Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia 156 varrógép javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia 156 varrógép javítása

    Kedves Fórumtársak!

    A segítségeteket szeretném kérni. Egy igencsak veteránkorú 1959-ben vásárolt Pannónia 156-os varrógépet volt szerencsém most az ünnepek alatt rendbe tenni, ami nem volt egyszerű. Valami konzerválószerrel kente be apósom, anno 25 éve, ami mostanra rákövesedett, és csak a csavarlazítónak, a foltbenzinnek és az acetonnak volt hajlandó engedni. Végre minden mozog és működik rajta, de képtelen vagyok rájönni, hogy az anyagtovábbító talpat (fogazott alkatrész a tűvel szemben) hogyan lehet normálisan beállítani. Jelenleg csak úgy tudom, hogy az előretolt anyagot mindig egy kicsit visszahúzza. Emiatt rövid az öltés, szakad az alsó cérna, és most már az enyém is. Lassan nekem lesz szükségem komplett felújításra emiatt.

    Ha tud valaki, akkor segítsen. Akár link, műszaki ábra vagy fénykép segítségével. Én hiába keresek a neten csak apróhirdetéseket találok. Minden válasz jöhet, a humorosakkal sem kell takarékoskodni.

    Köszönettel: CZsolti

    #2
    Hívtam az asszonyt...azt mondja hogy lent a fogazott alkatrésznél egy csavarral lehet állítani egy himbán valahol a gép alatt.
    A talpnak úgy kell mozdulnia, hogy lent jön előre, majd kiemelkedik, és hátratolja az anyagot...
    Próbáld meg először papírt varrni cérna nélkül hogy jól mozog e a cucc, ha úgy jól varr, nem a talppal van a gond, hanem a cérnafeszítő van túlhúzva.
    Ennyit találtam neked:
    retropresso: PANNONIA 156 - Háztartási cikk-cakk varrógép
    Ha pedig visszafelé varr, akkor lehet hogy az irányváltóval van gond
    Varrógépet hekkelsz, a Czetkát meg belepi a por




    Jah és a talp akkor tol, amikor a tű a levegőben van...
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 06, 19:32.
    barna, kollarg és 5 további látogató kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Kell lennie egy excenternek egy továbbitóvillának vagy tolókarnak.Ha nincs a tengelyen és meghajtóján kilazulva,akkor a meghajtáson vagy az excenteren kell állitani.
      Egy szerü vezérlésbeállitás!
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Wsievers, Mateapu!

        Köszönöm a tanácsokat és a képeket. Megpróbálom lefilmezni, hogy mit csinál, illetve mit nem. Amiket leírtatok az jó és korrekt, csak itt valami kutya van elásva. Úgy működik ez a fogazott talp, hogy kettőt előre, egyet hátra. Csinálok videót, az lesz a legjobb. Keresek valami jobb fényképezőt, mert a telefonommal nem lett valami jó a felvétel.


        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Varrógépet hekkelsz, a Czetkát meg belepi a por
        Néha azért áttörölgetem.
        Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 jan. 07, 12:44.
        wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Itt van néhány kép a Pannóniámról:
          Click image for larger version

Name:	Varrógép 010.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	134213Click image for larger version

Name:	Varrógép 008.jpg
Views:	1
Size:	187.1 KB
ID:	134214Click image for larger version

Name:	Varrógép 009.jpg
Views:	2
Size:	189.6 KB
ID:	134215
          A problémát véleményem szerint az első kép alja közepén látható gyűrű okozza. Ez a hozzá tartozó mechanizmussal elsüllyeszti a talpat, illetve kikapcsolja a függőleges mozgást. Na ez a gyűrű oldalirányban meg sem moccan, se a karral, se kézzel. Ha valaki javított már ilyet, akkor segítsen. Mire figyeljek, mire ne. Előre is köszi.

          És itt a kis Csepelem:
          Click image for larger version

Name:	DSCN5781.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	134216Click image for larger version

Name:	DSCN5785.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	134217Click image for larger version

Name:	DSCN5786.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	134218

          Ezzel nincs ilyen probléma, mert ezen még normálisan és egyszerűen oldották meg a dolgot. A rudazat és annak hatása jól látható a kezelő számára. Igazából ebből jöttem rá, hogy mi baja lehet a Pannóniának. Ezt a gépet a napokban 20 év pihenő után vettem elő, beolajoztam és varr. Sajnos csak egyenes öltést, de azt gyönyörűen.

          Hát ezt a technikai múltat méltán siratjuk. ÉS ebből amit lehet, meg kell őrizzünk. Valószínűleg a fórum hatása, de észrevettem magamon, hogy az "újító szándékom" lohad, mikor egy régi gépet meglátok. Ismeritek ezt a szándékot: sufnituning a neve.
          dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            ÉS ebből amit lehet, meg kell őrizzünk. Valószínűleg a fórum hatása, de észrevettem magamon, hogy az „újító szándékom” lohad, mikor egy régi gépet meglátok. Ismeritek ezt a szándékot: sufnituning a neve.
            ...csak én nem értem
            ?

