Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Édesapám Pannónia P20-asának újra rendszámozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Édesapám Pannónia P20-asának újra rendszámozása

    Sziasztok!

    2001-ben elhunyt édesapám. Volt neki egy Pannónia P20asa. Nem lett bele véve a hagyatékiba , mert nem találtuk meg sehol sem a forgalmiját rendszám sem volt rajta.
    Előtte édesapám használta, volt valamilyen rendszám rajta majd lekerült. Erről csak foszlányok vannak mert ekkor még csak gyerek voltam.
    Most 23évre rá levizsgáztam A ra és elkezdtem motorozni. Szeretném újra forgalomba helyezni a motorját , és menni vele ez egy ilyen Bakancslistás személyes dolog nekem, lezárás és megemlékezés is egyben Ő Róla.
    Motort nem szeretném OTra vinni. Édesapám átalakította, p21 lámpafej, p21kipufogók, p21 bukócső, p21km óra egyedi óratartóban , p21 lucas index elől. sajnos az egyik búra eltört. hátul simson indexbúrák.

    Hallottam olyat, hogy póthagyatéki eljárást kellene csinálnom. Utánna kihez tudnék fordulni az öröklési papírral.
    Mi menete , hogy újra részt vehessen a forgalomban.

    Mindenféle tanácsot nagyon szívesen fogadok, ismeretlen terület számomra. De szeretném, ha újra menne a vas

    Köszönöm, hogy elolvastátok.

    Üdv.
    Coolt36

    zahi, Jankó51 és 5 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Szervusz! Üdv Köztünk! Nagyra értékelem, hogy apukád elött így szeretnél tisztelegni és megemlékezni! Javaslom itt olvass a bejegyzések közöt! Sok segítséget találsz, de pontos ügymenetet mindig az adott szituáció határozza meg!
    https://veteran.forum.hu/forum/veter...helyez%C3%A9se

    https://veteran.forum.hu/forum/veter...6nleges-esetek

    Jankó51, movisz és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szeretném újra forgalomba helyezni a motorját , és menni vele
      Üdv!
      Szép feladatba vágtad a fejszédet. Első és legfontosabb dolog lenne tudni, hogy mi volt a rendszáma a gépnek, mert a papír alapú rendszerben az alapján tudják megtalálni, ha csak 1990 előtti rendszáma volt. Esetleg édesapád még élő barátja, vagy szomszédja hátha emlékszik. Fénykép is jó lehet.

      Komment


        #4
        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Első és legfontosabb dolog lenne tudni, hogy mi volt a rendszáma a gépnek,
        Lehet, hogy a váz kormánynyak részébe bele van ütve a rendszám. Régen divat volt. Sajnos rendszám nélkül nem tudsz semmit intézni.

        Komment


          #5
          Sziasztok!
          Köszönöm mindenkinek aki segített.
          Az egyik ismerősöm lekérdezte a hely kormányablakban, hogy náluk még nyilvántartásban van a motor -így nem kell pestiektől lekérni.
          Azt mondta, hogy csináljak egy póthagyatéki eljárást azzal a motor számmal és alváz számmal amit megadta neki - erre keresett rá - ez van a motoron fennt.
          Ha megkaptam a végzést azzal a papírral mennyek be hozzá, és adatszolgáltatás keretében kiadja a papírokat. Utána műszaki és eredet vizsga és lesz rendszám törzskönyv.

          Nagyjából itt tart az ügy ma reggeli .

          Gyári fotókon látom, hogy nincs is mindegyik motoron index. A motoron elől lucas van csak az egyik búra hiányzik, hátul meg simson-é van fennt. - Ha leszerelem őket akkor is átmenne műszakin?
          Nagyon magas követelmények vannak egy 56 éves motornál a műszaki vizsgán?
          Ahogyan láttam új gumik biztos , hogy kellenek meg egy akkumlátor is. Még nem indítottam el odáig még nem jutottam .

          Segítséget köszönöm.

