Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Üzemanyagszint jelző régi motorokra, JAWA 634-re

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Üzemanyagszint jelző régi motorokra, JAWA 634-re

    Jó estét! olyan kérdésem lenne, hogy valaki próbált-e már valamilyen üzemanyagszint mérőt tenni a motorra?? vagy egyáltalán megoldható-e ez a régi motoroknál amin nincs semmi mérő a tankba?? Előre is köszönöm
    üdv:. Milán

    #2
    A legegyszerűbb mechanikus megoldás, a tankkal összekötött és mellett felvezetett átlátszó cső biztosan ráépíthető bármilyen modellre. Mondjuk nem esztétikus annyira, de nagyjából pontos.

    Gondolkodtam hasonlón, de túl komplikált lett volna. Végülis ezért (ehelyett) van a tartalék állás a csapon.
    CZsolti és Che kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Hát minden csak nem esztétikus, folyadék mérőre keress rá, csak arra figyelj hogy úgy legyen megépítve hogy véletlenül se tudjon szikrázni.

      Én marha ez nem jut előbb eszembe, fogsz egy pvc csövet, egy rá illő kör alakú mágnest(midegy hogy honnét csak akadás mentesen tudjon mozogni a csövön meg keress hozzá valamit ami annyi felhajtóerőt biztosít hogy a benzin felszinén maradjon), és x darab reed relét(tanktól függ hogy mennyi kell, de arra mindenképp kérdezz rá hogy mekkora áramot bírnak és záró érintkezősek legyenek!). Eldöntöd hogy hány ledet akarsz és ez alapján kötöd össze a reed reléket csoportokba(párhuzamosan) és a csoportokat a ledekre. Nem éppen olcsó megoldás de cserébe nem tanít meg röpülni .
      Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 ápr. 02, 19:59.

      Komment


        #4
        Köszönöm szépen az ötleteket) Valamelyiket megpróbálom megvalósítani mert látásból nem nagyon tudom megállapítani hogy mennyi benzin van még, a kis pálcát pedig kivettem a benzin csapokból mert nem igazán akartak működni, és így folyamatos tartalékon van, ezért is kellene a mérő.. Még egyszer köszönöm és további szép napot!

        Komment


          #5
          Igen -az nagyon frankó ötlet kivenni a tartalék csövecskéket -főleg ha mindig van nálad szerszám ,karbi pucoláshoz.
          sepy, mátéapu és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Enyémbe sincs(így vettem a motort), első dolgom volt elvágni a nafta csövet és betenni egy szűrőt .

            @Bilo
            Minél előbb vegyél egy benzinszűrőt. Nem egy nagy érvágás és megóv a karbipucolás vagy az út szélén lerohadás rémétől .
            Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 ápr. 05, 13:04.
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A Jawa csapra van a tankon belűli szűrő is...egyszerűen csak rá kell tolni.Nekem is az van....minden motoromra Jawa csapot tettem, még a ruszkikra is
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 ápr. 05, 17:16.
              sepy és Che kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Erre már én is rá jöttem de se pénzem se időm nincs kicserélni így marad a jelenlegi...

                Komment


                  #9
                  Tudom h nem a legjobb ötlet volt de mindig probléma volt vele, így kivettem a csövet. Semmi gond nincs vele eleinte volt kis rozsda a benzincsapba a tankból de már kitisztítottam mindent, a karbinak semmi baja, már nem tömődik el semmi, de a szűrőn azért gondolkodtam, az jó lenne rá majd szerzek valahonnan. Szerszámkészlet az meg van a kis oldalboxban, egy traktort szét lehetne vele szedni
                  mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Ezt a megoldást az AM 1979 febr 4. számában találtam,én nem szerelnék ilyesmit a motoromra.(ízlések és pofonok..)
                    Click image for larger version

Name:	img019.jpg
Views:	1
Size:	89.6 KB
ID:	130991

                    Minden kedves fórumtársnak
                    Click image for larger version

Name:	264_kellemes-husveti-unnepeket.jpg
Views:	1
Size:	99.2 KB
ID:	130992 kívánok.

                    Komment


                      #11
                      Köszönöm, hát igen, jó megoldás de nem elég esztétikus Viszont Kellemes Ünnepeket és minden más tagnak!!

                      Komment


                        #12
                        Nekem az 1979_80-as évek elején volt elektromos benzin csap és elektromos benzinszint jelzőm a Jawámon. Akkortájt kisipari gyártásban készítették hazai volt. Mikor megvettem az új 350-est jobb volt az étvágya mint az előzőnek és tolnom kellett határoztam a beszerelés mellett.Mint előzőekben már említették ríd relé vel működött mely egy csőbe volt beépítve. A külsején mozgott egy úszó mágnessel, a tank kifúrva a tetején a cső felső végén váll és menet alul.felül tömítés és anya. Felül a cső lezárva és ott jött ki a vezeték. Három led.hez csatlakozott mely 5 szintet mutatott. Ez ugye az elektromos csap után kötelező mert abban nincs tartalék. A szomszédom először azt mondta hülyeség ,de mikor mindkettőnk benzin csövét a suhancok lehúzták és nekem maradt a benzinem rögtön nem volt hülyeség. Motoros boltban kapható volt mindkettő. Kell egy ügyes elektro műszerész egy kis benzingőzzel és egy esztergályos kinek szakmai rálátása van és egy fanatikus motoros. Ez a hármas sok mindenre képes. Jó munkát! üdv. Sepy.

                        Komment


                          #13
                          Ha szétnézel a Pannónia órák között melyek benzin szintjelzővel készülnek a telefon számon megoldást találnak a benzin szint jelzőre.Megtaláltam ime:06_30/3762-546.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X