A hengereknél:
A hengerfejek változatlanok maradnak, vagy 2 mm-nél kevesebbet leesztergálnak belőlük. Mindkét esetben a hengerfej pontosan tömítés nélkül van a hengerhez illesztve. A hengerfejeknél, amikor azokból levágnak, ha szükséges, a szelepek fölött is leesztergálnak a szükséges hézag elérése céljából. A gyári tűréses dugattyúkat 2000 km távolságon járatják be és utána kicserélik az összes dugattyúgyűrűket. Az új gyűrűket 200 km távon járatják be. A kipufogó szelepek változatlanul maradnak, viszont a szívószelepet újakkal cserélik ki, amelyek fejének átmérője 40 mm. Közvetlen a verseny előtt a szelepek és az ülések dolgozó éleit ellenőrzik. A szelepemelőket egyenként 12 grammal könnyítik meg. A vezérlés nagy fogaskerekét a foghosszúságnak 1/3-ad részével keskenyítik. A vezérlés szakaszai a gyári vezérlési szakaszokkal azonosak. Mindkét hengernél pontosan egyforma névleges szakaszok elérése céljából több vezérműtengelyt próbálnak ki, és a legmegfelelőbbeknél a bütykök hátsó részét becsiszolják. A szakaszokat egy beosztásos korong segítségével állapítják meg. A vezértengely megválasztásánál, telepes gyújtás esetén, igen nagy figyelmet fordítanak a gyújtóbütyök pontos működésére.
A szellőző berendezésnél:
A forgórész a forgattyúház a szellőzőcső nyílásait átmérőben 2 mm-rel megnövelik. A forgattyúház alsó fedelét a térfogat 1,5 literrel való növelésének megfelelően kimélyítik.
A dinamónál:
Telepes gyújtásnál a gerjesztőtekercs áramkörében lévő előtét ellenállást a feszültség szabályozó szöglemeze keskenyebbre vágásával megnagyobbítják. A mágnesgyújtónál. Mágnesgyújtó használata esetén ezt a dinamó helyére szerelik és egy, a vezértengelyre szerelt közbenső kerékkel forgatják.
A porlasztóknál:
A szívócsöveket 1,5 mm-rel nagyobb átmérőjűre fúrják, a beömlő torokba egy tölcsérfúvókát, a porlasztó és a henger közé pedig hőszigetelő tömítést helyeznek.
A motor beállítása:
A főfúvöka teljesítő képességét a tű megválasztásával határozzák meg. Benzin és benzol keveréknél az előgyújtás 45o , a "ternar" (benzin, benzol és szesz) keveréknél pedig 48o. A szelepek és szelepemelők közötti hézagnak 0,1 mm-nek kell lennie. A gyújtógyertyák hőértéke országúti versenyekhez 280, mezei versenynél 175. A lemezes tengelykapcsoló. A lendítőkerék hátsó részén a rugók alatti nyílásokat lemeztárcsákkal zárják le. Bizonyos mértékben meg kell növelni a rugók rugalmasságát.
A sebességváltónál:
A harmadik és a negyedik sebesség kerekeit az áttételi viszony kissebítése céljából kicserélik.
A hátsó erőátvitelnél:
Az áttétel 9/35 lesz. A kerekek ólomlemezekkel vannak kiegyensúlyozva; az agyak golyóscsapágyait 402-es olajjal kenik. A hátsó kerék fékjáték nyílását növelik. Az abroncsok méretei 3,50 X 19. Az első villát 402-es olajjal kenik.
A felszerelést a legszükségesebbre csökkentik, hogy motorkerékpár minél könnyebb legyen. A motorkerékpár fordulatszámlálóval és a kormányra elhelyezett gyújtásmegszakító gombbal van felszerelve.
George Al. Mayer: A motorkerépárosok kézikönyve Technikai Könyvkiadó, Bukarest, 1956
Megj.: A képek csak illusztrációk, nem M-72-es motorokat ábrázolnak, talán M-75