1953 március | IFA F9 Kétütemű F9 gyártásának megkezdése |
1954 | IFA F9/P A Wartburg 311 első, 2ajtós prototípusa |
1955. december | Wartburg 311/0 Limousine Az F9 alapjára épülő, de minden alkatrészében megújúlt első Wartburg. 900-as kétütemű motor, 37 LE, termoszifonos hűtőrendszer. 15" kerekek, laprugók elöl-hátul.E gybordás maszk, nagyméretű fényszórók. |
1956 | Wartburg 311/1 Limousine deLuxe Igényesebb kivitel, sok krómmal, két színben. |
1956 | Wartburg 311/2 Cabriolet Négyüléses, kétajtós kabrió ponyvatetővel |
1957 | Wartburg 313/1 Sportwagen Kétajtós, kétüléses cabrio, keménytetővel is. 0.9-es motor, 50 LE. A Sportwagen sűrű díszrácsot kap. |
1957 | Wartburg 311/3 Coupé Coupé bemutatkozik, kétajtós, négyüléses formában. |
1957 | Wartburg 311/4 "Kübel" Nyitott, 4üléses kivitel a népi rendőrség részére. |
1957 | Wartburg 311/5 Camping-Limousine Kombi karosszéria, 4 ajtóval, nyitható tetővel. |
1957 | Wartburg 311/6 Limousine Jobbkormányos limuzin. |
1957 | Wartburg 311/7 Schnelltransporter "Gyorsszállító", ( pickup ) kétajtós, platós. |
1957 | Wartburg 311/8 Schiebedach-Limousine Tolótetős, 4 ajtós limuzin |
1957 | Wartburg 311/9 Kombi-wagen Megjelenik a kombi, két ajtóval, négy üléssel. |
1958 | Wartburg 311 Az 2-4 fokozatokban szinkronizált lesz a váltó |
1958 | Wartburg Bellevue Elöl üveg-, hátul levehető keménytetős, kétajtós, négyüléses limuzin. Kapacitásgondok miatt nem került sorozatgyártásba. |
1959 | Wartburg 311 Az összes típus megkapja a Sportwagen sűrű rácsozatú mastkját. |
1959 | Wartburg 311 Megindul az amerikai export, speciális kivitelben. |
1960 | Wartburg 313/1 Sportwagen Módosított Sportwagen, fix keménytetővel. Kétszínű lakkozás, megváltozot díszlécek, a Sachsenring P240 Limousine első villogói kerülnek fel. |
1961. május 27. | Wartburg 311 A 200.000 Wartburg |
1961 | Wartburg 311/7 Schnelltransporter Anyagtakarékosság céljából kétszer is átszabják a pickup-variánst. |
1961 | Wartburg 311 Kisebb, Trabant méretű, európai asszimmetrikus fényszórók |
1961 | Wartburg 313/1 Sport A kétüléses cabrio gyártása leáll. |
1962 | Wartburg 312 Egyliteres motor, 45 LE-vel. Szivatyús hűtés, nagyobb üzemanyagtank. |
1962 | Wartburg 311-2 Cabrio Megszűnik a négyüléses Cabrio |
1963 | Wartburg 312 Coupe Nagyobb motorral a négyüléses Coupe is. |
1963 | Wartburg 312 Kombilimousine Standard és de Luxe 3 ajtós kombi, a de Luxe gazdagabb felszereltséggel |
1964 | Wartburg Kombilimousine Tólóajtós kombi, megbukott szériagyártással. |
1965 | Wartburg 312 1000 HT Újra van négyüléses cabrio, keménytetővel, szögletesebb orrkiképzéssel, még 15" kerekekkel. |
1965. szeptember | Wartburg 312-2 Felkészülés az új típusra: minden típusnál 13" kerekek, új futómű csavarrugós felfüggesztéssel |
1966. július | Wartburg 1000 Megjelenik az új, szögletes karosszériás Wartburg, még 1000 néven. |
1967 | Wartburg 1000 tourist Megjelenik a szögletes kombi is, ezzel együtt leáll a 312 Camping |
1967. júliius 1. | Wartburg 353 Megkezdődik a teljesen szinkronizált váltók szériagyártása. |
1968 | Wartburg 353 A név megváltozik 353-ra |
1969 | Melkus RS1000 A 353 alapjaira épülő, felfelé nyíló ajtós sportkupé, 70 LE teljesítményű, egyliteres, kétütemű motorral |
1970 | Wartburg 400 Részben műanyagból készülő, "Kübelwagen" jellegű szabadidőautó. |
1972. május | Wartburg 353 Csehszlovákiában átadják az 50.000-ik Wartburgot |
1975. március 3. | Wartburg 353W Tárcsafék és számos apró változtatás |
1976. szeptember | Wartburg 353W A Horvát Szocialista Szövetségi Köztársaságban átadják az 50.000-ik Wartburgot. |
1978 | Wartburg 1300 Bemutatkozik a nyugatra készülő, 1300-as négyütemű Renault- ( pontosabban Dacia-) motorral szerelt Wartburg. |
1979 | Wartburg 353W Csehszlovákiában átadják a 100.000 Wartburgot. |
1981 április 30. | Wartburg 353W Az egymilliomodik Wartburg |
1982 | Wartburg Trans Kisáruszállító a 353 alapjain. |
1983 | Wartburg Med Wartburg kombi alapokra épített elsősegély-autó |
