Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Nagyon szép Pannóniád van. Hiába no tudtak az elődeink. Nem csak motorban voltak erősek. Bevallom neked őszintén, hogy én ennyire nem voltam precíz. Én csak az alját szedtem szét ennyire. Mondjuk a mienknek van cikk-cakk öltése is és az rendesen megkomplikálja a szerkezetet. A gép közepe táján van egy plusz kulisszás egység, ami a tűrúd lengetéséért felelős.
Ehhez hasonlít a román Ileana varrógépünk. Mert van egy olyanunk is ám. Egyik kollégámtól kaptam. Neki nem kellett és a méhbe akarta vinni. Végül nekem adta.
Köszönöm! Az ilyen dolgokat mindig ott szúrom el, hogy "előtte" fényképeket nem készítek.
Talán mert soha nem hiszek benne, hogy ebből lehet még valami. Pedig mindig lesz, időnként nem is akármi ...
Itt is nagyon látványos lett volna a különbség. A vastag, fekete, rászáradt koszt hiába dörzsöltem ablaktisztítóval, majd benzinnel.... Aztán eszembe jutott a zsíroldó! Többszöri pacsmagolás, mosás meghozta az eredményt. Gyönyörű krómozások, szép festés. Igaz, ez 1-2 helyen le van pattanva, de ez legyen a legnagyobb baja!
A csapágyazások is eléggé össze voltak állva, de a műszerolaj megtette a hatását. Egy próba erejéig betettem a Csepel asztalába (kompatibilis!). Szépen, szinte hangtalanul dolgozik a szerkezet. Ezen ráadásul levehető a dekli, és lehet gyönyörködni a működésében
Viszont a tűrúd vezetőszárával van valami gond, mert szorul benne a rúd. Ha a vezetőszárat kézzel oldalirányba húzom, akkor nem szorul. Még gondolkodom, hogyan lehetne ezt orvosolni... Az öntvényt, ami ezt tartja, nem szivesen kezdeném feszegetni, hajlítani, szerintem ahhoz rideg az az anyag.
A "kuplungja" is csúszott, de azt már megoldottam. Illetve az orsózóhoz is találtam egy megfelelő gumigyűrűt, ami egy kis faragás után jól működik.
Örülök neki, hogy a magyar gépgyártás egy-egy képviselője nálam lehet. Van már KÉT Pannóniám és KÉT Csepelem. 1-1 varrógép, 1-1 kerékpár. Szép lenne, ha folytathatnám a sort az 1-1 motorral
Bizony jó ha nyitott szemmel jár az ember! Hozzám hasonlóképpen került egy Videoton Cleopatra és egy Videoton Róma de luxe rádió. Ez utóbbi napi használatban van, és gyönyörűen szól!
Viszont a tűrúd vezetőszárával van valami gond, mert szorul benne a rúd. Ha a vezetőszárat kézzel oldalirányba húzom, akkor nem szorul. Még gondolkodom, hogyan lehetne ezt orvosolni...
Próbáld meg elforgatni valamelyik irányba - ha lehet. Elvileg rögzítőcsavar tartja a helyén. Ezt fellazítva - ha más akadályba nem ütközik, akkor a vezetőcső elforgatható. Ha nem változik semmi, akkor sajnos a rúd lehet görbe.
Igen, sajnos csak elvileg. Teljesen kilazítottam a kis csavart, de a cső meg sem mozdul. Bele van szorulva rendesen. Próbáltam finoman ütni felülről, hátha megindul, de nem gondolta meg magát . Túl nagyot pedig nem akartam ütni, mert ha letörik az öntvényből készült tartó elem, a szivembe markolok . Akkor inkább maradjon a szorulás. Így is tökéletesen használható, csak engem zavar, hogy futhatna finomabban is ez a jó öreg szerkezet.
Egyelőre a rudat sem sikerült kiszedni a helyéről, hasonló okokból kifolyólag. Így kénytelen voltam a helyén takarítani. Pedig nyugodtabb lennék, ha maximálisan alapos munkát végezhettem volna. Bár a rúd kiszedésére még fogok tenni kisérleteket. Talán a rögzítőszem megfelelő alátámasztása mellett meg tudom ütni felülről.
Egyébként tegnap este óta hangulatfokozó elemként is üzemel Szereztem bele egy 15w-os izzót, megteremtette a szerelőasztal hangulatát a diszkrét fényével, krómok csillogásával.
"Inkább az O-gyűrű alapanyag felé keresgélj, ha már a 6-os bőrszíj nem jó neked. Igaz, hogy nem gyártanak ekkorora O-gyűrűt, de csapágyboltban méterre lehet venni az alapanyagot. Bár szerintem nyúlni fog"
Szia Zsolti!
A motoros hajtáshoz is jó lehet a bőrszíj? Nem csak a pedáloshoz? Továbbá, hol lehet bőrszíjat szerezni? Jelenleg egy pikkelyesre száradt gumiszíj van rajta. Ha kézzel megindítom, hajtja ez is, de csúszik, és egy idő után melegszik, füstöl.
Egyébként a nyúlás nem hiszem, hogy nagy gondot okozna, mert viszonylag tág határok közt állítható. Csak tapadjon...
Egyébként a legutóbbi hétvégén állt össze teljesen a gép, és ez is nagyon szépen varr! Már csak a hajtószíj hiányzik a tökéletes működéshez!
Egyébként ennek az asztala is pedálos, lehet választani a hajtásmódok között. De úgy tapasztaltam, ezt már inkább a motoros hajtásra tervezték, lábhajtással nem olyan könnyű használni, mint a Csepelt! Abban valahogy nagyobb a lendület, szépen lehet hajtani mind lassú, mind gyors varrás esetén...
Én már vettem tőlük azt az ominózus Finesse-kúpkerékpárt. Sajnos elég drága és ott a postaköltség is. Ha esetleg találsz a környékeden egy varrógépműszerészt, annál biztosan van. Használt is jó lehet, mert ez csak néha szokott megnyúlni. Tönkremenni szinte sosem.
Ami megdöbbentő, hogy ennyi pénzért már vehetsz az aprod.hu-n elektromos hajtású varrógépet és azt applikálhatod a Pannóniádra. Én is gondolkoztam rajta egyébként, de marad a lábhajtás.
Egyébként ennek az asztala is pedálos, lehet választani a hajtásmódok között. De úgy tapasztaltam, ezt már inkább a motoros hajtásra tervezték, lábhajtással nem olyan könnyű használni, mint a Csepelt! Abban valahogy nagyobb a lendület, szépen lehet hajtani mind lassú, mind gyors varrás esetén...
Hát igen. Valóban ezt már a fényes szelek fújták. Ez a gép valahogy brutálisabb, erősebb, háziasszonyosabb. A Csepel pedig finom, lágy, nőies. Bocs, de jobban nem tudom leírni. Én is mindent a Csepellel varrok, mert azt olyan könnyű hajtani. A Pannóniát tisztázáshoz használom, mert ezen van cikk-cakk öltés. Igazság szerint én az anyagtovábbító hajtásának tudom be a plusz erőszükségletet. Ez az enyémen egy fogaskerekes szöghajtás. Nem tudom, hogy az 56-oson van-e ilyen? Képet eddig a mechanikájáról nem láttam.
Köszönöm a tippet!
Elsőként megpróbálok a környéken felkutatni varrógépszerelőt, bár úgy veszem észre, erőst ritkulnak a javítgatásokkal foglalkozó vállalkozások (akár varrógép, akár rádió, magnó, stb. témában). Ma már nem javíttatnak az emberek, újat vesznek . Ami vállalkozás pedig még megvan, sok esetben az sem akar a régi cuccokhoz nyúlni. Jómúltkor volt pofám megkérdezni egy -még meglévő- elektronikai szervízben, hogy ha egyszer valami kórság elkapja valamelyik öreg rádiómat, vihetem-e oda szereltetni. Hát, hadd ne mondjam, hogy milyen kioktatást kaptam az ilyen régi "szarokról"... Meg is igértem neki, hogy nem viszem oda a régi "szarjaimat", de az újakat sem! Nem vagyok rosszmájú, de az ilyen vállalkozásoknak kívánom, hogy egész nyugodtan menjenek tönkre!
