Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.
De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben és még nagyobb gondban voltunk. Legyen-e ebből OT-s gép? A döntést végül hosszas meditálás után hoztuk meg: a motor állapota, titkos vágyunk és Zsolti iránti tiszteletünk a veterán minősítés javára billentette a mérleget.
1. lépés a minősítésre jelentkezés: szerencsére a zalaegerszegi Autóklubnál is minősítenek, így ott jelentkeztünk január 2-án a március 3-i minősítésre. És most jön a meglepetés: nem mi voltunk az első jelentkezők! Hoppá!
2. lépés: 2 hónap várakozás
3. lépés: sikeres OT minősítést követően veterán biztosítás megkötése. Ide még visszatérek.
4. lépés: jelentkezés a műszaki vizsgára. (Egy Budapestről érkező "hologrammos" papírral lehet csak műszakiztatni,ez a minősítést követően kb. 2 hét múlva érkezik meg,de jelentkezni már korábban lehet)
5. lépés: 2 hét várakozás
6. lépés: sikeres műszaki vizsga (márc. 24)
7. lépés: 1,5 hét várakozás
8. lépés: időpontfoglalás a Központi Okmányirodába. (ezt telefonon vagy 5-ször próbáltam (tudom.lehet ügyfélkapuban is,de ott valamiért nem találtam meg a központi okmányirodát ),hol nem volt szabad időpont, hol foglalt volt minden ügyintéző szóval összesen 10 percet legalább csevegtem az automatával és végül április 3-án tudtam foglalni április 19-re)
9. lépés: 2,5 hét várakozás
10. lépés: felutazás és átíratás
11. lépés: rendszám felszerelése és MOTOROZÁS (=boldogság)
A biztosításra visszatérve egy kis mellékszál: a minősítés napján (márc 3) muzeális kötelező biztosítást kötöttem a saját nevemre,mint tulajdonos. 3 hét múlva pedig érkezett egy levél a biztosítótól,hogy mivel nem vagyok 30 éves,nem köthetek muzeális kötelező biztosítást,így nem 2050,hanem 7900 Ft az éves díj. Hiába reklamáltam az ügyfélszolgálatnál,hogy ez nem az én hibám,ezt az ügyintézőnek kellett volna észrevennie,nem tudnak/nem akarnak segíteni. Azt is mondtam,hogy februárban, még a minősítés megkezdése előtt a biztosító 2 fiókjában is kértem ajánlatot,akkor érdekes módon senki nem szólt,hogy heló,te nem vagy 30 éves,nem köthetsz ilyen biztosítást.
Mivel a biztosító sehogy sem akart nekem kedvezményes biztosítást nyúltani,Apa lett az üzembentartó. Így maradt a 2048 Ft éves kötelező. De van itt még egy csavar: március 3-tól 30-ig az én nevem alatt futott a motor biztosítása. 30-án érdekmúlással megszűnt, az éves díj maradékát vissszafizették. Aha,persze! Ők úgy számoltak,hogy 7900 Ft-os biztosításom volt,így 460 Ft-tal kevesebbet adtak vissza,mint kellett volna. Az már csak hab a tortán,hogy most érkezett Apa nevére az újabb csekk,hogy fizessen fedezetlenségi díjat márc. 3-tól 31-ig illetve az éves díjat is fizessük meg. Mikor megláttam,eszembe jutott pár,nyomdafestéket nem tűrő szó: egyrészt a motornak már volt biztosítása abban az időszakban,az én nevemre, az éves díjat pedig 31-én befizettük Apa nevére. Szóval miről is beszélünk??
Szerencsére a biztosító némi levelezés után eltekintett a fedezetlenségi díjtól.
Összességében tehát elmondhatom,hogy sokkal több macera, idegeskedés, idő, utánajárás OT-s rendszámmal forgalomban helyezni egy járművet, mint "normálisan". Ahogy a lépésekből is látható, a vételtől az átíratásig számított 4,5 hónapból ~3,5 várakozással telt. (Az MZ-t tavaly 1 nap alatt (!) műszakiztattuk, eredetvizsgáztattuk,átírattattuk)
Persze, örüljünk, aminek lehet: a motor tökéletesen működik, minden vizsgálaton,minősítésen "csont nélkül" átment, Pesten nem kötöttek bele semmibe, és a veterános barátok negatív jóslatai ellenére 1 felutazás elég volt a rendszám és a forgalmi átvételéhez.
Szóval minden jó,ha a vége jó! Illetve még csak most kezdődik igazán!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
OT papírozás "rögös útja"
Collapse
- Létrehozta: Ricsi95D
- Publikálva: 2017 máj. 05, 19:57
- 5 komment
-
X
Collapse
Kategória
Collapse
article_tags
Collapse
- anglia (1)
- Archív cikkek (6)
- bmw (1)
- bogár (1)
- forgalomba helyezés (1)
- hibaelhárítás (1)
- indítás (1)
- izs (1)
- ot rendszám (1)
- p11 (1)
- pannónia (3)
- túra (1)
- ural (6)
- verseny (1)
- volkswagen (1)
- wartburg (1)
- zsiguli (1)
Latest Articles
Collapse
-
movisz általSziasztok tegnap kezdődött egy minden evben megrendezesre kerulo kiallits tobbnyire atalakitott motoroknak ...
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2023 jan. 28, 11:29 -
-
movisz általSziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2021 júl. 06, 11:27 -
-
CZsolti általMeglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2019 máj. 03, 21:16 -
-
Igrich általMotor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
BUÉK mindenkinek!...-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 dec. 31, 17:13 -
-
Igrich általMeghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 dec. 31, 16:51 -
-
Ricsi95D általElöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.
De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 máj. 05, 19:44 -
...Én fizetnék akár évi 70 ezer biztosítást is, ha újra 30 lehetnék