Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Karbantartás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    A henger is lett már síkoltatva, valamint nincs alatta tömítés. Aztán most a hengerfejből is le lett szedve egy kicsi, ráadásul a dugó és a gyertya is belóg egy kicsit.
    Bár szépen indult a gép. és ment is, de pár percig nem volt valami jó a hangja.
    De majd utánajárok a zaj forrásának, meg lekapom a hengerfejet is és megnézem hogy minden rendben van-e, valamint ezekkel az alátétekkel megfelelő-e gyertya és a dugó síkja.

    Komment


      #77
      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ha jól sejtem nekem akartál írni.
      A jelenség oka a következő:
      E-mail címet akartam cserélni, ez emlékeim szerint úgy működik hogy amíg e kapott emailon keresztül nem aktiválom addig a felhasználói fiók és a jogkörök korlátozott módba kapcsolnak. A postaládám mérete 1000 levélről 50-re csökken, hozzászólni semmihez sem tudok...
      Ezzel nem is lenne gond, a levél aktiválása pár perc. Lenne, ha nem lett volna probléma az oldallal, amit TZ fentebb részletezett.
      Szóval egy darabig (1,5 hét?) ezért nem voltam aktív.
      Igen, neked akartam írni, de időközben megoldódott a dolog meg kiderült gyorsan, hogy demeter volt a kulcsember
      OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        Nézd át újból az előgyújtás nagyságát mert lehet,hogy túl nagy és az okozza a gondodat.Én is emlékezetből rossz értékre állítottam és nagyon kopogott.

        Komment


          #79
          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nézd át újból az előgyújtás nagyságát mert lehet,hogy túl nagy és az okozza a gondodat.Én is emlékezetből rossz értékre állítottam és nagyon kopogott.
          Szinte biztos hogy ez(is) a baj. Koppra van állítva, de így is 2,8 körül van emlékeim szerint. (elég rég piszkáltam már, szóval lehet hogy rosszul emlékszek az értékre)
          De majd reszelek még az alaplapból, aztán lehet rajta még majd állítani.
          Vagy befejezem az egyedi gyújtást és kipróbálom azzal
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            reszelek még az alaplapból
            Nincs elkopva a reteszpálya a lendkerékben, vagy a főtengelyben? Akkor szokott ilyen "nem lehet gyújtást állítani" történet előfordulni. Nincs megfelelő pozícióban a lendkereked. Rögzítsd a főtengelyt, húzd le a lendkereket, és rakd arrébb egy kicsit, amíg a retesz engedi, majd szorítsd vissza.

            Komment


              #81
              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              rossz értékre állítottam és nagyon kopogott. Szinte biztos hogy ez (is) a baj. Koppra van állítva, de így is 2,8 körül van emlékeim szerint. (elég rég piszkáltam már, szóval lehet hogy rosszul emlékszek az értékre)
              De majd reszelek még az alaplapból, aztán lehet rajta még majd állítani.
              Vagy befejezem az egyedi gyújtást és kipróbálom azzal

              Most hogy középgyertyád van , lehet 0,0 mm pontos állítást csinálni . Emlékszel mt írtam le egyszer erről ? Hogyan kell .

              Komment


                #82
                Joker, ismételjük át!

                Heeegany, én nem reszelnék bele az alaplapba, inkább rakd középállásba, hogy a gyújtáskivezetővel jól érintkezzen és a retesz eltávolításával a lendkerék tájolásával állítsd be!

                Kérdés: mennyi legyen? Fix érték van-e vagy tapasztalással?

                Komment


                  #83
                  Érdekes, de nekem sem sikerült az alaplapot olyan helyzetbe fordítanom, hogy elég nagy legyen az előgyújtásom. Nem az íves nyílásokkal volt gondom, hanem hátul az alaplap felütközött, ezért egy kicsit hátulról le kellett flexelnem róla (tudom szörnyűen hangzik, de ne valami barbár nekiesek munkára gondoljatok).

                  Függetlenül attól, hogy nem az a kis tájoló csap viszi át a nyomatékot a lendkerékre (ez többször érintett téma a Fórumon), én legfeljebb csak szükség megoldásként átmenetileg hagynám, hogy ide-oda mozgatható legyen a lendkerék a főtengelyhez képest. A lendkerék agyban a horony szerintem kevésbé képes kiverődni, inkább a csap tud megkopni, azt meg ki lehet cserélni ha kotyog rajta a lendkerék ide-oda.

