Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia 156 varrógép javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Kedves Feci6!

    Örülök, hogy segíthettem. Legalább nem volt hiábavaló az a görcsölés, amit a mienkkel végig kellett csinálnom. Olyan szerrel volt lekonzerválva, ami egy idő után kikeményedik. Na ezt kellett kiszedni belőle.

    Amire még érdemes figyelni az a tűhegy és a hurokfogó közötti távolság. Ez akkor jó, ha nem nagyobb 0,5 mm-nél. (Igazság szerint 0,2 mm az ajánlott érték, de ezt elég nehéz belőni.) Ha azt tapasztalják, hogy kihagyja az öltést, akkor itt keressék a hibát. Ha ilyet tapasztal, akkor írjon, segítek.

    További szép napot és eredményes varrást! Üdvözlettel: CZsolti

    Komment


      #47
      No ezt nem gondoltam volna, hogy varrógép témában is tudok okosodni itt a fórumon !
      Nekem is van egy ilyen Pannonia 156-os örökségből, meg egy Csepel 30. Mindkettőnek az a baja, hogy nem szedi fel az alsó szálat. papírral próbálva működik, de anyaggal sajnos nem. Párszor már jól jött volna a két öreg masina segítsége, de nem mertem őket szétbombázni. De Zsolti leírása alapján azt hiszem belecsapok a lecsóba...

      Komment


        #48
        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Mindkettőnek az a baja, hogy nem szedi fel az alsó szálat.
        Lehetőleg frissen meszelt konyhában!!!

        A lényeg, hogy szedd szét az alsó orsótartót és tisztítsd meg. Egy csepp olaj a hajó (ez forog el félig körbe és viszi a szálat) pályájára. A hajónak is adjál belőle. Finoman törölgesd meg és szereld össze. Után nézd meg, hogy a tű hegye milyen messze van a hajótól. Amint írtam ez 0,5 mm-nél ne legyen több. Ha messzebb van ettől, akkor közelíteni kell.

        Tilos a tűt görbítgetni, mert elpattan és szemen szúr. Én úgy csinálom, hogy a tű befogatásnál a lapos vége alá egy kis darab gyógyszeres fóliát teszek. Ez ugye aluból van és pont olyan vastag, hogy a tű beáll a helyére. Fontos, hogy a végét támaszd alá, mert a bilincs ekkor húzza a hurokfogó (hajó) irányába. Ha jól működik, akkor nincs nagy baj.

        Ha nem, akkor az is lehet, hogy vastag tűt használsz. Általában 90-est szoktak. (Bele van a szárába gravírozva. Jó szem és nagyító kell hozzá.) Fontos, hogy a horonyba a lapos oldal feküdjön bele. A tű hosszában végighúzódó V-alakú horonynak a Pannónia 156-nál feléd, a Csepel 30-nál pedig balra kell állnia.

        Ha kellenek képek segítségül, akkor szóljatok. Töltök fel ha szükséges.
        barna és dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          Szia.Nekem is van egy hasonló varrógépem.Nem érdekel?Az enyém zöld színű.Üdv Attila.Békéscsaba.
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Szia fufi!

            Kedves, hogy ezért regisztráltál. Nagyon jók ezeke a Pannóniák is. De egy nekem bőven elég. Ja és az is zöld.

            Azért remélem a regisztrációd nem veszik kárba. Ha véletlenül motorban is van Pannóniád, akkor szerintem megtalálod itt a helyed.

            Udvözlettel: CZsolti
            barna kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              A Pannonia 156 nálam még sorban áll. vár egy alapos tisztításra. Az alsó szálat valamiért nem ölti oda.
              Ugyanez volt a baja a Csepel 31-nek is. Ez utóbbit hétvégén volt alkalmam előszedni, szétkapni, tisztítani, olajozni.
              Egész más hangja lett a szerkezetnek, nagyon finoman, halkan jár. Csak egy gondom van, nem tudom, pontosan hogyan kell befűzni az orsót és a felső szálat. A weben semmi képet, anyagot nem találok róla.
              Valamelyikőtöknek nincs véletlenül ilyen gépe? Tudnátok segíteni leírással, esetleg képekkel?
              Előre is köszönöm!
              Továbbá Pannónia 156-tal kapcsolatban is lenne ilyen kérésem, rövidesen azt is bemenekítem a lakásba (jelenleg egy félig-meddig fedett, poros helyen áll, nem szeretném ha ráadásul a telet is ott kellene töltenie)
              barna, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Valamelyikőtöknek nincs véletlenül ilyen gépe? Tudnátok segíteni leírással, esetleg képekkel?
                Előre is köszönöm!
                Ilyen még véletlenül sincs!..........de több másfajta igen!Na és véletlenül varrógép műszerész is vagyok.........és varrodánk is volt!...........de álltalában ez is olyasmi amit látni kell!
                UK, Titus és dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  Na igen...
                  CzZsolti leírása alapján láttam neki a dolognak. Lekaptam az orsótartót, meg a hajót. Aztán láttam, hogy ez bizony kevés lesz. Annyi kosz volt benne, hogy az lett volna a csuda ha rendesen működik . Szóval szétbombáztam a gépet, megpróbáltam minél jobban leoldani a rákövesedett szutykot, majd műszerolajjal megtámogattam a dolgokat, és szépen összeraktam.
                  Ugyan van elképzelésem a felső szál befűzéséről, de szeretnék biztosra menni. Az alsóról már kevesebb, és kevésbé határozott elgondolásom van. Az orsónak merre kell forogni? A szálat hogyan kell kivezetni belőle? A szál hogyan álljon, amikor a tartóval bepattintom a helyére? Stb.stb...
                  Mindenesetre a napokban csinálok pár képet a gépről..
                  apacsavo kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    Alsószál befűzéshez egy kis segítség:

                    https://terminal.modelldivatiskola.h...rrogepek03.htm

                    Ez minden félfordulatos bobbinnál így van. (Szép neve van ugye az orsótartónak. )

