Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az M-72 motorkerékpár versenyre való előkészítése

Collapse
X
Collapse
  •  

  • Az M-72 motorkerékpár versenyre való előkészítése

    Click image for larger version

Name:	c1-15-a.jpg
Views:	1
Size:	25.9 KB
ID:	205559Az M-72 motorkerékpár alkatrészeinél és szerkezeteinél a versenyre való előkészítéssel kapcsolatban a következő átalakításokat eszközli.


    A hengereknél:
    A hengerfejek változatlanok maradnak, vagy 2 mm-nél kevesebbet leesztergálnak belőlük. Mindkét esetben a hengerfej pontosan tömítés nélkül van a hengerhez illesztve. A hengerfejeknél, amikor azokból levágnak, ha szükséges, a szelepek fölött is leesztergálnak a szükséges hézag elérése céljából. A gyári tűréses dugattyúkat 2000 km távolságon járatják be és utána kicserélik az összes dugattyúgyűrűket. Az új gyűrűket 200 km távon járatják be. A kipufogó szelepek változatlanul maradnak, viszont a szívószelepet újakkal cserélik ki, amelyek fejének átmérője 40 mm. Közvetlen a verseny előtt a szelepek és az ülések dolgozó éleit ellenőrzik. A szelepemelőket egyenként 12 grammal könnyítik meg. A vezérlés nagy fogaskerekét a foghosszúságnak 1/3-ad részével keskenyítik. A vezérlés szakaszai a gyári vezérlési szakaszokkal azonosak. Mindkét hengernél pontosan egyforma névleges szakaszok elérése céljából több vezérműtengelyt próbálnak ki, és a legmegfelelőbbeknél a bütykök hátsó részét becsiszolják. A szakaszokat egy beosztásos korong segítségével állapítják meg. A vezértengely megválasztásánál, telepes gyújtás esetén, igen nagy figyelmet fordítanak a gyújtóbütyök pontos működésére.

    Click image for larger version

Name:	c1-16-a.jpg
Views:	2
Size:	43.7 KB
ID:	205561


    A szellőző berendezésnél:
    A forgórész a forgattyúház a szellőzőcső nyílásait átmérőben 2 mm-rel megnövelik. A forgattyúház alsó fedelét a térfogat 1,5 literrel való növelésének megfelelően kimélyítik.

    A dinamónál:
    Telepes gyújtásnál a gerjesztőtekercs áramkörében lévő előtét ellenállást a feszültség szabályozó szöglemeze keskenyebbre vágásával megnagyobbítják. A mágnesgyújtónál. Mágnesgyújtó használata esetén ezt a dinamó helyére szerelik és egy, a vezértengelyre szerelt közbenső kerékkel forgatják.

    A porlasztóknál:
    A szívócsöveket 1,5 mm-rel nagyobb átmérőjűre fúrják, a beömlő torokba egy tölcsérfúvókát, a porlasztó és a henger közé pedig hőszigetelő tömítést helyeznek.

    A motor beállítása:
    A főfúvöka teljesítő képességét a tű megválasztásával határozzák meg. Benzin és benzol keveréknél az előgyújtás 45o , a "ternar" (benzin, benzol és szesz) keveréknél pedig 48o. A szelepek és szelepemelők közötti hézagnak 0,1 mm-nek kell lennie. A gyújtógyertyák hőértéke országúti versenyekhez 280, mezei versenynél 175. A lemezes tengelykapcsoló. A lendítőkerék hátsó részén a rugók alatti nyílásokat lemeztárcsákkal zárják le. Bizonyos mértékben meg kell növelni a rugók rugalmasságát.

    A sebességváltónál:
    A harmadik és a negyedik sebesség kerekeit az áttételi viszony kissebítése céljából kicserélik.

    A hátsó erőátvitelnél:
    Az áttétel 9/35 lesz. A kerekek ólomlemezekkel vannak kiegyensúlyozva; az agyak golyóscsapágyait 402-es olajjal kenik. A hátsó kerék fékjáték nyílását növelik. Az abroncsok méretei 3,50 X 19. Az első villát 402-es olajjal kenik.

    A felszerelést a legszükségesebbre csökkentik, hogy motorkerékpár minél könnyebb legyen. A motorkerékpár fordulatszámlálóval és a kormányra elhelyezett gyújtásmegszakító gombbal van felszerelve.

    Click image for larger version

Name:	c1-17-a.jpg
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	205560


    George Al. Mayer: A motorkerépárosok kézikönyve Technikai Könyvkiadó, Bukarest, 1956

    Megj.: A képek csak illusztrációk, nem M-72-es motorokat ábrázolnak, talán M-75
      Posting comments is disabled.

    article_tags

    Collapse

    Latest Articles

    Collapse

    • Veronai kiallitas
      movisz által
      Sziasztok tegnap kezdődött egy minden evben megrendezesre kerulo kiallits tobbnyire atalakitott motoroknak ...
      2023 jan. 28, 11:29
    • Laverda 750
      movisz által
      Sziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
      ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....
      2021 júl. 06, 11:27
    • Szívásom története
      CZsolti által
      Meglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
      2019 máj. 03, 21:16
    • Szilveszteri berregtetés
      Igrich által
      Motor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
      Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
      Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
      BUÉK mindenkinek!...
      2017 dec. 31, 17:13
    • Szilveszter esti berregtetés
      Igrich által
      Meghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
      2017 dec. 31, 16:51
    • OT papírozás "rögös útja"
      Ricsi95D által
      Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.

      De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...
      2017 máj. 05, 19:44
    Ugrás az oldal tetejére
    Working...
    X