Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia 156 varrógép javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Szia Dongos!

    Bocs, hogy eltűntem pár napra, de darabokban volt az életem és mára sikerült elpakolnom. Új helyre költözött a munkasarok odahaza. Most végre rászabadultam a netre.

    Első pillantásra úgy tűnik, hogy a tűdön a lapolás éppen felém néz. Annak pedig a raúd felé kellene lennie. Erről az oldaláról egy hosszú kb 25 mm hossszában futó hornyot kéne lássak. Ha megfordítod a tűdet, akkor valószínűleg az ütközőt is megtalálod. Ha nincs ütköző, akkor próbáld a tű felső végét a szorítóbilincs felső peremével egyszintbe hozni. Magyarán a tű felső vége ne lógjon túl a szorítógyűrűn.

    AHP-ben a tűn lévő lyuknak minden esetben a hajó hegye alatt kell, hogy álljon. Fényképpel jelenleg sajnos nem tudok segíteni. Ha előveszem a varrógépet, akkor a család rögtön jön a megrendelésekkel. Azt hiszik, hogy kezdődik a varrási szezon. Ha a neten találok valami frankót, akkor töltöm.

    Üdv: CZsolti
    Titus kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Szia Zsolti! Köszönöm szépen a segítséget! A napokban ismét nekiesek a gépnek. A hétvégén a Singer 534-est vettem elő, amely hasonló gondokkal küzdött... 3 varrógép, egyik sem működő :-( Jó, nem? Szóval a Singer más rendszerű, vízszintesen forgó kosár van alul. Szétszedtem, és kiderült, hogy egy alapos tisztítás is ráfér, valamint az időzítése sem volt rendben, meg a tű mélysége sem. Kicsit állítgattam rajta, és tegnap már azzal varrtam fel a nadrágomat, amit kb. két hónapja vettem... "Első pillantásra úgy tűnik, hogy a tűdön a lapolás éppen felém néz." Tehát épp a másik irányba kell néznie? Gyanus is volt, hogy a tű nem ütközik olyan határozottan a behelyezéskor. Elkezd szorulni, de nem ütközik. "előveszem a varrógépet, akkor a család rögtön jön a megrendelésekkel." Érdemes valamit jól csinálni? :-o Ismerős a téma... Pár hónapja életemben először nekifogtam asztaloskodni, és készítettem egy ágyat. Vesztemre túl jól sikerült, azóta jönnek a megrendelések fogasra, különféle polcokra, szekrényekre, én meg nem szabadulok ki a műhelyből :-)
      CZsolti és Titus kedvelte ezt.

      Komment


        #63

        A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül


        A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        3 varrógép, egyik sem működő :-(
        Büszkén jelentem, a 3 varrógépből már csak egy nem működik, a Pannonia 156-os.

        A Csepel gyönyörűen varr, szebb öltéseket készít, mint a sokkal újabb Singer 534!!!


        Még egyszer köszönöm a sok-sok segítséget!




        ...szóval a javítás után a Csepel végre jó helyre került. Szüleim elmondása szerint még dédnagyanyámé volt a gép. Amióta eszemet tudom, nagyanyám nyári konyhájában volt a gép. Fűtés, gondozás, karbantartás nélkül. Majd mikor ő elment közülünk, szintén nem volt megfelelő helye a gépnek, végül az idei évet aztán tényleg méltatlan helyen töltötte, poros, homokos, időnként nyirkos helyen . Most viszont felkerült hozzám, fűtött, száraz helyre.
        A mostoha körülmények sajnos nyomot hagytak az asztalán is, még ennek felújításán kell majd alkalomadtán dolgozni.

        Továbbá találtam az asztalának az alján egy kis csészét, fogalmam nem volt, mire való:


        A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

        Kis agyalás után rájöttem, mire való!!! Hogy a régiek mindenre gondoltak....


        A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 okt. 28, 11:14.

        Komment


          #64
          Szia Dongos!

          Gratulálok a sikeredhez. Ez a Csepel varrógépek nagy titka. Amint látom éppen valami rugalmas pólóanyag van alatta, amit szépen rugalmasan varr. Ezt elvileg egyetlen másik gép sem tudja. Minden valamirevaló szabás-varrás útmutató szerint pólóanyagot egyenes öltéssel nem szabad varrni, mert a gép szétnyújtja az anyagot és rugalmatlan lesz. Így igaz kivétel a Csepel 30-as és ezek szerint a 31-es is. Valami van az anyagtovábbítás-talpkialakítás rendszerében, amitől mégis az anyag egy kicsit összehúzódik az öltés előtt. Öt működőképes gépem közül egyedül a Csepel tudja ezt. Ezért is vigyázok erre a legjobban.

