Az M-72 motorkerékpár alkatrészeinél és szerkezeteinél a versenyre való előkészítéssel kapcsolatban a következő átalakításokat eszközli.
A hengereknél:
A hengerfejek változatlanok maradnak, vagy 2 mm-nél kevesebbet leesztergálnak belőlük. Mindkét esetben a hengerfej pontosan tömítés nélkül van a hengerhez illesztve. A hengerfejeknél, amikor azokból levágnak, ha szükséges, a szelepek fölött is leesztergálnak a szükséges hézag elérése céljából. A gyári tűréses dugattyúkat 2000 km távolságon járatják be és utána kicserélik az összes dugattyúgyűrűket. Az új gyűrűket 200 km távon járatják be. A kipufogó szelepek változatlanul maradnak, viszont a szívószelepet újakkal cserélik ki, amelyek fejének átmérője 40 mm. Közvetlen a verseny előtt a szelepek és az ülések dolgozó éleit ellenőrzik. A szelepemelőket egyenként 12 grammal könnyítik meg. A vezérlés nagy fogaskerekét a foghosszúságnak 1/3-ad részével keskenyítik. A vezérlés szakaszai a gyári vezérlési szakaszokkal azonosak. Mindkét hengernél pontosan egyforma névleges szakaszok elérése céljából több vezérműtengelyt próbálnak ki, és a legmegfelelőbbeknél a bütykök hátsó részét becsiszolják. A szakaszokat egy beosztásos korong segítségével állapítják meg. A vezértengely megválasztásánál, telepes gyújtás esetén, igen nagy figyelmet fordítanak a gyújtóbütyök pontos működésére.
A szellőző berendezésnél:
A forgórész a forgattyúház a szellőzőcső nyílásait átmérőben 2 mm-rel megnövelik. A forgattyúház alsó fedelét a térfogat 1,5 literrel való növelésének megfelelően kimélyítik.
A dinamónál:
Telepes gyújtásnál a gerjesztőtekercs áramkörében lévő előtét ellenállást a feszültség szabályozó szöglemeze keskenyebbre vágásával megnagyobbítják. A mágnesgyújtónál. Mágnesgyújtó használata esetén ezt a dinamó helyére szerelik és egy, a vezértengelyre szerelt közbenső kerékkel forgatják.
A porlasztóknál:
A szívócsöveket 1,5 mm-rel nagyobb átmérőjűre fúrják, a beömlő torokba egy tölcsérfúvókát, a porlasztó és a henger közé pedig hőszigetelő tömítést helyeznek.
A motor beállítása:
A főfúvöka teljesítő képességét a tű megválasztásával határozzák meg. Benzin és benzol keveréknél az előgyújtás 45o , a "ternar" (benzin, benzol és szesz) keveréknél pedig 48o. A szelepek és szelepemelők közötti hézagnak 0,1 mm-nek kell lennie. A gyújtógyertyák hőértéke országúti versenyekhez 280, mezei versenynél 175. A lemezes tengelykapcsoló. A lendítőkerék hátsó részén a rugók alatti nyílásokat lemeztárcsákkal zárják le. Bizonyos mértékben meg kell növelni a rugók rugalmasságát.
A sebességváltónál:
A harmadik és a negyedik sebesség kerekeit az áttételi viszony kissebítése céljából kicserélik.
A hátsó erőátvitelnél:
Az áttétel 9/35 lesz. A kerekek ólomlemezekkel vannak kiegyensúlyozva; az agyak golyóscsapágyait 402-es olajjal kenik. A hátsó kerék fékjáték nyílását növelik. Az abroncsok méretei 3,50 X 19. Az első villát 402-es olajjal kenik.
A felszerelést a legszükségesebbre csökkentik, hogy motorkerékpár minél könnyebb legyen. A motorkerékpár fordulatszámlálóval és a kormányra elhelyezett gyújtásmegszakító gombbal van felszerelve.
George Al. Mayer: A motorkerépárosok kézikönyve Technikai Könyvkiadó, Bukarest, 1956
Megj.: A képek csak illusztrációk, nem M-72-es motorokat ábrázolnak, talán M-75
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Az M-72 motorkerékpár versenyre való előkészítése
Collapse
- 0 komment
-
X
Collapse
Kategória
Collapse
article_tags
Collapse
- anglia (1)
- Archív cikkek (6)
- bmw (1)
- bogár (1)
- forgalomba helyezés (1)
- hibaelhárítás (1)
- indítás (1)
- izs (1)
- ot rendszám (1)
- p11 (1)
- pannónia (3)
- túra (1)
- ural (6)
- verseny (1)
- volkswagen (1)
- wartburg (1)
- zsiguli (1)
Latest Articles
Collapse
-
movisz általSziasztok tegnap kezdődött egy minden evben megrendezesre kerulo kiallits tobbnyire atalakitott motoroknak ...
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2023 jan. 28, 11:29 -
-
movisz általSziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2021 júl. 06, 11:27 -
-
CZsolti általMeglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2019 máj. 03, 21:16 -
-
Igrich általMotor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
BUÉK mindenkinek!...-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 dec. 31, 17:13 -
-
Igrich általMeghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 dec. 31, 16:51 -
-
Ricsi95D általElöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.
De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...-
Cikkek: A Veterán fórum cikkei
2017 máj. 05, 19:44 -