Október 3. Németország egyesítésének ünnepe, azaz hosszú hétvége, és ez a hosszú hétvége annyit jelentett számomra hogy ismét haza utazhatok, igaz csak 4 napra.
Így ha már otthon voltam nem tétlenkedtem... e hét végen újabb motorral bővül a gépjárműpark. (no meg egy utánfutóval maszek gyártmány 1998-as így még nem veterán kategória)
A címből könnyen kitalálható hogy milyen gépről van szó... igen egy Csepel 125 T, gyártási év: 1955/10, gyári színben, szintén gyári csíkozással. Sajnos a blokk már nem volt meg hozzá.. az évek során eltűnt az éterben mint szürke szamár a ködben. Bár kaptam hozzá egy 59-es kiadású Csepel hengeres Danuvia blokkot.
De nincs okom panaszra mert sikerült szereznem hozzá alig egy hónappal idősebb blokkot.
A kerekek első ránézésre ezüsttankos Csepelé, de még az is lehet hogy tévedek.
Az első villaszár alja krómozott, úgy mint a lámpa keret és a kormány is, no meg a szokásos bakteleszkóp poharai.
Típusidegen a kipufogó mert ez egyben van és nem három részes, a markolatokban nem vagyok biztos de valahogy nem illik a képben.
Az előző tulaj szerint ez így jött ki a gyárból... ugye már a Danuviának is otthont adó zuglói gyárból. Ha így volt, ha nem, nekem tetszik így úgyhogy maradnak a krómozott alkatrészek krómozva. A tank belsejében egy szikra rozsda sincs, a váz is jó állapotban van, a teleszkópok is mozognak, tehát büszkén vállon veregettem magam és nyugtáztam hogy jó vétel volt.
Úgy döntöttem szét szedem hogy kisebb helyet foglaljon, vagy legalább a helyet ott foglalja ahol van is, részletekben.
Miután levettem a tankot sokat nézegettem a két kis csődarabot alatta, míg rájöttem hogy valójában mire is való (pumpa tartó)
Közben a kukorica is lefogyott így a Zetor is téliesítésre került. Rendeltem még egy kisebb csomag utángyári alkatrészeket.
Nagyjából ennyi fért bele négy napba...
Szép fogás, én még nem is láttam ilyen kék D-csepelt. A képek alapján pedig eredetinek tűnik. Látom gyárilag van rajta az elektromos kürtnek hely, szóval akkumulátoros lehetett ami extrának számított akkoriban. 1955-ben kezdték a Danuviában gyártani a 125-ös motorokat, az elején még ilyen díszes(króm), extrás gépeket gyárthattak, a feketék gyakoribbak, később spóroltak már a festékkel, a fekete olcsóbb volt.
Igényes gazdára utal, hogy a kondenzátort átépítette a lámpafejbe, az a kendermadzag viszont nem tudom mire volt hivatott.
Sok sikert és kitartást a jövőbeli feltámasztásához!
Nekem is van egy Csepelem! Nagyon jó kis gép lesz ebből, sok sikert a felújításhoz! Az enyémen is ugyan ilyen markolat van, így lehet hogy az eredeti.
Nagyon szép motor, különösen tetszik a gyári kék színe. Még csak képen sem láttam ilyet gyönyörű. Nekem is van egy 3/4-ig kész Csepelem. Mostanában állok neki ismét... A fényképeket természetesen feltöltöm.
Kellemes munkát kívánok hozzá