emu eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Édesapám Pannónia P20-asának újra rendszámozása
Collapse
X
-
Folyamatosan változnak az eljárások. Egy-két éve lett 12 hónapra hosszabbítva az ideiglenes kivonás is. Korábban maximum 6 hónapra lehetett kivonni a járműveket. Amikor 9 éve a Skodámat vettem átíráskor a kétlapos forgalmijába beírtak, mint új tulaj és ennyi. Azt mondták, hogy sikeres műszaki után adnak majd új forgalmit. Aztán most a nyáron vettem egy kocsit szintén lejárt műszakival. Eredetvizsga és biztosítás után átírták, és még új forgalmit is adtak. Azért szerintem ez jó irányú haladás.
- 4 likes
-
Ez akkor igaz ha forgalomban van, de legalábbis rendszerben. Ez azt jelenti, hogy 3 betű, 3 számos rendszáma volt valaha. Ha régi renszáma volt, nem kell átiratni. nem is tudod, mert műszaki után lehet csak. De a hagyaték esetében ,lehet hogy a nevedre kerül. Tényleg mindenütt másképp csinálják.emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak szólok! Ha lerendeződik a hagyatéki éljárás akkor 15 napon belül kell biztosítást kötni, eredetvizsgát szerezni, leműszakizni.
- 3 likes
Komment
-
Nem kéne eltérni egymástól egyik kormányablaknak sem, de még is úgy tűnik, hogy máshogy értelmeznek dolgokat...emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzek szerint nyugaton jobb a helyzet.
Viszont ha akadékoskodnak el lehet menni másik vármegyébe, mert nem helyhez kötött az ügyintézés.
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok,
Bp XVII. kerület okmányirodában azt mondták, hogy a frissen vásárolt egylapos forgalmis Panonniát csak akkor tudom átíratni, ha lesz rajta vizsga. Mondtam, hogy az kb. 1 év mire én ezt rendbe rakom, erre azt mondták nem baj, mert azok a motorok amik nem rendelkeznek érvényes mai forgalmival, kiesnek a 15 napos bejelentési kötelezettség alól...
- 5 likes
Komment
-
Ez is egy jó gyakorlat. A műszakin kapott műszaki adatlap alapján tudnák a rendszerbe rögzíteni a motort, szerintem ezért szükséges a műszaki. Másképpen nem tudnak vele mit kezdeni, mert a jelenlegi, EU szabvány forgalmikon több olyan adat is van, ami a régiből hiányzik.Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseazok a motorok amik nem rendelkeznek érvényes mai forgalmival, kiesnek a 15 napos bejelentési kötelezettség alól...
- 2 likes
Komment
-
Egyebkent ez a szisttema hogy otthon minden logikatlan ertelmetlen kotelezettseget az eu kontojara irjak .Ez a harom dolog tulajdonjog ,muszaki,es biztositas sehol ossze nem fugg .Meg veszem at irjak a nevemre az en tulajdonom ahhoz hogy milyen muszaki állapotban van kinek mi koze .Ha teszsek muszakit a motorra de nem hasznalom es nem kotok kötelező biztosítást az is ramtartozik elzart magan helyen tartom nem vesz reszt a kozuti forgalomba ennyi.
- 3 likes
Komment
-
Igen, pont ezt mondta nekem az ügyintéző, hogy ez a vas most nincs a rendszerben és újonnan csak érvényes műszakival tud majd bekerülni.Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz is egy jó gyakorlat. A műszakin kapott műszaki adatlap alapján tudnák a rendszerbe rögzíteni a motort, szerintem ezért szükséges a műszaki. Másképpen nem tudnak vele mit kezdeni, mert a jelenlegi, EU szabvány forgalmikon több olyan adat is van, ami a régiből hiányzik.
