Ural 750 tulajdonosoknak figyelmébe ajánlom ezt a pár sort arról, hogyan lehet nagyobb teljesítményre szert tenni.

Mikor megvettem első sv750 Uralomat elsőre nem tűnt rossznak, de ahogy nőttek az igények, oldalkocsi, meg a rakomány, utasok, úgy egyre jobban kezdet kevés lenni az ereje. Azon gondolkodtam, hogy hol lehetne korrigálni a teljesítményt. Így hát elvittem néhány hozzá értő emberhez a hengeremet, akik megnyugtattak, hogy ennyi és kész, ez a modell mindig hiányos volt a lóerőben. Utolsó lehetőségként elmentem egy jó ismerősömhöz M. Leventéhez, aki angol motorokat szereti és mindent tudd a szakmáról. Kézbe vette a hengeremet, és egyből azt mondta, hogy így szar, ahogy van, de nem reménytelen.

Elsősorban a hengerben lévő szívó, kipufogó nyílásokat kel ki tisztítani. Hát jó, gondoltam, ha ezen múlik, akkor legyen. Sajnos azt még hozzá tette, hogy ehhez kell még olyan karbi aminek a torka legalább 28 mm. Na, ez pont megvolt a kínai PZ 28. Csak azt nem értem, hogy miért van akkor benne, ha mások szerint pont útban van. Kiérti ezt.??


Click image for larger version

Name:	DSC02432.JPG
Views:	1
Size:	38.0 KB
ID:	204595


Sajnos a próba várat magára az időjárás miatt, de ha már kipróbáltam, akkor majd jelzem.

Miután jól végeztem dolgom, jött a hengerfej. Mindenki azt gondolja, hogy minden ural 750 hengerfej egyforma, pedig nem. Előkapartam minden kézzel fogható hengerfejemet, ami a garázsban volt. Rá kellet jönni hogy nem csak a bordákban különböznek, hanem a kompresszió viszonyban is. Ahhoz hogy egyforma legyen az égés terünk, ez fontos. Tudom, hogy sokak számára ez egyértelmű, de valahogy sokaknak mégse.

Click image for larger version

Name:	K750-vs-M1-heads-3.JPG
Views:	1
Size:	40.3 KB
ID:	204596


Remélem, a képen jól látszódik, hogy az eredeti M72-es Uraloknak a hengerfejei alacsony nyomásúak, míg a K750 Dnepr már magasabb nyomáson dolgozik, ez még + lóerő. (De sajnos nem eredeti.) Mindenkinek a maga választása.

Sajnos még így se tuti a dolog, ha biztosra megyünk, nem kerülhetjük el a köbölést, amivel ellenőrizhetjük a robbanó tér nagyságát, hogy egyforma-e a méret. Mert általában nem szokott. A hiba következtében nem lehet rendes alapjáratot csinálni, valamelyik henger mindig melegszik, ami képes megsülni ropogósra.

Ja sok múlik a dugattyún is. A gyári dugókat lemérve sohasem kapunk egyforma méretett. Még a súlyuk se egyforma. Ez is okozhat túl melegedést, vagy teljesítmény hiányosságot.

Click image for larger version

Name:	1192620698.jpg
Views:	1
Size:	65.1 KB
ID:	204594


A jobb minőségű dugók közzé tartoznak ezek a gyártmányok.