Oldal: 1 / 20 1 2 3 11 ... UtolsóUtolsó
1-10-ig a(z) 195 találatból

Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk

Az alábbi beszélgetés „Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk” témáról szól, ami a Autók szerelése fórumban szerepel Szerelési kérdések kategóriában; A hétvégén sárkányröptetés volt, de sajnos visszanyalt a sárkány. Kispolski típusú szabadidőautónkkal (azét hívjuk így, ...

  1. #1
    Moderátor CZsolti logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Viharsarok
    Összes hozzászólás
    3,447

    Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk

    A hétvégén sárkányröptetés volt, de sajnos visszanyalt a sárkány. Kispolski típusú szabadidőautónkkal (azét hívjuk így, mert az összes szabadidőmet rátöltöm) a következő történt:

    Vasárnap elment az olajnyomásom. Alsó nívón volt az olajszintem. Utána töltöttem kb 6 dl-t. A nyomás visszajött, de 10 km országúti tempó után újból elment. Tréler hozott haza.

    Itthon szétszedtem. Főtengelyben a dugók a helyükön vannak. Szimmeringek, tömítések jók. Szivattyú működik, szűrő tiszta. A nyomáscsökkentő szelep tengelycsapján (amiben a szivattyú keréktengelye is forog), kopásnyomok látszanak.

    Szerintetek megragadhatott ez a szelep a melegben és visszaengedte az olajat, vagy máshol keressem a hibát?


    További érdekes témák:
    Utoljára módosítva: CZsolti által : 2015 aug. 06 22:28
    Lemezjáték örült ennek az írásnak.

  2. #2
    Támogató mátéapu logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Rozsály
    Összes hozzászólás
    2,459
    Blog bejegyzések
    5
    Szerintetek megragadhatott ez a szelep a melegben és visszaengedte az olajat, vagy máshol keressem a hibát?
    A vezérműtengelyre felfekvő„nyomásszabályozó tányér” az egyik bibi én feloldalaztam és a kopásokat korrigálva 2-m/m nyit leoldalaztam a seigerrugónak ütköző részéből is,hogy biztosan elérje a felfekvőt!
    A másik bibi a szivattyú maga nem nagyon lehet rajta segiteni.
    a főtengely kopásán is egyféle módon lehet javítani,legfeljebb egy hajtókar-csapágycsere halogatja a felújitást.
    Az egyik fő gond amit csak jó helyre érdemes vinni:a forgattyúsház kopása a vezérműtengely csapágyazásánál a blokk maga a csapágy,nekem kb.6-éve Debrecenben felfúrták a blokkot megköszörülték a felfekvőket és beperselyezték a blokkot,a műhelyt a beszállító nem árulta el.Azért fontos a vezérműtengely-ház állapota mivel:innen jut a többi helyre az olaj a tengely oldalfelfekvője a nyomásszabályzó is.
    ugyanígy komoly probléma a hengerfej ólmozott benzinhez készült emiatt folyamatosan elállítódik a szelep eszi a szelepfészket...ezt is érdemes lenne acélperselyesre átalakítani...

    Ezekre készülj fel és imádni fogod a kütyüt,ha készen lesz.

    emu, Che, sinter és 2 további tag olvasták örömmel.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

  3. #3
    Moderátor CZsolti logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Viharsarok
    Összes hozzászólás
    3,447
    Köszönöm Mátéapu a részletekbe menő tanácsaidat. Sajnos nekem erre lehetőségem nincs, de remélem nem is kell ekkora meló neki. Csak egy kérdés: létezik, hogy ez a rugóval nyomott alumínium izé, folyamatosan belenyomódik a vezérmű lánckerékben lévő fészekbe és gyakorlatilag folyamatosan súrlódik, tehát melegszik? Mert ha ez így van, akkor nem csoda, ha egy idő után befeszül és úgy marad.


  4. #4
    Támogató mátéapu logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Rozsály
    Összes hozzászólás
    2,459
    Blog bejegyzések
    5
    hogy ez a rugóval nyomott alumínium izé, folyamatosan belenyomódik a vezérmű lánckerékben lévő fészekbe és gyakorlatilag folyamatosan
    Sajnos ez az izé a rendszer egyik legfontosabb része a „nyomásszabályzó” ha sok az olajnyomás akkor ez a rugó enged a tányéron!
    Gondolom a centrifugál-szűrővel tisztában vagy.
    Egy fontos dolog még eszembe jutott:talán a légterelő lemez nem nyit ki a termosztát hibája miatt,és ezáltal túlmelegszik a motor,nekem egy időben ki volt iktatva a termosztát:egy menetes-szár és szárnyas-anya dolgozott helyette.. Talán az olajminőséggel is megoldható a problémád,jobb minőséggel talán nem hígul fel az olajad.

    sepy örült ennek az írásnak.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

  5. #5
    Támogató
    Csatlakozott
    2012 dec
    Tartózkodási hely
    orosháza
    Összes hozzászólás
    3,259
    Zsolti létezik egy komoly gépműhely a közelünkben mely évtizedek óta minőségi munkát végez. Gondolom nem ez lesz a kezdet de lehet Máté termosztátos gondra utalása megoldás lehet hiszen egy ilyen meleg léghűtés esetén gond.A Lengyelek is kitámasztott gépháztetővel jártak ilyenkor.

    mátéapu, Fergusson és Atti69 szívesen olvasták.

