Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia 156 varrógép javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    joker eredeti hozzászólása
    csak a magyarságuk miatt Néha úgy érzem, szégyellni kellene, hogy magyar létemre ragaszkodom a magyar ipar 'ócska' termékeihez. Vajon a cseh vagy német veterános kollégáknak is szégyellniük kell, ha Jawa-t, vagy MZ-t 'dédelgetnek' a garázsuk mélyén?
    ..szerintem tényleg van egy kicsi fóbiád . Ezt most miért kéne így érteni -nem értem . Mint gépeket szerető emberek miért lenne baj ha valaki a letünt idők magyar termékeivel veszi magát körül ? --és ha rendbe hoz valaki ( mint ahogy itt csinálták néhányan ) szép masinát , attól még nem varrógép szerelő , és nincs is kedve beletúrni egyéb szerkentyükbe .

    Mint ahogy ezt irták is -akire gondoltam , és nem is értették félre a tudakozódásomat .

    Na , de ha megcsinálod annak örülök , a műszerészvizsga papírt nem kell megmutatni
    és CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      Sziasztok!
      Segítségeteket kérem varrógép hajtás kérdésben. Nem tudjátok, hogy ide mi való?
      Click image for larger version

Name:	P8280309.jpg
Views:	1
Size:	204.7 KB
ID:	140945
      Csepel 31 varrógép hajtókarja lötyög a tengelyen, és ennek hangot is szokott adni. Azt gondoltam, ebbe a furatba egy 6-os csavar lehetett, amit majd jól pótolok, és jól nem fog kotyogni. De tévedtem, nem megy bele. Mi lehetett benne? Zsolti, neked a Csepel 30-asodon van ilyesmi?

      Komment


        supermax, ptm004 és dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          Jogos
          Click image for larger version

Name:	P8280318.jpg
Views:	1
Size:	188.3 KB
ID:	140946
          UK kedvelte ezt.

          Komment


            Attached Files
            dongos78 kedvelte ezt.

            Komment


              Köszönöm!
              Még jó hogy nem erőltettem bele nagyon azt a sima 6-os csavart

              Komment


                Csavarlazító segít "beragadás" esetén. :-)

                Komment


                  Csavarlazító: csavarhúzó+kalapács.

                  Dongós, örülök, hogy megoldódott a kérdés. A Csepel 30-on más hajtókar van. Ez a tiéd a Singerekhez jobban hasonlít. Azért ez a Manfréd bácsi is kacsingatott mindenfelé. (Pfaff, Singer)

                  Komment


                    Nem, sajnos még nem oldódott meg a dolog. Csak egy sima 6-os csavart akartam belehajtani, azt gondoltam, gyárilag is talán az lehetett benne. Aztán sehogyan nem akart belekapni, ezért tettem fel a kérdést. Aztán ApaE válasza alapján konstatáltam, hogy nem lesz ám jó akármilyen csavar . Még kutatok majd a "mindenes" dobozaimban...
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      ApaE válasza alapján konstatáltam, hogy nem lesz ám jó akármilyen csavar . Még kutatok majd a „mindenes” dobozaimban...
                      Lehet, hogy itt a "doboz": DIN 915 (Technical Information) - Al Metal B.V. - The specialist for special fasteners - Bolts, nuts, screws, washers, pins, rivets a.s.o.

                      ApaE biztosan meg tudja mondani a végcsap méreteit. Az meg, hogy milyen feje van szerintem huszadrangú. Persze az OT-vizsga miatt nem mindegy
                      dongos78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Szia Dongós! Nem érdekel ez a masina?

                        Állványos varrógép Kiskunfélegyháza ”¢ OLX.hu (korábban Apród) Nem tűnik rossz vételnek!
                        sepy és dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          Szia Zsolti!
                          Köszönöm szépen hogy gondoltál rám, valóban ajándék árban van!
                          Kicsit fáj is érte a szivem, mert jó lenne egy cikk-cakkot is tudó Pannónia 56.
                          Csak jelenleg sajnos nagyon hosszú a sor, ami ez előtt áll Most sok Mátyás, Deák, Széchenyi, Rákóczi portrés papíromat be kell cserélnem autóalkatrészre. Felhalmozódtak az öreg járgány igényei (olajcsere, ventillátor kapcsoló csere, ablaktörlő lapátok, csomagtérajtó teleszkópok, lepattogzott lakk rendbetétele a tetején még a fagyok beállta előtt, kipuff javítás...). És még gondolnom kell a szeretett telefonom közelgő kimúlására is némi összeggel Legalább egyikre megoldás lenne a cikk-cakk varrás, akkor lenne ürügy, de sajnos nem...
                          sepy és CZsolti kedvelte ezt.

                          Komment


                            Véleményeket, tapasztalatokat, tanácsokat kérek. A Csepel/Pannónia varrógépek alkalmasak lehetnek vastag (kárpitos) cérnával való varrásra? Ha igen, mit kell cserélni, állítani, stb.?
                            Ugyanis -mivel sehol nem találok épkézláb ülést vagy üléshuzatot a Trophy-hoz- úgy döntöttem, hogy varrok rá egyet. Eddig farmer anyagokból készítettem próbadarabokat (az eredeti huzat maradványai alapján kiszabva), a negyedik már teljesen jó lett. Szépen passzol, nem gyűrődik! Szeretném megcsinálni ugyanezt műbőr anyagból. Viszont az utolsó farmeranyagos próbánál befűztem a kárpitos cérnát, és nem viszi a gép. Egyszercsak lent ragad a tű, és alig lehet kibányászni...

                            Komment


                              Kárpitos cérnához kárpitos varrógép kell. Lehet kapni - én legalábbis kaptam - olyan vastag cérnát, ami a gépselyemnél kétszer vastagabb és alig lehet eltépni. Inkább azzal próbáld. A farmeranyaghoz való cérnát bírnia kell a gépnek. Persze vastagabb tű kell hozzá és jól húzd meg a tűfogó csavart.

                              Amiért lentmaradhat a tű: a vastagabb cérna miatt elfogy a hézag a hajó és a tű között. Kicsi alufóliát tegyél a tű alá és úgy szorítsd meg. Ha kihagyja az öltést, akkor nem szúr elég mélyre, vagy nagy ez a hézag. Remélem jó dolgokat írtam.

                              - - - Updated - - -

                              Még annyit hozzáfűznék, hogy édesanyám Lucznik varrógépen varrt nekem műbőrből mindenfélét. Arra emlékszem, hogy gépolajat adott néha varrás közben a tűnek, vagy bekrétázta szabókrétával a varrásvonalat. És a leghosszabb öltésre kell állítani. Ha nem továbbítja rendesen az anyagot, akkor valamilyen szövetfélét kell alátenni. Ezt nem csináltam, csak olvastam, láttam. Ugyanez érvényes pl. a frotírra és a műszőrmére is.
                              dongos78 kedvelte ezt.

                              Komment


                                Köszönöm, hasznos tanácsok! Veszek másféle cérnát és vastagabb tűt... Azt már én is kitapasztaltam, hogy legjobb hosszú öltéssel csinálni ezt a dolgot. Sokkal szebb íveket lehet készíteni mint rövid öltéssel. (Pedig pont nem így gondoltam mielőtt nekiindultam).

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X