De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben és még nagyobb gondban voltunk. Legyen-e ebből OT-s gép? A döntést végül hosszas meditálás után hoztuk meg: a motor állapota, titkos vágyunk és Zsolti iránti tiszteletünk a veterán minősítés javára billentette a mérleget.
1. lépés a minősítésre jelentkezés: szerencsére a zalaegerszegi Autóklubnál is minősítenek, így ott jelentkeztünk január 2-án a március 3-i minősítésre. És most jön a meglepetés: nem mi voltunk az első jelentkezők! Hoppá!
2. lépés: 2 hónap várakozás
3. lépés: sikeres OT minősítést követően veterán biztosítás megkötése.

4. lépés: jelentkezés a műszaki vizsgára. (Egy Budapestről érkező "hologrammos" papírral lehet csak műszakiztatni,ez a minősítést követően kb. 2 hét múlva érkezik meg,de jelentkezni már korábban lehet)
5. lépés: 2 hét várakozás
6. lépés: sikeres műszaki vizsga (márc. 24)
7. lépés: 1,5 hét várakozás
8. lépés: időpontfoglalás a Központi Okmányirodába. (ezt telefonon vagy 5-ször próbáltam (tudom.lehet ügyfélkapuban is,de ott valamiért nem találtam meg a központi okmányirodát

9. lépés: 2,5 hét várakozás
10. lépés: felutazás és átíratás
11. lépés: rendszám felszerelése és MOTOROZÁS (=boldogság)

A biztosításra visszatérve egy kis mellékszál: a minősítés napján (márc 3) muzeális kötelező biztosítást kötöttem a saját nevemre,mint tulajdonos. 3 hét múlva pedig érkezett egy levél a biztosítótól,hogy mivel nem vagyok 30 éves,nem köthetek muzeális kötelező biztosítást,így nem 2050,hanem 7900 Ft az éves díj.



Mivel a biztosító sehogy sem akart nekem kedvezményes biztosítást nyúltani,Apa lett az üzembentartó. Így maradt a 2048 Ft éves kötelező. De van itt még egy csavar: március 3-tól 30-ig az én nevem alatt futott a motor biztosítása. 30-án érdekmúlással megszűnt, az éves díj maradékát vissszafizették. Aha,persze!


Szerencsére a biztosító némi levelezés után eltekintett a fedezetlenségi díjtól.
Összességében tehát elmondhatom,hogy sokkal több macera, idegeskedés, idő, utánajárás OT-s rendszámmal forgalomban helyezni egy járművet, mint "normálisan". Ahogy a lépésekből is látható, a vételtől az átíratásig számított 4,5 hónapból ~3,5 várakozással telt. (Az MZ-t tavaly 1 nap alatt (!) műszakiztattuk, eredetvizsgáztattuk,átírattattuk)
Persze, örüljünk, aminek lehet: a motor tökéletesen működik, minden vizsgálaton,minősítésen "csont nélkül" átment, Pesten nem kötöttek bele semmibe, és a veterános barátok negatív jóslatai ellenére 1 felutazás elég volt a rendszám és a forgalmi átvételéhez.
Szóval minden jó,ha a vége jó! Illetve még csak most kezdődik igazán!

...Én fizetnék akár évi 70 ezer biztosítást is, ha újra 30 lehetnék