          A másik kedvencem a régi egyeneshajós. Nincs olyan anyag, amit ne varrna meg. 36 alkatrész és bődületes munkabírás. Padlószőnyeget is varrtam vele. Zokszó nélkül csinálta, csinálja.

          Megjegyzés: Nagyon ötletes a pohártartó, bár nem tudom, hogy ezt esetleg nem az olajozónak szánták-e. A régiek között volt olyan laposfenekű változat is, aminek az alja membránszerűen volt kialakítva, ezáltal pontosan adagolható volt a cseppnyi olaj.

          Még egyszer gratula. A Pannóniánál meg ne hagyd magad. A tied tud cikk-cakkot is? Az az érdekesebb fajta.

          Üdv: CZsolti
          dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            Azon én is csodálkoztam, hogy a rugalmas anyagot milyen szépen varrja!
            Tegnap este viszont egy kőkemény farmert varrtam fel vele, azt is gyönyörűen varrta! Még a bumszli anyagillesztéseken, vagy azok után sem hagyott ki öltést! Viszont most szembesültem azzal, hogy asztali varrógéppel bizony nehezebb nadrágszárat felvarrni, mint a levehető asztalkás táskavarrógépekkel.
            Rövidesen a Pannóniát is előveszem, és tüzetesebben megnézem, hogy egyáltalán mit kell tudnia. A rossz idő beköszönte előtt azt is be kell menekítenem valahova.
            Igaz, ahogy a csepel is bekerült a lakásomba, először odébbraktam egy fotelt, hogy jobban mutasson a gép, jó helyen legyen... Majd a fotelnek kellett jó helyet keresni... Végül az egész lakás át lett rendezve a kis varrógép kedvéért . Gyakorlatilag csak a fürdőkád, mosdó, wc, konyhakredenc maradt a helyén
            CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              övidesen a Pannóniát is előveszem, és tüzetesebben megnézem, hogy egyáltalán mit kell tudnia. A rossz idő beköszönte előtt azt is be kell menekítenem valahova.
              Én úgy oldottam meg, hogy egy gépasztallal hajtom az összeset. Nálam a Pannónia az alap. De a Csepel asztal nálam ezzel egál. Ezért azt csinálom, hogy az asztalába behajtott Pannónia fölé rakom a többit. A Csepelnél a szíjvédő lemezt ehhez le kellett venni, de gyönyörűen be lehet állítani a másik fölé. Rárakom a szíjat és már kész is.

              Az egyeneshajóshoz illesztőkeretet csináltam és úgy megy rá a szíj. Csodálatos, hogy ugyanahhoz a szíjhosszhoz jó mindegyik gépem. Így azzal nincs gond. Nálunk a konyhában van a gépállvány. Üzemen kívül tálalóasztal. A feleségemnek csak így tudtam beadagolni. Vízhatlan asztalterítővel és abrosszal van leterítve.
              Attached Files

              Komment


                #67
                Jó megoldás!
                Szerintem itt is kompatibilis lenne mindkét gép az asztallal. Viszont egyik asztalt sem szeretném hagyni veszendőbe menni.
                A Csepel vas asztala kifejezetten szép, a Pannóniáé pedig még viszonylag jó állapotú.
                Valahogy biztos meglesz annak is a helye, még egy kis rendezkedés kérdése...
                CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  Üdv Zsolti!
                  Mindkét gépemről hiányzik az orsózó szerkezet "gumiabroncsa". Van valami tipped, hogy mivel lehet ezeket pótolni? Kutakodtam a neten, pl. Lutznikhoz lehet kapni ilyet, csak kérdés, hogy mennyire kompatibilis?
                  Előre is köszönöm!

                  Komment


                    #69
                    Szervusztok!


                    Édesanyám balkaros singerjén (bőripari,cipőfelsőrész),valaha én,valamilyen játékautó gumijával pótoltam az eredetit.Hogy honnan szedtem,már nem emlékszem.Az is elképzelhető,hogy valamelyik ipari gumigyűrűvel is kiváltható,vagy egy vastagabb gumicsőből (autó hűtőrendszer),egy szelet.

                    Ilyen esetben,minden olyan alkalmas gumialkatrész felhasználható,amelyben benne látja az ember,a pótolandó alkatrész.A faszobrászok szokták mondani,hogy a fában benne van a szobor,ők csak a felesleget faragják le,-hasonlatos dolog ez a gumigyűrű is.