                    Felső szál általános befűzése:

                    https://terminal.modelldivatiskola.h...rrogepek02.htm

                    Ez utóbbit persze géptípusa válogatja. A Csepel 30-nál így kell befűzni:

                    Click image for larger version

Name:	Szálbefűzés Csepel-30.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	138463


                    A Pannónia 156-nál lényegében ugyanaz a módja, mint az általános leírásnál. Én azonban csak az enyémet tudom itt közreadni, ami annyiban különbözik az általánostól, hogy az a pici szálfeszítő rugó a mi gépünkből elveszett. Mivel a pótlása nem ér meg nekem postaköltséggel 2000 Ft-ot ezért egyszerűen kihagytam és így fűzöm be:

                    Click image for larger version

Name:	Szálbefűzés.jpg
Views:	1
Size:	192.5 KB
ID:	138464

                    Az alsó szálat meg a következőképpen hozod fel a mélyből:

                    - A tűn áthúzol egy kb 15 cm-es cérnát és erősen tartod bal kézzel.
                    - Kézzel fordítasz egyet a lendkereken. Fontos, hogy a cérnát feszesen tartsd.
                    - A felső cérnával felhúzod az alsó szálat úgy, hogy mindkét cérna vége a kezedben legyen.
                    - Az egészet hátrahúzod a nyomótalp alatt, és így teszed közéjük az anyagot.


                    Jó gyakorlást. Ha nem megy írj nyugodtan.
                    dongos78 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Köszönöm szépen!
                      Ugyan a Csepel 31-en a fonalfékező tárcsa a gép hátulján van, az integető cucc () pedig baloldalt a gép végéből nyúlkál ki.
                      De a lényegen nem változtat, a sorrend így már megvan.
                      A napokban kipróbálom, meglesz az éles teszt . Aztán gondolom még néhány beállítással lehet, kell játszani.
                      A bobbinon is van egy pici csavar, amivel az alsó szál feszességét lehet állítani, most teljesen be van tekerve. Így biztosan nem lesz jó, mert nehezen adja a cérnát. Aztán a szétszedés-összerakás után a talp feszességét is be kell állítanom. Na meg a tű.... Milyen mélyen legyen, ahogy fordul a hajó, amellett mennyi távolsággal suhanjon el, milyen mélyre kell lenyúlnia... lesz még kisérleteznivaló.

                      Komment


                        #56
                        Az alsó szál feszessége csak egy picit legyen nagyobb a felsőénél. Egyébként kísérletezni kell vele. A Pannóniánál egészen kis feszítés kellett csak, a Csepel rendesebben meg van spanolva. Ezért nem is cserélgethetem a bobbinokat tetszés szerint.

                        A tűnek a hajó hegyéhez minél közelebb kell, hogy álljon. Ezt nagyon meg kell nézni. Az a jó, ha 0,2-nél nincs nagyobb hely a tű és a hajó hegye között. Ha öltést hagy ki, akkor ezen kell mindenképpen állítani. Az még elmegy, ha mondjuk farmerzsebet varrsz és a vastag anyagról átmegy a talp a vékonyra és ott marad ki egy egy öltés, de egyenes tűzésnél nem megengedhető.

                        A tűt pedig olyan ményre kell engedni, hogy a tűfok feletti kis bemélyedés és a hajóhegy nagyjából egy magasságban legyen. De kár vele görcsölni, mert a tű befogatórésznél van egy kis ütköző, aminek a tű vége nekiütközik.
                        dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          "A tűnek a hajó hegyéhez minél közelebb kell, hogy álljon." Ennek a lényegét nem igazán értettem. De ezzel együtt már kapisgálom: https://www.youtube.com/watch?v=ML8CMNzW6Tg Eleve azt nem értettem, hogy pontosan mit csinál az alsó szerkezet. Azt hittem, az orsó szálját hurkolja, fordítja át...
                          UK kedvelte ezt.

                          Komment


                            #58
                            Billentsd meg egy kicsit a gépet szíj nélkül úgy, hogy lássad az alját. Kézzel forgasd meg, akkor látod a folyamatot. Azt hiszem, hogy a Csepel 31-nél is egy kis lyukba szúr bele a tű. Lényeges, hogy pont a közepébe szúrjon. A tűn hosszában van egy horony. Ez abba az irányba nézzen, amerről átfűzöd rajta a cérnát. Csepelnél tehát balra, Pannóniánál pedig feléd. (Feltéve, hogy a PAnnónia tud cikk-cakk öltést.)

                            A könnyebbség kedvéért tölts fel kérlek néhány képet a gépekről.

                            Komment


                              #59
                              Click image for larger version

Name:	P9290020.JPG
Views:	1
Size:	133.4 KB
ID:	138466Click image for larger version

Name:	P9290021.JPG
Views:	1
Size:	134.4 KB
ID:	138467Click image for larger version

Name:	P9290022.JPG
Views:	1
Size:	135.7 KB
ID:	138468Click image for larger version

Name:	P9290025.JPG
Views:	1
Size:	133.2 KB
ID:	138469Click image for larger version

Name:	P9290027.JPG
Views:	1
Size:	140.7 KB
ID:	138470
                              Készítettem képet FHP és AHP állapotban is. Alsó holtpont állapotban a fognak nem kellene hátrébb lendülnie? Abba kellene beleakadnia a tű által levitt felső szálba, nem?

                              Komment


                                #60
                                Illetve a tűnek is mélyebbre kellene lógnia? AHP állapotban sem ér le a tű foka a hajó "fogáig".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X