          Üdv. nektek

          Komment


            #6
            Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nagyon magas követelmények vannak egy 56 éves motornál a műszaki vizsgán?
            Szervusztok! Coolt36! Minden járműnél magasak a követelmények. Nem fognak engedményt tenni semmilyen közlekedésbiztonsági szabályban. Ha a motorod OT vizsgára viszed, akkor annak a gépnek nagyon olyannak kell lennie, mint új korában! Cserébe, ha jól tudom 5 évig nincs műszakivizsga. Abban az esetben, ha "csak" napihasználós gép lenne, akkor kötsd fel a gatyád. Ilyenkor a modern gépekhez viszonyítanak. Legalábbis mifelénk sorra szívatják a retró gép tulajokat. Amire figyelj!!!!! NEM ÚJ FORGALOMBA HELYEZÉST kell csinálni, hanem ÚJBOLIT! Ezek a veterán gépek már nem tudnak a modern EURO környezetvédelmi motorbesorolásoknak megfelelni. A fékekre is nagy hangsúly fektetnek. Hajdan az ETZ 250 Deluxommal szó szerint kidobtak a Dunakeszi ..... műszakivizsga állomásról. Hiába magyaráztam, hogy új és friss a féktárcsa-betét és a tárcsa is szabályozott, meg új a fékfolyadék.... Nem tudta a szerintük előírt értéket. 2 alkalommal mentem vissza, de másutt kapott vizsgát más módon.

            Komment


              #7
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Lehet, hogy a váz kormánynyak részébe bele van ütve a rendszám.
              Igen, a régebbi Pannóniákban benne szokott lenni, de kb a T5 elejénél már leszoktak róla. Ha szükséges egy próbát azért megérne átnézni a húszas váznyakát.
              Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              hogy náluk még nyilvántartásban van a motor
              Ez egy szerencsés fejlemény. Ezek szerint kaphatott új rendszámot valamikor 90 után.
              Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nagyon magas követelmények vannak egy 56 éves motornál a műszaki vizsgán?
              Ezt a hely válogatja. Ha éppen egy olyan vizsgabiztos kapja a motorodat, akinek ugyan ilyen volt valamikor akkor talán nem lesz nehéz átmennie a vizsgán, persze műszakilag teljesen rendben kell lennie a lehetőségekhez képest. Ha nem is tökéletes, legalább lássa rajta a vizsgabiztos, hogy foglalkozva volt az egész motorral, és nem előtte való héten húztad elő a pajtából.
              Nekem a P10-esen elég harmatos első fék van, ehhez jön egy jó hátsó szerencsére. A vizsgabiztos fiatal korában a falubeli öregek Pannóniáit vitte műszakira egy kis motorozási élményért cserébe, úgyhogy végül is tetszett neki a gép.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2024 szept. 23, 20:38.

              Komment


                #8
                Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                így nem kell pestiektől lekérni.
                Az első lépés mindenképpen jónak tűnik. De a második az , hogy le kell kérni. Már nem adhatnak ki szürke forgalmira endedélyt, csak BM igazolással .

                Komment


                  #9
                  Sziasztok!
                  Következő fejlemények történtek az ügyben.

                  Múlt héten édesanyám elindította a póthagyatéki eljárást. Most várunk a jegyzőre.

                  Közben felvettem a kapcsolatot egy szakival. Ki elemezte a motort fotók alapján.
                  Alkatérszek amik nincsenek meg: - hátsó lengéscsillapítók, gyári ülés, kormány, lámpafej van csak bele való lámpa foncsor nincsen.

                  Megérné vesződni vele, hogy gyári legyen ?
                  Vagy mennyek vele így ha egyszer eljut odáig és élmény motorozni?
                  Szerintetek mi lenne megfelelőbb?

                  Válaszokat köszi !
                  Üdv. mindenkinek

                  Komment


                    #10
                    Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sziasztok!
                    Következő fejlemények történtek az ügyben.

                    Múlt héten édesanyám elindította a póthagyatéki eljárást. Most várunk a jegyzőre.