                  Komment


                    #84
                    mennyi legyen? Fix érték van-e vagy tapasztalással?
                    Bár nem tőlem kérdezted, először fix érték, aztán seggre-fülre.

                    Komment


                      #85
                      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Joker, ismételjük át!
                      ....kell csinálni egy olyan valamit mint a lendkerék lehúzó , csak 14x1,25 -ös ( gyertya ) menettel . Az tenni a gyertya helyére -- balkéz a lendkerékre -másik a csavarra ami belóg hengerbe ( és szép sima rádiuszos a vége )--aztán a lendkerék óvatos forgatásával és a csavar forgatásával megkeressük a FH -t ---aztán levisszük a dugót --a csavart betekerjük a kivánt mm-t (könnyen , pontosan mérhető ) --betesszük sebességbe a motort --kerék elforgatásával óvatossan ütköztetjük a dugót --kereket gumipókkel ( nem kispókkal ) húzöra kirögzítjük --azén annyit szöszmötölünk a megszakítóval , alaplappal amennyit akarunk --lámpa , multiméter , papírcsik , .........
                      Fergusson, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        #86
                        demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Heeegany, én nem reszelnék bele az alaplapba, inkább rakd középállásba, hogy a gyújtáskivezetővel jól érintkezzen és a retesz eltávolításával a lendkerék tájolásával állítsd be!
                        Már lett belőle reszelve- Reszelés nélkül nem tudtam 3,5 alá vinni (a régi főtengellyel sem). A kivezetésével sem lesz gond, az már anno megoldottam (gyújtótekercs kivezetésére egy kis rézlap forrasztva a megfelelő irányban).
                        A tájolócsap meg elég jó. Bár ha lesz időm megnézem hogy pontosan mennyit is mozog, ha mozog. És ha igen akkor megpróbálom ütközéstől ütközésig állítani.

                        De azért nagyon sokat nem akarok foglalkozni ezzel a gyújtással. Eleget fogok sz..ni majd az elektronikussal. Ott csak stroboszkóppal lehetne mérni a gyújtás időpontját. Persze az nincs, szóval marad a sok-sok próba ás állítgatás.
                        És remélem hogy a vége nem az lesz hogy bevágom az egészet a műhely sarkába...

                        És ha sikerül belőni a gyújtást csak akkor jön a neheze. Életre kelteni a másik 5 tekercset rajta, aztán ha nem sikerül akkor ismét megy a műhely sarkába, ha igen akkor jöhet a sok-sok elektronika.
                        Szerencsére a töltésé már adott. Csak a potmétereket kell a megfelelő pozícióba állítani. Aztán kap egyet a világítás is, meg egyet(ha lesz hozzá elég szufla) a kiegészítő lámpák a bukócsőre...

                        Komment


                          #87
                          heeegany
                          De azért nagyon sokat nem akarok foglalkozni ezzel a gyújtással. Eleget fogok sz..ni majd az elektronikussal.
                          Szia!

                          Nagyon tetszett amit ebben alakítottál, és én is kíváncsian várom a végeredményt!

                          Komment


                            #88
                            ...kell csinálni egy olyan valamit mint a lendkerék lehúzó , csak 14x1,25 -ös (gyertya) menettel
                            No igen, akinek a műhelyében ott az eszterga.
                            Menjen bele mondjuk M6-os menet, aminek a menetemelkedése 1 mm és ahányat betekerünk, annyi mm előgyújtást tudunk állítani. Én csináltam ilyet régebben, a magam módján egy rossz gyertyából meg egy hatos anyából.
                            Viszont az nem volt elég pontos, mert ugye az anyát fel kellett pöccinteni a gyertyatestre, meg a menet se volt elég hosszú és szoros, csak lógott a szár benne valamennyire...



                            De azért nagyon sokat nem akarok foglalkozni ezzel a gyújtással.
                            Hát nem tudom, pont azért tűnne logikusnak feldobni a lendkereket stift nélkül, csak úgy kicsit jobbra forgatva, aztán próba.

                            Komment


                              #89
                              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Hát nem tudom, pont azért tűnne logikusnak feldobni a lendkereket stift nélkül, csak úgy kicsit jobbra forgatva, aztán próba.
                              És azt a kis csapot hogy szokás kiberhelni onnan?

                              Komment


                                #90
                                Nincs flexed .. ............vagy ?



                                Óvatosan , egy rongybatekert csípő vagy patentfogóval .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X