- 1 like
Komment
-
Amit mondasz az majdnem egybevág az én friss tapasztalatommal. Az ügyintéző azt megerősítette, hogy szabályosan adásvételivel vettem egy tárgyat ami rendelkezik egy régi lejárt forgalmival,. Ezt én birtokolhatom, és addig nézegetem amíg akarom, de ha szeretném átírni akkor előbb le kell vizsgáztatnom, vagy OT-ztetnem. Tehát addig nem tudom átíratni amíg ez nincs meg. Az indoklás az volt, hogy nincs a rendszerben ez a jármű, ezért nem tudja regisztrálni csak ha rendelkezik érvényes műszakival (persze biztosítás, eredet, stb.) Engem két dolog miatt érdekelt ez, mert szerettem volna átíratni a nevemre és "alkalmanként" törvénykövető magatartást tanúsítva, bejelenteni az adásvételt. De ebben az esetben nincs 15 napos lejelentési határidő a fentiek miatt. A másik pedig az ügyintézés sorrendje. Nem hiszitek el de ki kellett hívni az okmányiroda vezetőjét, mert ezt semelyik ügyintéző nem tudta pontosan, illetve mindegyik mást mondott. A kerületben több gépjármű pult van egymás mellett ezért ott nagy kupaktanács lett a kérdésemre. Szóval az én esetemben első az eredetiség és műszaki, amit lehet egy helyen is elvégeztetni. Aztán biztosítás, ezután átírás. Kérdeztem, hogy a műszakin nem fognak biztosítást kérni erre azt mondták nincs mire, mert ez a gépjármű nincs rendszerben. Na kíváncsi leszek! persze beszélek a biztosítós emberemmel addig....movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyebkent ez a szisttema hogy otthon minden logikatlan ertelmetlen kotelezettseget az eu kontojara irjak .Ez a harom dolog tulajdonjog ,muszaki,es biztositas sehol ossze nem fugg .Meg veszem at irjak a nevemre az en tulajdonom ahhoz hogy milyen muszaki állapotban van kinek mi koze .Ha teszsek muszakit a motorra de nem hasznalom es nem kotok kötelező biztosítást az is ramtartozik elzart magan helyen tartom nem vesz reszt a kozuti forgalomba ennyi.
- 1 like
Komment
-
Tőlem még az átíráskor megkérdezték, hogy hoztam-e magammal hideg élelmet, mert sokáig fog tartaniOsumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseújonnan csak érvényes műszakival tud majd bekerülni.
De azért szerintem könnyen megcsinálták a szürke forgalmis P10 új forgalmiját, meg sem éheztem.
- 5 likes
Komment
-
Nos mifelénk nincs kupaktanács, hanem a legegyszerűbb: úgy nem lehet. Még ha ismerős akkor is.Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseezért ott nagy kupaktanács lett a kérdésemre.
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok!
Fejlemény történt. Lassan végére ér a póthagyatéki eljárás.
Szeptember 23.-tól kezdődött azóta vártunk rá. Megállapodás elkészült, most már csak bekell fizetni a díjakat és remélem kapok végzést amivel betudok menni az kormányablakba.
Műszakival kapcsolatban lenne kérdésem:
- Édesapám készített rá indexeket. Elől hiányos lucas van (kellene szereznem hozzá egy búrát de égen földön nem találok.) hátul mz indexek vannak.
Sok képet megnéztem és a 20-asokon nem nagyon volt index gyárilag. Ha leszedem elől hátul az problémát jelentene a vizsgán ?
- Gondolom gumi abroncsokat az vennem kell újat, valami ezer éves gumi van rajta. Felpumpálom akkor egy darabig bírja a levegőnyomás benne.
Vagy ott is csak azt nézik, hogy jó legyen a mintázata és gumi korát nem nézik?
- Fékek ha működnek az elég egy ilyen öreg motoron ? Vagy abba is kellene új fékpofákat vásárolnom?
-Mit néznek még a vizsgán mire kell még figyelni?
Elnézést a sok alapvető kérdésért, de eddig még nem volt dolgom morotkerékpár vizsgáztatással.
Egyenlőre itt tartok ez ügyben.
Segítséget köszönöm.
Üdv.
Komment
-
Szerintem nem kell index, illetve nekem a 350-es CZ-ről le kellett szedni mikor az új motor volt mert a magyar szabályok szerint nem lehet az első és hátsó lámpával egy magasságban. (ez '81-ben volt).Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa leszedem elől hátul az problémát jelentene a vizsgán ?
Fékpadon meg kell feleljen, jelentsen ez akármit, azaz ha az öreg gumi megcsúszik akkor biztos bukta.Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGondolom gumi abroncsokat az vennem kell újat, valami ezer éves gumi van rajta. Felpumpálom akkor egy darabig bírja a levegőnyomás benne.