            Komment


              #7
              CZsolti és soveny kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                első kép alja közepén látható gyűrű okozza.
                A csavart meglazítottad rajta? Sőt vedd is ki, mert némelik fajta varrógépen egy pici alupogácsa van a csavar alatt, azzal szorítja a tengelyt. Lehet hogy azon a részen rovátkolva is van a tengely, azért ragaszkodik annyira oda.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szerintem arra gondol, hogy a fórum pozitív hatására egyre kevésbé érez 'ingerenciát' arra, hogy 'megbőrözze' a régi dolgokat, hanem inkább törekszik a szakszerű és korhű megmentésükre. Vagy félreértettem ?
                  Nálad a pont! Így van. Sok esetben megelégedtem a "kókányoljuk össze oszt menjen" szemlélettel. Meg a "régi vacak, nem jó már semmire" jelszóval az udvar végébe dobált gépmaradványokkal is megbékéltem. Kár volt. Most lehetne egy príma régi csikótűzhelyem, amiért felújítva megadnak egy halom pénzt és még volt néhány dolog, ami a MÉH-ben végezte.

                  Végignéztem már sok mindent itt, és láttam a motorjaitokat, vagy éppen Joker munkáit most legutóbb. Hát ezek kérem meg vannak csinálva rendesen. Ezért írtam, hogy megváltozott - egyértelműen a hatásotokra - az eddigi szemléletem. Egy ilyen öreg Pannónia - még ha varrógép is - megérdemli, hogy rendesen megcsináljam úgy, hogy ne csak dolgozzon, hanem szép is legyen. Ez is a magyar ipar egyik terméke, méltó a megőrzésre.

                  (Téli munkának meg kiváló. Nyugodtan csinálhatom bent a konyhában, senki sem szól érte. Lehet, hogy varrógépnek álcázom a motort. Van egy Verhó pedálom azt ráteszem, hátha megtéveszti a feleségem. )




                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A csavart meglazítottad rajta? Sőt vedd is ki, mert némelik fajta varrógépen egy pici alupogácsa van a csavar alatt, azzal szorítja a tengelyt. Lehet hogy azon a részen rovátkolva is van a tengely, azért ragaszkodik annyira oda.
                  A csavar be van ragadva, a hornya szét van verve. Kiveszem az egész tengelyt hajtóművestől. A konzerválószer foghatta meg ezt is, de bent a gépben alátámasztás nélkül nem akarom püfölni a csavart, mert elgörbül a tengely. Alupofás satuba befogom a gyűrűnél és úgy meg tudom dornival ütni a csavarhornyot. Attól kilazul - remélem. A többi része is így be volt állva. Egyszer kellett kézzel kicsit erőltetve körbeforgatni két napi csavarlazítózás után. Azután már könnyen forgott.

                  Komment


                    #10
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Téli munkának meg kiváló.
                    Téli munkának irógépet faliórát bütykölgettem,de sokat szaladgáltam ki a gépi munkáért.Mostmár nem koszolok annyit a lakásban,inkáb téged nógatlak a neten.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      inkáb téged nógatlak a neten.
                      Köszönöm és csak rajta. Ma megjártam Debrecent, útközben néha bóbiskoltam is, ami egészségre ártalmas lehetett volna, mert én vezettem. Most gyufaszállal kipóckolt szemmel itt ülök és gépelgetek. Szerencsére ezzel nem vagyok - amint látom - egyedül.

                      Komment


                        #12
                        Szia Zsolti!
                        Pannonia, Csepel varrógép -? Gratulálok! Megkérdezem neked az unokatesomat /Szlovákiában lakik/ hogy a Csehek
                        nem-e gyártotak Czetka/Jawa varrógépet.
                        Jó hétvégét és sok sikert. -b.

                        Komment


                          #13
                          barna eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a Csehek
                          nem-e gyártotak Czetka/Jawa varrógépet.
                          Jó hétvégét és sok sikert. -b.
                          Előre is köszi! Összeépíteném a kettőt (hármat). Van még egy lengyel villanymotoros is. Visegrádi négyek lesz az új típus neve. Hogy hangzik ez szlovákul? ...

                          Komment


                            #14
                            barna eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            nem-e gyártotak Czetka/Jawa varrógépet.
                            Nem volt rá kapacitás a gépfegyvergyártás miatt
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Szia Zsolti!
                              Bocsi ez nem az, de csak ezt találtam neked.
                              -báár gondolom neked ebből a duplája v. kettő kellene.
                              -b.

                              Other Makes : 175 Enduro | eBay




                              -vagy ez, de ezért sietned kell és jó mélyre nyúlni...
                              Nem csúsztatom tovább a témát. -b.

                              Other Makes : LA350 & MC425cc in Other Makes | eBay Motorcycles

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X