                    Üdvözlettel:Che
                    CZsolti és dongos78 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #70
                      Kedves Che!
                      Köszönöm a választ! A csupasz orsózó görgőt látván, nekem is a gyermekkorom lendkerekes autója jutott eszembe! Azokat is örökké szereltem, gumi le, gumi fel.... Azokon volt ilyesmi méretű gumigyűrű.
                      Csak sajnos már egyik sincs meg, másrészt mára már azokról is biztosan leporladt volna a gumi.
                      A gumicső jó ötlet, a Csepelnél akár be is válhat. A Pannónia már nehezebb téma...
                      CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #71
                        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Üdv Zsolti!
                        Mindkét gépemről hiányzik az orsózó szerkezet „gumiabroncsa”. Van valami tipped, hogy mivel lehet ezeket pótolni?
                        Én is a Che-féle megoldást választottam. Apósom hagyatékában mindenféle gumigyűrű található. Ha ez nincs, vagy gyorsan kell pótolni, akkor egy tartalék - vagy agyonhasznált - hajtószíjból vágj le egy akkora darabot, ami körbeéri a tárcsát. Árral lyukaszd ki úgy, ahogy a hajtószíj van és drótozd szorosan össze a tárcsán. Némi körbeforgatás után a bőr igazodik és aránylag korrektül hajt. Egyébként az egyeneshajós gépeken is bőrből volt ez a betét.

                        A Pannóniánál a cseréhez le kell venned a lendkereket. Ha jól emlékszem akkor úgy kell csinálni, hogy bal kézzel megfogod a lendkereket, jobbal pedig a ricnis kereket óramutató szerint forgatva le kell csavarodnia az egész agyrésznek ricniskerekestől, mindenestől. Ekkor a lendkerék az agyról levehető és hozzáférsz az orsózó rögzítőcsavajaihoz. Utána már csak egy kis ujjgyakorlat és kint is van. Remek kézügyesség-fejlesztő.

                        Komment


                          #72
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A Pannóniánál a cseréhez le kell venned a lendkereket
                          Igen, ez megtörtént. A szorítókerékből egy kis (tájoló)csavart ki kellett hajtani félig, így a kereket le lehetett csavarni, a lendkerék ezután simán lehúzható. Alatta találtam nagy mennyiségű évtizedes koszt , na meg az említett orsózó dörzskereket. Illetve annak tárcsáját...
                          Imhol van egy telefonnal, félhomályban, közelről készített kép
                          Click image for larger version

Name:	DSC05634.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	138666
                          Vajon ezeket a varrógépeket csak és kizárólag lábhajtásos kivitelben készítették?
                          Érdekes, hogy az asztalába be van építve a pedál, a nagy szíjkerék, a 2 lyuk is ott van a gép lendkereke alatt a szíjnak. Viszont egy L alakú idommal a gép mögé van fogatva egy bakelit burkolatú motor. És nem tűnik valami barkács, tákolt megoldásnak...
                          Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 nov. 29, 14:42.

                          Komment


                            #73
                            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Alatta találtam nagy mennyiségű évtizedes koszt , na meg az említett orsózó dörzskereket. Illetve annak tárcsáját...
                            A görgőtartó lemezt ha jól emlékszem két csavara fogja. Ezeket kiveszed és a görgő a nyíláson keresztül kibillenthető. Erre mondtam, hogy kézügyesség kell hozzá. (Kisgyerek ne legyen a közelben. Lehet, hogy furcsa szakkifejezéseket tanulna. )

                            Amint látom ez a gép nem varr cikk-cakkot. Legalábbis a miénken a krómozott tárcsa helyén van az öltésállító kar.

                            Komment


                              #74
                              ...közben találtam képet a neten, ami azt bizonyítja, hogy gyári megoldás...
                              Click image for larger version

Name:	p156.jpg
Views:	1
Size:	131.6 KB
ID:	138667
                              CZsolti kedvelte ezt.

                              Komment


                                #75
                                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Lehet, hogy furcsa szakkifejezéseket tanulna.
                                Igyekszem ügyelni erre. Tudok ám cifra varázsigéket, de az valóban nem való a mugliféléknek s a gyermekeim fülének.


                                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Amint látom ez a gép nem varr cikk-cakkot.
                                Sajnos nem. De oda se neki, amire én használom ezeket a gépeket (nadrág felvarrás, függöny szegés), arra elegendő az egyenes öltés.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 nov. 29, 14:55.
                                CZsolti kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X