1984 | Wartburg 353W Kisebb külső változtatások, fekete maszk, fekete lökhárítók. Padlóváltó megjelenése |
1985 | Wartburg 353W Újabb külső változtatások, új maszk, nagyobb, szögletes lámpák, színre fújt, egyben szerelt maszk. Hűtő a motor elé kerül. |
1985. október 1. | Wartburg 353W Elkészül az egymilliomodik kocka-Wartburg. |
1987. április 28. | Wartburg 353W A 250.000-ik Wartburg Magyarországon. |
1987. április 28. | Wartburg 353W Az 50.000-ik Wartburgot adják át Bulgáriában. |
1988. október 12. | Wartburg 1.3 Szériaváltás. 1.224.662 db Wartburg 353 után érkezik a négyütemű VW motor. Sok külső változtatás, új futómű, szélesebb karosszéria, új műszerfal. A motorokat a Karl-Marx-Stadt-i Barkas Werke szállítja. |
1989 | Wartburg 1.3 Trans Négyütemű pickup változat |
1990 | Wartburg 1.3 Megjelenik az ötsebességes váltó. |
1990. augusztus 29. | Wartburg 1.3 New Line Az Opel-szakértő Irmscher bemutatja a kissé átszabott autót. |
1990. december 17. | Wartburg Elkészül az utolsó kétütemű motor. Eisenachban az IFA F9-cel, a Barkassal, a Wartburg-típusokkal és az alkatrészként értékesített motorokkal kb. 1,8 millió kétütemű motort készítettek. |
1991. április 10. | Wartburg 1.3 Leáll a gyártás, 1.837.708 Eisenachban gyártott autó ( Dixi-, BMW, EMW és AWE járművek ) után, ebből 152.775 volt négyütemű. A keleti gyáregységben már Vectrákat szerelnek össze. |
1991. október 7. | Wartburg 1.3 Eladásra kerül az utolsó három Wartburg, indiánvörös, brilliánsfehér és kokonbézs színekben, 9785 német márkás autó készült el a gyárban. |
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Wartburg típusok
Collapse
- 6 komment
-
X
Collapse
-
- Kronológia
-
Wartburg típusok
Forrás: veteran-auto.huCímkék: Egyik sem
-
#4sepy kommentje2016 dec. 23, 21:31Editing a commentNekem is volt egy 353-as Ibolya kék. Ha megszoktad a billegését és megtanultál vele autózni kuplungolás nélkül lehetett váltani. Abban az időben nem hozták helybe az anyagot két év alatt mentem vele 50.000 km-t baj nélkül. Avval kezdtem, hogy gyújtás beállítás, Densó gyertyák és radiálra lettek cserélve a gyári gumik. Ebben az időben hitték sokan, hogy mindenki Mercedesszel fog járni és betiltják a 2 üteműt. Tágas és a mende mondákkal ellentétben fűtése is volt. /zsalu becsuk!/
-
#5zahi kommentje2016 dec. 24, 09:16Editing a comment1977-1992 ig volt négydobos ibolyakék 353 a családban (1973). Hihetetlen mit ki nem bírt ! Soha nem volt problémája a fűtéssel , egyszer sem hagyott ott , pedig koptatta az NDK , Csehszlovákia , Lengyelország útjait is . Szervízben csak a futómű állításkor volt. (áttértünk radiál abroncsra , máshova kellett állítani ) Édesanyám megsiratta amikor elvitték ....
-
#6mir-mur kommentje2016 dec. 24, 11:09Editing a comment1989. október 12.-én hagyta el a futószalagot az első négyütemű motorral szerelt Wartburg 353
Posting comments is disabled. -
Kategória
Collapse
article_tags
Collapse
- anglia (1)
- Archív cikkek (6)
- bmw (1)
- bogár (1)
- forgalomba helyezés (1)
- hibaelhárítás (1)
- indítás (1)
- izs (1)
- ot rendszám (1)
- p11 (1)
- pannónia (3)
- túra (1)
- ural (6)
- verseny (1)
- volkswagen (1)
- wartburg (1)
- zsiguli (1)
Latest Articles
Collapse
-
movisz általSziasztok tegnap kezdődött egy minden evben megrendezesre kerulo kiallits tobbnyire atalakitott motoroknak ...
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2023 jan. 28, 11:29 -
-
movisz általSziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2021 júl. 06, 11:27 -
-
CZsolti általMeglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2019 máj. 03, 21:16 -
-
Igrich általMotor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
BUÉK mindenkinek!...-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 dec. 31, 17:13 -
-
Igrich általMeghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 dec. 31, 16:51 -
-
Ricsi95D általElöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.
De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 máj. 05, 19:44 -