                    Közben felvettem a kapcsolatot egy szakival. Ki elemezte a motort fotók alapján.
                    Alkatérszek amik nincsenek meg: - hátsó lengéscsillapítók, gyári ülés, kormány, lámpafej van csak bele való lámpa foncsor nincsen.

                    Megérné vesződni vele, hogy gyári legyen ?
                    Vagy mennyek vele így ha egyszer eljut odáig és élmény motorozni?
                    Szerintetek mi lenne megfelelőbb?

                    Válaszokat köszi !
                    Üdv. mindenkinek
                    Szervusztok! Coolt36! Remek hírek! Alakul a dolog! Szerintem kezdetben legyen használható, még ha nem is GYÁRI eredeti. Csak legyen forgalmi képes állapotban. Legyen rendszáma és papírjai. Később, mikor már látod a jövőképet vele kapcsolatban, elkezdhetsz ( És sejtem, hogy elkezdesz!) az eredetisége felé mozdulni! Addig meg sok boldog órát kívánok a motorozáshoz! Az egy jó dolog, ha lassan, de megfontoltan beszerzel minden szükséges alkatrészt a gyári állapotba hozáshoz.

                    Komment


                      #11
                      Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Megérné vesződni vele, hogy gyári legyen ?
                      Vagy mennyek vele így ha egyszer eljut odáig és élmény motorozni?
                      Szerintetek mi lenne megfelelőbb
                      Egyetértek pasetta hozzászólásával.
                      Mindenképpen megéri vele foglalkozni. Viszont a papír megszerzéséhez szerencsére nem előírás a gyári eredeti állapot. Ha pedig édesapádnak ebben a formában tetszett a motor én szerintem ahhoz se nagyon nyúlnék az emléke miatt. Az ülés egy Pannónia rugós ülésnek néz ki, tehát passzol a géphez. Azt elküldeném kárpitoshoz, az indexet cserélném, vagy a búrák hiányosságait pótolnám. A kerekek,fékek és a motorblokk állapota már lényegesebb. Ott megérné alaposabban a zsebedbe nyúlni. Aztán később ha úgy gondolod kaphat új festést, passzoló lámpafejet km órával, első sárvédőt, rá való kipufogókat, lengés csillapítókat és új krómot mindenhova. Ez viszont talán meg is duplázná a költségeket. Nem olcsó mulatság egy ilyen gép felújítása, de ha elkezded a motor rendbetételét hamar rájössz.

                      Komment


                        #12
                        pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Megérné vesződni vele, hogy gyári legyen ?
                        Vagy mennyek vele így ha egyszer eljut odáig és élmény motorozni?
                        Szerintetek mi lenne megfelelőbb?
                        Csak szólok! Ha lerendeződik a hagyatéki éljárás akkor 15 napon belül kell biztosítást kötni, eredetvizsgát szerezni, leműszakizni.
                        Vagyis elégedj meg azzal ha átesik a műszakin, azután lehetnek elképzeléseid.

                        Komment


                          #13
                          emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          leműszakizni
                          Én úgy tudom, hogy műszaki nélkül is átírják. Vagy a hagyaték esetében mások a játékszabályok?

                          Komment


                            #14
                            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Én úgy tudom, hogy műszaki nélkül is átírják. Vagy a hagyaték esetében mások a játékszabályok?
                            Nem tudom, de amikor az apám meghalt akinek a neve megegyezik az enyémmel, a Vespát amit én vettem de Ő használta és valamiért az Ő nevére lett írva, megörököltem tőle, amit beletettünk a hagyatéki eljárásba. A Közjegyző mondta hogy 15 napon belül át kell íratnom, és az okmányirodában mondták, hogy ahhoz kell biztosítás eredetvizsga és műszaki. Mindezt úgy hogy a kétlapos forgalmi be volt telve, és a kulcsot fogalmunk sem volt, hova tette el az Öreg.

                            Komment


                              #15
                              Köszi mindenkinek a segítséget!
                              Sokat tanulok ezekből a hozzászólásokból.
                              Időm van most már lecsitult bennem ez a hirtelen "mindent megcsinálni egyből" érzés .
                              Kapjon rendszámot a többi majd alakul.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X