Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Wartburg típusok

Collapse
X
Collapse
  •  
  • Kronológia

  • Wartburg típusok


    1953 március IFA F9 Kétütemű F9 gyártásának megkezdése
    1954 IFA F9/P A Wartburg 311 első, 2ajtós prototípusa
    1955. december Wartburg 311/0 Limousine Az F9 alapjára épülő, de minden alkatrészében megújúlt első Wartburg. 900-as kétütemű motor, 37 LE, termoszifonos hűtőrendszer. 15" kerekek, laprugók elöl-hátul.E gybordás maszk, nagyméretű fényszórók.
    1956 Wartburg 311/1 Limousine deLuxe Igényesebb kivitel, sok krómmal, két színben.
    1956 Wartburg 311/2 Cabriolet Négyüléses, kétajtós kabrió ponyvatetővel
    1957 Wartburg 313/1 Sportwagen Kétajtós, kétüléses cabrio, keménytetővel is. 0.9-es motor, 50 LE. A Sportwagen sűrű díszrácsot kap.
    1957 Wartburg 311/3 Coupé Coupé bemutatkozik, kétajtós, négyüléses formában.
    1957 Wartburg 311/4 "Kübel" Nyitott, 4üléses kivitel a népi rendőrség részére.
    1957 Wartburg 311/5 Camping-Limousine Kombi karosszéria, 4 ajtóval, nyitható tetővel.
    1957 Wartburg 311/6 Limousine Jobbkormányos limuzin.
    1957 Wartburg 311/7 Schnelltransporter "Gyorsszállító", ( pickup ) kétajtós, platós.
    1957 Wartburg 311/8 Schiebedach-Limousine Tolótetős, 4 ajtós limuzin
    1957 Wartburg 311/9 Kombi-wagen Megjelenik a kombi, két ajtóval, négy üléssel.
    1958 Wartburg 311 Az 2-4 fokozatokban szinkronizált lesz a váltó
    1958 Wartburg Bellevue Elöl üveg-, hátul levehető keménytetős, kétajtós, négyüléses limuzin. Kapacitásgondok miatt nem került sorozatgyártásba.
    1959 Wartburg 311 Az összes típus megkapja a Sportwagen sűrű rácsozatú mastkját.
    1959 Wartburg 311 Megindul az amerikai export, speciális kivitelben.
    1960 Wartburg 313/1 Sportwagen Módosított Sportwagen, fix keménytetővel. Kétszínű lakkozás, megváltozot díszlécek, a Sachsenring P240 Limousine első villogói kerülnek fel.
    1961. május 27. Wartburg 311 A 200.000 Wartburg
    1961 Wartburg 311/7 Schnelltransporter Anyagtakarékosság céljából kétszer is átszabják a pickup-variánst.
    1961 Wartburg 311 Kisebb, Trabant méretű, európai asszimmetrikus fényszórók
    1961 Wartburg 313/1 Sport A kétüléses cabrio gyártása leáll.
    1962 Wartburg 312 Egyliteres motor, 45 LE-vel. Szivatyús hűtés, nagyobb üzemanyagtank.
    1962 Wartburg 311-2 Cabrio Megszűnik a négyüléses Cabrio
    1963 Wartburg 312 Coupe Nagyobb motorral a négyüléses Coupe is.
    1963 Wartburg 312 Kombilimousine Standard és de Luxe 3 ajtós kombi, a de Luxe gazdagabb felszereltséggel
    1964 Wartburg Kombilimousine Tólóajtós kombi, megbukott szériagyártással.
    1965 Wartburg 312 1000 HT Újra van négyüléses cabrio, keménytetővel, szögletesebb orrkiképzéssel, még 15" kerekekkel.
    1965. szeptember Wartburg 312-2 Felkészülés az új típusra: minden típusnál 13" kerekek, új futómű csavarrugós felfüggesztéssel
    1966. július Wartburg 1000 Megjelenik az új, szögletes karosszériás Wartburg, még 1000 néven.
    1967 Wartburg 1000 tourist Megjelenik a szögletes kombi is, ezzel együtt leáll a 312 Camping
    1967. júliius 1. Wartburg 353 Megkezdődik a teljesen szinkronizált váltók szériagyártása.
    1968 Wartburg 353 A név megváltozik 353-ra
    1969 Melkus RS1000 A 353 alapjaira épülő, felfelé nyíló ajtós sportkupé, 70 LE teljesítményű, egyliteres, kétütemű motorral
    1970 Wartburg 400 Részben műanyagból készülő, "Kübelwagen" jellegű szabadidőautó.
    1972. május Wartburg 353 Csehszlovákiában átadják az 50.000-ik Wartburgot
    1975. március 3. Wartburg 353W Tárcsafék és számos apró változtatás
    1976. szeptember Wartburg 353W A Horvát Szocialista Szövetségi Köztársaságban átadják az 50.000-ik Wartburgot.
    1978 Wartburg 1300 Bemutatkozik a nyugatra készülő, 1300-as négyütemű Renault- ( pontosabban Dacia-) motorral szerelt Wartburg.
    1979 Wartburg 353W Csehszlovákiában átadják a 100.000 Wartburgot.
    1981 április 30. Wartburg 353W Az egymilliomodik Wartburg
    1982 Wartburg Trans Kisáruszállító a 353 alapjain.
    1983 Wartburg Med Wartburg kombi alapokra épített elsősegély-autó
    1984 Wartburg 353W Kisebb külső változtatások, fekete maszk, fekete lökhárítók. Padlóváltó megjelenése
    1985 Wartburg 353W Újabb külső változtatások, új maszk, nagyobb, szögletes lámpák, színre fújt, egyben szerelt maszk. Hűtő a motor elé kerül.
    1985. október 1. Wartburg 353W Elkészül az egymilliomodik kocka-Wartburg.
    1987. április 28. Wartburg 353W A 250.000-ik Wartburg Magyarországon.
    1987. április 28. Wartburg 353W Az 50.000-ik Wartburgot adják át Bulgáriában.
    1988. október 12. Wartburg 1.3 Szériaváltás. 1.224.662 db Wartburg 353 után érkezik a négyütemű VW motor. Sok külső változtatás, új futómű, szélesebb karosszéria, új műszerfal. A motorokat a Karl-Marx-Stadt-i Barkas Werke szállítja.
    1989 Wartburg 1.3 Trans Négyütemű pickup változat
    1990 Wartburg 1.3 Megjelenik az ötsebességes váltó.
    1990. augusztus 29. Wartburg 1.3 New Line Az Opel-szakértő Irmscher bemutatja a kissé átszabott autót.
    1990. december 17. Wartburg Elkészül az utolsó kétütemű motor. Eisenachban az IFA F9-cel, a Barkassal, a Wartburg-típusokkal és az alkatrészként értékesített motorokkal kb. 1,8 millió kétütemű motort készítettek.
    1991. április 10. Wartburg 1.3 Leáll a gyártás, 1.837.708 Eisenachban gyártott autó ( Dixi-, BMW, EMW és AWE járművek ) után, ebből 152.775 volt négyütemű. A keleti gyáregységben már Vectrákat szerelnek össze.
    1991. október 7. Wartburg 1.3 Eladásra kerül az utolsó három Wartburg, indiánvörös, brilliánsfehér és kokonbézs színekben, 9785 német márkás autó készült el a gyárban.
    Forrás: veteran-auto.hu
     