  6. #6
    Moderátor CZsolti logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Viharsarok
    Összes hozzászólás
    3,447
    Sajnos ez a szelepmegoldás ebben a formában nem egy világbajnok kivitel. Alumínium csúszkál az alumíniumon, amit ráadásul egy rugó szorít egy gyorsan forgó edzett acélfelülethez. Igazság szerint az olajcsere és a belső tisztítás az én lustaságom miatt maradt el. Most már meg fogom csinálni.

    De ez a megoldás akkor sem tetszik. Bármikor befeszülhet oldalra. Beleakadhat egy kis szennyeződés és kész a baj. A szervizkönyv szerint 0.2-0.3 bar nyomáson kell tartania az olajat. A szimmeringek 0.5 barig bírják. Arra gondoltam, hogy egy nyomásra kalibrált szimmeringgel oldom meg, ha a gyári továbbra is vacakol. Műhelybe nem viszem, mert drága és a régi autókat nem szívesen vállalják.

    Válaszaitokat köszönöm!

    - - - Updated - - -

    Ami tény: aznap nagyon meleg volt, és amikor a friss olajat rátöltöttem, akkor megszűnt a hiba egy darabig. A koszos olajteknőben viszont nem tud lehűlni az olaj. Nincs mese, pucolni kell! A termosztátom jó. Nem is zár tökéletesen tehát van hűtés.


  7. #7
    Támogató mátéapu logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Rozsály
    Összes hozzászólás
    2,459
    Blog bejegyzések
    5
    A szimmeringek 0.5 barig bírják. Arra gondoltam, hogy egy nyomásra kalibrált szimmeringgel oldom meg, ha a gyári
    És vajon hány foknál kezd a simering vulkanizálódni,készülj vagy 100-120-C'-ra mikor leállítod a motort melegen.

    Joker FIAT-os tudja a tutit,csak mostanában... sörözik

    - - - Updated - - -


    A koszos olajteknőben viszont nem tud lehűlni az olaj. Nincs mese, pucolni kell!
    Ja és a blokkot zsirtalanítani,mert az szigetel és szintén a hűtés rovására megy!Egyébként a polosnak van olajhűtője is alul és szerintem eldugult az is,bontás nélkül nem igazán lehet kitakarítani,esetleg egy piszkálóval ha az alsó légterelőt leveszed (az olajteknő bordás és a hornyok a lecsorgó olajtól portól eltömődnek van mikor a terelőlemez van elhajolva.)

    Nem irigyellek,ha nem vagy eléggé elkötelezett .

    Fergusson és Atti69 kifejezte a tetszését.

  8. #8
    Moderátor CZsolti logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Viharsarok
    Összes hozzászólás
    3,447
    Nem irigyellek,ha nem vagy eléggé elkötelezett .
    De az vagyok! A féltengelyekig meg sem állok. Akkora olajsár van itt a kocsi alján, hogy szinte áramvonalas. Lesz itt még meglepetés!

    mátéapu és sepy kifejezte a tetszését.

  9. #9
    Támogató mátéapu logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Rozsály
    Összes hozzászólás
    2,459
    Blog bejegyzések
    5
    Lesz itt még meglepetés!
    Nekem nem hiszem,a javát fejből a többit a könyvből küldöm ha kell.


    Fergusson, CZsolti és sepy szívesen olvasták.

  10. #10
    Moderátor CZsolti logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Viharsarok
    Összes hozzászólás
    3,447
    Elkél a segítség. Meg a baráti vállonveregetés is. Ezért szeretek itt lenni. Amfiatos fórumban alapból olajszivattyú cserét javasoltak. Lényegtelen, hogy annak semmi baja. Több válasz nagyon nem is érkezett.

    Lemosom rendesen. Amúgy az olajteknőt vettem le elsőnek, mert hozzáértők azt mondták, hogy a főtengelyen lévő záródugók valamelyikét nyomta ki egész biztosan. Háát..nem azt nyomta ki.


Oldal: 1 / 20 1 2 3 11 ... UtolsóUtolsó

Téma információk

Users Browsing this Thread

Jelenleg 1 látogató olvassa a témát. (0 tag és 1 vendég)

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •