Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson Schwalbe javítás és Pannonia T5 felújítás Balatonszabadiban

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Simson Schwalbe javítás és Pannonia T5 felújítás Balatonszabadiban

    Sziasztok, motoros kalandjaim 1987-ben kezdődtek, amikor 18 évesen motortulajdonossá váltam. Vettem fonyódon egy Simson S51 Schwalbét (fecskét). Már az 50 kilométeres hazaút izgalmas volt az újonann vásárolt ismeretlen motorral. Apróbb javításokkal évekig szerencsésen használtam, majd jöttek a négykerekűek és a Simson mellékvágányra került. Néha elővettem, de megesett, hogy évekig meg sem mozdult. Két éve próbáltam elindítani, mert fiammal motorozni szerettünk volna. Nem sikerült és gondoltam majd kipucolom a karburátort. Most márciusban szétszedtem a karbit és nagyon meglepődtem. A sokéves bennemaradt benzin megette a karburátor belsejét és vehettem belőle újat.

    Hamarosan kiderült, hogy a tankkal is foglalkozni kell és belső felújítást kapott Nagykanizsán. Majd feltűnt, hogy a motor is akadósan forog át és teljes generált kapott új hengerrel dugóval főtengellyel és az ósszes csapággyal és szimeringgel. Néhány napja vettem hozzá új középsztendert mert elkopott a régi (39 év alatt) és új ülést mert az is megadta magát. Miután az első keréken cseréltem külső és belső gumit, végre ráülhettem sok év után.


    sepy, movisz és 5 további látogató kedvelte ezt.

  • #2
    buszoshferi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Simson S51 Schwalbét
    A Schwalbénak KR/51 vagy 51/1 volt a tipusa. Az S51 egész más fogalom, ha jól tudom.

    Komment


    • #3
      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Az S51 egész más fogalom, ha jól tudom.
      KR51/2 új tipusú blokkal szerelt. 80-as évek elején volt váltás,s utána az 51-es blokkal szerelték.
      Titus kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        51-es blokkal szerelték.
        Minden turbinahűtés nélkül a lemezkarosszéria alá?
        Akkor megint tanultam valami ujat

        Komment


        • #5
          Szerintem nem vált előnyére a turbó növelte az élettartamát belső átalakítás mennyire vált be nem tudom Atti légyszi segíts ki?

          Komment


          • #6
            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szerintem nem vált előnyére a turbó növelte az élettartamát belső átalakítás mennyire vált be nem tudom Atti légyszi segíts ki?
            Szerintem mindenki látta az eredményt a robogó simson burkolt felépítése nem igazán maradt az utakon,sport simsonnal ma is sokan járnak dolgozni megbízható, tartós !

            Őszintén amíg megy:ki szedegeti le a lemezeket karbantartani..utánna meg sokba kerülne,de úgysem látszik...
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 júl. 06, 20:54.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


            • #7
              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szerintem nem vált előnyére
              Tudod minden relatív.. s szubjektív. A régi blokkot ismered,azt nem taglalom.. az új blokk ( s51) hosszabb löketű, s mégis pörgősebb, a főtengelycsapágyak is keverék kenésűek. Az 51-es blokkal kicsit fürgébb a motor, + könnyebben tuningolható és pluszban egyszerűen beépíthető egy gyorsító negyedik fokozat is. Persze melegedésre hajlamosabb,de azért ritka a besülés. Érdekes módon (tapasztalatom) a primer hajtás fogaskerekeit jobban koptatja mint a korábbi blokk. Megfelelő hajtásmóddal és hozzáértő szervizelléssel elképesztő futásteljesítményre képes mindkét modell... akár 100e km közeli is lehet fődarab csere nélkül. (tudom fantasztikusan hangzik de van rá példa) Nos:... Nekem akkor is a régi blokk a szimpibb.. Egyszerű az indok: azé mer csak!
              Jankó51, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Én a régit hajtottam anno de inkább üldöztem 1 évig rendszeresen Orosháza- Debrecen /68-69 ben/ vonalon sufni tuninggal 70- 75 .tel ahol csak lehetett. Akkor még nem vadásztak így a járművekre. Rekkenő hőségben is bírta volt, hogy megelőzött egy- egy motoros de nem soká hüssölt a fa alatt. Olyan hangja volt a gépnek mint egy modellezőnek úgy visított. Persze a kötelező ricinus olajjal plusszolva. Lehet kételkedni mindenkinek szíve joga de talán akkor még Benzit árult az Áfor kút és tekertük az oldalán a skálát a szerint milyen keverék kellett. 1:20- tól 1: 40 ig. Ma meg saccolgat ki nem szivattyús géppel közlekedik és 2 ütemű a gép

                Komment


                • #9
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  tekertük az oldalán a skálát a szerint milyen keverék kellett. 1:20- tól 1: 40 ig
                  te mámeg' békülni akarsz
                  1:20 1:25 1:33 1:50 volt
                  ezért kellett a CZ-be kevergetni a 1:40-t


                  Komment


                  • #10
                    Természetes Békülünk lehet kicsit kopik a memóriám de majd Te is tudni fogod így 70.- en túl!

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X