bokor28 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Karbantartás
Collapse
X
-
Viccelsz, az egyik motorod kétszer annyit ér mint az enyém!
ezek szerint desztilált víz sincs ...
Igen éppen ez volt a baj...
- - - Updated - - -
Ócskább multimétereknél sokszor a mérőzsinór-szonda is hitvány. Ez átlag mérésnél max. akkor probléma, ha áramot mér az ember és eléri a három elemi rézszál max. teljesítményét, melegszik és mászkál az ellenállása. Egyszer elmolyoltam egy potméteres kapcsolás finombeállításával pár órát, mire rájöttem, hogy a drót a ludas.
- - - Updated - - -
4804277.jpg
Ez lenne az? Ha igen,akkor ehhez tényleg komoly „idegzet” kell
Azt hiszem a komolyabb tudású műszerekhez már, az én hozzáértésem kevés , így nincs értelme egy ilyent beszerezzek !
Valamikor a '90-es évek elején sikerült vásárolni egy orosz analóg műszert , méghozzá autóvillamossági mérésekhez készítve . Pl : fordszám , zárásszög , töltés , ellenállás mérési funkciója is van . (azt hiszem van rajta tükör is , ezért úgy gondolom elég pontos lehet... ) amíg nem volt digitális is ,ezt használtam , és szerintem jól működött , csak tudni kellett mit melyik skálán kell leolvasni !
- 2 likes
Komment
-
https://www.google.hu/search?q=pr%C3...w=1280&bih=608
..............................................
- 2 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAztán beszállsz te is
"Kavarja ez, vagy nem kavarja?" Megint nagyon valószínűen hangzik, amit mond, tehát biztos, hogy hazudik. (Rejtő - A megkerült cirkáló)
- - - Updated - - -
[QUOTE=zahi;72349]
Bár lehet hogy felesleges , miután felöntötted , nem kellene a biztonság kedvéért a savsűrűséget is megmérni -
Elektrós fórumon sokat rágtuk az akkumulátor, töltés, töltési karakterisztika témát. És az alaptétel, valamint a végkövetkeztetés nagyjából az volt, hogy savas ólomakksit savsűrűség alapján kell(ene) tölteni, illetve ellenőrizni a végpontokat. Régi akkusok ezt mind hangoztatták. A feszültség-töltőáram sok mindentől függ. Nem beszélve a hőmérsékleti kompenzációról. De igazából nézi a fene. Ha olyan töltő van, ami úgy ahogy követi a megfelelő töltési karakterisztikát (mélymerülésnél nagyon alacsony árammal tölteni a minimum cellafeszig, onnan a meghatározott töltőárammal tölteni a vízbontási határig, ott feszültséget korlátozni és hagyni az áramot csepptölteni) akkor az akksi élettartama igen szépen megnő. Ha túlmerítik, túltöltik, akkor pedig rohamosan csökken.
amelynek legalább a kapacitás mérési funkciója független a műszer vezetékeitől - Egy kis drót belehord az egyenletbe némi induktivitást meg ellenállást is. Olcsóbb készülékeknél megoldják valami tappanccsal, aminek közvetlenül a készüléknél neki lehet nyomni a mérendőt. Gondolom drágábbaknál már beleszámolják a mérővezeték csalását is.
- 2 likes
Komment
-
Savas akkunál a desztvíz párolog el és nem kell a savat bántani az én tudásom szerint. Érdemes a pótlás után keveset várni és még egy lényeges ha feltöltöd csak a minimum értékig mert ha elkezded tölteni a szint megemelkedik és biztos, hogy kárt tesz a gépben! Én nem töltök akkut csak kiszerelt állapotban! ,ebből a meggondolásból a meggondolásból. Ifjúságom kedvenc regényei a Rejtő Jenő sorozata.Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2015 szept. 25, 10:01.
- 6 likes
Komment
-
Nem tudom, hogy ezt Sepy melyik gondolatra írta a sok közül, azért válaszolok egyet.
A kénsav sűrűsége csökken merülés közben, mivel reagál az elektródokkal. Töltéskor pedig nő, mivel a folyamat visszafordul. Ezért alkalmas az elektrolit sűrűségének a mérése (sokkal pontosabban) a töltési szint megállapításra. Pótolni valóban akkor kell, ha esetleg kifolyik. Hogy a szulfátosodás miatt fogy belőle... gondolom előbb kap fenékzárlatot az akksi, mint pótolni kellene. Enne a savméricskélésnek szerintem manapság a mi szintünkön gyakorlati értelme nincs nagyon.
A kiszerelve töltött akksi egyik előnyét ismerem. UC3906 IC alapú akksitöltőt raktam össze. Ez egy régi bevált IC ami figyeli az előre beállított feszültség szinteket és úgy kapcsolja a mélykisülés/főtöltés/csepptöltés/töltés újrakezdése fázisokat. Itt majdnem örökre szakítottam az elektronikával. Mire kiderült, hogy az akksi mellé csatolt feszmérő ill. árammérő is bezavart annyit, hogy teljesen megzavarta a töltőt.
- 3 likes
Komment
-
Érdeklődnék,hogy mi van a "Naptár" menüponttal, miért hiányzik a 2016-os év?
Január végén jönnek hozzánk a Rozsdamarósok beszámolót tartani a Nordkapp túráról, azt akartam föltenni,de csak múltbeli időpontot tudok megadni...TZ kedvelte ezt."Az élet megállhat,de a CSEPEL soha!"
Söjtöri Motoros Találkozók ; Söjtör Környéki Motorosok Baráti Köre
- 1 like
Komment
-
Akkor hülye vagyok ...http://veteranapro.hu/
akkor most mi van ? neked megált a kép és a multhetit nézedUtoljára szerkesztve a következő által: joker; 2016 jan. 15, 22:30.
Komment
-
Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉrdeklődnék,hogy mi van a "Naptár" menüponttal, miért hiányzik a 2016-os év?
Január végén jönnek hozzánk a Rozsdamarósok beszámolót tartani a Nordkapp túráról, azt akartam föltenni,de csak múltbeli időpontot tudok megadni...sepy, jagdtigger és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
Komment