gyárihoz kellene leginkább ragaszkodni.
Egyértelmű, hogy a régi anyagminőség a mostanihoz nézve el van maradva, de azt ide tervezték és nem un. univerzális dugattyú.
Már megbocsáss de univerzális dugattyú nincs. A mostani utángyártottak sem azok. Gyárit meg hol találsz ? Talán egy egy sufni mélyén óriás szerencsével fellelhető, a szocializmus hörcsögölési kényszere miatt.
Az illesztést nem kell nagyobbra venni , én pont a gyári illesztésűre (inkább talán kicsit szorosabbra) fúrattam az eddig általam felújított gépeket . Egy se ragadt meg. Pont azért mert a dugó geometriája olyan mint ahogy fennt leírtam.
Egy negatív tapasztalatom azonban volt nekem is : A Jawám cseheknél furatott hengeréhez ugyanott (!) adott dugók kb 10%-al nehezebbek voltak mint az eredeti.
Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2012 febr. 05, 14:12.
Oka: formázás
Ezt az univerzálisat csak azért vettem elő mivel az ambika indiai féleség. Fura, hogy ők lekezdenének Pannónia dugót is gyártani, bár igaz lehet egy lelkes ember rendelt tőlük egy nagy készletet és árulják.
Csak gyakran megy az a téma is dugattyú terén, hogy jaj melyik motoréval egyezik meg a méret. És én pl nem tudom, az ambika dugó nem e így kezdett e elhonosodni Pannóiához. Ilyen aggodalmaim vannak vele.
A márka/típus/modell évjárat értem értem látom de ezeket nagyobb márkáknál láttam.
Gyári dugó még kerül azért Debreceni börzén láttam egy ládával, bár nem voltak jól tárolva kinézetük alapján. Egyik haverom pedig nyerssel lepett meg, de azt meg nem tudni miért maradt olyan, ha jó is sok munka lenne vele.
Igen az illesztés gyengém környékemen ahogy sikerül alapon csinálják páran s van hogy a honolás alap egy fúrás után.
pl nekem berta van benne "nem reklámozom ez volt boltba épp"
Igen azért is nyitottam ezt a témát mert más dugattyú nem volt a boltban, és nem olyan jókat hallottam az Ambikáról.
Egyébként hasonló ez a dugattyú az ilyen afféle "tájváni" dugattyúkhoz?
Normál utcai használatra természetesen legjobb az eredeti gyári dugattyú, már ha nem 'aranyárban' sikerült beszerezni. Néha azért még előfordul itt-ott, a 4...10e Ft tartományban, de még új alapméretes hengert is lehet kapni 10e körül (tudom, van 25-ért is ...)
És hol találhatóak ilyen kincsek? Mert itt keleten még aranyárban sem találtam....
Komment