Nekem csak a fékpadot erőltették, amelynél az új fékpofa általában üt, szabályozni kéne. ellenben a régi általában jó. Jelzem a fékpadot csak a tengelyeken két kerékkel rendelkező járműveken tudom értelmezni, de azért nekik lényeges.Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFékek ha működnek az elég egy ilyen öreg motoron ? Vagy abba is kellene új fékpofákat vásárolnom?
-Mit néznek még a vizsgán mire kell még figyelni?
Dobfékes motoromon még nem volt baj, tárcsafékessel már láttam nem megfelelőt ??!!
Ha a kormánycsapágy kottyan a fékpadon az is kiderül.
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok! Coolt36! Hát a legrosszabbra készülj és akkor kellemes és örömteli lesz, mikor átmegy a vizsgán. Vagy mondhatnánk: Nehéz kiképzés, könnyű harc! Kezdem a saját Mz-mel. A gumikra nem futotta már... Nagyon hamar és gyorsan kellett "alkotnom" valamit. A dotszám még belefért az 5 évbe, de már volt kis hajszálrepedés itt ott. A profil mélység is bőven 1,6 mm felett volt. A haver szól, hogy baj lesz, ha a "Jóska" vizsgáztat. A Leggyorsabb indián című filmből merítettem ötletet. Én is bedörgöltem a gumikat fekete cipőboxal. Aztán cseréltem tárcsát és fékbetétet, lefestettem a betét keresztrúgóját, mert kicsit rozsdás volt. A többi csúsztatást már nem is mondom. Hétfőn én voltam az első a "-.----.---" vizsgaállomáson. Szombat déltől kapkodtam a géppel. Még éjjel is! Betoltam, majd ki is tessékeltek. Elsőre a gumit nézték meg. A vizsgáztató anyázott... Nem tetszett neki a cipőbox a kezén. Aztán az index búra is matt volt szerinte. Pedig fogkrémmel políroztam. A fékpróba... Hátúl meg volt a megfelelő érték, elől az ÚJ fékpofa és tárcsa nem győzte meg. Le vette a féknyereg burkolatot, mert hát "BIZTOS BE VAN ROHADVA!". Hát a pofa új, a tárcsa jó, a rugó lefestve, stiftek újak... Folyadék hőfokot nézett... Jó. Be lekötött a fékbe qa gumiba a sárfogó hiányába a kipufogó hangjába ( KIFÚJ--- Nem fújt ki). Szóval nyertem egy következő kört.... Akkor MINDENT, de még a markolatgumikat és a csipogós irányjelző relét is kicseréltem... A következő alkalommal meg az volt a mondás: Csepegteti az olajat. Jahhh... Esett az eső a vizsga elött és a felverődött lé pötyögött a földre. Szóval eg 2011-ben volt és el is ment a kedvem a műszakivizsgától. Azóta csak itthon van és nem viszem az utcára.Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy ott is csak azt nézik, hogy jó legyen a mintázata és gumi korát nem nézik?
- Fékek ha működnek az elég egy ilyen öreg motoron ? Vagy abba is kellene új fékpofákat vásárolnom?
-Mit néznek még a vizsgán mire kell még figyelni?
- 1 like
Komment
-
Pannóniámat vizsgáztattam több alkalommal is.Coolt36 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMit néznek még a vizsgán mire kell még figyelni?
Az érintett bázison segítőkész, úriemberek voltak, ennek ellenére - ütős, nagyon ütős fékdob miatt - első alkalom bukás volt, pedig mindent elkövettek (még azon túl is), hogy eredményes legyen. Rengeteg próbálkozás (mesterkedés) vége szakadt fékbowden lett. Magam fűztem új kereket, szabályoztam fékdobot, az eredmény: biztos mondta, hogy ezeknél a gépeknél ritkaságszámba megy az ilyen jó fék.
Az a baj, hogy a fékre vonatkozó követelmény azonos a 300 kg-os mai motorokéval. Az sajnos nem elég, ha csak "működik".
Indexet nem kerestek, két tükröt igen, az ezeréves gumit pedig - szerintem - nem a vizsgabiztosok kedvéért kell lecserélni.
- 1 like
Komment
Komment