    • sepy
      #4
      sepy kommentje
      Editing a comment
      Nekem is volt egy 353-as Ibolya kék. Ha megszoktad a billegését és megtanultál vele autózni kuplungolás nélkül lehetett váltani. Abban az időben nem hozták helybe az anyagot két év alatt mentem vele 50.000 km-t baj nélkül. Avval kezdtem, hogy gyújtás beállítás, Densó gyertyák és radiálra lettek cserélve a gyári gumik. Ebben az időben hitték sokan, hogy mindenki Mercedesszel fog járni és betiltják a 2 üteműt. Tágas és a mende mondákkal ellentétben fűtése is volt. /zsalu becsuk!/

    • zahi
      #5
      zahi kommentje
      Editing a comment
      1977-1992 ig volt négydobos ibolyakék 353 a családban (1973). Hihetetlen mit ki nem bírt ! Soha nem volt problémája a fűtéssel , egyszer sem hagyott ott , pedig koptatta az NDK , Csehszlovákia , Lengyelország útjait is . Szervízben csak a futómű állításkor volt. (áttértünk radiál abroncsra , máshova kellett állítani ) Édesanyám megsiratta amikor elvitték ....

    • mir-mur
      #6
      mir-mur kommentje
      Editing a comment
      1989. október 12.-én hagyta el a futószalagot az első négyütemű motorral szerelt Wartburg 353
      1988 ban a Budapesti Nemzetközi Vásáron, már bemutatták !
    Posting comments is disabled.

article_tags

Collapse

Latest Articles

Collapse

  • Veronai kiallitas
    movisz által
    Sziasztok tegnap kezdődött egy minden evben megrendezesre kerulo kiallits tobbnyire atalakitott motoroknak ...
    2023 jan. 28, 11:29
  • Laverda 750
    movisz által
    Sziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
    ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....
    2021 júl. 06, 11:27
  • Szívásom története
    CZsolti által
    Meglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
    2019 máj. 03, 21:16
  • Szilveszteri berregtetés
    Igrich által
    Motor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
    Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
    Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
    BUÉK mindenkinek!...
    2017 dec. 31, 17:13
  • Szilveszter esti berregtetés
    Igrich által
    Meghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
    2017 dec. 31, 16:51
  • OT papírozás "rögös útja"
    Ricsi95D által
    Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.

    De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...
    2017 máj. 05, 19:44
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X