Ural 750 tulajdonosoknak figyelmébe ajánlom ezt a pár sort arról, hogyan lehet nagyobb teljesítményre szert tenni.
Mikor megvettem első sv750 Uralomat elsőre nem tűnt rossznak, de ahogy nőttek az igények, oldalkocsi, meg a rakomány, utasok, úgy egyre jobban kezdet kevés lenni az ereje. Azon gondolkodtam, hogy hol lehetne korrigálni a teljesítményt. Így hát elvittem néhány hozzá értő emberhez a hengeremet, akik megnyugtattak, hogy ennyi és kész, ez a modell mindig hiányos volt a lóerőben. Utolsó lehetőségként elmentem egy jó ismerősömhöz M. Leventéhez, aki angol motorokat szereti és mindent tudd a szakmáról. Kézbe vette a hengeremet, és egyből azt mondta, hogy így szar, ahogy van, de nem reménytelen.
Elsősorban a hengerben lévő szívó, kipufogó nyílásokat kel ki tisztítani. Hát jó, gondoltam, ha ezen múlik, akkor legyen. Sajnos azt még hozzá tette, hogy ehhez kell még olyan karbi aminek a torka legalább 28 mm. Na, ez pont megvolt a kínai PZ 28. Csak azt nem értem, hogy miért van akkor benne, ha mások szerint pont útban van. Kiérti ezt.??
Sajnos a próba várat magára az időjárás miatt, de ha már kipróbáltam, akkor majd jelzem.
Miután jól végeztem dolgom, jött a hengerfej. Mindenki azt gondolja, hogy minden ural 750 hengerfej egyforma, pedig nem. Előkapartam minden kézzel fogható hengerfejemet, ami a garázsban volt. Rá kellet jönni hogy nem csak a bordákban különböznek, hanem a kompresszió viszonyban is. Ahhoz hogy egyforma legyen az égés terünk, ez fontos. Tudom, hogy sokak számára ez egyértelmű, de valahogy sokaknak mégse.
Remélem, a képen jól látszódik, hogy az eredeti M72-es Uraloknak a hengerfejei alacsony nyomásúak, míg a K750 Dnepr már magasabb nyomáson dolgozik, ez még + lóerő. (De sajnos nem eredeti.) Mindenkinek a maga választása.
Sajnos még így se tuti a dolog, ha biztosra megyünk, nem kerülhetjük el a köbölést, amivel ellenőrizhetjük a robbanó tér nagyságát, hogy egyforma-e a méret. Mert általában nem szokott. A hiba következtében nem lehet rendes alapjáratot csinálni, valamelyik henger mindig melegszik, ami képes megsülni ropogósra.
Ja sok múlik a dugattyún is. A gyári dugókat lemérve sohasem kapunk egyforma méretett. Még a súlyuk se egyforma. Ez is okozhat túl melegedést, vagy teljesítmény hiányosságot.
A jobb minőségű dugók közzé tartoznak ezek a gyártmányok.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Ural 750 tuning
Collapse
X
Collapse
-
Ural 750 tuning
Címkék: Egyik sem
-
#16Hajtókar kommentje2013 ápr. 14, 22:54Editing a commentLadánál nincs kisfej-persely, felmelegített hajtókarba kell a csapszeget betenni, dugattyúban mozog. 23-at mértem, plusz 10 a csapszeg közép, tehát 33. Minimális bemarások vannak, mert 4 szelepes motor. Ha jól értelmeztem akkor neked ugyanez 30.5 Egy kis esztergálás......
-
#17wsievers kommentje2013 ápr. 15, 07:54Editing a comment30,5+10,5 az érték a csapszegközéptől, tehát 41mm. Akkor lehet mégis marad az almot, mint egyedüli lehetőség...
-
#18Hajtókar kommentje2013 ápr. 15, 08:13Editing a commentAzt majd a kompresszorba inkább....Ez csak úgy itthon volt, de megyek Szakáll-M.-hoz, Fortuna Bt.-hez viszonylag sűrűn, megnézetem velük katalógusból, nincs elfelejtve. Ha a 650-es méreteit is tudod, azt is vinnem kellene egyúttal. Ha nyerünk a lottón és maradunk a márkánál, akkor kiküldjük a rajzot a Ross-Pistons-nak, ők meg visszaírnak hogy hány darab kell...... Havassy-nál így készülnek a VFTS motorok régóta.......
You must be logged in to post a comment. -