...
Az 56-osnál pedig azt hiszem hasonlóan működik az anyagtovábbító hajtása, mint a Csepelen. Így ránézésre nem sokkal bonyolultabb az egész szerkezet. A lényeges különbség a kikapcsolható anyagtovábbítás, a munkaasztal világítás, és a motoros hajtás.
Én is kerestem az okát, hogy miért könnyebb hajtani a Csepelt. Illetve ha (akár csak kézzel) megsiríttem a lendkerekét, sokkal hosszabban pörög, viszi a lendület, míg a Pannónia szinte azonnal megáll. Nem gondolom, hogy ennyit jelentene a lendkerék nagyobb átmérője...
és Pest-megyére szűkítve van egy csomó találat 5000 Ft körüli értéken, ami jól jöhet. Ennyiért már komplett motoros Uniont is árulnak, amely csupa véletlenségből szinte a megszólalásig hasonlít a Csepel 31-re. (Az Union Singer koppintás, vagy háborús jóvátétel, A Csepel pedig Pfaff-licenc)
A lényeg, hogy a motor szerintem a Pannóniára és a Csepelre is felszerelhető szerintem. Röhej, de lehet, hogy olcsóbb így, mint alkatrészenként megvenni.
Apropó, nincs egy suszter a környéketeken. Az lehet, hogy tud vágni neked bőrcsíkot, vagy van is neki esetleg eladó. Minden valamirevaló suszter ősrégi Singert használ.
Én is kerestem az okát, hogy miért könnyebb hajtani a Csepelt. Illetve ha (akár csak kézzel) megsiríttem a lendkerekét, sokkal hosszabban pörög, viszi a lendület, míg a Pannónia szinte azonnal megáll. Nem gondolom, hogy ennyit jelentene a lendkerék nagyobb átmérője...
Szia Dongos!
Most a hétvégén karbantartottam a gépeket és volt időm tanulmányozni a mechanikát. A titok szerintem a karáttételezésben van. A Pannóniának sokkal rövidebb a forgattyúkarja és az excentertárcsa átmérője is kisebb. Márpedig ez jelentős erőtöbbletet igényel. Ezenkívül a Pannóniának a csapágyazott tengelyrésze is hosszabb, a lendkereke pedig kisebb. Tény, hogy ugyanazzal a pedállal hajtva a Pannóniától kicombosodik az ember, míg a Csepelt öröm hajtani.
Hiába a Pannóniát már motoros meghajtásra tervezték. Annak meg nem számít egy kis erőtöbblet.
Igen, megoldódott a szíjhajtás! Mielőtt belefogtam volna szerelő felkutatásába, vagy netes rendelésbe, körülnéztem a garázsban. A közepes (most pontos méretet nem tudok) szennyvízcső csatlakozásánál alkalmazott, kör keresztmetszetű szigetelő gumigyűrű éppen jó hozzá! Mind vastagságban, mind körméretben tökéletes! A múlt hétvégén fel is varrtam vele 4 nadrágot. Nagyon szuper, könnyen kezelhető a gép! A beépített munkaasztal világítás pedig aranyat ér benne! A Pannóniában barna cérna van (farmerekhez tökéletes szín), a Csepelben fekete. Így attól függően, hogy milyen nadrágot kellett felvarrni, úgy cserélgettem a gépeket. Így kell ezt, nem? Nem a cérnát cserélgetjük, hanem a különféle cérnákkal fűzött gépeket
Viszont a végén sajnos bedöglött a pedálja Ha nem taposom, akkor is adja az első fokozatot. Nagy nehezen befejeztem így a varrást, ha meg kellett állni, kézzel fogtam le a lendkereket. Le is izzadtam, hogy egy elektromos problémával állok szemben. Azokat gyűlölöm, nem értek hozzá... Szétszedtem, hogy hátha csak összeakadt valami, de nem. Az érintkezősor szépen a helyén van, elhajolva egyik sincs, egyéb elváltozást nem látok. Neked esetleg volt már dolgod ilyesmivel, tudod mi lehet a gondja?
Üdv: Dongós
Komment